خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

نحوه انتخاب دینام مناسب برای بتونیر

بتونیر برقی

فهرست مطالب

                    

دینام بتونیر یکی از مدل های تخصصی الکتروموتورهای جریان متناوب می باشد که هدف از طراحی آن نصب شدن بر روی انواع میکسر بتن کوچک است. توجه داشته باشید که برای تامین قدرت گردش دیگ و شرایط کاری مختلف، به انواع موتورهای برقی، بنزینی و دیزلی نیاز است. که در این میان الکتروموتور به عنوان مناسب‌ترین گزینه انتخابی شناخته می‌گردد.  

دلایل استفاده از دینام در میکسر بتن

کارآیی بالای الکتروموتور

بهترین و کاربردی ترین نوع موتور برای گردش دیگ میکسر بتن، دینام می‌باشد که نام دیگر آن الکتروموتور است. دینام بتونیر قابلیت چرخاندن تمامی ظرفیت‌های همزن بتن را داراست. فقط به این مورد توجه داشته باشید هر چه حجم دیگ بزرگ تر باشد، به موتور قوی‌تری نیازمند است. در میکسرهای سایز کوچک از موتورهای تکفاز و در سایزهای بزرگتر از موتور سه فاز استفاده می‌گردد. 

قیمت مناسب

توجه داشته باشید که دینام همزن بتن با صرف هزینه‌های اندک، تمام نیازهای کاربر را در این زمینه برطرف می‌کند. پس اولین علت که ما بخواهیم از این وسیله استفاده کنیم، آن است که قیمت آن به سایر محصولات در این زمینه کمتر است. 

راحتی استارت و راه‌اندازی

الکتروموتورها به سادگی و تنها با زدن یک کلید روشن می‌شوند و برخلاف نمونه‌های بنزینی و گازوئیلی، هیچ دردسری حین راه‌اندازی آن‌ها وجود ندارد. از این جهت بسیار پرطرفدار هستند و همیشه به عنوان اولین گزینه انتخابی در مناطق با دسترسی برق به شمار می‌روند. 

الکتروموتور برای بتونیر برقی

 

عدم ایجاد سر و صدای موتور حین کار

الکتروموتورها در حین کار صدای بسیار کمی تولید نموده و بر خلاف موتورهای بنزینی و گازوئیلی که هنگام کار با صدا و ارتعاش زیادی همراهند، در حقیقت بی‌صدا هستند.

عدم نیاز به تعمیر و نگهداری

دینام‌ همزن بتن نیاز به تعمیر و نگهداری خاصی نداشته و در صورتی که برق با ولتاژ مناسب به آن‌ها برسد، با مشکل و دردسری حین کار همراه نخواهند بود. همچنین کل تعمیر و نگهداری دینام با یک سرویس شش ماهه خلاصه می‌شود. در صورتی که موتورهای بنزینی و گازوئیلی همواره نیاز به تعمیر و نگهداری داشته و باید روغن آن‌ها تعویض و سرویس گردند. 

موتور برقی برای بتونیر برقی

عدم ایجاد آلودگی

دینام همزن بتن به دلیل استفاده از نیروی برق جهت کارکرد، هیچ گونه دود و آلودگی ایجاد نکرده و دوستدار محیط زیست می‌باشند. همچنین استفاده از میکسر برقی در مناطق سربسته و سرپوشیده، به دلیل عدم تولید دی اکسید کربن نیز وجود دارد. 

وزن کم دینام

الکتروموتور نسبت به موتور بنزینی و دیزلی وزن کمتری داشته و همین امر سبب گردیده فشار کمتری به شاسی دستگاه وارد شود. سبک شدن وزن دستگاه جابجایی و انتقال آن حین کار را نیز ساده‌تر می‌کند.   

عدم نیاز به اتاق موتور بزرگ

سایز دینام میکسر کاملا استاندارد و کوچکتر از نمونه بنزینی و گازوئیلی است. همین امر سبب گردیده نیازی به ساخت شاسی، با اتاق موتور سفارشی نباشد و الکتروموتور به راحتی داخل شاسی بسته شود. همچنین به دلیل عدم نیاز به تعویض و روغن، نیازی به تعبیه فضایی برای جای دست اپراتور نیست. 

نحوه انتخاب دینام برای بتونیر

اصلی‌ترین عامل انتخاب دینام برای خلاطه، سایز، برق محل پروژه و ظرفیت دستگاه میکسر مورد نظر می‌باشد. میکسرهای بتن از سایز ۱۲۰ تا ۱۰۰۰ لیتری تولید و عرضه می شوند که موتور آن‌ها را باید با توجه به وزن دیگ دستگاه هنگام بارگیری انتخاب کرد.  

جدول انتخاب دینام برای بتونیر
برق مورد استفادهظرفیت دستگاهتوان موتور
تکفاز یا سه فاز۱۲۰ لیتری۲ اسب
تکفاز یا سه فاز۲۵۰ لیتری۲ و ۳ اسب
تکفاز یا سه فاز۴۰۰ لیتری3 اسب
سه فاز500 لیتری5.5 اسب
سه فاز۷۰۰ لیتری۷.۵ اسب
سه فاز1000 لیتری۱۰ اسب

 

  • آیا دینام دو اسب برای بتونیر ۲۵۰ لیتری مناسب می باشد؟

    برای پاسخ به این سوال می توان گفت که امکان نصب موتور دو اسبی که تک فاز باشد بر روی دستگاه میکسر بتن ۲۵۰ لیتری وجود دارد. البته استفاده از این موتور در مناطقی که برق و نوسانات آن ضعیف می باشد، بیشتر توصیه می‌ شود.

  • دینام مناسب همزن 250 لیتری جهت روشن کردن با موتور برق کدام است؟

    همچنین اگر می خواهید میکسر بتن را با موتور برق راه اندازی کنید ایده آل ترین گزینه برای بتونیر ۲۵۰ لیتری موتور ۲ اسب می باشد. علت این امر این است که موتور ۲ اسب در لحظه استارت آمپر پایینی می گیرد.

    مرتب‌سازی مقالات:

  • پیش‌فرض
  • جدید‌ترین
  • پربازدیدترین
  • بیشترین امتیاز

    جدید‌ترین مقالات:

مشاهده مقالات بیشتر
دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
کاربر میهمان

تایید و ارسال
انصراف
دیدگاه کابران:
    نمایش دیدگاه‌های بیشتر