خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

واحد مراقبت پنوماتیک شاکو SHAKO

برای استعلام قیمت، تماس بگیرید.

تماس با ما
واحد مراقبت شاکو
  • واحد مراقبت شاکو
  • ارسال به سراسر ایران

  • پشتیبانی از ۹ الی ۲۱

  • کمترین هزینه ممکن

  • امکان خرید ۲۴ ساعته

  • پرداخت نقد

  • نقد و بررسی
  • مشخصات فنی
  • نظرات کاربران
  • پرسش و پاسخ

فهرست مطالب

شرکت شاکو تایوان

کمپانی شاکو SHAKO در سال 1980 در کشور تایوان تاسیس شد و در ابتدا شروع به تولید اتصالات و فیتینگ های پنوماتیک کرد. در ادامه و با دریافت گواهینامه ISO9001 تنوع محصولات خود را بیشتر کرد به طوری که واحد مراقبت پنومایک، فیلتر پنوماتیک، رگلاتور پنوماتیک و انواع سیلندرهای پنوماتیک در حال حاضر در سبد محصولات تولیدی این کمپانی معتبر می باشد. در مقالاتی همچون واحد مراقبت پنوماتیک، فیلتر پنوماتیک، رگلاتور پنوماتیک و روغن زن پنوماتیک تمامی اجزای یک واحد مراقبت شرح داده شده است. در ادامه این مطلب توضیحاتی پیرامون واحد مراقبت پنوماتیک در تمامی سایز ها و قیمت واحد مراقبت پنوماتیک شاکو آورده شده است.

وظیفه واحد مراقبت هوای فشرده

قبل از پرداختن به محصول واحد مراقبت شاکو، به جواب این سوال می پردازیم که چرا باید واحد مراقبت پنوماتیک را در یک سیستم هوای فشرده به کار برد و اجزای واحد مراقبت چه وظیفه ای دارند. هوای خروجی کمپرسورها، دارای دمای بالا، ناخالصی و کثیفی و حاوی قطرات آب است که همه این موارد می تواند باعث صدمه و کاهش عمرکاری تجهیزات مدار پنوماتیک نظیر شیربرقی ها و جک ها شود. وظیفه واحد مراقبت پنوماتیک این است که این هوا را قبل از مصرف فیلتر کند، فشار آن را تنظیم کند و همچنین مقداری چرب کند. وظیفه فیلتر پنوماتیک پاکسازی هوای فشرده است. فیلتر هوا مانند یک صافی ذرات جامد نظیر گرد وغبار، کثافات و زنگ زدگی داخل لوله ها که درون هوای فشرده است را جذب کرده و مایعاتی مانند روغن کمپرسور و آب درون هوا را فیلتر می کند. فیلتر اولین قطعه ای است که در خروجی هوای کمپرسور نصب می شود. به طوری که اجزایی نظیر رگلاتور، روغن زن، شیر برقی، سیلندر و موتور پنوماتیک پس از فیلتر نصب می شود. از مزایای دیگر نصب فیلتر در مدار می توان به حذف آلاینده های سیستم، جلوگیری از آسیب به تجهیزات پنوماتیک و کاهش خرابی و استهلاک اجزا اشاره کرد. خرابی تجهیزات در یک کارخانه و کارگاه صنعتی گران تمام می شود و این نتیجه وجود آلودگی و کثیفی در سیستم و نگهداری و سرویس ضعیف اجزای سیستم است.

فیلتر هوای فشرده

فیلتر های پنوماتیک تجهیزی ضروری در تمامی خطوط تولید دستگاه هایی است که با هوای فشرده سر و کار دارند. فیلتر های پنوماتیک در سایز های مختلف تولید شده که سایز 1/4 اینچ و 1/2 اینچ از سری های پرمصرف فیلتر هستند. انتخاب سایز مناسب فیلتر برای هر کاربری بستگی به حداکثر افت فشار مجازی است که با نصب فیلتر در سیستم ایجاد می شود دارد. این افت فشار در منحنی هایی که در کاتالوگ سازندگان فیلتر آورده شده است، می توان بدست آورد. 

فیلتر هوای فشرده

رگلاتور پنوماتیک

رگلاتور فشار هوای فشرده، فشار هوا را کاهش داده و آن را کنترل می کند. همچنین به رگلاتورها، شیر کاهنده فشار (ردیوسینگ) می گویند. رگلاتور بدون توجه به نوسانات فشار و دبی ورودی، یک فشار خروجی ثابت ایجاد می کند. البته این ثابت نگه داشتن فشار به صورت تئوری است در عمل تغییرات دبی و فشار در فشار خروجی تاثیر جزئی دارد. جهت انتخاب سایز رگلاتور پنوماتیک به دو مولفه ی دبی عبوری و فشار مورد نیاز باید توجه کرد تا با توجه به کاربرد آن، رگلاتور با سایز مناسب را انتخاب کرد. برای کاربرد رگلاتورهای فشار، موارد زیر را می توان نام برد:

  • ابزارهای بادی
  • سیلندر های پنوماتیک
  • شیر های پنوماتیک و ...

رگلاتور پنوماتیک

فیلتر رگلاتور پنوماتیک

در بعضی از سیستم هایی که نیاز به تزریق روغن نیست و oil free می باشد، فقط به فیلتر و رگلاتور نیاز است و روغن زن حذف می شود. در این گونه موارد از قطعه ای به اسم فیلتر رگلاتور استفاده می شود که از کوپل کردن فیلتر و رگلاتور بر روی هم ساخته می شود.

فیلتر رگلاتور پنوماتیک

روغن زن پنوماتیک

یک روغن زن پنوماتیک وظیفه دار روغن را به صورت اندازه گیری شده به داخل سیستم هوای فشرده تزریق کند تا اصطکاک قطعات متحرک کاهش یابد. اکثر ابزارهای بادی، سیلندر ها، شیر ها و موتورهای پنوماتیک برای افزایش طول عمر خود نیاز به روغنکاری دارند.

 

روغن زن پنوماتیک

نوع روغن واحد مراقبت پنوماتیک

بهترین روغن برای روغن زن واحد مراقبت، روغن هیدرولیک 10 می باشد و در صورت عدم دسترسی به این روغن، می توان از پارافین هم برای مدت زمان کاری کم استفاده کرد.

واحد مراقبت هوای فشرده شاکو

از سری های مختلف واحد مراقبت های شاکو، در حال حاضر سری UFR/L موجود می باشد که در 5 سایز مختلف تولید می شوند که به شرح زیر است:

  1. واحد مراقبت دو تیکه شاکو سایز 1/4 اینچ
  2. واحد مراقبت دو تیکه شاکو سایز 3/8 اینچ
  3. واحد مراقبت دو تیکه شاکو سایز 1/2 اینچ
  4. واحد مراقبت دو تیکه شاکو سایز 3/4 اینچ
  5. واحد مراقبت دو تیکه شاکو سایز 1 اینچ

واحد مراقبت پنوماتیک شاکو تایوان
 

مشخصات فنی  واحد مراقبت پنوماتیک شاکو

سری

UFR/L-02

UFR/L-03

UFR/L-04

UFR/L-06

UFR/L-08

سایز

1/4”

3/8”

1/2”

3/4”

1”

جنس بدنه

آلومینیوم ریخته گری شده

جنس کاسه

پلی کربنات

بازه فشار

0.5 الی 10 بار

ماکزیمم فشار کاری

15 بار

ماکزیم دبی عبوری

(L/min)

2080

2100

2600

7940

8200

حجم کاسه فیلتر

105 cc

210 cc

حجم کاسه روغن زن

125 cc

235 cc

واحد مراقبت هوای فشرده شاکو
 

  

نصب و راه اندازی واحد مراقبت شاکو

در هر کارتن واحد مراقبت شاکو، یک عدد بَست و دو عدد پیچ چهار سو (مانند شکل زیر) وجود دارد. دو عدد کاور آبی رنگ در پشت فیلتر – رگلاتور و روغن زن وجود دارد. با استفاده از پیچ گوشتی یا هر ابزار دیگر کاورها را برداشته و سپس با استفاده از دو عدد پیچ واحد مراقبت را به پایه متصل کنید.

واحد مراقبت شاکو 1/4 اینچ

تنظیم فشار رگلاتور شاکو

فلکه رگلاتور را به سمت بالا کشیده و در جهت عقربه های ساعت بچرخانید. با این کار فشار افزایش می یابد. همین طور با چرخش فلکه در جهت پاد ساعتگرد فشار کاهش می یابد. پس از تنظیم فشاری که از روی گیج فشار قابل مشاهده است، فلکه را به حالت قبلی خود برگردانده تا قفل شود.

تخلیه فیلتر واحد مراقبت شاکو

تمامی فیلتر های واحد مراقبت های شاکو به صورت استاندارد با تخلیه نیمه اتوماتیک تولید می شوند به طوری که اگر فشار در کاسه فیلتر به کمتر از 0.5 بار برسد، آب و سایر ناخالصی ها به صورت اتوماتیک تخلیه می شود. همچنین در صورت مشاهده آب در کاسه فیلتر می توانید با کشیدن زائده انتهای فیلتر به سمت پایین، آب را به صورت دستی تخلیه کنید. در صورت نیاز به واحد مراقبت با فیلتر تخلیه اتوماتیک شما باید یک کیت تخلیه اتوماتیک خریداری و با کیت فعلی تعویض نمایید.

پر کردن کاسه روغن زن واحد مراقبت شاکو

برای پر کردن روغن کاسه روغن زن شما دو راه دارید:

1-    اولین راه این است که پیچ 6 ضلعی درپوش روغن را باز کرده و داخل کاسه روغن زن، روغن بریزید. این کار را بدون توقف سیستم می توانید انجام دهید. این مزیت به این دلیل است که یک چک ولو در طراحی روغن زن به کار برده شده است که پس از اینکه درپوش را برداشتید، این چک ولو بلافاصله جریان عبوری هوا را جهت پر کردن کاسه روغن زن قطع می کند. برای پر کردن کاسه از روغن چکان استفاده کنید.

نکته: بهترین روغن جهت استفاده در روغن زن واحد مراقبت روغن هیدرولیک 10 می باشد.

2-    راه دوم این است که کاسه روغن زن را از جای خود در آورده و پر از روغن کنید. اما اگر قصد استفاده از این روش را دارید باید حتماً سیستم را متوقف کرده و داخل واحد مراقبت هیچ فشار هوایی نباشد.

جدول مشخصات فنی فیلتر رگلاتور پنوماتیک شاکو

کد فنی

شرح

UFR-02

فیلتر رگلاتور 1/4 اینچ

UFR-03

فیلتر رگلاتور 3/8 اینچ

UFR-04

فیلتر رگلاتور 1/2 اینچ

UFR-06

فیلتر رگلاتور 3/4 اینچ

UFR-08

فیلتر رگلاتور 1 اینچ

فیلتر رگلاتور پنوماتیک شاکو

جدول مشخصات فنی فیلتر پنوماتیک شاکو

سری

UF-02

UF-03

UF-04

UF-06

UF-08

سایز

1/4”

3/8”

1/2”

3/4”

1”

دبی

(L/min)

2440

2450

3030

8250

8860

  

فیلتر پنوماتیک شاکو

جدول کد فنی رگلاتور پنوماتیک شاکو

کد فنی

شرح

UR-02

رگلاتور 1/4 اینچ

UR-03

رگلاتور 3/8 اینچ

UR-04

رگلاتور 1/2 اینچ

UR-06

رگلاتور 3/4 اینچ

UR-08

رگلاتور 1 اینچ

  

رگلاتور پنوماتیک شاکو

جدول کد فنی روغن زن پنوماتیک شاکو

کد فنی

شرح

UL-02

روغن زن 1/4 اینچ

UL-03

روغن زن 3/8 اینچ

UL-04

روغن زن 1/2 اینچ

UL-06

روغن زن 3/4 اینچ

UL-08

روغن زن 1 اینچ

روغن زن پنوماتیک شاکو

لیست قیمت واحد مراقبت پنوماتیک شاکو

جهت استعلام قیمت انواع واحد مراقبت پنوماتیک شاکو تایوان، لطفاً عکس از واحد مراقبت را بر روی واتس اپ  ارسال  نمایید تا از قیمت روز این مدل واحد مراقیت مطلع شوید.

ردیف

شرح

قیمت (تومان)

1

قیمت واحد مراقبت شاکو 1/4 اینچ

در حال بروز رسانی

2

قیمت واحد مراقبت شاکو 3/8 اینچ

در حال بروز رسانی

3

قیمت واحد مراقبت شاکو 1/2 اینچ

در حال بروز رسانی

4

قیمت واحد مراقبت شاکو 3/4 اینچ

در حال بروز رسانی

5

قیمت واحد مراقبت شاکو 1 اینچ

در حال بروز رسانی

    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر

        مرتب‌سازی محصولات:

      • پیش‌فرض
      • ارزان‌ترین
      • گران‌ترین
      • جدید‌ترین
      • پرفروش‌ترین
      • پربازدیدترین
      • 1
      • 2
      • 3
      • 4
      • 5