خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

موتور پمپ دیزل سان پاور

برای استعلام قیمت، تماس بگیرید.

تماس با ما
موتور پمپ دیزل سان پاور
  • موتور پمپ دیزل سان پاور
  • ارسال به سراسر ایران

  • پشتیبانی از ۹ الی ۲۱

  • کمترین هزینه ممکن

  • امکان خرید ۲۴ ساعته

  • پرداخت نقد

  • نقد و بررسی
  • مشخصات فنی
  • نظرات کاربران
  • پرسش و پاسخ

فهرست مطالب

موتور پمپ چیست؟

موتور پمپ دستگاهی است که از دو قسمت موتور و پمپ تشکیل شده است. موتور پمپ برای پرچین آب پمپ استفاده می شود ، این دو قسمت موتور پمپ توسط شاسی به یکدیگر متصل می شوند تا جمع و جور باشند و به راحتی قابل حمل باشند. سوخت های موتور پمپ نیز به سه دسته تقسیم می شوند: موتور پمپ بنزینی، موتور پمپ دیزلی و موتور پمپ نفت بنزینی.

این تجهیزات معمولاً در ارتفاع 6 متری مخزن آب قرار می گیرند تا این دستگاه توانایی پرتوی آب پمپ تا ارتفاع زیاد را داشته باشد. معمولاً زمان کارکرد این تجهیزات صنعتی زیاد نیست ، بنابراین برای استفاده بهینه از آن معمولاً توصیه می شود. زمان کارکرد موتور پمپ حدود 2 تا 3 ساعت را می توان در نظر گرفت تا عمر مفید این دستگاه افزایش یابد. از نظر قطر و اندازه موتور پمپ خروجی ، این تجهیزات در اندازه های 1 تا 4 اینچ در دسترس هستند که بسته به ارتفاع مورد نیاز و میزان دشارژ قابل تغییر هستند.

موتور پمپ چیست؟

انواع موتور پمپ

انواع موتور پمپ ها شامل دسته بندی های زیر می‌باشد.

از نظر سوخت

از نظر سوخت  به سه دسته زیر تقیسم می‌شوند:
1.    موتور پمپ بنزینی
2.    موتور پمپ دیزلی
3.    موتور پمپ نفت بنزینی

از نظر حیطه ی کاری

از نظر حیطه ی کاری نیز این تجهیزات صنعتی به چندین دسته زیر تقسیم می‌شوند
1.    آب تمیز
2.    آب کثیف
3.    موتور پمپ با ناخالصی
4.    موتور پمپ فشار بالا

از نظر کارکرد

1.    چهار زمانه
2.    دو زمانه

موتورهای چهار زمانه و دو زمانه از دو جهت متفاوت هستند. اساسی ترین تفاوت در مکانیزم عملکرد این موتورها است. بنابراین ، در موتورهای دو زمانه با یک چرخه سیلندر رفت و برگشت و در موتورهای چهار زمانه با دو چرخه احتراق سیلندر رفت و برگشت اتفاق می افتد. تفاوت دیگر این است که در موتورهای دو زمانه روغن و سوخت با هم ترکیب می شوند اما در موتورهای چهار زمانه جدا از هم هستند.

موتور پمپ ها براساس اندازه خروجی معمولاً با قطر خروجی یک تا چهار اینچ در دسترس هستند که میزان تخلیه آنها را تعیین می کند. بر اساس عملکرد به دو نوع دو زمانه و چهار زمانه تقسیم می شود. عملکرد این موتورها مشابه یکدیگر است اما از نظر ساختار کمی متفاوت است.

در موتورهای احتراق دو زمانه ، در هر چرخش و در طی یک چرخه با دو فرآیند اصلی ، یک انفجار رخ می دهد ، از جمله 1. مکش و احتراق سوخت و 2. تراکم سوخت و انتشار دود کامل است.

اما در موتورهای چهار زمانه ، در هر چرخه یا چرخه ، چهار فرآیند اصلی شامل مکش ، فشرده سازی ، انفجار و تخلیه انجام می شود.

از نظر مکانیکی ، این نوع پمپ ها به دسته ها و انواع مختلفی تقسیم می شوند. بسته به نوع مایع ، موتورهای پمپ توانایی پمپ مایعات مختلف را دارند. انواع مختلفی از موتورهای پمپ برای آب تمیز پمپ ، آب کثیف یا کثیف ، لجن و سایر مایعات فشار بالا و ارتفاع زیاد (موتور پمپ با ارتفاع زیاد) وجود دارد.

بر اساس سوخت مورد نیاز ، موتور پمپ ها به موتورهای بنزینی ، موتور پمپ دیزلی و پمپ بنزین تقسیم می شوند.

انواع موتور پمپ

کاربرد موتور پمپ

کاربرد موتور پمپ ها شامل آبیاری مزارع و باغات کشاورزی ، ساخت و ساز و مهندسی عمران ، تخلیه آب از چاه ها و فاضلاب ها ، تخلیه آب از استخرها و چشمه ها و در مناطق خشک که امکان آتش سوزی گسترده وجود دارد (مانند مخزن قرار دادن مخزن و یک پمپ آب در پشت وانت برای جلوگیری از احتمال آتش سوزی های بزرگ در این مناطق جلوگیری شود)، است.

موتور پمپ دیزلی

کلمه دیزل از نام مخترع و مهندس آلمانی رودلف دیزل گرفته شده است که در سال 1892 پس از چهارده سال کار شبانه روزی ، نوع خاصی از موتور احتراق داخلی را به ثبت رساند ، از این رو موتورهایی از این دست به نام موتورهای دیزلی اختراع شد. موتور دیزلی نوعی موتور احتراق داخلی است که در آن از چرخ دیزل برای ایجاد حرکت استفاده می شود.

تفاوت با موتورهای دیگر استفاده از احتراق فشرده سازی است. موتور پمپ دیزلی از سوخت دیزل برای تأمین انرژی موتور استفاده می کند. یکی از ارکان عملکرد این دستگاه انتقال نیروی خارجی به سیال (آب) است. این نیروی خارجی در اینجا توسط یک موتور دیزلی تأمین می شود.

پمپ های دیزل به قابل حمل و غیر قابل حمل تقسیم می شوند. پمپ های بزرگ غیر قابل حمل که در یک مکان ثابت شده اند ، مانند پمپ های بزرگ که روی چاه ها و پرچین های پمپ نصب شده اند.

اجزاء موتور پمپ گازوئیلی

1.    موتور دیزلی یا گازوئیل سوز
2.    پمپ آب

همانطور که از نام این تجهیز مشخص است، سوخت مصرفی این نوع موتور پمپ گازوئیل می باشد. لذا برای افرادی که دسترسی به برق نداشته و به سوخت گازوئیل دسترسی دارند، بهترین گزینه برای استفاده می باشد. موتور پمپ دیزل در انواع متعددی اعم از 2 اینچ، 3 اینچ، 4 اینچ، 6 اینچ و غیره ارائه می گردد.

مزایا و معایب موتور پمپ دیزل

- از دمای بالا برای اشتعال سوخت در این موتور استفاده می شود. به این ترتیب که ابتدا درجه حرارت محفظه احتراق بالا رفته و وقتی دما به اندازه کافی بالا رفت ، سوخت با هوا مخلوط می شود.

- این موتور از وزن بالایی برخوردار است و در شرایط برابر نسبت به بنزین موتور پمپ دارای حجم و وزن بیشتری است. استفاده از بلوک های ضخیم و بدنه ضخیم باعث شده است که این مدل همیشه از وزن و حجم بیشتری برخوردار باشد.

- موتور پمپ دیزل برای ساعتهای طولانی کار گزینه خوبی است ، زیرا این نوع موتور دارای طول عمر بیشتر و توانایی کار در ساعتهای طولانی است و در عین حال با سوخت کمتر ، هزینه کار کمتری نیز دارد.

- به دلیل گشتاور زیاد موتورهای دیزلی ، در مواردی که فشار آب زیاد بحرانی است ، این موتور بهترین گزینه است.

- موتورهای دیزلی بسیار بادوام هستند. دو عامل نسبت تراکم بالاتر و گرمای بیشتر در حین کار منجر به استفاده از مواد اولیه بهتر در ساخت این نوع موتور شده است و در طراحی آن ضخامت و قطر بلوک ها در سطح بالایی در نظر گرفته شده است.

- سوخت موتور پمپ دیزلی گازوئیل است و گازوئیل ارزان تر از بنزین است.

تفاوت موتور پمپ دیزلی با بنزینی در چیست؟

موتور پمپ ها یکی از پاسخ های مدرن بشر به نیاز روزافزون به حمل و نقل آب بود. با گسترش مزارع و مناطقی که کشاورزی در آن صورت گرفت ، انسان تلاش خود را معطوف ابداع دستگاهی کرد که بتواند با نیروی خارجی آب را از یک نقطه به نقطه دیگر منتقل کند. تاکنون فقط نیروی جاذبه قادر به انجام این کار بود.

اما با ظهور موتور پمپ ، انسان مدرن توانست آب را در جهت مخالف گرانش و تمایل حرکت دهد. در حالی که در گذشته این همیشه یک عامل محدود کننده برای او بود. بر این اساس ، موتور پمپ در حال حاضر به طور حیاتی در کشاورزی به ویژه و به طور کلی در برخی صنایع دیگر مورد استفاده قرار می گیرد.

تفاوت موتور پمپ دیزلی با بنزینی در چیست؟

موتور پمپ دیزل سان پاور

کمپانی سان پاور، مجموعه ای از کارخانجات تولیدکننده دستگاه های مختلف مانند موتور تک، موتور پمپ بنزینی، موتور پمپ دیزل، موتور برق دیزل و موتور برق بنزینی می باشد.که با بهره گرفتن از تکنولوژی روز و با اتکا به تجربه 30ساله تولید و انطباق تجربه با تکنولوژی روز، توانسته به یکی از بزرگترین تولیدکنندهای این گروه از صنایع تبدیل گردد.

موتور پمپ سان پاور | پمپ آب سان پاور (دیزل – بنزینی) :

نیاز بشر به تولیدات کشاورزی در عصر ها و زمان های مختلف نه تنها کم نمی شود بلکه با گذشت زمان این وابستگی روز به روز بیشتر هم می شود. به واسطه تغییر آب و هوا، گرم شدن کره زمین، کمبود منابع آب و همچنین کوچک شدن زمین های زیر کشت به دلیل قیمت بالای آن باعث گردیده مراحل آبیاری در صنعت کشاورزی به مهمترین بخش آن تبدیل گردد و نیاز کشاورزان به موتور پمپ هایی با راندمان و آبدهی بالا و مصرف سوخت کم به خصوص در اقلیم ایران، بیشتر شده است.

کمپانی Sun Power یکی از بزرگترین تولید کنندگان ( موتور پمپ سان پاور | پمپ آب سان پاور ) :

موتور پمپ بنزینی، وموتور پمپ نفت و بنزینی با کیفیت بسیاربالا بوده ومواردی که موتور پمپ های Sun Power را از سایر موتورپمپ ها متمایز می نماید در ذیل آورده شده است:

۱. روشن شدن بسیار سریع و آسان به واسطه احتراق مناسب (Easy Starter)

۲. کیفیت بالای کاربراتور که مصرف سوخت را به شدت پایین آورده است.

۳. آلیاژ ویژه سیلندر موتور که از آلومینیومی خاص با ترکیبی از کربن می باشد که نه تنها استحکام بسیار بالایی دارد بلکه گرمای حاصل از احتراق را از بدنه موتور سریعاً انتقال می دهد.(جهت خنک شدن موتور)

۴. قدرت بالای موتور(۶.۵ اسب) که این میزان نیرو، ۳۰درصد بیش از نیاز به حرکت در آوردن پمپ می باشد و موجب آبدهی پمپ با فشار بسیار بالا می شود.

۵. مجهز به قطع کن روغن که در مواردی که روغن موتور کم شود، موتور به طور خودکار روشن نمی گردد.

موتور پمپ دیزل سان پاور

 

    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر

        مرتب‌سازی محصولات:

      • پیش‌فرض
      • ارزان‌ترین
      • گران‌ترین
      • جدید‌ترین
      • پرفروش‌ترین
      • پربازدیدترین
      • 1
      • 2
      • 3
      • 4
      • 5