خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

هد نخ پلاستیکی علفتراش

برای استعلام قیمت، تماس بگیرید.

تماس با ما
هد نخ پلاستیکی علفتراش
  • هد نخ پلاستیکی علفتراش
  • ارسال به سراسر ایران

  • پشتیبانی از ۹ الی ۲۱

  • کمترین هزینه ممکن

  • امکان خرید ۲۴ ساعته

  • پرداخت نقد

  • نقد و بررسی
  • مشخصات فنی
  • نظرات کاربران
  • پرسش و پاسخ

فهرست مطالب

هد نخ پلاستیکی علفتراش چیست و چه کاربردی دارد؟

استفاده از دستگاه های علف زن موتوری در سطح باغ ها و بوستان ها و حتی تامین نیازهای کشاورزی بسیار متداول شده است. حالا باغبان ها و کشاورزهای بسیاری را می ‌بینیم که به نوعی قصد تراشیدن انواع گیاهان باغ و مزرعه را از طریق تیغه های گردان انواع علف زن موتوری دارند. همه آنها یا یک دستگاه علف زن موتوری در اختیار دارند و یا در تکاپوی تهیه یک نمونه قدرتمند و خوش ساخت هستند، در این بین استفاده از تیغه های 2 الی 3 پره برای هرس شاخه های نازک درختان و گیاهان با ساقه های کم ارتفاع و توپی نخی علف زنی برای تراشیدن گیاهان کم ارتفاع با ساقه های نازک و رونده بسیار متداول هستند. حالا نگاه کاربردی به توپی نخ علف زنی خیلی توسعه یافته است و در این بین بهره مندی از هد نخ پلاستیکی علفتراش آن هم با کیفیت و کارایی مناسب حائز اهمیت است.

هد نخ پلاستیکی علفتراش

توپی نخ علف زنی یکی از اقلام همراه با هر نوع علف تراش موتوری است که به راحتی بر شفت گردان تمامی این دستگاه ها نصب می شود. در این توپی از یک هد نخ پلاستیکی استفاده شده است. توپی قطعه ای فلزی و استوانه ای شکل است که سوراخی برای نصب نخ علف زن دارد. هد نخ پلاستیکی یک رشته نازک پلاستیکی با انعطاف مناسب است که در فضای داخل توپی مستقر می شود.

وقتی توپی تحت تاثیر قدرت شفت گردان علف تراش با سرعت بالا به چرخش در می آید، زبانه ها از هد نخ پلاستیکی متصل شده بر توپی هم به حرکت درآمده، به مانند یک تیغه ناپیدا اما قدرتمند ظاهر می شوند. حرکت تحت سرعت بالای هد نخ پلاستیکی آنچنان تأثیرگذار است که به راحتی می تواند حجم گسترده ‌ای از علف های باغ و بوستان را بتراشد، زبانه های نخ مانند توپی علف تراش درست در محل نصب تیغه ها مستقر می ‌شوند. این هد نخ پلاستیکی تحت تاثیر قدرت گریز از مرکز با چرخش توپی به گردش در می آید. قابلیت و نهایت قدرت تراشیدن هد نخ پلاستیکی برای حذف گیاهان علفی شکل است. این وسیله برای تراشیدن سطح زمین های چمن پوش شده، حذف علف های هرز باغ و بوستان و هرس و حاشیه زنی گیاهان در اطراف فضاهای باغچه ‌ای مناسب است.

نکات کلیدی در انتخاب هد نخ پلاستیکی مناسب

ماهیت کلیدی در طراحی هد نخ علف زن برای تراشیدن گیاهان با ساقه های ترد و آبدار است. این توپی در حضور هد نخ پلاستیکی می تواند حجم گسترده ‌ای از علف های پوشیده در سطح زمین را به شکل پودری شده بتراشد. البته هد نخ پلاستیکی در دسته اقلام مصرفی قرار دارد و غالباً پس از چند ساعت کار تعریف شده باید آن را تعویض کنیم، در این حالت چالش انتخاب هد نخ پلاستیکی مناسب مطرح است. اینکه آیا می توان با هر نوع هد نخ علف زنی در هر نوع عملیات علف تراشی موفق بود؟ قطعاً اینطور نیست. استفاده از هد نخ پلاستیکی در علف تراش وابسته به نکاتی کلیدی است که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

 هد نخ پلاستیکی برای دستگاه علف زن

قطر نخ علف تراش : اولین نکته تاثیرگذار برای موفقیت در علف تراشی با هد نخ پلاستیکی توجه به قطر نخ علف تراش است. همه توپی ها قابلیت استفاده از هر نوع نخ علف تراشی را دارند. اما این بستگی به مهارت شما دارد تا هد نخ علف زن را با قطر مناسب آن استفاده کنید، نخ علف زن را در قطرهای گوناگون تهیه می کنند. هر کدام از این تنوع برای تامین اهداف خاصی در علف تراشی طراحی شده اند. در یک دسته بندی کلی انواع هد نخ پلاستیکی را برای تراشیدن سه تیپ گیاهی تدارک دیده اند.

  • هد نخ پلاستیکی با قطر 1.6 الی 3 میلیمتری مناسب برای چمن زنی و تراشیدن علف های کم تراکم و کم ارتفاع.
  • هد نخ پلاستیکی با قطر 3 الی 5.3 میلیمتری مناسب برای تراشیدن گیاهان علفی شکل با تراکم متوسط مانند یونجه زارها.
  • هد نخ پلاستیکی با قطر 5.3 میلیمتر به بالا که مناسب برای تراشیدن گیاهان با تراکم زیاد و یا ساقه های زمخت است.

قطر نخ علف زن باید با قدرت موتور هماهنگ باشد : اگر چه می توانید به راحتی با انتخاب یک قطر مناسب از انواع هد نخ پلاستیکی در ماجرای تراشیدن گیاهان علفی شکل قدرتمند و توانمند ظاهر شوید؛ اما هنوز یک محدودیت بزرگ دارید. اینکه علف زن موتوری شما توانایی تامین قدرت در کار با نخ علف تراش انتخاب شده شما را داشته باشد، علف زن های موتوری در گونه های متنوع از مدل های برقی و بنزینی تحت تاثیر قدرت های متنوع از موتورهای الکتریکی و بنزینی تولید می شوند. قطعاً نمی توانید با علف زن هایی که موتوری ضعیف دارند، از هد نخ پلاستیکی با قطر بالا استفاده کنید. شما مجبور هستید که همواره تناسبی میان قطر نخ علف تراش و قدرت علف زن موتوری را رعایت کنید.

  • علف زن های برقی قابلیت استفاده تا قطر 2.4 میلیمتر را دارند.
  • علف زن های موتوری بنزینی با ظرفیت ۴۳ سی سی قابلیت استفاده هد نخ پلاستیکی تا قطر 3.5 را دارند.
  • علف زن های موتوری بنزینی با ظرفیت فراتر از ۵۲ سی سی، نمونه ‌های کاملاً قدرتمندی هستند و می ‌توانند از هر قطر هد نخ پلاستیکی استفاده کنند.

مشخصات طراحی تا ایده های کاربردی انواع هد نخ پلاستیکی

برای تراشیدن انواع گیاهان علفی شکل آن هم در حجم و تراکم های متفاوت تا رسیدن به انواع الگوهای کوتاه کردن گیاهان، انواع سطح مقطع برای طراحی هد نخ پلاستیکی را تعریف کرده اند. در تراشیدن گیاهان آن هم با استفاده از هد نخ پلاستیکی باید متوجه مشخصات طراحی تا ایده های کاربردی انواع هد نخ پلاستیکی باشید. انواع هد نخ پلاستیکی را با توجه به سطح مقطع در سه گروه دسته بندی می کنند که به قرار زیر می باشند.

 هد نخ پلاستیکی برای دستگاه علف تراش

  • هد نخ پلاستیکی مقطع گرد: متداولترین، معمولی ترین و در عین حال ارزانترین نمونه ها از طراحی هد نخ پلاستیکی می باشد. در حال حاضر عموم ایده‌ های کاربردی از توپی ‌های علفتراشی در استفاده از همین نخ ها با مقطع گرد پلاستیکی است. نخ ‌هایی که در نهایت سادگی طراحی شده اند و برای چمن زنی و تراشیدن گیاهان با تراکم کم و یا متوسط مناسب هستند. با هد نخ پلاستیکی در مقطع گرد می توانید یک علفتراش سبک و نیمه حرفه ای را تجربه کنید.
  • هد نخ پلاستیکی با سطح مقطع چهارگوش: برای تراشیدن زیبا و یکدست گیاهان، خصوصاً فضاهای چمن پوش شده، بهتر است از هد نخ پلاستیکی در سطح مقطع چهارگوش استفاده کنید. این الگو، کاربردی حرفه ای دارد و برای تراشیدن علف های هرز پر تراکم مناسب است. در عین حال ساختاری ساده، قیمتی ارزان و نصبی معمولی دارد.
  • هد نخ پلاستیکی با سطح مقطع مارپیچ: حرفه ای ترین مدل از طراحی انواع نخ پلاستیکی است. این گونه با سطح مقطع پروانه ای شکل که در امتداد طول نخ به حالت مار پیچ تاب خورده است، طراحی شده و قابلیت تراشیدن سریع، تمیز و یکدست گیاهان علفی شکل را دارد. اصلی‌ ترین ایده در طراحی هد نخ پلاستیکی با سطح مقطع مارپیچی توانمندی این مدل در تولید صدایی بسیار اندک است. علف زنی که به این نوع هد نخ پلاستیکی مجهز باشد، ماشین کم صدایی خواهد شد که سطح باغ و بوستان را به نرمی و در کمال آرامش اصلاح می کند. این مدل حرفه ای برای کار در باغ ها و بوستان ها که نسبت به صدای ماشین آلات باغبانی حساس هستند، مناسب است.

تراشیدن گیاهان علفی شکل اصلی ‌ترین ایده در طراحی علف زن های موتوری است. از چمن های باغ تا علف های هرز و محصولات زراعی مانند یونجه در این لیست قرار می گیرند. نکته در محل رشد این گیاهان است. گیاهان جایی در سطح زمین ظاهر می ‌شوند. خصوصاً در بخش ‌های حاشیه ‌ای از فضای باغ و بوستان شاهد رشد زیاد آنها هستیم، در تراشیدن چنین فضاهایی نمی توانیم از انواع تیغه های فولادین استفاده کنیم. زیرا تمام مدت، خطر برخورد تیغه با سطوح سخت مانند سنگ و زمین و دیوار وجود دارد. اما با استفاده از هد نخ پلاستیکی فارغ از محدودیت در نوع فضا می توانید هر نوع گیاهی را به طور کامل بتراشید.

هد نخ پلاستیکی در برخورد با سطوح سخت مانند سنگ و زمین نمی ‌شکند، کند نمی شود و یا به شکل ضربات متوالی متوجه دستان اپراتورها نمی باشد. بلکه به راحتی در فضای مابین سطوح سخت که حالا پر از گیاهان مزاحم هستند، حرکت کرده و همگی آنها را به راحتی و به طور کامل می ‌تراشد.

  هد نخ پلاستیکی علفزن

    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر

        مرتب‌سازی محصولات:

      • پیش‌فرض
      • ارزان‌ترین
      • گران‌ترین
      • جدید‌ترین
      • پرفروش‌ترین
      • پربازدیدترین
      • 1
      • 2
      • 3
      • 4
      • 5