خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

موتور ویبره بنزینی (شاسی گردان)

برای استعلام قیمت، تماس بگیرید.

تماس با ما
ویبره بنزینی روبین شاسی گردون
  • ویبره بنزینی روبین شاسی گردون
  • ارسال به سراسر ایران

  • پشتیبانی از ۹ الی ۲۱

  • کمترین هزینه ممکن

  • امکان خرید ۲۴ ساعته

  • پرداخت نقد

  • نقد و بررسی
  • مشخصات فنی
  • نظرات کاربران
  • پرسش و پاسخ

فهرست مطالب

موتور ویبراتور بنزینی در دو دسته بندی موتور ویبراتور بنزینی ثابت و گردان طراحی و تولید شده است. هر دو نوع ثابت و یا گردان در ساختار موتور ویبره بنزینی به مانند هم از یک سیستم احتراق داخلی بهره‌ مند هستند. با این تفاوت که در ساختار بدنه نوع گردان، توانایی گردش شفت خروجی خود را دارد؛ اما به هر صورت جدا از این تفاوت ‌ها، انواع موتور های ویبراتور بنزینی در جمع مولد های نسبتاً قدرتمند قرار می‌ گیرند. به گونه‌ ای که می ‌توان به راحتی از آنها در عملیات های بتن ریزی پروژه های متوسط و نسبتاً بزرگ استفاده کرد.

شفت انواع موتور ویبراتور بنزینی به گونه ای است که می توان انواع قطر ها از شیلنگ ویبراتور را به آن متصل نمود. در این حالت از قطر های 1 تا 2.5 اینچ و در مواردی حتی بیشتر از این اندازه ها را ساپورت خواهد کرد.

مزیت ‌های استفاده از موتور ویبره بنزینی گردان

در بیان کلی از معرفی موتور ویبره بنزینی، قید به نوع ثابت و گردان از این ابزار شده است. انواع ثابت در محافظت یک شاسی مکعبی شکل قرار گرفته و توانایی تامین قدرت از یک سو را خواهند داشت؛ اما در عملیات ‌های ویبره زنی بتن بسیار پیش می آید که نیاز باشد تا در فضا های بسیار بزرگی از سطح بتن ریزی شده اقدام به عملیات ویبره زنی داشته باشیم. در این صورت یا باید مدام جهت استقرار دستگاه ویبره بنزینی را عوض کنیم و یا باید از سیستمی بهره‌ مند باشیم که توانایی تامین جهت های مختلف را داشته باشد.

ویبره بنزینی با شاسی گردان همان نوع از ویبراتور با تامین جهت های مختلف است که بدون نیاز به جا به جایی دستگاه این کار را انجام می دهد. برای این منظور در قسمت پایه دستگاه ویبره بنزینی، از یک سیستم ساده گردان استفاده شده است.

ویبره بنزینی روبین شاسی گردان

با انواع موتور در ویبره بنزینی آشنا شوید

عملیات ویبره زنی بتن را می توان از مهمترین عملیات های ساختمان سازی در مراحل بتن ریزی قلمداد کرد. عملیاتی که در آن همراه با یک شیلنگ ویبراتور، اقدام به خارج سازی حباب های مانده در بطن بتن می نمایند و از این طریق باعث استحکام نهایی سازه خواهند شد. از این رو منطقی است که هر چه شیلنگ ویبراتور قدرت و کارایی بالاتری داشته باشد، نتیجه بهتری در استحکام بتن ایجاد شود. قدرت بالاتر در کارکرد شیلنگ ویبراتور در نتیجه استفاده از موتوری کارآمدتر است. ویبره بنزینی به آن جهت که می تواند همراه با موتور های قدرتمند بنزینی باشد، از این حیث مورد توجه بسیاری قرار می‌ گیرد.

ویبره بنزینی یا همان ویبراتور بنزینی بتن یکی از انواع متداول در مولد های شیلنگ ویبراتور می باشد؛ اما در مقابل انواع آشنای برقی و دیزلی، ویبراتور بنزینی بتن از محبوبیت بالاتری برخوردار است. تامین قدرت مطلوب در کنار آسانی استفاده و تامین همیشگی سوخت است که ویبراتور بنزینی را تا این اندازه محبوب ساخته است. در ادامه مقاله قصد داریم تا اندکی بیشتر از ویبره بنزینی و شرایط حاکم بر آن صحبت داشته باشیم.

مختصری از مشخصات موتور ویبره بنزینی

هر سیستم ویبراتور از دو بخش مجزا، اما درگیر با هم تشکیل می ‌شود. شیلنگ ویبراتور که قرار است در بطن بتن آن را یکدست سازد و موتور ویبراتور که وظیفه به لرزش درآمدن شیلنگ را بر عهده دارد. از این رو می توان موتور را نیمی از ماجرا دانست. پس وقتی قصد صحبت در باب ویبره بنزینی داریم، منطقی است که از موتور ویبره بنزینی صحبت خود را آغاز کنیم.

ویژگی ‌های فنی انواع موتور ویبراتور بنزینی چگونه است؟

شاید در نقاط گوناگون جهان شاهد انواع بسیار متنوعی از ویبراتور بتن با کارکرد بنزینی باشید؛ اما آنچه در بازار ایران به وفور به فروش می ‌رسد، انواع ویبره بنزینی با کارکرد موتور های شرکت روبین در دو مدل ثابت و گردان می باشد. البته در همین موتور های برند روبین نیز سعی در رعایت برخی حداقل ها در طراحی موتور با هدف ویبره بنزینی شده است. به هر صورت عمده موتور های بنزینی که در ویبره بنزینی از آنها استفاده خواهد شد، از قدرت ۵ اسب بخار بهره مند هستند. مصرف سوخت قابل قبولی دارند و عموماً از نوع تک تا دو سیلندر چهار زمانه در طراحی سود جسته اند. عموما نیز در قسمت شفت از فلنچ های چدنی با توانایی اتصال کوپلینگ پیچی بهره می ‌برند.

این ویژگی ها در انواع ثابت و یا گردان ویبراتور بتن با کارکرد بنزینی چندان تفاوت ‌هایی ندارند. از سوی دیگر این موتور به مانند هر نوع موتور بنزینی دیگر برای تداوم کارکرد خود نیاز به مصرف سوخت بنزین در کنار تامین روغن در مخزن های مربوطه خواهد داشت. در اصول نگهداری آنها نیز به مانند هر نوع موتور بنزینی آشنای خودمان مانند موتور خودرو، باید اقدام به تعویض فیلتر هوا، فیلتر بنزین، صافی بنزین و حتی تسمه دستگاه داشته باشید.

نکات کلیدی در خرید ویبره بنزینی بتن

یکی از مهمترین چالش ‌ها در زمان خرید مولد ها برای شیلنگ ویبراتور، نزدیکی قدرت تا کارکرد انواع ویبره بنزینی تا ویبراتور های برقی می باشد. این نزدیکی در قدرت و کارکرد به راحتی باعث ایجاد ابهاماتی در نزد خریداران خواهد شد.

اما یک خریدار حرفه ای همراه با بررسی دقیق شرایط پروژه و با در نظر گرفتن فاکتور هایی مانند قیمت ویبره است که دست به انتخاب خواهد زد. به هر صورت قیمت ویبراتور بنزینی از انواع برقی بالاتر است؛ اما این قیمت ویبره بالاتر نمی تواند باعث شود تا از برخی امکانات چشم پوشی نمود. قدرت بالاتر انواع بنزینی است که در کنار عدم بهره مندی از نیروی برق که در شرایط کار برای محیط های کم برخوردار مهم خواهد شد، انواع ویبره بنزینی را در جایگاه محبوب تر به نسبت انواع برقی قرار می‌ دهد. البته موتور های بنزین همراه با تولید دود هستند. از این رو نمی توان از آنها به جهت استفاده در فضا های سرپوشیده بهره برد. از سوی دیگر یکی از عمده مشکلات موتور های بنزینی سر و صدای بالاتر آنها به نسبت انواع برقی می باشد. این سر و صدا در پروژه های بزرگ ساختمانی به چشم نمی آید؛ اما در فضا های محدود و یا مسکونی دردسر آفرین خواهد بود.

دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
کاربر میهمان

تایید و ارسال
انصراف
دیدگاه کابران:
    نمایش دیدگاه‌های بیشتر

      مرتب‌سازی محصولات:

    • پیش‌فرض
    • ارزان‌ترین
    • گران‌ترین
    • جدید‌ترین
    • پرفروش‌ترین
    • پربازدیدترین
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5