خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

نکات اساسی در هنگام استفاده از شیلنگ ویبراتور

شیلنگ ویبراتور

فهرست مطالب

بتن یکی از پراستفاده ترین مصالح ساختمانی بوده، که ترکیبی از چهار جزء اساسی آب، سیمان، شن و ماسه و سنگ آهک است که از ویژگی های اصلی آن می توان به در دسترس بودن مواد خام و ارزانی قیمت اشاره نمود. وقتی بتن ریخته می شود، صدها یا حتی هزاران حباب هوا داخل آن ایجاد می شود که این حباب های هوا به طور قابل توجهی بتن را تضعیف نموده و مقاوت آن را کم می نماید.

شیلنگ ویبراتور

یکی از مناسب ترین راه حل ها برای از بین بردن این حباب ها، لرزاندن و ارتعاش دادن بتن به وسیله شیلنگ ویبراتور می باشد.از انواع شیلنگ ویبراتور بتن می توان به شیلنگ ویبره مکانیکی، شیلنگ ویبره دریلی، شیلنگ ویبره برقی و شیلنگ ویبره بادی اشاره نمود، که در این میان از پرکاربردترین انواع شیلنگ ویبره می توان به شیلنگ ویبره مکانیکی بتن اشاره نمود. عملکرد این نوع شیلنگ ویبره به این صورت بوده که شیلنگ حرکت دورانی موتور را دریافت و تبدیل به ارتعاش و ضربه نموده و این ضربات را از طریق قسمت سر شیلنگ ویبره که پوکر نام دارد، به بتن وارد می کند.

ویبراتور

شیلنگ ویبره بتن از آن جهت که تحت تنش و ضربات قرار دارد و در تماس مستقیم با بتن می باشد، آسیب پذیر بوده و با گذشت زمان کارآیی خود را از دست می دهند و به عنوان یک محصول مصرفی به حساب می آیند. به همین دلیل خرید شیلنگ ویبره های متفرقه با برندهای ناشناخته و بی کیفیت را به هیچ وجه توصیه نمی کنیم، همچنین توجه به موارد تعمیر و نگهداری شیلنگ ویبره جهت افزایش طول عمر آن و عدم به وجود آمدن خرابی های ناگهانی الزامی می باشد.

تعمیر و نگهداری شیلنگ ویبره مکانیکی:

اطمینان حاصل کنید که سوئیچ موتور ویبراتور بنزینی یا برقی در حالت خاموش قرار دارد سپس اقدام به بازرسی، تعمیر و نگهداری و یا تمیز کردن شیلنگ ویبره نمایید.

قبل از هر بار استفاده، موتور ویبراتور و شیلنگ ویبره بتن را به طور کامل چک نموده تا فاقد هرگونه آسیب، قطعات شکسته یا عدم تعادل یا اتصال قطعات متحرک باشد که بر عملکرد ایمنی شیلنگ ویبره و موتور ویبراتور تاثیر بگذارد.

اگر در هنگام کار با شیلنگ ویبره و موتور ویبراتور سر و صدای غیرعادی شنیدید، دستگاه را خاموش نموده و علت مشکل را پیدا نموده و آن را حل کنید، سپس شروع به کار با دستگاه شیلنگ ویبراتور نمایید.

شیلنگ ویبراتور اتوماتیک

به هیچ وجه از دستگاه ویبره بتن آسیب دیده یا معیوب استفاده نکنید.

پس از هربار استفاده از شیلنگ ویبراتور بتن، شیلنگ را شستشو داده و تمامی بتن ها را از روی آن پاک کنید تا به شیلنگ ویبره آسیبی وارد نگردد، همچنین استفاده از فشار باد می تواند به عنوان گزینه ای مناسب برای تمیز نمودن شیلنگ ویبراتور و حذف بقایای بتن از روی شیلنگ ویبره به حساب آید.

شیلنگ ویبره

موارد مهم جهت استفاده از شیلنگ ویبره بتن:

افرادی که به طور منظم و طی دوره های زمانی طولانی با دستگاه شیلنگ ویبراتور بتن کار می کنند، حتما باید به طور منظم توسط یک پزشک بررسی شوند تا اطمینان حاصل شود که فاقد هرگونه مریضی یا مشکل می باشند.

افرادی که دچار اختلالات سیستم عصبی، دیابت یا بیماری های عضلانی می باشند، مجاز به کار با دستگاه شیلنگ ویبره مکانیکی بتن نمی باشند. 

اگر شما با دستگاه شیلنگ ویبره کار می کنید و احساس سوزن سوزن شدن یا تغییر رنگ و سفیدی در پوست خود مشاهده می کنید، حتما به یک پزشک معالج مراجعه نمایید.

ایمنی شیلنگ ویبراتور

در هنگام کار با شیلنگ ویبراتور بتن به هیچ وجه سیگار نکشید، نیکوتین پمپاژ خون در بدن را کاهش می دهد و باعث افزایش آسیب های مرتبط به دست و انگشتان شما خواهد گردید.

همیشه هنگام استفاده از شیلنگ ویبره بتن از دستکش های مخصوص استفاده کنید تا اثر ارتعاشات بر روی بدن شما کاهش پیدا نماید.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر