خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

موتور برق وایکانت چیست؟

موتور برق بنزینی وایکانت هندلی

فهرست مطالب

امروزه موتور برق های بنزینی کوچک و خانگی کاربردهای بیشتری دارند و در امور مختلف می تواند پاسخگوی نیازهای آنها باشد . موتور برق به اسم ژنراتور شناخته می شود که برای تبدیل کردن انرژری مکانیکی به الکتریکی نیازمند سوخت است چون در این صورت موتور برق کار نمی کند . در بیمارستان ها ، ویلا ها و یا باغ ها و مکان هایی که امکان قطعی برق و یا نبود برق وجود دارد پاسخگوی نیاز مردم است و همینطور در پروژه های صنعتی ، عمرانی و دیگر زمینه ها کاربرد دارد. انتخاب موتور باید با توجه به نیاز صورت گیرد تا تاثیر خود را داشته باشد.

انواع مختلف موتور برق 

از نظر سوخت موتور برق انواع مختلفی دارد : موتور برق بنزینی ، دیزلی و موتور برق گازسوز. هر کدام در کنار مزایایی که دارد ، معایب هم دارند .نوع بنزینی آن یکی از پرکاربردترین مدل هاست و در جاهایی که به گاز دسترسی ندارند از این نوع مدل استفاده می کنند . مدل دیزلی سوختش گازوئیل است که وزن سنگین تری نسبت به بنزینی دارد و بیشتر هم در کارهای صنعتی استفاده می کنند و با سیستم احتراق یا آتش گرفتن داخل به کار می افتد و یک تفاوت عمده با نوع بنزینی آن به اثبات رسیده است . مدل گاز سوز آن با گاز کار می کند یکی از مزایای خاصی که دارد کم بودن آلودگی صوتی آن است و قیمتش هم بسیار پایین است و اصلا هوا را آلوده نمی کند . اما یک ایراد بزرگی که دارد انتقال سخت گاز به موتور برق است . 

کاربرد موتور برق چیست ؟

امکان دارد که استفاده از موتوربرق بصورت دائم یا موقت باشد به عنوان نمونه این ادعا وجود دارد که در برخی از صنایع به طور دائم از موتور برق استفاده می کنند و به اصطلاح موتور برق های دائم کار هستند . چون به طور دائم از آنها استفاده می شود پس باید از مدلی استفاده شود که توان قدرتی بالایی داشته باشد که موتور برق های معمولی قدرت و توانایی لازم را برای این کار ندارند . موتور برق ها با توجه به نوع کارکردشان به دو نوع خانگی و صنعتی تقسیم می شوند :

نوع خانگی :

از نوع موتور برق های معمولی هستند که بسیار هم در دسترس هستند که در هنگام تغییر برق می تواند کمک زیادی بکند. کاربرد این مدل بیشتر در خانه ها، سوپرمارکت ها ، ویلا ها و موارد دیگر است و معمولا هم به شکل تک فاز هستند . این نوع موتور برق توان عادی و معمولی دارند و این ظرفیت را ندارند که به شکل دائم کار کنند پس با توجه به کار کرد باید دست به انتخاب زد .

موتور برق بنزینی وایکانت هندلی

موتوربرق صنعتی :

در بیمارستان ها ، کارخانه ها و مواردی از این دسته می توان برای تامین کردن برق مورد نیاز از این مدل استفاده کرد که معمولا هم به شکل سه فاز هستند و حتی می توان این ادعا را هم داشت که در مکان هایی که برق نباید حتی یک لحظه قطع شود از موتور برق های صنعتی استفاده کرد.

اجزای تشکیل دهندۀ موتور برق 

سیستم سوخت که شامل باک می باشد و عملکردش سوخت رسانی برای موتور است ، سیستم ولتاژ که تنظیم کنندۀ مقدار ولتاژی است که از موتور دستگاه خارج می شود ، موتور که وظیفۀ تامین انرژی را بر عهده دارد و در حقیقت قلب تپندۀ موتور برق به شمار می آید. روغنی که در موتور به کار می رود که یکی از مهم ترین مولفه ها در سلامت موتور برق است و باید به موقع از روغن استفاده شود چون موتور برق به خاطر فعالیت زیاد دچار ساییدگی می شود که اگر به موقع روغن رسانی شود از آسیب رسانی در امان می ماند البته باید به این نکته توجه داشت که در صورت نو بودن دستگاه و وقتی برای بار اول از آن استفاد شد باید بعد از چند ساعت روغن آن را عوض کرد. اگر وسیله به خوبی کار نمی کند و یا کار با آن سخت است ، شمع و فیلتر و هوا باید بررسی شود . اگر عمل خنک کردن موتور و همینطور تهویه به شکل درستی کار نکند هم باید چک شود که مشکل از کجاست . موتور برق بنزینی یکی از انواع موتور برق ها است که از نظر دوام و محکم بودن آن از دیگر مدل ها بهتر است که از بنزین به عنوان سوخت خود استفاده می کند.

از دیگر اجزای موتور برق ابعاد و وزن موتور است که برای حمل و نقل کردنش باید به این نکته توجه کرد به ویژه هنگام خرید موتور برق مسافرتی باید مد نظر قرار گیرد .  از جمله برندهایی که در بازار وجود دارد می توان به موتور برق هوندا، موتور برق کیپور، موتور برق وایکانت، موتور برق جیاندانگ ، موتور برق دیانا و به مدل ویما می توان اشاره کرد و یک تقسیم بندی که برای آن وجود دارد از نظر برند هم به چینی و ژاپنی و از نظر سوخت هم به سوخت مصرفی دیزلی و بنزینی تقسیم می شوند . نوع سیستم راه اندازی هم به شکل هندلی و استارتی است . 

موتور برق وایکانت

این مدل ساخت کشور چین است و از نوع بنزینی است از جمله ویژگی آن می توان به این موارد اشاره کرد : دارای توان کاری 1 کیلو وات تا 10 کیلو وات ، دارای مدل های استارتی 5-6-10 کیلو وات و هندلی در بقیۀ مدل ها . ظرفیت باک این نوع موتور 15 لیتر است و ولتاژی که تولید می کند 220 ولت است ، اندازۀ فرکانس 50 هرتز است و حداکثر توانی که دارد 2/2کیلو وات است و سیستمی که برای استارت در آن تعبیه شده است به صورت دستی (هندلی) است .

موتور برق بنزینی وایکانت هندلی

نتیجه گیری 

پس باید با توجه به نوع نیاز و کاربرد نوع موتور برق را انتخاب کرد و قبل از خرید کردن هم باید با کسانی که اطلاعات کافی را دارند مشورت کرد . موتور برق بنزینی وای کانت با توجه به نوع ویژگی هایی که دارد می تواند انتخاب مناسبی باشد .

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر