خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

موتور تک دیزل

موتور تک دیزل

      مرتب‌سازی محصولات:

    • پیش‌فرض
    • ارزان‌ترین
    • گران‌ترین
    • جدید‌ترین
    • پرفروش‌ترین
    • پربازدیدترین
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5

    فهرست مطالب

    موتورهای تک دیزلی یا همان گازوئیلی موتور های درون سوز و قابل حملی هستند که برای عمل احتراق درونی خود از سوخت گازوئیل استفاده می کنند. از این دستگاه در موارد مختلفی در کشاورزی، صنعت یا دام پروری استفاده می شود مانند: دیزل ژنراتورها، انواع موتور برق های دیزلی، پمپ آب های دیزلی،انواع تجهیزات راه سازی و ساختمانی، عمرانی مانند کمپکتور یا دستگاه کاتر و در بخش کشاورزی مانند استفاده از این موتور در سمپاش ها یا خرد کن های علوفه و تیلرها.

    موتور تک گازوئیلی چیست؟

    به نظر شما مهم ترین عضو بدن انسان کدام است؟ بله، قلب. البته که توضیح چرایی این اهمیت در این مقاله نمی گنجد اما دلیلِ آوردن این مثال، تشبیه کردن موتور ، به عنوان مهم ترین عضو هر دستگاهی است. با این اوصاف اگر موتور یک دستگاه مناسب نباشد، می توان آن دستگاه را در حال نابودی تصور کرد. موتورها، این اعضای مهم در دستگاه ها، به صورت دو نوع موتور های تک بنزینی و موتور های تک گازوئیلی در بازار عرضه می شوند.

    تعریف ساده ی موتور تک

    اگر بخواهیم تعریف ساده ای برای موتور های تک بیان کنیم باید بگوییم این موتور ها دستگاه هایی هستند که می توانند انرژی الکتریسیته یا انرژی های حاصل از سوخت های فسیلی وارد شده به موتور را تبدیل به انرژی مکانیکی برای به راه انداختن دستگاه های متعددی مانند پمپ آب یا ژنراتور برق کنند.

    موتور تک دیزل چیست؟

    اول از همه باید بیان کنیم که عبارت موتور تک دیزلی و موتور تک گازوئیلی یکسان هستند و هر دو به یک نوع موتور اشاره می کنند. موتورهای دیزلی یا همان گازوئیلی موتور های درون سوز و قابل حملی هستند که برای عمل احتراق درونی خود از سوخت گازوئیل استفاده می کنند. از این دستگاه در موارد مختلفی در کشاورزی، صنعت یا دام پروری استفاده می شود مانند: دیزل ژنراتورها، انواع موتور برق های دیزلی، پمپ آب های دیزلی، انواع تجهیزات راه سازی و ساختمانی – عمرانی مانند کمپکتور یا ماله پروانه ای و در بخش کشاورزی مانند استفاده از این موتور در سمپاش ها یا خرد کن های علوفه.

    موتور تک گازوئیلی

    موتور تک دیزل گیربکسی

    موتور تک گیربکسی وسیله ای برای تولید نیروی محرکه ی برخی از ماشین ها است. به این صورت که با استفاده کردن از گازوئیل، سیلندرها به حرکت در می آیند. این نوع موتور های تک گیربکسی با بنزین هم کار می کنند و همچنین دارای توان های مختلفی هستند.

    موتور تک دیزل ای تی کیو

    کاربرد های موتور تک گازوئیلی

    همان طور که در بالا گفته شد موتور های احتراقی دو دسته ی موتور تک بنزینی و موتور تک گازوئیلی هستند که هر کدام دارای سودمندی های خاص خود بوده و برای فعالیت مشخصی ساخته شده اند. موتور تک گازوئیلی دارای توان و قدرت بالایی است و این ویژگی باعث می شود این امکان به کاربر داده شود که از این دستگاه برای فعالیت هایی استفاده کند که باید به صورت مداوم و در زمان طولانی تری بدون نقصان انجام شوند. از این موتور بدون نگرانی در زمان های طولانی می توان استفاده کرد. این موتور ها در مقایسه با موتور های تک بنزینی دارای حجم و اندازه ی بزرگتری بوده و فضای بیشتری نیز نیاز دارند، از این رو که عملکرد و مکانیزم آنها متفاوت از موتور های بنزینی است. اگرچه که آلودگی گازوئیل از بنزین بالاتر است اما در بسیاری موارد، باید از موتور های گازوئیلی استفاده شود.

    چگونگی فعالیت موتور های تک دیزل

    موتور های دیزلی یا همان گازوئیلی برای شروع فعالیت خود نیاز به جرقه ی الکتریکی ندارند. در این موتور ها برای اینکه سوخت داخل موتور شعله ور شود، از بالا بردن دما استفاده می شود. به این صورت که دمای بخش احتراقی بالا برده شده و سپس ماده ی سوختنی با هوا ترکیب می شود. همان طور که می دانید برای ایجاد عمل احتراق به سه عامل حرارت، اکسیژن و یک ماده ی سوختنی نیاز است. اکسیژن که عامل سوم در موتور است، از طریق مجراهای ورودی موتور وارد سیلندر آن شده و به کمک پیستون فشرده می شود. حرارت بالا، سوختی که گازوئیل است و میزان اکسیژن ورودی و فشرده شده، باعث شروع به کار موتور گازوئیلی می شود.

    سرعت و بازدهی موتورهای گازوئیلی

    توان موتور گازوئیلی از موتور بنزینی بیشتر است اما سرعت نسبتا کمتری دارد. بنزین سریع‌تر از گازوئیل می ‌سوزد و پیستون موتور تک که وزن کمی دارد، حرکت را سریع‌تر به میل‌لنگ انتقال می دهد و همین باعث افزایش سرعت می‌شود. اما سرعت بیشتر و شدت ضربه کمتر پیستون، منجر به توان کمتر در موتور بنزینی می‌شود، پس در مکان‌هایی که نیاز به توان بیشتر است بهتر است از موتور دیزلی استفاده شود.

    معروفترین برندهای موتور تک دیزلی

     برخی از معروف ترین برندها که به تولید این نوع موتور اقدام می کنند و در بازار ایران بسیار جای خود را باز کرده اند عبارتند از: موتور تک کوپ، کاما، ای تی کیو، مارگو، هوادسن

    همان طور که اشاره شد موتور های تک گازوئیلی در برند های مختلفی تولید می شوند که در ادامه در مورد آنها صحبت خواهیم کرد.

    • موتور تک گازوئیلی کاما
    • موتور تک گازوئیلی کوپ
    • موتور تک گازوئیلی هواسدان
    • موتور تک دیزل مارگو
    • موتور تک دیزل ای تی کیو
    موتور تک گازوئیلی هواسدان

    موتور تک گازوئیلی کاما

    این موتور، یک موتور تک سیلندر و از نوع هوا خنک است که برای بسیاری از فعالیت های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. قدرت بالای این موتور یکی از سومندی های مهم آن محسوب می شود. موتور تک گازوئیلی کاما در توان های مختلف تولید شده  و موتور آن از نوع چهار زمانه به حساب می آید. راندمان مناسب، استهلاک کم، استفاده برای زمان های طولانی و دوام بالا از ویژگی های این محصول است. این موتور قابلیت فراهم کردن نیروی مکانیکی زیادی را دارد و از این رو قابل استفاده در فعالیت های سنگین صنعتی و عمرانی و کشاورزی خواهد بود.

    موتور تک دیزل کاما

    موتور تک گازوئیلی کوپ

    موتور تک گازوئیلی کوپ را می توان در دستگاه های متنوعی مانند ویبراتورها، دستگاه بتونیر، کاتر آسفالت بر، کمپکتور، موتور پمپ ها و ....استفاده کرد. این دستگاه دارای دوام و راندمان کاری بالا، قابل اطمینان و هم چنین دارای قیمت مناسبی است.  این دستگاه یک موتور تک هندل گازوئیلی به حساب می آید از این رو که برای راه اندازی آن از هندل دستی یا سیستم ایزی استارت استفاده می شود. این موتور در توان های مختلف تولید و به بازار عرضه می شود.

    موتور تک گازوئیلی هواسدان

    این موتور گازوئیلی در کشاورزی و صنعتی و مصارف عمرانی کاربردهای زیادی دارد. از این موتور در تولید موتور برق، موتور پمپ و سایر ابزارهای کشاورزی و صنعتی استفاده میشود. این موتور به آسانی روشن می شود و مصرف سوخت بسیار کمی هم دارد. هم چنین دارای سیستم هشدار روغن بوده که در صورت کم شدن روغن، به دلیل وجود سیستم حفاظتی، موتور خاموش می شود.

    موتور تک گازوئیلی مارگو

    یکی از برندهای معروف و جا افتاده در کشور ما موتور دیزلی مارگو ساخت کشور هند می باشد. این نوع موتور که به دلیل رنگ سبز و جثه بسیار بزرگی که دارند از انواع دیگر متمایز می شوند یکی از پرتوان ترین و مقاوم ترین موتورهای دیزلی بوده که در انواع دستگاه بتونیر، پمپ های آب و هر زمان که نیاز به یک موتور با دوام بسیار زیاد دارید استفاده می شوند.

    موتور تک گازوئیلی مارگو

    فروش موتور های تک گازوئیلی

    موتورهای تک گازوئیلی با قیمت ها مختلفی در بازار عرضه می شوند.قیمت موتور تک گازوئیلی بسته به برند، توان و هندلی یا استارتی بودن دستگاه متفاوت است. اما به این مورد توجه داشته باشید که همیشه قیمت موتور تک دیزلی نسبت به نمونه مشابه بنزینی بالاتر است.

    قیمت موتور تک گازوئیلی

    شاید از نظر بسیاری از افراد، قیمت موتور های تک گازوئیلی  نسبت به نمونه بنزینی گران تر باشد اما از آن جا که موتورهای دیزل قدرت و توان خروجی بیشتر داشته، از لحاظ مصرف سوخت به صرفه هستند از آن جهت که قیمت گازوئیلی نسبت به بنزینی پایین تر است، نیاز به تعمیر و نگهداری کمتر داشته و دیرتر از مدل های بنزینی خراب می شوند، طرفداران خاص خود را دارند.

    با توجه به این موارد می توان گفت که برای تهیه و خرید موتور تک گازوئیلی مناسب مبالغ متفاوتی را مشاهده خواهید کرد. هم چنین با توجه به مصرف خودتان، اندازه و قابلیت های موتور تک در نظر گرفته را مورد بررسی قرار دهید تا با آنچه در ذهن شما و مورد استفاده شما است، هماهنگی داشته باشد.

        مرتب‌سازی مقالات:

      • پیش‌فرض
      • جدید‌ترین
      • پربازدیدترین
      • بیشترین امتیاز

        جدید‌ترین مقالات:

      مشاهده مقالات بیشتر
      دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
      کاربر میهمان

      تایید و ارسال
      انصراف
      دیدگاه کابران:
        نمایش دیدگاه‌های بیشتر