خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

نکات ایمنی هنگام استفاده چکش تخریب

نکات ایمنی هنگام استفاده چکش تخریب

فهرست مطالب

قبل از شروع کار با چکش تخریب، دستورالعمل های ایمنی را مطالعه و انجام دهید. کوتاهی کردن در انجام دستورالعمل های ایمنی ممکن است عواقب جبران ناپذیری همچون آتش سوزی یا صدمات جدی به وجود آورد.

ایمنی کار با هیلتی:

اخطارها، احتیاط ها و دستورالعمل ها که در این مقاله بیان می گردد، ممکن است نتواند همه اتفاقات و حوادثی که ممکن است پیش آید را مورد پوشش قرار دهد، اما حتما باید شخصی که قرار است با چکش تخریب کار نماید، کلیه این موارد ایمنی را مطالعه نموده تا از حوادثی که ممکن است پیش بیاید، جلوگیری و پیشگیری نماید.

مطالعه و آگاهی در مورد دستورالعمل های چکش تخریب:

قبل از شروع به کار با چکش تخریب، حتما دستورالعمل ها و نحوه کار با دستگاه مطالعه شده تا از بوجود آمدن حوادث بعدی پیشگیری شود. همچنین به اپراتور تا زمانی که دفترچه راهنما مربوط به چکش تخریب را مطالعه نکرده، اجازه کار با دستگاه را ندهید.

دستکاری نکردن دستگاه چکش تخریب:

به هیچ وجه سعی بر تغییر و اصلاح دستگاه هیلتی نکنید، زیرا ممکن است ایمنی و کارکرد دستگاه مختل شود. هر دستگاهی برای وظیفه ای خاص طراحی و ساخته شده است.

به کار بردن دستگاه چکش تخریب مناسب:

به هیچ وجه از یک چکش تخریب کوچک برای کاری با حجم بزرگ استفاده نکنید. توجه به ظرفیت دستگاه چکش برقی و انتخاب آن با توجه به حجم پروژه جز مواردی است که باید به آن توجه کامل داشته باشید.

عدم حضور افراد در محل کار با چکش برقی:

در محلی که با هیلتی کار می کنید به هیچ وجه کودکان و عابران حضور نداشته باشند، همین طور به کودکان اجازه ندهید که دستگاه چکش برقی را به دست بگیرند، چکش تخریب وسیله بازی نیست و بسیار می تواند خطرآفرین باشد.

تناسب رابط برق با سیم چکش برقی:

خروجی برقی که از آن برای چکش برقی استفاده می کنید باید با سیم برق دستگاه تناسب داشته باشد، از آداپتور یا هر وسیله ی ارتباطی دیگر استفاده نکنید. دستکاری نکردن سیم برق چکش تخریب و تناسب داشتن خروجی برق، از صدمات الکتریکی جلوگیری می نماید. همین طور در هنگام کار با چکش از تماس بدن با سطوح زمین مثل لوله، رادیاتورها و یخچال که احتمال اتصال بدنه و برق گرفتگی را به وجود می آورد، خودداری نمایید.

عدم قرار گیری چکش تخریب در فضای باز:

به هیچ وجه چکش برقی در مجاورت باران و رطوبت قرار نگیرد. اگر آب وارد قسمت الکتریکی دستگاه شود، صدمات ناشی از برق گرفتگی افزایش می یابد.

محافظت از سیم برق چکش برقی:

از سیم برق نامتعارف برای دستگاه هیلتی استفاده نکنید. همین طور سیم برق چکش تخریب را از حرارت، روغن، لبه های تیز و قسمت های گردنده دستگاه دور نگه دارید. سیم برق آسیب دیده دستگاه چکش برقی خطر صدمات برق را دوچندان می نماید.

اگر قرار است از چکش تخریب در محلی که مرطوب است استفاده شود، حتما از قطع کننده مدار جهت حفاظت استفاده گردد.

سیگار نکشیدن هنگام کار با بتن کن:

در هنگام کار با دستگاه بتن کن، به هیچ وجه سیگار نکشید. نیکوتین موجود در سیگار سبب گردیده خون به خوبی در داخل دست و انگشتان جریان پیدا نکند و خطرات آسیب ناشی از لرزش های دستگاه دوچندان شود.

هوشیاری کامل هنگام کار با چکش برقی:

در زمان هوشیاری کامل با دستگاه چکش کار نموده و به محیط محل کاری اشراف کامل داشته باشید. همین طور در زمان خستگی، تحت تاثیر دارو، مصرف الکل و عدم هوشیاری از دستگاه هیلتی استفاده نکنید. کار کردن در این شرایط احتمال آسیب توسط دستگاه را به شدت افزایش می دهد.

استفاده از تجهیزات ایمنی هنگام استفاده پیکور:

در هنگام کار با پیکور از تجهیزات  ایمنی نظیر عینک محافظ، کفش کار، محافظ گوش، ماسک و کلاه ایمنی در هنگام کار استفاده کنید.

خاموش بودن پیکور هنگام اتصال سیم برق:

از خاموش بودن دستگاه پیکور هنگام وصل نمودن سیم برق به پریز مطمئن شوید، تا از روشن شدن ناگهانی دستگاه چکش تخریب جلوگیری شود. به این مورد توجه داشته باشید که هنگام حمل دستگاه چکش تخریب انگشت ما روی کلید روشن دستگاه نباشد.

استفاده از لباس کار مناسب هنگام کار با پیکور:

حتما در هنگام استفاده از چکش برقی لباس کار مناسب و مرتب بپوشید. پوشیدن لباس های گشاد و زیورآلات مثل گردنبند ممکن است باعث گیر کردن لباس شما در قسمت های گردنده دستگاه گردیده و بسیار خطرناک خواهد بود.

استفاده از تجهیزات جهت جمع آوری گرد و غبار حاصل از چکش تخریب:

اگر تجهیزاتی جهت جمع آوری گرد و غبار تعبیه شده است، حتما در هنگام کار آن ها را راه اندازی کنید تا از خطرات ناشی از گرد و غبار که ممکن است برای سلامتی اپراتور ایجاد شود جلوگیری نماید یا گرد و غبار را به میزان چشمگیری کاهش دهد.

توصیه های ایمنی هنگام کار با چکش برقی:

حتما هنگام کار با چکش تخریب، از لوازم ایمنی استاندارد که در دفترچه مربوط به چکش تخریب ذکر شده است استفاده کنید.

از چکش برقی که سوئیچ خاموش و روشن آن مشکل دارد به هیچ وجه استفاده نکنید و قبل از استفاده حتما آن را تعمیر نمایید.

در صورتی که قصد دارید بخشی از چکش تخریب را تعمیر یا تعویض کنید، حتما سیم برق را جدا نمایید. اقدامات ایمنی پیشگیرانه باعث کاهش خطرات کار با چکش برقی می گردد.

تعمیر و نگهداری چکش برقی:

قسمت های مختلف یک چکش تخریب ممکن است بر اثر کار آسیب ببیند. بنابراین باید قبل از شروع کار اگر دستگاه مشکلی دارد یا نیاز به تعویض قطعه ای وجود دارد، این موارد انجام شود. یکی از دلایل اصلی حوادث در اثر نقص فنی چکش تخریب می باشد.

ابزارهایی که برای تخریب استفاده می کنید (قلم) حتما باید تیز و آماده کار باشد تا بر روی عملیات تخریب کنترل خوبی داشته باشیم.

از دستگاه چکش تخریب و قلم آن تنها برای موارد طراحی شده استفاده کنید. عدم استفاده درست و بجا از چکش برقی ممکن است بسیار خطرآفرین باشد.

تا زمانی که دستگاه از حرکت متوقف نشده است آن را روی زمین قرار ندهید، زیرا امکان دارد روی سطح حرکت کند و از کنترل شما خارج شود.

افرادی که مشکل جسمانی دارند مثل بیماران قلبی، حتما باید قبل از کار با چکش برقی با پزشک خود مشورت کنند و در صورت تایید پزشک با دستگاه کار کنند.

اگر در هنگام کار مجبور شدید محل پروژه را ترک کنید حتما به یاد داشته باشید که سیم برق را از پریز بکشید.

نحوه کارکرد چکش تخریب:

قبل از کار با چکش تخریب می بایست یک سری از موارد حتما چک شود:

منبع برق هیلتی:

از تناسب داشتن منبع برق با برق مصرفی دستگاه اطمینان کامل حاصل کنید.

کلید روشن خاموش چکش برقی:

قبل از اتصال سیم برق به پریز، اطمینان حاصل نمایید که کلید روی حالت خاموش باشد تا از راه اندازی ناگهانی دستگاه جلوگیری به عمل آید.

روغن کاری چکش تخریب:

قبل از شروع به کار با چکش برقی، گیج روغن را برداشته و حتما داخل مخزن آن روغن بریزید. به این مورد توجه داشته باشید که چکش برقی زمانی که از کارخانه ارسال می شود مقدار کمی روغن داخل مخزن آن می ریزند.

بازرسی و تعمیر و نگهداری پیکور:

چک کردن قلم های چکش برقی:

 استفاده از یک ابزار کند و غیرقابل استفاده باعث می شود عملکرد و کارآیی دستگاه کاهش پیدا کند. قبل از کار با چکش تخریب از تیز بودن قلم ها اطمینان کامل حاصل نمایید.

چک کردن اتصالات مربوط به چکش تخریب:

به صورت دوره ای از محکم بودن پیچ ها و بست ها اطمینان حاصل کنید و قبل از شروع به کار پیچ ها را مجددا سفت کنید. اگر پیچ ها شل باشند باعث صدمات و آسیب دیدگی به دستگاه و اپراتور می شوند.

چک کردن موتور هیلتی:

موتور چکش تخریب یکی از مهمترین بخش های آن می باشد که باید به صورت کامل چک شود تا آسیب دیده نباشد یا با آب تماس نداشته باشد. عدم بررسی این قسمت ها قبل از کار با هیلتی باعث صدمات جدی می شود.

چک کردن زغال چکش تخریب:

زغال دستگاه که ارتباط بین الکتروموتور و قسمت متحرک را برقرار می کند پس از مدتی کار کردن دچار فرسودگی می شود، که می بایست با یک زغال نو تعویض شود. در هنگام جا زدن ذغال چکش برقی دقت داشته باشید که زغال ها به درستی جا بخورد.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر