خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

نحوه نصب موتور برق بنزینی و دیزل

موتور برق دیزلی هیساکی مدل ۶۵۰۰ چرخ و دسته دار

فهرست مطالب

آشنایی با موتور برق و انواع آن ها

موتور برق یکی از ابزارها و دستگاه هایی می باشد که در صنایع مختلف از آن استفاده می شود. موتور برق ها را به صورت خانگی هم مورد استفاده قرار می دهند. به طور کلی اگر بخواهیم تعریفی از موتور برق داشته باشیم؛ می توانیم آن ها را دستگاهی معرفی نماییم که انرژی مکانیکی سوخت های مختلف گاز، بنزین و گازوئیل را به انرژی الکتریسیته تبدیل می کنند به همین دلیل است که با توجه به سوخت مصرفی موجود در این گونه از دستگاه ها آن ها را به سه نوع موتور برق بنزینی و موتور برق دیزل یا گازوئیلی و گازسوز تقسیم بندی می کنند. استفاده از هر یک از این موتورهای برق در صنایع مختلف کاربرد و کارایی خاص خود را دارند و نیاز طیف وسیعی از افراد را می توانند برطرف کنند ضمن اینکه هر کدام از آن ها مزایا و معایب خاصی دارند که بهتر است به هنگام خرید این گونه از وسایل توجه بیشتری کرد تا موتور برق مورد نیاز خود را خریداری کنید.

حال که با موتور برق و انواع آن ها آشنا شدید؛ در ادامه به نحوه نصب موتور برق بنزینی و دیزل اشاره می شود تا در صورتی که قصد خرید هر یک از این موتورهای برق را دارید؛ بتوانید پس از خرید به درستی آن ها را نصب کرده و از آن ها برای مصارف خاص خود استفاده کنید.

موتور برق دیزلی هیساکی مدل ۶۵۰۰ چرخ و دسته دار

نحوه نصب موتور برق بنزینی

با توجه به این مسئله که نصب موتور برق بنزینی با دیزل متفاوت می باشد؛ در این بخش به نصب موتور برق بنزینی می پردازیم و در بخش دیگر نصب موتور برق دیزل را توضیح خواهیم داد تا در صورت داشتن هر یک از آن ها بتوانید چگونه این نوع از دستگاه ها را پس از خرید باید نصب کرد نحوه نصب و راه اندازی موتور برق بنزینی کار سختی نیست و تنها به یک روش صورت می گیرد. در صورتی که شما اقدام به خرید موتور برق کرده اید و می خواهید آن را نصب و راه اندازی کنید؛ بهتر است در ابتدای امر کابل باطری را متصل کنید پس از آن باید به علامت های مثبت و منفی توجه کنید که با توجه به سیم هایی که روی دستگاه قرار دارند؛ به راحتی می توان تشخیص داد که رنگ قرمز سیم مثبت هست و رنگ مشکی، سیم منفی و باید حتما این رنگ ها به درستی روی باطری قرار گرفته باشند.

موتور برق بنزینی دوو توان ۵.۵ کیلووات چرخ و دسته دار

بعد از انجام این مراحل با دقت نظر زیاد، بایستی به روغن دستگاه توجه داشته باشید. روغنی که موتورهای تک سیلندر موتور برق بنزینی نیاز دارند؛ طبق استانداردهای کارخانه 10w30 می باشد که در صورت عدم بودجه کافی با توجه به گران بودن این روغن ها می توان از مدل 10w30 هم استفاده کرد البته ذکر این نکته هم خالی از لطف نیست که در صورت آکبند بودن موتور دستگاه باید روغن  آن را پس از 5 ساعت کاری تعویض کرد تا مشکلی برای دستگاه شما به وجود نیاید. در مراحل بعدی هر 40 ساعت یک بار این پروسه انجام خواهد شد. به منظور نصب و راه اندازی موتور برق بنزینی پس از در نظر گرفتن نکات بالا مراحل زیر را به ترتیب باید طی کرد:

  •         پر کردن روغن موتور تا درجه بالای نشانگر
  •         پر کردن باک سوخت دستگاه از بنزین به میزان لازم
  •         باز کردن شیر بنزین
  •         قرار دادن اهرم ساسات در حالت بسته
  •         قرار دادن استارت دستگاه در حالت on یا روشن
  •         کشیدن هندل
  •         چرخاندن سوییچ به حالت استارت و نگه داشتن آن به مدت سه ثانیه تا زمانی که موتور روشن شود.
  •         باز کردن ساسات
  •         وصل کردن سه شاخه خروجی و قرار دادن کلیدبار (circute breaker)  در حالت روشن (on)

 با انجام کلیه مراحل بالا به ترتیب می توانید موتور برق بنزینی خود را به همین راحتی نصب و راه اندازی کنید و با روشن کردن آن از وجود این دستگاه برای مصارف خاص خود به خوبی استفاده به عمل آورید.

موتور برق دیزلی کاما مدل ۷۵۰۰ چرخدار

نصب و راه اندازی موتور برق دیزل

حال که با نصب و راه اندازی موتور برق بنزینی آشنا شدید؛ بهتر است نصب و راه اندازی موتور برق دیزل یا گازوئیلی را نیز خدمت شما ارائه بخشیم تا در صورت داشتن موتور برق با سوخت گازوئیل هم بتوانید آن را نصب و راه اندازی کنید.

برای نصب و راه اندازی موتور برق دیزل اولین راهکار ممکن ریختن موتور برق به دستگاه است که از ورودی های مختص به خود در دستگاه مورد نظر باید روغن به دستگاه ریخته شود که باید توجه داشت با توجه به حجم هر موتور، مقدار مشخصی از روغن را از دریچه های مختص به آن وارد دستگاه کرد. هر چند که روی موتورهای برق، شاخص روغن زده شده است و باید طبق استاندارد همان دستگاه عمل کرد بعد از ریختن روغن، باید سیم های مثبت و منفی باطری را وصل کرد. برای این کار باید دانست که رنگ قرمز، مثبت و مشکی، منفی است که باید به درستی در دستگاه نصب گردد و پس از آن باید سوخت گازوئیل را وارد دستگاه کرد تا موتور برق آماده استارت شود البته پیش از استارت، اگر موتور برق شما نو باشد؛ نیاز به هواگیری دارد که برای این منظور بهتر است دستگاه را با استفاده از دستگیره قرمز رنگ نیم کمپرس، به حالت نیم کمپرس درآورد و چند بار هندل زد و مجدد دستگیره نیم کمپرس را به دست نگه داشت تا پس از چندین بار انجام دادن این مراحل سوخت به سوزن موتور برسد تا در نهایت موتور آماده استارت زدن شود برای این منظور اهرم پمپ را باید در حالت RUN قرار داده و موتور را استارت می زنیم تا به همین سادگی موتور برق دیزل یا گازوئیلی شما هم نصب و راه اندازی شود و با روشن کردن آن بتوان به خوبی از وجود این دستگاه در صنعت استفاده لازم را برد.

با توجه به هر یک از این موارد به ترتیب می توان موتور برق دیزل یا گازوئیلی را نیز نصب و راه اندازی کرد. بنابراین باید به نوع موتور برق خود توجه داشته باشید و با توجه به نوع سوخت به کار گرفته شده در آن، کلیه مراحل گفته شده در این مطلب را به ترتیب انجام دهید تا بتوانید از دستگاه خود به خوبی استفاده کنید

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر