خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

موتور برق پوتر (Potere)

برای استعلام قیمت، تماس بگیرید.

تماس با ما
موتور برق پوتر
  • موتور برق پوتر
  • ارسال به سراسر ایران

  • پشتیبانی از ۹ الی ۲۱

  • کمترین هزینه ممکن

  • امکان خرید ۲۴ ساعته

  • پرداخت نقد

  • نقد و بررسی
  • مشخصات فنی
  • نظرات کاربران
  • پرسش و پاسخ

فهرست مطالب

بدون تردید تامین انرژی الکتریسیته در سطح ولتاژ استاندارد از الزامات اولیه در دنیای مدرن تبدیل ‌شده است. اما قطعا نمی‌توانیم در هر مکان و فضایی به ‌راحتی از طریق برق شبکه سراسری این انرژی سودمند را به کار اندازیم. در چنین مواقعی همه ما برای هر کاری نیاز به حضور یک موتور برق مطمئن با سطح توان کافی داریم. انواع مدل ‌های موتور برق پوتر سری محصولاتی هستند که می‌توانند برای شما این سطح استاندارد از انرژی الکتریسیته در هر مکان و زمانی را فراهم نمایند.

موتور برق پوتر از سری محصولات مطمئن بازار است که در تیپ‌های گوناگون برای پوشش نیازهای متنوع از فعالیت‌های خانگی، فروشگاهی، صنعتی و حتی باغبانی و جوشکاری طراحی شده‌اند. اگر در تأمین نیازهای خانگی تا فعالیت‌های سنگین کارگاهی و باغبانی نیاز به مولدهای خوش نفس، جان ‌سخت با قابلیت تأمین سطح ولتاژ استاندارد 220 ولت هستید، قطعا سری محصولات موتور برق پوتر می‌توانند الگوی حرفه‌ای شما را پاسخ‌گو باشند.

موتور برق بنزینی پوتر مدل 8000

انواع مدل‌های موتور برق پوتر از سری مولد های میان رده بازار هستند. قطعا در سطح بازار داخلی می‌توانید دسته پر رنگی از رقبای سرسخت این محصول چینی را پیدا کنید. اما بعید است محصولی با خوش قیمتی سری مولدهای پوتر را پیدا کرده باشید. قیمت موتور برق پوتر به نسبت کارایی و قابلیت‌های فنی این محصولات از جایگاه مناسب بازار برخوردار است. قیمت موتور برق پوتر بسته به شرایط طراحی تا تأمین سطح توان‌های متنوع تعیین می‌شود. اما در کل سری از انواع مدل ‌های موتور برق پوتر را تبدیل به یکی از اقتصادی‌ترین مولدهای بازار کرده ‌است.

پوتر یک کمپانی نوپای چینی است. البته حالا با فعالیتی فراتر از ۲ دهه تبدیل به یکی از برندهای ریشه‌دار چینی شده ‌است. پوتر با ورود در عرصه جهانی قابلیت‌های برجسته خودش را نمایان کرده ‌است. این کمپانی توانسته تا بالاترین رده استانداردهای شناخته ‌شده بین‌ المللی، خصوصاً استانداردهای مطرح اروپایی را اخذ نماید و حالا به ‌عنوان یک ماشین قابل در سطح بازارهای جهانی شناخته می‌شود. پوتر در نزد رقبای هم ‌وطن خود کلاس طراحی تا قواعد فنی و مهندسی بالاتری را اجرا می‌کند. قطعا می‌توانیم سری محصولات این برند چینی را در لیست بالایی از انبوه نام‌های تجاری چینی قرار بدهیم. این برند حالا توانسته ‌است تا با نام‌های مطرح در عرصه جهانی از کشورهای کره‌ای و یا ژاپنی و... برابری نماید.

کمپانی پوتر در سال 1996 در شهر ژجیانگ در کشور چین تاسیس و فعالیت های خود را آغاز کرد، امروزه  این کمپانی بابیش از  300 کارمند و در زمینی به مساحت 20 هزار متر مربع فعالیت های خود را انجام می دهد، از جمله تجهیزات این کمپانی می توان به تولید موتور های بنزینی تا توان 13 اسب، موتور برق تا توان 5.5 کیلووات، کف کش ها و موتور پمپ های آب اشاره کرد. بالابر ساختمانی

کمپانی پوتر توانسته است با تولید محصولات با کیفیت خیلی زود  استاندارد های CE و GS را کسب کند و در سال 2008 موفق به دریافت گواهینامه ISO9001  شد.امروزه محصولات کمپانی پوتر در بیشتر از 20 کشور جهان دارد عرضه می شود و به شهرت زیادی توانسته است دست پیدا کند یکی از علت های این امر وجود یک تیم تحقیقاتی متخصص در هسته کمپانی پوتر، یک سیستم کنترل کیفیت پیشرفته و استفاده از تجهیزات روز می باشد که همه این عوامل باعث شده تا محصولات کمپانی پوتر به محبوبیت بالایی در بین مصرف کنندگان دست پیدا کند.

در این مطلب در مورد موتور برق های پوتر قرار است اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار بگیرد تا باشد بهترین انتخاب را داشته باشید.

موتور برق بنزینی پوتر توان 3.8 کیلووات

موتور برق پوتر مدل PT2500A

موتور برق پوتر مدل PT2500A با خروجی 2 کیلووات یک گزینه مناسب برای راه اندازی وسایل با توان مصرفی پایین می باشد، شما می توانید با این موتور برق یک یخچال کوچک، تلویزیون و نهایتا چند عدد لامپ را روشن کنید و برای روشن کردن کردن وسایل بیشتر از این موتور برق نباید انتظار داشت که بتواند برق آن وسایل هم تامین کند و باید به فکر موتور برق بزرگتری بود.

این موتور برق دارای یک باک 15 لیتری بوده و ساعت کاری آن بسیار ایده آل می باشد و شما با یک باک پر می توانید تا 12 ساعت از این موتور برق انرژی دریافت کنید، مورد دیگر میزان صدای آن می باشد که 65 دسی بل بوده و جزء موتور برق های کم صدا محسوب می شود و شما می توانید بدون نگرانی از بابت صدا،  از موتور برق در هر ساعتی از شبانه روز استفاده کنید.

موتور برق پوتر مدل PT2500A دارای سیستم استارت  الکتریکی بوده و هم مجهز به هندل می باشد و برای کسانی که با هندل کشیدن در روزهای سرد مشکل دارند می توانند از استارت باطری بهره مند شوند.

موتور برق بنزینی پوتر مدل 2500

موتور برق پوتر مدل PT2500A کوچک‌ترین مولدی است که این کمپانی چینی در دسته مدل‌های موتور بنزینی طراحی کرده ‌است. این موتور برق پوتر با توانایی تولید ۲ کیلو وات برق تک‌ فاز یک مولد سبک برای پوشش نیازهای مسافرتی، کمپینگ، گردشگری و البته پوشش نیاز فعالیت‌های سبک خانگی و فروشگاهی است.

سری موتور برق‌های ۲ کیلو واتی مولدهای چندان متداولی نیستند. این سطح توان دهی جایی در میان سطوح توان گذاری ۱ الی ۳ کیلو وات قرار می‌گیرند و قطعا تحت تاثیر این توان‌های پرکاربرد کمتر مورد توجه هستند. اما پوتر در سبک طراحی PT2500A  پوشش نیازهای مسافرتی و یا قابلیت جابجایی ساده را در نظر گرفته ‌است. موتور برق پوتر مدل PT2500A کاملاً فشرده در حجمی بسیار کم طراحی شده ‌است. در عین‌ حال برای شاسی مکعبی شکل از الگوی اتصال لوله‌های فلزی حضور ۲ عدد چرخ کوچک و یک محل اتصال دسته تاشو پیش ‌بینی ‌شده است که درکل شرایط حمل ‌و نقل ساده برای حضور در فضاهای سیار و مسافرتی را تضمین خواهد کرد.

استفاده از سیستم استارت الکتریکی در این موتور برق کوچک ۲ کیلو واتی از ایده‌های جذاب پوتر است. اگرچه حضور این استارت الکتریکی باعث افزایش قیمت موتور برق پوتر خواهد شد، اما در کل فضای راه ‌اندازی تا بهره ‌برداری این مولد سبک را هرچه ساده‌تر و کاربردی‌تر خواهد کرد.

برای تامین توان ۲ کیلو واتی در موتور برق پوتر مدل PT2500A از موتور تک‌ سیلندر استفاده شده‌ است. موتور بنزین سوز است و با الگوی تنفس طبیعی طبق کاربرد هوا خنک طراحی شده ‌است. ظرفیت تک ‌سیلندر این موتور ۱۶۳ سی ‌سی است. اما موتور عملکردی روان با میزان تولید صدای ۶۵ دسی ‌بل دارد. این مقدار تولید صدا حجم کارکردی سایلنت است که عملاً قابلیت‌های یک موتور برق خانگی پوتر و یا مولد ساکت در فضاهای مسافرتی را نمایان می‌سازد.

موتور برق پوتر مدل PT2500A در ابعاد 61*44*44 سانتی ‌متری و با وزن سبک ۴۰ کیلو گرمی طراحی شده‌ است. این مولد چه از نظر اندازه و یا از منظر وزنی تمام قابلیت‌های یک موتور برق سیار را دارد. چرا که حمل ‌و نقل آن ساده است و در عین ‌حال به‌ راحتی در داخل صندوق عقب هر مدل خودروی شخصی جای می‌گیرد. از طرفی سطح توان دهی ۲ کیلو وات این موتور برق قطعا فراتر از پوشش نیازهای مسافرتی، قابلیت حضور در کاربردهای سبک خانگی را پیدا کرده ‌است.

مشخصات فنی موتور برق پوتر مدل PT2500A

 

مدل

PT2500A

توان خروجی

2 کیلووات

توان مکس

2.2 کیلووات

مدل موتور

168F

حجم موتور

163 سی سی

سیستم استارت

استارت - هندل

حجم باک

15 لیتر

ساعت کارکرد

12 ساعت

میزان صدا

65 دسی بل

ابعاد ( mm )

440 × 445 × 610

وزن

40 کیلوگرم

موتور برق پوتر مدل PT3200A

زمانی که جریان برق اصلی قطع می شود برای راه اندازی وسایل ضروری به صورت موقت، یک موتور برق تا توان 3 کیلووات نیاز شما را برطرف خواهد کرد، موتور برق پوتر مدل PT3200A با خروجی دائم 2.5 کیلووات می توانید به صورت موقت در هنگام قطع جریان برق اصلی وسایل ضروری مانند تلویزیون، چندین لامپ و نهایتا یک یخچال را تا زمان برگشت برق اصلی  راه اندازی کنید.

این موتور برق دارای تایم کاری بالا، 12 ساعت می باشد که شما می توانید بدون نگرانی مدت زمان طولانی از این موتور برق بهره مند شوید این مدل دارای وزن 43 کیلوگرم و میزان صدای آن 67 دسی بل می باشدکه هردو ایده آل می باشد و مصرف کننده می تواند در هر مکان و زمانی از موتور برق استفاده کند.

موتور برق بنزینی پوتر چرخ و دسته دار استارتی

این مدل قطعا یک طراحی قابل از موتور برق خانگی پوتر است. موتور برق پوتر مدل PT3200A با توانایی تولید توان 2.5 الی ۳ کیلو واتی تمام نیازهای متعارف از پوشش فضای خانگی را پیش‌ بینی کرده ‌است. موتور برق‌های خانگی سری مولدهای پرفروش و کاملاً کاربردی هستند. در واقع عمده نیاز ما برای خرید موتور برق ایجاد شرایطی است که بتوانیم برق محیط خانگی با تجهیزات متعارف در مناطق دور افتاده را تامین نماییم و قطعا برای این منظور به حداقل توان ۳ کیلو وات نیاز داریم.

موتور برق‌ها با توان کمتر از ۳ کیلو وات نمی‌توانند نیازهای اساسی یک خانه متعارف را تامین نمایند. در عین ‌حال حضور موتور برق‌های قدرتمند از ۳ کیلو وات توجیه اقتصادی ندارد و نمی‌توانیم از پس هزینه مصرف سوخت بالا تا شرایط سخت نگهداری از آنها برآییم. به ‌این ‌ترتیب یک موتور برق ۳ کیلو وات تبدیل به بهترین توان برای پوشش نیازهای خانگی و فضاهای سبک فروشگاهی و اداری خواهد شد.

موتور برق پوتر ۳۰۰۰ همان مدل مناسب برای پوشش فضاهای خانگی است. برای تامین توان 2.5 کیلو واتی در موتور برق پوتر مدل PT3200A از یک موتور تک ‌سیلندر با الگوی کار هوا خنک و تنفس طبیعی استفاده شده ‌است. ظرفیت تک‌ سیلندر این موتور خوش نفس ۱۹۶ سی‌ سی است. موتور با هر ۲ الگوی استارت هندلی و استارت الکتریکی کار می‌کند. البته قیمت موتور برق پوتر ۳۰۰۰ با روش استارت الکتریکی بالاتر از مدل‌های استارت دستی است که قطعا در هنگام خرید مورد توجه شما قرار خواهد گرفت.

موتور برق پوتر مدل PT3200A در ابعاد تقریباً کوچک با اندازه‌های 44*44*61 سانتی ‌متری و با وزن ۴۳ کیلوگرم طراحی شده‌ است. تمام الگوی طراحی این موتور برق برای رسیدن به پوشش نیازهای متعارف خانگی بوده ‌است. خصوصا که این مولد با عملکردی روان و مقدار تولید صدای ۶۷ دسی ‌بل عملاً یک مولد سایلنت مناسب پوشش نیازهای سبک خانگی و اداری و... است.

مولد کمترین فضایی را در هر محیط خانگی اشغال می‌کند و با حجم صدای کم تولید شده عملاً هیچ احساس مزاحم بودن برای حضور در فضای خانگی و اداری و... ندارد. موتور خوش نفس این موتور برق بنزینی پوتر برای تولید 2.5 کیلو وات توان الکتریکی برق تک‌ فاز طراحی شده‌ است. اما عملاً توانایی تامین 2.8 کیلو وات برق تک‌ فاز برای پوشش کامل از فضاهای متعارف خانگی را دارد. با موتور برق پوتر مدل PT3200A به ‌راحتی می‌توانید تمام تجهیزات متعارف خانگی مانند یخچال‌های کوچک، وسایل سرمایشی و گرمایشی چند عدد لامپ تلویزیون و... را راه ‌اندازی کنید. در عین ‌حال سطح توان این مولد حجم قدرت کافی برای حضور در فضاهای باغبانی و راه ‌اندازی کف‌کش ها تا موتور پمپ آب ‌ها را دارد. از طرفی با توان 2.5 کیلو واتی این مولد به‌ راحتی می‌توانید ابزارهای موتوری ساده و سبک در فضاهای متعارف کارگاهی را راه‌ اندازی کنید. اما درکل PT3200A یک موتور برق خانگی پوتر است که قابلیت‌های پوشش گسترده در فضای سنگین کارگاهی را ندارد. 

مشخصات فنی موتور برق پوتر مدل PT3200A

 

مدل

PT3200A

توان خروجی

2.5 کیلووات

توان مکس

2.8 کیلووات

مدل موتور

168F-1

حجم موتور

196 سی سی

سیستم استارت

استارت - هندل

حجم باک

15 لیتر

ساعت کارکرد

12 ساعت

میزان صدا

67 دسی بل

ابعاد ( mm )

 440 × 445 × 610

وزن

43 کیلوگرم

موتور برق پوتر مدل PT3800A

موتور برق پوتر مدل PT3800A از دیگر سری محصولات این برند مناسب فعالیت‌های سبک خانگی است. موتور برق خانگی پوتر PT3800A با قابلیت تولید توان فراتر از ۳ کیلو وات عملاً توانایی حضوری مؤثر در فضاهای کامل خانگی را دارد. با این موتور برق در مناطق دور افتاده حاضر باشید و تجهیزات متعارف یک خانه‌ی کامل را راه ‌اندازی کنید.

برای رسیدن به توان ۳ کیلو واتی موتور برق پوتر مدل PT3800A در این مولد از یک موتور خوش نفس و تک ‌سیلندر بنزین سوز استفاده شده ‌است. ظرفیت تک‌ سیلندر این موتور ۲۱۰ سی ‌سی است. موتور هوا خنک است و طبق الگوی تنفس طبیعی کار می‌کند. در عین ‌حال این موتور با هر ۲ قابلیت استارت الکتریکی و یا هندلی طراحی شده ‌است که در هر ۲ سبک راه ‌اندازی شرایط استارت تا تنظیمات موتور برق پوتر مدل PT3800A کاملاً ساده و سر راست است.

موتور کار شده در PT3800A دارای باک سوخت ۱۵ لیتری است. این مقدار سوختحجم انرژی کافی برای عملکرد حداکثر ۱۰ ساعت با توان نامی 2.8 کیلو وات را تامین می‌نماید. به ‌این ‌ترتیب خیال شما از فعالیت طولانی ‌مدت این موتور برق آنهم در فضاهای دور افتاده راحت است.

PT3800A یک موتور برق خانگی پوتر است. برای رسیدن به این منظور ساده، قابلیت کارکردی کم‌ صدا پیش ‌بینی ‌شده است. حداکثر حجم صدای تولید شده‌ی موتور برق بنزینی پوتر مدل PT3800A فقط ۶۹ دسی ‌بل است که قطعا یک حجم صدای کاملاً متعارف برای پوشش نیازهای سبک خانگی است. به شکلی که هرگز حضور این مولد باعث تولید صدای نابهنجار و آزار اهالی خانه و اداره نخواهد شد.

البته در طراحی فشرده و جمع ‌و جور موتور برق پوتر ۳۰۰۰ مدل PT3800A رسیدن به فضای خانگی توامان با پوشش نیازهای سیار پیش‌ بینی ‌شده است. زیرا ابعاد این موتور برق در اندازه‌های تقریباً کوچک 45*44*60 سانتی ‌متری تدارک دیده شده‌ است که قطعا نشان از طراحی جمع ‌و جور مولد پیش روی شما دارد. در عین ‌حال وزن ۴۵ کیلو گرمی این موتور برق یک مقدار وزن کاملاً سبک است که حداکثر نیازهای ساده برای حضور در فضاهای خانگی و یا سیار و حتی مسافرتی را تامین می نماید.

با حد توان ۳ کیلو وات موتور برق پوتر مدل PT3800A از توان کافی برای راه ‌اندازی تجهیزات متعارف خانگی برخوردار هستید. در عین ‌حال به ‌طور کامل می‌توانید در فضاهای متعارف باغبانی و حتی راه ‌اندازی تجهیزات سبک کارگاهی آن‌ هم به شکل انفرادی حاضر باشید. موتور برق پوتر یک مولد کامل، سبک، خوش نفس و خوش قیمت است که مخصوص کار در محیط خانگی و اداری طراحی ‌شده است.

مشخصات فنی موتور برق پوتر مدل PT3800A

مدل

PT3800A

توان خروجی

2.8 کیلووات

توان مکس

3 کیلووات

مدل موتور

170F

حجم موتور

210 سی سی

سیستم استارت

استارت - هندل

حجم باک

15 لیتر

ساعت کارکرد

10 ساعت

میزان صدا

69 دسی بل

ابعاد ( mm )

 450 × 445 × 605

وزن

45 کیلوگرم

موتور برق پوتر مدل PT8000VES

موتور برق پوتر مدل PT8000VES  یک تیپ ۳ کیلو واتی با قابلیت حمل ‌و نقل ساده است. حد توان دهی این مدل الگوی طراحی مولدهای سبک با قابلیت کار در مصارف خانگی و اداری است. اما سبک طراحی آن برای پوشش نیازهای سیار، جابه‌جایی ساده در فضای کارگاه و حتی مزرعه است. در واقع موتور برق پوتر مدل PT8000VES هم می‌تواند موتور برق خانگی پوتر باشد و هم توانایی تبدیل شدن به موتور برق باغی پوتر را دارد. زیرا در طراحی این مدل از یک شاسی چرخ‌ دار استفاده شده ‌است.

در بحث طراحی به‌ ندرت شاهد هستیم که برای ساختن مولدهای سبک در حد نیازهای خانگی از شاسی‌های چرخ‌ دار استفاده ‌شده باشد. به ‌هرحال این مولدها آنقدر سبک و کم‌حجم هستند که برای جابه‌جایی آنها با چالش جدی مواجه نباشیم. اما پوتر در طراحی این مدل سبک متفاوتی از مولدهای سبک خانگی و کارگاهی را در نظر گرفته ‌است. سبکی که در آن هدف‌ گذاری برای قابلیت‌های جابجایی ساده بوده ‌است.

موتور برق پوتر مدل PT8000VES  یک مولد ۳ کیلو واتی است. البته در عمل قادر است تا مقدار 3.5 کیلو وات توان الکتریکی را به شکل دائمی تامین نماید. حداکثر قدرت خروجی این موتور برق نیز چیزی در حدود 3.8 کیلو وات است. تمام قدرت الکتریکی این مولد به شکل خط برق ۲۲۰ ولت و یا ۱۱۰ ولت تک ‌فاز شهری تولید می‌شود و در اختیار مصرف‌ کنندگان قرار می‌گیرد. این مقدار توان حد انرژی الکتریکی کافی برای فعالیت‌های متداول خانگی و همچنین پوشش نیازهای سبک و متعارف باغبانی است. هر چند توان ارائه ‌شده می‌تواند قابلیت‌های مناسب کارگاهی برای راه‌ اندازی تجهیزات سبک را داشته باشد.

برای تامین توان 3.5 کیلو واتی در این موتور برق پوتر از یک موتور تک‌ سیلندر بنزینی استفاده شده ‌است. موتور هوا خنک و تنفس طبیعی است و طبق الگوی کار ۴ زمانه فعالیت می‌کند. ظرفیت تک‌ سیلندر این موتور برق ۲۱۲ سی ‌سی است که تحت سرعت نامی ۳۶۰۰ دور بر دقیقه نهایتاً قابلیت تولید 5.1 کیلو وات توان مکانیکی را دارد.

برای این موتور از یک مخزن سوخت ۱۵ لیتری استفاده شده ‌است. در عین ‌حال میزان مصرف سوخت موتور مذکور چیزی در حدود ۳۶۰ گرم به ‌ازای تولید هر کیلو وات ساعت تبادل الکتریکی است. از طرفی مخزن روغن این موتور ۴ زمانه 0.6 لیتر است که باید آن را با روغن ۲۰۵۰ مخصوص روانکاری موتور برق‌های سبک بنزینی پر کنید. موتور با قابلیت استارت الکتریکی طراحی شده ‌است. اما در کل نمی‌توانید از این موتور برق به ‌عنوان یکی منبع تامین برق اضطراری در فضاهای اداری، خدماتی و یا کارگاهی استفاده کنید.

موتور برق بنزینی پوتر مدل PT8000VES

موتور برق پوتر مدل PT8000VES با مقدار تولید صدای ۶۹ دسی ‌بل عملاً یکی مولد کم ‌صدا با قابلیت حضور در جمع مولدهای سایلنت است. این شرایط کار کم ‌صدا مناسب استفاده در فضاهای خانگی و اداری است. البته از این موتور برق پوتر می‌توانید برای فعال کردن تجهیزات قدرتمند فضای کارگاه و یا باغ اعم از کف‌کش، کمپکتور، بتونیر تک‌ فاز و ماله پروانه‌ای نیز استفاده نمایید. موتور برق پوتر در ابعاد جمع ‌و جور 50*50*60 سانتی ‌متری و با مقدار وزن ۵۵ کیلو گرمی طراحی شده‌ است. چه از نظر وزنی و یا از نظر ابعادی درکل با ۱ موتور برق کوچک که قابلیت سیار و حمل‌ و نقل ساده‌ای دارد مواجه هستیم. خصوصا که ابعاد کلی این مولد مناسب قرار گرفتن در صندوق عقب هر خودروی شخصی است تا هرچه شرایط حمل‌ و نقل این مولد برای حضور در مکان‌های دور افتاده ساده‌تر باشد.

البته نمی‌توانیم از طراحی شاسی چرخ‌دار این موتور برق پوتر غافل باشیم. برای این موتور برق از یکی شاسی سبک فلزی در کنار ۲ عدد چرخ لاستیکی استفاده ‌شده است که قابلیت جابجایی و حمل‌ و نقل آن در محیط کارگاه را هر چه ساده‌تر خواهد کرد.

موتور برق پوتر مدل PT4500Y

موتور برق پوتر مدل PT4500Y  با خروجی 4.5 کیلووات یک موتور برق مناسب برای مصارف خانگی می باشد و تا حدودی می توان برای کارهای کشاورزی برای راه اندازی کف کش های با توان 2 اسب استفاده کرد، این موتور برق دارای باک 25 لیتری بوده و می تواند تا 9 ساعت از آن انرژی برق دریافت کرد بدون آنکه نیاز باشد موتور برق شارژ بشود.

موتور برق پوتر مدل PT4500Y دارای ابعاد مناسبی بوده و شما می توانید با خودروی شخصی خود آن را جا به جا کنید، این موتور برق دارای وزن 75 کیلوگرم می باشد و وجود چرخ و دسته باعث شده بتوانید به آسانی موتور برق را جا به جا کنید، مزیت دیگر آن میزان صدای ان می باشد، 65 دسی بل، که می توانید بدون نگرانی از ایجاد آلودگی صوتی برای اطرافیان از موتور برق در هر ساعتی از شبانه روز استفاده کنید.

برای حضور در فضاهای کار حرفه‌ای باغبانی و حتی تامین نیازهای ساده کارگاهی به حجم توانی فراتر از ۴ کیلو وات نیاز داریم. موتور برق پوتر مدل PT4500Y یکی از مولدهای سبک با قابلیت‌های باغبانی و کارگاهی است. موتور برق باغی پوتر مدل PT4500Y در ظرفیت 4.5 کیلو واتی طراحی شده ‌است تا عملاً برای تأمین توان موتور پمپ آب‌ها و حتی کف‌کش های سبک و متوسط باغبانی با مشکل مواجه نباشد.

برای تأمین توان 4.5 کیلو واتی در شرایط نامی برای این مولد از یک موتور تک ‌سیلندر بنزین سوز با قابلیت هوا خنک و تنفس طبیعی استفاده شده ‌است. ظرفیت تک‌ سیلندر این موتور ۳۳۷ سی‌ سی است. این موتور با سرعت ۳۰۰۰ دور بر دقیقه کار می‌کند و در حجم ۳۳۷ سی ‌سی تک‌ سیلندر خود توانایی رسیدن به حداکثر ۵ کیلو وات توان الکتریکی برق ۲۲۰ ولت تک ‌فاز استاندارد شهری را دارد. ولی در عمل فقط قادر است تا سطح توان 4.5 کیلو وات نامی از برق ۲۲۰ ولت تک ‌فاز را تولید نمایند.

این موتور برق با هر ۲ روش استارت هندلی و استارت الکتریکی طراحی شده ‌است. الگوی طراحی استارت الکتریکی این موتور برق قابلیت حضور در فضاهای برق اضطراری را ندارد. اما در کل روش استارت زنی و راه ‌اندازی موتور برق باغی پوتر مدل PT4500Y را کاملاً ساده و سبک خواهد کرد.

موتور برق بنزینی پوتر توان 3 کیلووات هندلی

وزن ۷۵ کیلو گرمی با طراحی در اندازه‌های کوچک مناسب جا شدن در صندوق عقب خودروها الزاماتی است که در این موتور برق بنزینی پوتر پیش ‌بینی شده ‌است و کاملاً آن را مناسب حضور در فضاهای باغبانی کرده ‌است. اگرچه این مولد قابلیت کاملی از فعالیت‌های خانگی و یا نیمه کارگاهی را دارد، اما عملاً عمده خرید موتور برق بنزینی پوتر مدل PT4500Y برای پوشش نیازهای باغبانی و راه ‌اندازی پمپ کف‌کش ها صورت می‌گیرد.

با این مولد پوتر توانایی کار در فضاهای کارگاهی را نیز دارید. اما به ‌هر حال همه می‌دانیم که سطح توان 4.5 کیلو واتی نمی‌تواند یک حجم قدرت قابل ‌اعتماد برای فعالیت مستمر ادوات کارگاهی باشد. اما قطعا می‌تواند یک مولد مقرون ‌به ‌صرفه برای تامین برق ابزارهای ساده موتوری لقب بگیرد. در کل اگر چه موتور برق پوتر PT4500Y مخصوص حضور در فضاهای باغبانی طراحی شده ‌است، اما نمی‌توانیم از قابلیت‌های سایلنت کار این مولد مناسب حضور در فضاهای خانگی و یا توانایی آن برای فعال کردن ابزارهای سبک موتوری شده غافل باشیم. با تمام این تفاصیل موتور برق پوتر مدل PT4500Y یکی از محصولات مطمئن برند چینی است که قابلیت حضور در هر فضا و مکانی برای تامین برق تک ‌فاز عموم تجهیزات را دارد. 

مشخصات فنی موتور برق پوتر مدل PT4500Y

 

مدل

PT4500Y

توان خروجی

4.5 کیلووات

توان مکس

5 کیلووات

مدل موتور

177F

حجم موتور

337 سی سی

سیستم استارت

استارت - هندل

حجم باک

25 لیتر

ساعت کارکرد

9 ساعت

میزان صدا

65 دسی بل

ابعاد ( mm )

 550× 535×690

وزن

75 کیلوگرم

موتور برق پوتر مدل PT6500Y

کمپانی پوتر تولید موتور برق ها را تا توان 5.5 کیلووات ساخته و ارائه کرده است و توان های بالاتر را هنوز ارائه نکرده است و شاید در  آینده ای نزدیک شاهد موتور برق های توان بالا باشیم، موتور برق پوتر مدل PT6500Y با توان 5 کیلووات دائم و 5.5 کیلووات مکس در حال حاضر آخرین موتور برق توان بالای کمپانی پوتر می باشد، شما می توانید با آن تجهیزات دارای الکتروموتور با توان دو اسب را راه اندازی کنید، وجود چرخ و دسته و میزان صدای 67 دسی بل باعث شده است که از نظر حمل و نقل و صدای موتور برق بدون هیچ گونه مشکلی از فواید موتور برق  در هر زمانی بهره مند شوید در ضمن موتور برق پوتر مدل PT6500Y درای ابعاد مناسبی بوده و مشکل وسیله نقلیه برای جا به جایی موتور برق نخواهید داشت.

سری موتور برق‌های ۵ کیلو وات از دیگر مدل‌های محبوب و پرفروش بازار هستند و قطعا پوتر حضور قدرتمند و مطمئنی در این سطح توان دهی را فراموش نکرده است و برای این منظور موتور برق پوتر مدل PT6500Y با قابلیت تولید 5.5 کیلو وات توان الکتریکی طراحی کرده ‌است.

توان ۵ کیلو واتی یک سطح توان دهی فراتر از نیازهای خانگی است و حتی می‌تواند فراتر از نیازهای متداول و سبک باغبانی باشد. موتور برق بنزینی پوتر مدل PT6500Y با سطح توان دهی 5.5 کیلو واتی عملاً در لیست مدل‌های کاملاً حرفه‌ای مناسب فعالیت‌های کارگاهی طراحی شده ‌است. حتی می‌توانیم این مدل را سری موتور برق جوشکاری پوتر معرفی کنیم. چرا که توان جریان بالای این مولد قابلیت فنی کافی برای راه ‌اندازی ترانس‌های جوشکاری مناسب فعالیت‌های پرفشار کارگاهی است.

در طراحی موتور برق بنزینی پوتر مدل PT6500Y  از یک موتور تک‌ سیلندر با ظرفیت ۳۸۹ سی‌ سی استفاده شده ‌است. موتور هوا خنک است و طبق الگوی کار تنفس طبیعی طراحی‌ شده است. در عین ‌حال برای این موتور تک ‌سیلندر از هر ۲ روش کار استارت الکتریکی و هندلی در نظر گرفته شده ‌است و در کل با سبک طراحی استانداردی از یک مولد حجیم و کارگاهی که قابلیت تامین برق ترانس‌های جوشکاری را دارد برخوردار هستیم.

موتور برق بنزینی پوتر مدل PT13000VES

طراحی شاسی موتور برق پوتر مدل PT6500Y نیز قابل‌ توجه است. برای طراحی این مولد از یک شاسی با الگوی عملکرد فرغونی استفاده شده ‌است. شاسی دارای ۲ عدد چرخ لاستیکی تقریباً بزرگ است که قطعا شرایط جا به ‌جایی موتور برق پوتر را کاملاً ساده خواهد کرد. از طرفی برای این شاسی ۲ عدد دسته تاشو با سبک فرغونی پیش‌ بینی شده ‌است تا در کل الگوی طراحی جمع ‌و جور با قابلیت جابجایی ساده موتور برق جوشکاری پوتر مدل PT6500Y را تامین کرده باشیم.

سطح توان ۵ کیلو وات انرژی الکتریکی تحت بار نامی و یا 5.5 کیلو وات حداکثر برق تک ‌فاز ۲۲۰ ولت جریان متناوب شهری مقدار توان دهی قابل ‌توجهی است که تمام المان‌های لازم برای حضوری مؤثر در فضاهای کارگاهی را دارد. عمده خرید موتور برق بنزینی پوتر مدل PT6500Y برای پوشش همین نیازهای کارگاهی صورت می‌گیرد. اما اگر الگوی تامین برق شما برای کار انداختن چندین عدد موتور پمپ آب آنهم در فضایی دور افتاده از محیط‌های باغبانی و کشاورزی باشد، بهتر است خرید موتور برق بنزینی پوتر مدل PT6500Y را جدی‌تر دنبال کنید.

به هر صورت با موتور برقی مواجه هستید که در عین سنگین ‌وزن بودند آن هم با مقدار وزن ۷۷ کیلو گرمی، قابلیت جا به ‌جایی ساده‌ای دارد. قابلیتی که یک ایده‌آل برجسته برای حضور در فضاهای باغبانی و کشاورزی است. به ‌این ‌ترتیب موتور برق پوتر مدل PT6500Y جایی در حد فاصل فضای کارگاه تا محیط مزرعه قرار گرفته ‌است.

مشخصات فنی موتور برق پوتر مدل PT6500Y

 

مدل

PT6500Y

توان خروجی

5 کیلووات

توان مکس

5.5 کیلووات

مدل موتور

188F

حجم موتور

389 سی سی

سیستم استارت

استارت - هندل

حجم باک

25 لیتر

ساعت کارکرد

9 ساعت

میزان صدا

67 دسی بل

ابعاد ( mm )

 550× 535×690

وزن

77 کیلوگرم

موتور برق‌های دیزلی پوتر

موتور برق‌های دیزلی حالا هم اندازه مولدهای بنزین سوز مورد توجه قرار گرفته‌اند. مصرف سوخت ارزان ‌قیمت در کنار قابلیت مناسب تامین توان در حجم کم موتور، المان‌هایی است که استفاده از مولدهای دیزلی را کاملاً متداول کرده ‌است. قطعا نمی‌توانیم قابلیت‌های فنی موتورهای دیزلی را در کنار جایگاه برجسته مولدهای بنزین سوز قرار بدهیم. اما به ‌هر حال می‌توانیم الگوی طراحی این مولدهای دیزلی را برای تامین برخی از فضاهای خانگی تا حضور محیط‌های باغبانی و البته کارگاهی توجیه کنیم.

پوتر در زمینه طراحی موتور برق‌های دیزلی نیز دست توانمندی نشان داده ‌است. موتور برق‌های دیزلی پوتر در ۲ تیپ شناخته ‌شده PT3500Dو PT6500DSعرضه می‌شوند. هر ۲ تیپ دارای موتورهای تک‌ سیلندر دیزلی هستند و با استفاده از سوخت کاملاً ارزان ‌قیمت گازوئیل کار می‌کنند. پوتر در طراحی مدل‌های دیزلی سعی کرده تا بسیاری از محدودیت‌ها را پشت سر بگذارد. این موتور برق ها طراحی ساده، بدنه مقاوم با شرایط کارکرد جان‌ سختی دارند و می‌توانند حجم بسیار بالایی از فعالیت‌های پرفشار در حدود توان ۳تا ۵ کیلو وات را پوشش می دهند.

استفاده از موتورهای دیزلی در طراحی مولدهای سبک خانگی و کارگاهی و تا باغبانی با چالش‌های جدی مواجه است. این مولدها عموماً نمی‌توانند شرایط کارکرد پایدار با میزان تولید صدای کم موتور برق‌های بنزین سوز را تامین نمایند. در عین ‌حال عموماً مقدار تولید صدای این مولدهای دیزلی فراتر از نمونه‌های بنزینی است. از طرفی هرگز نمی‌توانیم در قابلیت ساده طراحی حجم کم موتورهای بنزینی مقایسه کنیم.

 موتور برق بنزینی پوتر سه کیلووات هندلی

موتورهای دیزلی به نمونه موتورهای سنگین، بزرگ با قابلیت تامین توان زیاد شهرت دارند. اما بهتر است الگوی طراحی این مولدها را به شکل دیگری بررسی کنیم. زیرا موتورهای دیزلی می‌توانند قدرت بالای مکانیکی را در مقدار حجم کم موتور تامین نمایند. قطعا چنین قابلیتی مناسب طراحی موتور برق‌های سبک است. زیرا می‌توانیم توان مورد نیاز را در حجم کمتری برای طراحی مولدهای کوچک‌تر و سبک‌تر به کار اندازیم. چنین الگویی در طراحی موتور برق‌های دیزلی مد نظر قرار می‌گیرد. الگویی که حالا سبک طراحی اصلی در ساخت موتور برق‌های دیزلی پوتر نیز شده‌ است.

انواع مدل‌های موتور برق پوتر در الگوهای بنزین سوز نمونه‌های خوش نفس و بسیار قدرتمندی هستند. این موتور برق‌ها کاملاً معروف و شناخته ‌شده هستند. اما در امتداد مدل‌های بنزینی بهتر است نیم‌ نگاهی کاملاً حرفه‌ای و مهندسی شده در ۲ الگوی طراحی انواع مدل‌های موتور برق پوتر از نوع دیزلی داشته ‌باشیم. جاییکه قرار است به بررسی فنی در مدل موتور برق خانگی پوتر مدل PT3500Dو موتور برق باغی پوتر مدل PT6500DSاشاره کنیم.

موتور برق دیزل پوتر PT3500D 

موتور برق دیزل پوتر مدل PT3500D کوچک‌ ترین سایز از الگوی مولدهای گازوئیل ‌سوز پوتر است. در این موتور برق رسیدن به تامین نیازهای متعارف خانگی و حتی حضور در فضاهای کوچک بیمارستانی و خدماتی و شاید اداری پیش‌ بینی شده ‌است. از طرفی این موتور برق با قابلیت حمل ‌و نقل ساده می‌تواند یک مولد دیزلی مناسب برای حضور در فعالیت‌های باغبانی باشد.

مقدار توان 2.8 کیلو واتی موتور برق پوتر مدل PT3500D در کنار مصرف سوخت گازوئیلی، حجم کارکردی ایده‌آل است که آن را در عموم فعالیت‌های سبک خانگی تا نیازهای ساده‌ی باغبانی مناسب خواهد کرد. برای تامین توان 2.8 کیلو واتی در این موتور برق پوتر از یک موتور تک ‌سیلندر دیزلی استفاده ‌شده است. موتور نصب‌ شده از نوع هوا خنک با قابلیت تنفس طبیعی است که در حجم ۲۹۶ سی‌ سی طراحی شده ‌است. موتور کاملاً به نسبت حجم قدرتمند است و در عین ‌حال با وجود دیزلی بودن، عملکردی نرم و روان با مقدار تولید صدای کم در حد مولدهای سایلنت کار دارد.

 موتور برق بنزینی پوتر سه کیلووات هندلی

برای این موتور از یک باک سوخت 12.5 لیتری استفاده شده ‌است. این میزان سوخت حجم انرژی کافی برای عملکرد حداقل ۸ ساعت کارکرد متوالی موتور برق دیزل پوتر مدل PT3500D را تامین خواهد کرد.

در طراحی استاندارد موتور برق پوتر مدل PT3500D دارای یک سیستم استارت هندلی است. اما در طراحی مدل‌های حرفه‌ای‌تر از سیستم استارت الکتریکی با قابلیت key start استفاده شده ‌است. به ‌این ‌ترتیب کل شرایط راه‌ اندازی این مولد در نهایت سادگی و با فشردن یک دکمه استارت ساده صورت می‌گیرد. این طراحی کاملاً مناسب استفاده به ‌عنوان تامین برق سیار در فضاهای باغبانی و یا نصب در شرایط برق اضطراری است.

موتور برق پوتر مدل PT3500D در عین استفاده از سوخت دیزلی شرایط تولید آلایندگی کمی دارد. لذا می‌توانید از آن در فضاهای سرپوشیده خانگی به ‌شرط طراحی یک سیستم تهویه مناسب استفاده کنید. از طرفی شاسی این مولد دیزلی با الگوی چرخ‌دار طراحی شده‌ است که برای شما یک شرایط جا به ‌جایی ساده با حداکثر قابلیت مانور پذیری را فراهم می‌کند.

درکل موتور برق دیزلی پوتر مدل PT3500D می‌تواند یک مولد سبک کار، مطمئن، قدرتمند با مصرف سوخت ارزان ‌قیمت دیزلی باشد تا برای شما یک شرایط ایده‌آل مناسب کار در مناطق دور افتاده را تامین نماید. به ‌هر حال سوخت گازوئیل درجه احتراق بالایی دارد و این شرایط بهترین گزینه مناسب انبار کردن سوخت عاری از خطر انفجار در مناطق دور افتاده و روستایی است.

مشخصات فنی موتور برق دیزل پوتر PT3500D 

 

مدل

PT3500D

توان خروجی

2.8 کیلووات

توان مکس

3 کیلووات

مدل موتور

178F

حجم موتور

296 سی سی

سیستم استارت

Key start - هندل

حجم باک

12.5 لیتر

ابعاد ( mm )

 590× 530×680

وزن

70 کیلوگرم

  

موتور برق پوتر مدل PT6500DS

تیپ قدرتمند از سری مولدهای دیزلی پوتر با نام تجاری PT6500DS ارائه می‌شود. این تیپ از حضور یک موتور قدرتمند دیزلی استفاده می‌کند. موتور کار شده در این مولد گازوئیل ‌سوز یک موتور تک‌ سیلندر دیزلی با عملکرد ۴ زمانه است. موتور هوا خنک است و طبق الگوی کار ساده‌ی تنفس طبیعی طراحی شده ‌است.

موتور برق پوتر مدل PT6500DS در امتداد مدل دیزلی PT3500D طراحی‌ شده و به مانند این سری از قابلیت‌های فنی پوتر مولدهای دیزلی استفاده می‌کند. اما چالش طراحی این مدل رسیدن به قابلیت‌هایی فراتر از نیازهای خانگی و یا اداری بوده ‌است. موتور برق پوتر مدل PT6500DS با توان خروجی ۵ کیلو وات تک ‌فاز عملاً یک مولد همه ‌کاره است که از فضای کارگاه تا محیط ساده‌ی خانگی کارایی‌های لازم را دارد.

موتور برق پوتر مدل PT6500DS با وجود طراحی دیزلی و تامین توان قابل ‌توجه ۵ کیلو واتی از شرایط کار سایلنت برخوردار است. موتور با عملکردی کم‌ صدا کاملاً توانایی حضور در فضاهای آرام خانگی و اداری را دارد. توان ۵ کیلو واتی این موتور برق پوتر برای راه ‌اندازی تمام تجهیزات ریز و درشت محیط خانگی و حتی فضاهای گسترده اداری کفایت می‌کند. در عین ‌حال قابلیت استارت برقی از نوع شرایط حضور این مولد در فضاهای تامین برق اضطراری را نیز تامین کرده ‌است. از طرفی طراحی فشرده و جمع‌ و جور در سایز کوچک با وزن کم در کنار توان ۵ کیلو واتی از قابلیت‌های ویژه است که باعث شده تا حضور این موتور برق پوتر در فضاهای محدود خانگی و اداری هرچه نمایان‌تر باشد.

اما با توان ۵ کیلو واتی خارج ‌شده از یک مولد دیزلی می‌توانیم فعالیت‌هایی بسیار گسترده‌تر از حضور در فضاهای ساده خانگی را مدیریت کنیم. به هرصورت توان ۵ کیلو واتی جایی در مرز قابلیت‌های باغبانی و کارگاهی قرار گرفته ‌است. این مدل دیزلی به ‌راحتی می‌تواند در لیست انواع موتور برق باغی پوتر قرار بگیرد و برای فعال کردن قدرتمند و مستمر انواع موتور پمپ آب‌ها استفاده بشود. در عین ‌حال لازم است تا نیم ‌نگاهی جدی بر توانمندی‌های کارگاهی موتور برق پوتر مدل PT6500DS داشته باشیم.

در فضای کارگاه این مولد گازوئیلی قابلیت‌های تبدیل شدن به موتور برق جوشکاری پوتر را دارد. زیرا به ‌سادگی می‌تواند حد توان کافی و کاملاً مؤثر یک ترانس جوشکاری را تأمین نماید. موتور برق پوتر مدل PT6500DS یک مولد تمام ‌عیار با قابلیت تولید برق تک‌ فاز ۲۲۰ ولت جریان متناوب است که دست شما را در انجام گستره بزرگی از فعالیت‌های خانگی تا فضاهای سخت کارگاهی باز می‌گذارد.

خرید موتور برق بنزینی پوتر یا دیزلی کدام یک بهتر است؟

مقایسه موتور برق‌های بنزین سوز در مقابل مولدهای گازوئیل ‌سوز که به‌ عنوان دیزلی می‌شناسیم یک چالش همیشگی در نزد مصرف‌ کنندگان است. مصرف‌کنندگان همواره به ‌دنبال انتخاب بهترین موتور برق با قابلیت‌های مناسب فنی هستند. این بهترین بودن لزوماً قوی‌ترین و یا ارزان‌ترین و حتی مقاوم‌ترین موتور برق ها نیستند. بلکه مراد از بهترین موتور برق تهیه و کار با مولدی است که بتواند به ‌طور کامل نیازهای شما در راه ‌اندازی انبوه تجهیزات را پوشش بدهد.

قطعا تهیه موتور برق بنزین سوز و یا دیزلی از اصلی‌ترین تصمیمات است. این تصمیم کلیدی در جمع محصولات موتور برق پوتر نیز کاملاً پر رنگ می‌باشد. پوتر سری موتور برق‌های خوش ‌ساخت، خوش نفس با قابلیت‌های کامل فنی ارائه کرده ‌است. نمونه‌های دیزلی در حد و اندازه‌های مولدهای بنزین سوز قابلیت‌های مناسب فنی دارند. اما در کل کدام یک می‌تواند موتور برق پوتر ایده‌آل ما باشد؟

مزایای استفاده از موتور برق‌های بنزینی

  •         مولدهای بنزین سوز سری موتور برق‌های متداول و پرکاربردی هستند. محبوبیت آنها باعث شده تا سهم بزرگی از بازار در اختیار موتور برق‌های بنزینی قرار بگیرد. لذا وقتی یک موتور برق بنزین سوز را تهیه می‌کنید از سری مولدهای متداولی استفاده خواهید کرد.
  •         عملکرد موتور برق‌های بنزین سوز یک شرایط پایدار با تلرانس کم در تولید برق می‌باشد. این موتور برق‌ها به نسبت از مولدهای دیزلی شرایط کارکرد پایدارتری دارند و می‌توانند برق با سطح اعوجاج کمتری را تولید نمایند.
  •         میزان مصرف سوخت موتور برق‌های بنزینی کمتر از مولدهای دیزلی است. البته در نظر داشته باشید که سوخت بنزین به ‌مراتب گران‌تر از سوخت گازوئیل است.
  •         طراحی ساده موتور از قابلیت‌های مناسب موتور برق‌های بنزین سوز است. این مولدها شرایط طراحی ساده قابلیت کارکردی روان و مسیر تعمیرات و نگهداری آسان‌تری از موتور برق‌های دیزلی دارند.
  •         قیمت مناسب از دیگر قابلیت‌های موتور برق‌های بنزینی است. قیمت موتور برق پوتر سری مدل‌های بنزین سوز مناسب‌تر از مولدهای دیزلی این برند چینی است.

موتورهای بنزینی بهترین انتخاب برای تولید توان کم هستند. این موتورها در عملکردهای کم‌ فشار قابلیت‌های کاملاً مؤثر فنی دارند و می‌توانند سطح بزرگی از فعالیت‌های خانگی و کارگاهی را پوشش بدهند. در کل اگر نیاز به تولید برق تک ‌فاز در یک شرایط پایدار دارید، انواع مدل‌های موتور برق پوتر در سری بنزین سوز انتخاب مناسبی هستند.

مزایای استفاده از موتور برق‌های دیزلی

  •         قابلیت تولید توان مکانیکی زیاد در حجم کم از مهم‌ترین ویژگی‌های موتورهای دیزلی است که باعث طراحی جمع ‌و جور و سبک‌تر مولدهای گوناگون با سطوح توان دهی متفاوت خواهد شد.
  •         موتورهای دیزلی شرایط کارکردن مؤثر در ارتفاع‌های خیلی زیاد را دارند. در عین ‌حال توانایی کار در فضاهای خیلی مرطوب و یا خیلی سرد و حتی خیلی گرم را دارند.
  •         موتور برق‌های دیزلی مولدهای مناسب‌تری برای استفاده از شرایط آب‌ و هوایی نامناسب و یا آب ‌و هوا با تغییرات زیاد هستند.
  •         موتورهای دیزلی از سوخت ارزان گازوئیل استفاده می‌کنند. البته سوخت گازوئیل به ‌مانند بنزین یک سوخت متداول نیست و به این سادگی نمی‌توانید آن را در هر مکانی از سطح شهر و روستا تهیه کنید.
  •         درجه احتراق گازوئیل خیلی زیاد است. بنابراین این سوخت به ‌سادگی و در اثر افزایش حرارت محیط آتش نمی‌گیرد. این شرایط گزینه‌ای ایده‌آل برای استفاده در مناطق دور افتاده است. زیرا در این مناطق باید حجم قابل ‌توجهی از سوخت مورد نیاز موتور برق را انبار کنیم و قطعا برای این منظور نیاز به یک سوخت با شرایط نگهداری مطمئن‌تری داریم. لذا استفاده از موتور برق‌های دیزلی گزینه مناسبی برای حضور در مناطق دور افتاده می‌باشند.
  •         موتورهای دیزلی بدون نیاز به ایجاد جرقه کار می‌کنند. بنابراین در طراحی این موتورها از شمع و دیگر بخش‌های الکتریکی تولید جرقه استفاده نشده‌ است. لذا از منظر طراحی ساده‌تری به نسبت از موتورهای بنزین سوز دارند.

تولید صدای زیاد، حجم آلایندگی بالا و عدم عملکرد روان از چالش‌های جدی در طراحی و کار با موتور برق‌های دیزلی است. البته در این سال‌های اخیر برندهای ریشه‌دار و خوش‌ فکر مانند کمپانی چینی پوتر دست ‌به ‌کار شده‌اند تا قابلیت‌های فنی موتورهای دیزلی برای حضور در مولدهای کوچک را توسعه بدهند. حالا سری موتور برق‌های دیزلی می‌توانند با حجم صدای کم و تولید آلایندگی نه‌ چندان زیاد کار کنند. اما در این بخش لازم است تا به سوال اصلی خودمان بازگردیم. اینکه در هنگام خرید موتور برق پوتر توجه به مدل‌های بنزینی داشته باشیم و یا از قابلیت‌های ۲ مدل محدود اما حساب‌ شده دیزلی پوتر استفاده کنیم؟

در کل اگر شرایط کار شما برای تامین برق تجهیزات یک شرایط سبک متعارف در یک فضایی نه ‌چندان چالش‌ بر انگیز است، استفاده از موتور برق‌های بنزینی سوز پوتر پیشنهاد می‌شود. موتور برق پوتر مدل PT2300A یک انتخاب مناسب برای استفاده در فضاهای متعارف خانگی است. درعین‌حال برای این منظور می‌توانید از قابلیت‌های تأمین برق PT3800Aنیز استفاده کنید. اما برای تأمین موتور برق باغی پوتر بهتر است به سمت تامین مدل‌های متعارف بنزین سوز مانند PT6500Y حرکت کنید. اما اگر شرایط تامین برق شما در یک فضای نامتعارف قرار دارد، مثلاً باید در یک منطقه دور افتاده که نیاز به انبار کردن حجم زیادی از سوخت دارید موتور برقی را فعال نمایید، استفاده از سری مدل‌های دیزلی پوتر پیشنهاد می‌شود.

در کل قیمت موتور برق پوتر از مدل‌های بنزینی شرایط بهتر با الگوی اقتصادی تری به نسبت از مدل‌های دیزلی دارند. اما قطعا چالش تامین سوخت کاملاً گران‌ قیمت بنزین در ادامه همراه شما خواهد بود.  

موتور برق پمپ پوتر مدل PT200QC

درخواست ها برای موتور برق هایی که پمپ آب هم با خود دارند زیاد می باشد اما این محصول را به سختی می توان پیدا کرد و اگر پیدا شود ممکن است کیفیت لازم را نداشته باشد، در این زمینه کمپانی پوتر موتور برق پمپ سری PT200QC هم ارائه کرده که دارای 2 مدل می باشد، مدل WP50  سایز 2 اینچ و WP80 سایز 3 اینچ می باشد و شما باتوجه به نیاز خود مدل مناسب را انتخاب می کنید، از نظر برق دهی مدل WP50، 3.4 کیلووات و مدل WP80،  4 کیلووات خروجی دائم می دهد که قابل توجه بوده و شما می توانید برای راه اندازی وسایل و تجهیزات کشاورزی از آن استفاده کنید و هم موتور پمپ آب خود را داشته باشید.

موتور برق پوتر PT200QC

فعالیت‌های کشاورزی و باغبانی از سری جریان‌های قدرتمند و متداول هستند. البته حالا در دورانی هستیم که انبوه ادوات کشاورزی و باغبانی الگوی طراحی مکانیزه شده دارند. قطعا تامین آب از جدی‌ترین چالش‌ها در فضاهای باغبانی و کشاورزی است و برای این منظور انواع موتور پمپ آب‌ها را طراحی کرده‌اند.

در شرایط عادی لازم است تا با تهیه یک موتور برق که قدرت کافی دارد، انرژی الکتریکی کافی انواع پمپ آب را تامین نماییم. اما این شرایط یک چالش جدی در فضای باغبانی و کشاورزی است. زیرا لازم است تا عملاً ۲ عدد دستگاه را فعال کنیم. طراحی موتور برق هایی که همراه خود یک پمپ آب دارند، ایده جذابی است. در حال حاضر برندهای معدودی سری موتور برق پمپ آب‌های کشاورزی را طراحی می‌کنند و کمپانی پوتر یکی از همین برندها است که موتور برق پمپ پوتر مدل PT200QC را طراحی کرده‌ است.

هر ۲ مدل موتور برق پمپ پوتر فضای طراحی کاملاً مناسبی برای پوشش نیازهای گسترده و کاملاً حرفه‌ای از فضای باغ و مزرعه دارند. WP50 مدل کوچک‌تر با قابلیت‌های مناسب برای پوشش فضاهای نه‌ چندان بزرگ باغبانی است. این مدل غالبا در محیط‌های گلخانه‌ای استفاده می‌شود. اما برای حضور در محیط‌های بزرگ باغبانی در آبیاری درختان باغ و یا مزارع بزرگ نیاز به ابعاد جدی‌تری داریم. مدل WP80 برای پوشش فعالیت‌های کاملاً جدی در فضاهای باغبانی و کشاورزی طراحی ‌شده است. با این مدل حتی می‌توانید آب یک زمین کاملاً بزرگ باغبانی و زراعی را تامین نمایید.

مشخصات فنی موتور برق پمپ پوتر مدل PT200QC

 

مدل

WP50

WP80

قطر دهانه ( mm )

50

80

دبی

33 متر مکعب بر ساعت

60 متر مکعب بر ساعت

ارتفاع پاشش

26 متر

28 متر

ارتفاع مکش

7 متر

7 متر

توان خروجی

3.4 کیلووات

4 کیلووات

توان مکس

4 کیلووات

4.7 کیلووات

مدل موتور

PT160

PT1200

حجم موتور

163 سی سی

196 سی سی

سیستم استارت

استارت - هندل

استارت - هندل

حجم باک

3.6 لیتر

3.6 لیتر

موتور برق پمپ پوتر مدل PT200QC-WP50

در طراحی این موتور برق پمپ پوتر عملاً ۳ سری دستگاه نصب شده‌ است. موتور بنزینی که قدرت فنی کافی برای عملکرد آلترناتیو را تامین می‌نماید. بخش الکتریکی آلترناتیو که تحت تاثیر موتور بنزینی توانایی تولید برق تک ‌فاز ۲۲۰ ولت جریان متناوب شهری را دارد و در انتها نیز یکی موتور پمپ آب طراحی ‌شده است که خود این موتور پمپ نیز از ۲ بخش موتور و پمپ تشکیل شده ‌است. بنابراین در تحلیل فنی این دستگاه با زنجیره‌ای از بخش‌های مکانیکی و الکتریکی که در ارتباط با یکدیگر هستند مواجه هستیم.

برای تولید توان در ابتدای سیکل کاری این موتور برق پمپ آب پوتر از یک موتور تک‌ سیلندر بنزین سوز در حجم ۱۶۳ سی ‌سی استفاده شده ‌است. موتور مذکور هوا خنک و تنفس طبیعی است که طبق هر ۲ الگوی استارت هندلی و الکتریکی موجود است. موتور دارای باک سوخت با حجم 3.6 لیتری است. این مقدار سوخت عملکرد حداقل ۶ ساعت کارکرد متوالی موتور برق پمپ آب پوتر مدل WP50 را تامین می‌نماید. این موتور با نام تجاری PT160 عرضه شده ‌است.

آلترناتیو تک ‌فاز طراحی ‌شده در این موتور برق پمپ آب پوتر توانایی تولید 3.4 کیلو وات برق تک‌ فاز را دارد. این برق مستقیماً در اختیار موتور پمپ آب دستگاه قرار می‌گیرد. اما در طراحی این آلترناتیو ۲ عدد خط تک‌ فاز برای استفاده وسایل جانبی نیز پیش ‌بینی ‌شده است. در واقع الگوی طراحی ایده‌آل موتور برق پمپ آب‌ها برای پوشش همین خطوط تک‌ فاز است. به شکلی که علاوه ‌بر تامین پمپ آب قابلیت پوشش برق برای کارکردن دیگر تجهیزات نیز فراهم است.

در انتهای سیکل کاری موتور برق پمپ آب پوتر یک پمپ با قطر دهانه ۵۰ میلی ‌متری قرار دارد. این پمپ مجهز به یک موتور الکتریکی و یک پمپ دنده‌ای است که توانایی انتقال ۳۳ متر مکعب آب در هر ساعت کار را دارد. در عین ‌حال پمپ مذکور قادر است تا حجم آب را از عمق ۷ متری مکش کرده و آن را تا ارتفاع ۲۶ متری پمپاژ کند.

مقدار عمق مکش تا ارتفاع پاشش یک حد استاندارد برای فعالیت در فضاهای باغبانی است. این موتور پمپ آب پوتر کاملاً مناسب مکش آب از کانال‌های آب‌ رسانی در فضاهای باغبانی طراحی شده‌ است. اما عموماً برای فضاهای گلخانه‌ای استفاده می‌شود.

موتور برق پمپ پوتر مدل PT200QC-WP80

موتور برق پمپ پوتر مدل WP80 مناسب فعالیت‌های گسترده باغبانی برای آبیاری درختان باغ و زمین‌های جالیزی در ابعاد گسترده طراحی ‌شده است. در طراحی موتور برق پمپ آب پوتر مدل WP80 از موتور قدرتمندتری به نسبت از مدل WP50 استفاده شده ‌است تا شرایط انتقال مؤثرتری برای آب در سطح فضاهای باغبانی فراهم باشد.

در این مدل از یک موتور تک‌ سیلندر بنزین سوز با ظرفیت ۱۹۶ سی‌ سی استفاده شده‌ است. موتور مذکور با نام تجاری PT1200 عرضه می‌شود. این موتور تنفس طبیعی و هوا خنک است که با  هر دو الگوی استارت هندلی و الکتریکی عرضه شده‌ است و کاملاً مناسب فعالیت‌های حرفه‌ای در فضاهای گسترده باغبانی و کشاورزی است. آلترناتیو طراحی ‌شده در این مدل موتور برق پوتر با قابلیت پمپاژ آب یک آلترناتیو تک ‌فاز با حداکثر ۴ کیلو وات انرژی الکتریکی است. آلترناتیو تمام مس است و با مقدار راندمان مطلوبی کار می‌کند. در طراحی این آلترناتیو از پریزهای برق تک ‌فاز نیز استفاده شده ‌است تا علاوه ‌بر توانایی تامین برق موتور پمپ شرایط کار دیگر تجهیزات الکتریکی در فضای باغ و مزرعه فراهم باشد.

برای طراحی موتور برق پمپ آب پوتر مدل WP80 از یک پمپ با قطر دهانه ۸۰ میلی ‌متری استفاده شده ‌است. این پمپ دنده‌ای توانایی پمپاژ ۶۰ متر مکعب آب در هر ساعت را دارد. در عین ‌حال می‌تواند حجم گسترده‌ی آب را از عمق ۷ متری مکش نموده و آن را تا حداکثر ارتفاع ۲۸ متری پمپاژ نماید. از نظر عمق مکش آب و همچنین حداکثر پمپاژ در ارتفاع مناسب ۲۸ متری این موتور پمپ آب طراحی ‌شده از برنده پوتر می‌تواند قابلیت‌های فنی مناسب و کارآمدی داشته باشد.

سخن پایانی

خرید موتور برق بنزینی پوتر شما را به یک میان رده خوش نفس چینی می‌رساند. جاییکه عرصه هنرنمایی دیگر برندهای مطرح و شناخته ‌شده چینی و حتی کره‌ای نیز می‌باشد. اما انواع مدل‌های موتور برق پوتر توانسته‌اند طیف کاملی از توان دهی الکتریکی برای پوشش نیازهای سیار، مسافرتی تا فعالیت‌های بزرگ صنعتی و باغبانی را عرضه نمایند.

سری مدل‌های موتور برق خانگی پوتر همگی قابلیت‌های فیزیکی و مکانیکی مناسبی دارند و در کل با مقدار تولید صدای کم از مطمئن‌ترین های بازار هستند. اما عمده تمرکز این کمپانی در عرضه موتور برق باغی پوتر است. سری مولدهای قدرتمندی که بتواند در نهایت سادگی و کاملاً مؤثر برای دور افتاده ‌ترین فضاهای زراعی نیز کارآمد باشند. قیمت موتور برق پوتر در تمامی مدل‌ها از جایگاه مناسبی برخوردار است. لیست قیمت موتور برق پوتر در مقایسه با قابلیت‌های فنی این مولدها شرایط کلی مطلوب و مناسبی است. البته توصیه می‌شود تا برای خرید مطمئن و تامین مناسب قطعات یدکی این محصولات را از نمایندگی موتور برق پوتر تهیه نمایید.   

    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر

        مرتب‌سازی محصولات:

      • پیش‌فرض
      • ارزان‌ترین
      • گران‌ترین
      • جدید‌ترین
      • پرفروش‌ترین
      • پربازدیدترین
      • 1
      • 2
      • 3
      • 4
      • 5