خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

مهم ترین کاربردهای کاتر آسفالت بر چیست؟

مهم ترین کاربردهای کاتر آسفالت بر چیست؟

فهرست مطالب

کاتر آسفالت بریکی از اصلی‌ترین تجهیزات و ماشین آلات به کار رفته جهت برش در انواع مختلف بتن و آسفالت موجود در راه ها، جاده ها و خیابان ها و مقاطع مختلف شهری و غیر شهری که باید کلی به عنوان یکی از مهمترین تجهیزات به کار رفته در عملیات‌های عمرانی و راهسازی و یا مصارف دیگری مانند کارگزاری‌ها لوله گذاری ها ترمیم و یا اصلاح آسفالت و بتن این مکان های مختلف کاربری دارد. از دیگر نام هایی که به کاتر آسفالت بر اطلاق می گردد می توان به دستگاه برش بتن، کاتر بتن بر،کاتر برش آسفالت، دستگاه برش آسفالت و غیره اشاره نمود. در حالت کلی کاتر آسفالت بردر میان تجهیزات و ماشین آلات ساختمانی طبقه بندی می گردد به عنوان یکی از پرمصرف ترین و پرکاربردترین ماشین آلات ساختمانی به حساب می آید. در صورتی که شما قصد خرید کاتر آسفالت بردارید و می خواهید در مورد این محصول محبوب و پرمصرف و همچنین موضوعات مانند قیمت کارترزنی آسفالت، قیمت انواع کاتر آسفالت بر، قیمت کاتر آسفالت بر و یا تیغه برش آسفالت اطلاعات کافی کسب نمایید می توانید مقاله ما را تنها مطالعه نموده و اطلاعات لازم را دریافت نمایید:

کاتر آسفالت بر

معرفی کاتر آسفالت بر

از جمله مهمترین مزیت و قابلیت استفاده از کاتر آسفالت براین است که با استفاده از آن می توان انواع مختلف بتن و آسفالت را به صورت مقطعی و اصولی برش داده بدون آنکه هیچ گونه تخریب و یا خرابی در سطح مقطع کناری به وجود آید در صورتی که اگر بخواهیم عمل ایجاد برش و یا کندن آسفالت را با استفاده از دستگاه غیر اصولی دیگر انجام دهیم مقاطع مختلف اطراف محل مورد نظر ما دچار خرابی بسیار زیادی شده و همچنین زمان و انرژی بسیار بیشتری برای انجام عمل کرد و یا ایجاد برش در آسفالت و بتن مورد انتظار می باشد و در نتیجه کار بسیار دشوارتر شده و همچنین نیروی کار بیشتر خسته می گردد.

مهم ترین کاربردهای کاتر آسفالت بر

دستگاه کاتر آسفالت براز کاربردها و مصارف مختلفی پشتیبانی می نماید به عنوان یکی از پرمصرف ترین تجهیزات عمرانی و ساختمانی به حساب می‌آید از جمله مهمترین کاربردها و کاربری های پشتیبانی شده توسط کاتر آسفالت برمواردی هستند که در زیر آنها را برای شما لیست خواهیم نمود:

  •         استفاده از کاتر آسفالت بربرای ایجاد برش و شکاف در مقاطع مانند سرامیک، بتن و انواع مختلف آسفالت در ابعاد کوچک جهت انجام پروژه‌های مختلف عمرانی و راهسازی
  •         انجام عملیات لکه گیری برداشت و ترمیم آسفالت های موجود در راه ها خیابان ها، جاده ها و معابر و پل ها با استفاده از دستگاه برش آسفالت
  •         انجام عملیات های مختلف لوله گذاری و کابل گذاری با استفاده از ایجاد برش و شکاف درون عوامل مختلف بتن و آسفالت با استفاده از دستگاه کاتر آسفالت بر
  •         انجام فرایند های تاسیساتی و لوله کشی آب با ایجاد حفره و شیارهای عمیق در کف زمین با استفاده از دستگاه تیغه بتن بر

کاتر آسفالت بر

مهمترین ویژگی های دستگاه کاتر آسفالت بر

دستگاه کاتر آسفالت براز یک موتور با قدرت و توان بالا استفاده می کنند چرا که معمولاً پروژه های برش آسفالت و بتن و ایجاد حفره های مختلف این پروژه بسیار سنگین بوده و در صورتی که موتور قوی و با قدرت در اختیار این دستگاه نباشد کیفیت کاری و راندمان دستگاه اتوبوس زیادی کاهش پیدا می‌کند. با توجه به اینکه مکان هایی که دستگاه کاتر آسفالت براز آنها استفاده می گردد عوامل جوی و مختلف وجود دارند که ممکن است به دستگاه آسیب بزنند معمولاً قاب محافظ دستگاه از جنس بسیار مقاوم و مستحکم استفاده می گردد تا در برابر عوامل مختلف در ارزش‌ها و ارتعاشات و همچنین ورود آب و گرد و غبار و دیگر مواردی که به موتور آسیب بزنند جلوگیری شده و در نتیجه طول عمر مفید دستگاه حدود زیادی افزایش پیدا کند. همچنین درون این دستگاه یک مخزن آب قابل شستشو در نظر گرفته می شود تا از آن جهت خنک کاری تیغه کاتر آسفالت براستفاده گردد معمولا طراحی انواع مختلف کاتر آسفالت به گونه ای است که اپراتور در هنگام استفاده از آن به راحتی و بدون دردسر بتواند از دستگاه استفاده نماید همچنین در قسمت تیغه دستگاه یک قاب مناسب تعبیه می گردد تا از پرت کردن گرد و غبار و آب به اطراف و ایجاد هر گونه خطر احتمالی تا حدود زیادی جلوگیری گردد و همچنین برای اینکه حادثه ناگوار پیشنهاد معمولا یک کلید قطع اضطراری برای دستگاه تقویت می‌گردد. از آنجا که دستگاه کاتر آسفالت بروزن نسبتا سنگینی دارد بر روی آن دسته های بسیار راحت و قابل تنظیم جهت استفاده اپراتور و کاربر تعبیه می شود تا کاربران بتوانند با سرعت این دستگاه ها استفاده راحت تر از دستگاه داشته باشد.

کاتر آسفالت بر

مدل های مختلف کاتر آسفالت بر

کاتر آسفالت بربنزینی یکی از انواع مختلف کاتر آسفالت بربه حساب می‌آید که دارای یک موتور بنزینی بوده و می تواند قدرتی در بین ۱۳ تا ۱۶ اسب بخار تولید نماید. موتورهایی که در انواع مختلف کاتر های دستی آسفالت بر به کار می‌روند تجهیزاتی مانند کامپکتور و ماله پروانه ای هستند معمولا این نوع از دستگاه های کاتر می‌توانند برای مصارفی مانند ایجاد عمق برش تا ۱۵ سانت به کار برده شوند و بیشتر برای کاربری های عمومی و متداول کاربری خواهند داشت با توجه به قابلیت های محدودی که دارند و در عین حال کارکرد مناسب و قیمت مقرون به صرفه ای را شامل می گردند. انواع مختلف کاتر آسفالت بر کاتر آسفالت بر دیزلی میباشد و با توجه به توان و قدرت بالایی که در انواع مختلف موتورهای دیزل وجود دارد این دسته از کاتر های آسفالت بر به منظور پروژه‌های سنگین عمرانی و ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرد و از آن ها برای امضای برش بالا تا چیزی در حدود ۲۵ سانت استفاده می شود. توصیه به کار رفته در طراحی و ساختمان این بتن بر ها معمولاً بسیار مستحکم و قوی و بزرگ در نظر می گیرد تا بتواند وزن سنگین موتور را تحمل می‌کند و برای مصارف سخت و طاقت‌فرسا نیز مناسب باشد با توجه به قدرت بسیار زیاد و توان بالایی که این نوع دستگاهها دارند معمولا برای کاربردهای خاص و سخت از این نوع کاتر آسفالت بر استفاده می شود.

انواع مختلف تیغه آسفالت بر

برای انواع مختلف دستگاه های کاتر بتن تیغه هایی از جنس الماس وجود دارد که از آن ها می توان برای برش سخت‌ترین جسم ها مانند گرانیت، سرامیک، سنگ، گچ، سنگ مرمر و غیره استفاده نمود اما در حالت کلی مورد استفاده در انواع مختلف دستگاه های کاتر بتن به دو دسته اصلی که یکی از آنها تقاضای آسفالت بر و دیگری انتقال بتن بر هستند طبقه بندی می گردند.

تیغه بتن بر

یکی از انواع مختلف طرح های به کار رفته در دستگاههای کاتر آسفالت محور تیغه بتن بر می باشد که از سختی و مقاومت و استحکام بسیار بالاتری نسبت به آسفالت بر بهره می برند و از آنها می توان جهت ایجاد برش و شکاف در عوامل مختلف بتن های بدون آرماتور استفاده کرد. موضوعی که مشخص است این است که دستگاهی که از آن جهت برش آسفالت و بتن استفاده می گردد کاملا یکسان بوده و تنها تحولی که در آن وجود دارد در تیغه آن ها هستند که برای هر نوع کاربری مربوط به برش آسفالت و بتن متفاوت می باشد و از این طریق دستگاه تبدیل به کاتر آسفالت برمی گردد این است که در صورت استفاده از تیغه بتن بر می توان با استفاده از آن به عنوان برش آسفالت نیز اقدام نمود اما از آنجایی که بتن از سختی و مقاومت بسیار بیشتری در مقایسه با آسفالت بهره می برد که به هیچ وجه نمی توان با استفاده از آسفالت بر به برش بتن اقدام نموده چرا که در صورت انجام این کار هم عمر دستگاه و هم عمر تیغه به کار رفته در دستگاه تولید بسیار کاهش پیدا می‌کند.

کاتر آسفالت بر

تیغه برش آسفالت

تیغه برش آسفالت باعث ایجاد برش و یا شکاف در آسفالت ها مورد نظر می باشد برای استفاده از دستگاه کاتر آسفالت برنیاز به یک نیروی ویژه و منحصر به فرد برای برش آسفالت می باشد که با استفاده از آن بتوان به برش آسفالت مورد نظر پرداخت. تیغه آسفالت بر کاملاً متفاوت از تیغه برش بتن و انواع مختلف کراتین گرانیت و سنگ های مرمر می باشد و از آنجا که آسفالت حالت نرم تری را نسبت به انواع مختلف بتن و سنگ ها دارد لازم است تا یک تیغه الماس سخت مورد استفاده قرار گیرد در صورتی که تیغه نرم باشد عمل انجام گرفته به درستی انجام نشده و هزینه‌های زیادی اضافی به وجود می آید. طراحی تیره آسفالت به این صورت است که با سرعت لبه خارجی که در آسفالت بر در نظر گرفته شده عمل برش آسفالت انجام می پذیرد. در صورتی که در قسمت لبه خارجی تیغه آسفالت بر خرده سنگ وجود داشته باشد و این تیغه ها از مواد مختلف پر گردد عمل برش آسفالت توسط کاتر آسفالت بربه درستی صورت نپذیرفته و با مشکل مواجه می شود. از جمله مزیت هایی که در هنگام انتخاب تیغه آسفالت بر برای تیغه هایی سخت نسبت به تحقق آن وجود دارد این است که در صورتی که از تیغه های سخت برای برش آسفالت با کاتر آسفالت براستفاده گردد و خرده سنگ ها به راحتی در تیغه پر نمی شود و توسط خود تیغه آسفالت برد دفع می گردند.

کاتر آسفالت بر

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر