خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

چاله کن چیست و چه کاربردی دارد؟

کارگر در حال استفاده از دستگاه چاله کن

فهرست مطالب

یکی از بهترین ابزارها برای درختکاری و جهت کندن چاله با سرعت بالا دستگاه چاله کن می‌باشد. نیروی این دستگاه از یک موتور بنزینی دوزمانه با توان بالا تامین گردیده و به واسطه سرعت و قدرت مناسبی که دارد به راحتی می‌تواند زمین را با سرعت و کیفیت بالا سوراخ نماید و خاک را برای کاشت درختان آماده‌سازی نماید. 

کاربردهای اصلی دستگاه چاله کن چیست؟

از مهمترین کاربردهای دستگاه چاله کن یا گودال کن می‌توان به کندن چاله برای کاشت نهال و یا به منظور کوددهی پای درختان اشاره نمود. همچنین از آن‌ها می‌توان در عملیاتی همچون کاشت ستون جهت پل‌ها، تیرهای برق، ایجاد پایه برای فنس، نصب حصار و ستون‌های خانه‌ها اشاره نمود.

دستگاه نهال کن

انواع مدل‌های دستگاه حفر چاله چیست؟

از انواع مختلف دستگاه نهال‌کن می‌توان به مدل‌های بنزینی یا موتوری، برقی، دستی، فرغونی، تک نفره، دو نفره و هیدرولیک یا تراکتوری اشاره نمود که در این میان مدل بنزینی به عنوان کاربردی‌ترین و پراستفاده‌ترین نمونه شناخته می‌گردد. 

مدل بنزینی

این دستگاه نیروی محرک خود را از یک موتور دوزمانه بنزینی از توان 1.5 تا 5.5 اسب بخار و با حجم موتور 52 تا 73 سی سی تامین می‌نماید. گود کن‌های بنزینی جر پرطرفدارترین و پراستفاده‌ترین نمونه‌ها محسوب می‌شوند. این مدل از نهال کن در انواع تک نفره و دو نفره طراحی و تولید می‌شوند. از این مدل دستگاه‌ها برای خاک‌های نرم استفاده می‌گردد. 

مدل برقی

این مدل از دستگاه چندان کاربردی نبوده و کمتر از مدل بنزینی مورد استفاده قرار می‌گیرند. از مزیت‌های چاله کن برقی نسبت به نمونه بنزینی می‌توان به سر و صدای پایین دستگاه اشاره نمود که امکان استفاده از آن در مناطق شهری را میسر می‌سازد. این مدل از دستگاه جهت خاک‌های نرم کارآیی دارند. 

چاله کن برقی

مدل فرغونی

این مدل از دستگاه نمونه‌ی خاصی از مدل بنزینی با عنوان چاله کن فرغونی بوده که در زیر شاسی آن چرخ‌هایی جهت جابجایی و حمل و نقل دستگاه تعبیه گردیده است. این دستگاه به واسطه چرخ‌ها سرعت بالایی جهت حمل و نقل داشته و یک نفر اپراتور می‌تواند به سادگی آن را حمل نماید. مدل فرغونی از نمونه‌های تک نفره دستگاه گود کن محسوب می‌گردند.

چاله کن فرغونی و چاله کن معمولی

مدل هیدرولیک

زمین سوراخ کن هیدرولیک به عنوان پرقدرترین مدل دستگاه گود کن محسوب می‌گردند که نیروی محرکه آن‌ها توسط قدرت روغن هیدرولیکی و فشار روغن تامین می‌گردد. نیروی یک نهال کن تراکتوری را می‌توان به اندازه یک تراکتور کوچک دانست. از این مدل دستگاه در پروژه‌های با حجم وسیع استفاده می‌گردد. چنانچه خاک شما سخت است باید خرید مدل تراکتوری را در اولویت قرار دهید.

چاله کن تراکتوری

مدل تک نفره

در این مدل از دستگاه گود کن تنها برای یک نفر جای دست وجود داشته و از لحاظ قدرت موتور دارای موتوری با توان 1.5 تا 3 اسب بخار دارند. 

مدل دو نفره

در این مدل دستگاه نهال کن جای دست برای دو نفر روی دسته تعبیه گردیده است و از لحاظ قدرتی دارای موتوری با توان 3 تا 5.5 اسب بخار می‌باشند. 

چاله کن یک نفره و دو نفره

انواع برندهای دستگاه حفر چاله چیست؟

از معروف‌ترین و معتبرترین برندهای دستگاه گودال کن می‌توان به برندهایی همچون اشتیل آلمان، دوما، تکنو، مالیکا، هیوندای، دنیز، لیون و اس کا ان اشاره نمود. 

  • تفاوت چاله کن تک نفره با دو نفره در چیست؟

    تفاوت اصلی چاله کن تک نفره با دو نفره در نوع دسته دستگاه می‌باشد. در مدل‌های دونفره جای دست دو نفر بر روی دسته دستگاه تعبیه گردیده است و مدل‌های یک نفره جای یک نفر دست برای اپراتور دارند. در ضمن موتور مدل دونفره از نمونه تک نفره قدرتمند‌تر است.

    مرتب‌سازی مقالات:

  • پیش‌فرض
  • جدید‌ترین
  • پربازدیدترین
  • بیشترین امتیاز

    جدید‌ترین مقالات:

مشاهده مقالات بیشتر
دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
کاربر میهمان

تایید و ارسال
انصراف
دیدگاه کابران:
    نمایش دیدگاه‌های بیشتر