خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

نحوه کار کردن با بالابر ساختمانی به چه صورت است؟

فهرست مطالب

استفاده از بالابر ساختمانی در ساختمان سازی

برای ساخت و ساز ساختمانی نیاز به یک سری وسایل است که بتوان به وسیله آن ها روند ساختمان سازی را با سرعت بیشتری به پیش برد.

بالابر ساختمانی از جمله این وسایل می باشد که در ساختمان های چندین طبقه زیاد مورد استفاده قرار می گیرد تا بتوان به وسیله آن مصالح ساختمانی را از طبقات پایینی با سرعت بیشتر و با نیروی انسانی کمتر به راحتی به طبقات بالاتر فرستاد تا بتوان با استفاده از آن ها طبقات دوم به بعد را نیز با سرعت عمل بیشتری ساخت.

بنابراین به جهت پیشبرد عملکرد در ساخت و ساز ساختمانی می توانید این وسیله کارآمد را خریداری نموده و به خوبی از وجود آن در ساختمان های چند طبقه استفاده کنید تا با سرعت بیشتری کار ساختمان سازی خویش را به پیش ببرید.

اما پیش از خرید و استفاده از بالابر ساختمانی ضمن اینکه می بایست به انواع بالابرها با توجه به تعداد طبقات و نیاز خود توجه داشته باشید؛ می بایست ابتدای امر کلیه مراحل نصب بالابرها را صورت داده تا پس از نصب درست و اصولی بتوانید به خوبی از آن ها استفاده کنید.

کار با بالابر ساختمانی با سرعت و سهولت بیشتر

عمدتا هر وسیله که وارد بازار می شود و جانشینی بی بدیل برای سایر ابزارآلات و تجهیزات قدیمی می شود؛ می بایست دو فاکتور اصلی را در برداشته باشد تا مورد تأیید واقع شود و استفاده از آن در میان مردم رواج گسترده ای داشته باشد. این دو فاکتور تأثیرگذار عبارتند از: سهولت بیشتر کار با این ابزار در قیاس با ابزار سنتی مشابه آن و نیز تسریع در روند کار با استفاده از ابزار جدید.

این دو فاکتور در بالابر ساختمانی نیز به عینه وجود دارد. به این صورت که بالابر ساختمانی طراحی و ساخته شده است تا بتوان به وسیله آن کار انتقال ملات و مصالح ساختمانی را در طبقات اول به راحتی به طبقات بالاتر فرستاد تا مورد استفاده بناها و کارگران ساختمانی واقع شود.

بنابراین دیگر نیازی نیست که برای فراهم آوردن مصالح لازم یک بنا پله های مختلف را از طبقات اول گذراند یا آجر و مصالح دیگر را از یک طبقه به طبقات بعدی پرتاب کرد که مسلما خطرات خاص خود را دارد و با رنج و طاقت فرسایی زیادی هم همراه است؛ بلکه امروزه به راحتی و تنها با استفاده از یک کلید می توان مصالح را از یک طبقه به طبقات بالایی فرستاد.

ضمن اینکه همین استفاده از بالابرها کار را برای کارگران ساختمانی تسریع بخشیده است تا آن ها بتوانند با سرعت بیشتری دست به کارهای مربوط به ساخت و ساز ساختمانی خود بزنند.

نحوه کار کردن با بالابر ساختمانی

حال که با بالابر ساختمانی آشنا شدید و اساس شکل گیری آن را با هدف و غرضی خاص شناختید؛ بهتر است با نحوه کار کردن با بالابر ساختمانی هم آشنا شوید تا در صورت صلاحدید اگر خواستید اقدام به خرید بالابر ساختمانی کنید؛ بتوانید پس از انتخاب و خرید بالابر ساختمانی مورد نظر خویش چگونه از این ابزار استفاده کنید.

به طور کلی کار کردن با بالابر ساختمانی بسیار ساده و آسان است.

ولی در عین حال بایستی به این مسئله نیز توجه داشت که کار کردن با بالابر ساختمانی با استفاده از نیروی برق است. پس باید احتیاط لازم را در نظر داشته تا با در نظر گرفتن احتیاط لازم و به دور از هر گونه خطر یا احتمال وجود برق گرفتگی به کار خود ادامه دهید.

برای آنکه با نحوه کار کردن به وسیله بالابر مصالح آشنا باشید؛ پیش از هر مسئله دیگری باید با تجهیزات به کار گرفته شده در آن نیز آشنا باشید که در ادامه به ذکر برخی از آن ها اشاره خواهد شد.

آشنایی با برخی از ابزار به کار گرفته شده در بالابر

کار کردن با بالابر ساختمانی منوط به آشنایی با تجهیزات و ابزارآلات به کار گرفته شده در این وسیله کارآمد و مفید می باشد. یکی از اصلی ترین این ابزارها و امکانات کلید بالابر ساختمانی می باشد که به وسیله همان کلید بالابر و تنها با فشار دادن آن می توان به راحتی مصالح ساختمانی را از طبقه های پایینی به راحتی در کسری از ثانیه به طبقه های بالایی انتقال داد. 

الکتروموتور بالابر نیز در این دستگاه وجود دارد که با استفاده از نیروی برق است.

گیربکس و قرقره بزرگ نیز از دیگر ابزارهای به کار گرفته شده در بالابر می باشد که جزء اصلی ترین و بارزترین ابزارهای لازم در این دستگاه به شمار می آید که صرف نظر از سیم کشی های داخلی و سایر وسایل کوچک و بزرگ دیگر دستگاه بالابر ساختمانی را تشکیل داده اند که با استفاده از این ابزارها می توان  به شرح زیر از بالابر ساختمانی در ساختمان سازی استفاده کرد:

برای راه اندازی و استفاده از بالابر ساختمانی می بایست یک نفر در طبقات بالایی در کنار بالابر بوده و یک نفر کارگر نیز در طبقه های پایینی مصالح ساختمانی را با استفاده از این ابزار به بالا انتقال داد.

به این صورت که وی پس از تهیه مصالح ساختمانی آن ها را درون سطل دستگاه قرار داده تا فردی که بالای سر بالابر قرار دارد؛ بتواند کلید بالابر را زده و به الکتروموتور دستور چپ گرد و راست گرد داده تا الکتروموتور هم با چرخاندن گیربکس و قرقره بزرگ بتواند فرآیند بالا و پایین آوردن مصالح ساختمانی را به طبقات بالایی و بازگشت مجدد آن ها به طبقات پایینی صورت بخشد.

پس به جای استفاده از نیروی انسانی زیاد تنها با استفاده از دو نفر و دستور دادن به بالابر ساختمانی می توان به راحتی هر وسیله ای را درون سطل آن قرار داد تا با استفاده از نیروی برق به راحتی هر وسیله و مصالح ساختمانی را بتوان به طبقات بالایی انتقال داد تا مورد توجه کارگران ساختمانی قرار گرفته تا به این ترتیب بتوان طبقات بالایی ساختمان ها را هم به مانند طبقات پایینی با استفاده از این مصالح ساختمانی ساخت.

بنابراین به طور کلی بالابر ساختمانی کار را برای صنعت ساخت و ساز ساختمانی راحت و آسوده نموده است تا بتوان با سرعت و سهولت بیشتری در ساختمان های چندین طبقه مشغول به کار ساخت و ساز شد. قیمت بالابر ساختمانی هم بسته به نوع بالابر متفاوت است.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر