خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

موتور برق گازوئیلی چیست؟

موتور برق دیزلی اینکو چرخ و دسته دار

فهرست مطالب

همیشه وقتی صحبت از موتور برق می شود؛ ذهن ها در وهله نخست به سمت همان موتور برق های خانگی می رود که در نبود برق به کمک شما می آیند تا انرژی برق مورد نیاز شما را تأمین کنند.هر چند که موتور برق ها با همان کارکرد هنوز هم وجود دارند و مورد استفاده مصارف خانگی قرار می گیرند. ولی به طور کلی از وجود آن ها علاوه بر مصارف خانگی امروزه می توان در مصارف موجود در صنعت نیز در سطح وسیعی استفاده به عمل آورد، بنابراین موتور برق ها با انواع مختلف آن ها را امروزه در مدل های سبک تر و خانگی و نیز مدل های سنگین تر و صنعتی مورد استفاده قرار می دهند.

موتور برق را به طور کلی می توان این گونه تعریف کرد: موتور برق یا ژنراتور دستگاهی می باشد که انرژی حاصله از سوخت های مختلف (اعم از بنزین، گازوئیل یا گاز) را به انرژی الکتریسیته تبدیل می کند.به همین دلیل است که در زمان هایی که جریان برق قطع می شود و شما نیاز به تولید برق اضطراری دارید؛ می توانید از انواع مختلف این ژنراتورها به خوبی استفاده کنید. همان طور که اشاره شد؛ موتور برق ها را بر اساس نوع سوخت شان تقسیم بندی می کنند که به موتور برق گازوئیلی، گازسوز و بنزینی تقسیم بندی می شوند.

در ادامه در خصوص موتور برق گازوئیلی یا دیزل صحبت خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید.

موتور برق دیزلی اینکو چرخ و دسته دار

موتور برق گازوئیلی چیست؟

همان طور که گفته شد؛ موتور برق گازوئیلی گونه ای از موتور برق ها به حساب می آید که سوخت حاصل از آن گازوئیل می باشد. به همین دلیل است که به آن ها موتور برق گازوئیلی اطلاق می شود. البته به این موتور برق ها موتور برق دیزل نیز گفته می شود. با توجه به سوخت این نوع از موتور برق ها می توان گفت: موتور برق گازوئیلی با سایر موتور برق های دیگر متفاوت می باشد و ساختاری جدا از آن ها دارد.

به طور کلی نوع سوخت به کار گرفته شده در هر یک از موتور برق ها سبب شده است تا تفاوت هایی در هر یک از آن ها لحاظ شود که از یکدیگر متمایز می گردند. از جمله تفاوت هایی که به عنوان مثال در خصوص این موتور برق با سایر موتور برق های دیگر وجود دارد؛ این است که موتور برق گازوئیلی بیشتر در ابعاد کوچک تری مورد استفاده قرار می گیرد، به طور کلی خروجی قدرت این ژنراتور را می توان به صورت تک فاز و سه فاز از 220 ولت تا 380 ولت تخمین زد.

انواع موتور برق های گازوئیلی

موتور برق گازوئیلی بسته به توان خروجی و چند فاز بودن به مدل های مختلفی تقسیم بندی می شود که هر یک از آن ها می تواند با توجه به توانی که دارند و قیمتی که روی آن ها درج شده است؛ مورد استفاده افراد و اقشار مختلف مردم قرار گیرد.

با توجه به این مسئله که موتور برق گازوئیلی را می توان در بانک ها، مرغداری ها، شرکت ها و سازمان های مختلف و سایر مکان های دیگری به کار گرفت که نیاز به برق اضطراری دارند؛ شما می توانید بسته به نیاز خود و با توجه به بودجه خویش هر یک از مدل های مختلف موتور برق گازوئیلی را برای خود خریداری نمایید و از وجود آن ها به هنگام قطع شدن جریان برق به خوبی استفاده کنید تا چرخه کاری شما با قطعی برق از کار نیفتد.

بنابراین بهتر است پیش از خرید موتور برق گازوئیلی بیش از هر چیز به نیاز خود به این دستگاه توجه داشته باشید تا متناسب با نیاز خود رو به خرید موتور برق گازوئیلی در مدل ها و برندهای مختلف با توان های خروجی گوناگون آن ها آورید.

موتور برق دیزلی لانتاپ استارتی

توجه به چند نکته در خصوص موتور برق گازوئیلی

در صورتی که قصد خرید موتور برق گازوئیلی دارید؛ در نظر داشته باشید که این موتور برق نسبت به موتور برق بنزینی مصرف برق پایین تری دارد که همین امر سبب افزایش میزان کارایی آن ها می شود، صدای برآمده از این موتور برق نیز بیشتر از سایر نمونه های دیگر موتور برق می باشد. از لحاظ وزن نیز موتور برق گازوئیلی یا دیزل نسبت به موتور برق های بنزینی بزرگ تر و سنگین تر می باشند.

با در نظر گرفتن این نکات می بایست با مقایسه ای که نسبت به سایر موتور برق ها انجام می دهید؛ در نهایت موتور برق مورد نظر خویش را خریداری کنید. پس از خرید موتور برق گازوئیلی هم به مانند سایر موتور برق های رایج در بازار بایستی به نکات زیر توجه داشته باشید:

1-    فاصله یک متری موتور برق گازوئیلی را با دیوار ها و تجهیزات مجاور آن به خاطر بحث امنیتی آن در نظر داشته باشید.

2-    در نظر داشته باشید که حتما باید محل قرارگیری موتور برق خریداری شده شما در جایی کاملا صاف و تراز شده باشد.

موتور برق دیزلی نویگتور مدل 5500 استارتی

3-    شیلنگ موتور برق مذکور نیز تحت هیچ شرایطی نباید پیچ خورده و له شده باشد.

4-    از بست برای شیلنگ ها استفاده کنید و مراقب باشید تا از هر گونه آسیب و صدمه ای به دور باشد.

5-    سیم اتصال به زمین حتما باید به موتور برق وصل شده باشد.

6-    در نظر داشته باشید که نباید موتور برق را بدون کلید تعویض دو طرفه مورد استفاده قرار دهید.

7-    مراقب باشید که شیلنگ موتور برق گازوئیلی با اجسام تیز برخورد نکند که احتمالا پارگی و نشتی آن ها زیاد است و در این صورت ممکن است حوادث نامیمونی را برای شما در پی داشته باشد.

به طور کلی با در نظر گرفتن تمامی این موارد و نکات لازم احتیاطی می بایست به درستی از موتور برق گازوئیلی به مانند سایر موتور برق های دیگر استفاده کرد تا هیچ گونه خطری شما را تهدید نکند.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر