خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

ویبراتور بدنه ایتال ویبره (Italvibras)

برای استعلام قیمت، تماس بگیرید.

تماس با ما
ویبراتور بدنه ایتال ویبره
  • ویبراتور بدنه ایتال ویبره
  • ارسال به سراسر ایران

  • پشتیبانی از ۹ الی ۲۱

  • کمترین هزینه ممکن

  • امکان خرید ۲۴ ساعته

  • پرداخت نقد

  • نقد و بررسی
  • مشخصات فنی
  • نظرات کاربران
  • پرسش و پاسخ

فهرست مطالب

کمپانی ایتال ویبراس با درک درست از نیازهای متنوع در فضاهای صنعتی، انواع گوناگون از ویبره بدنه ایتال ویبره را طراحی کرده است. هر گروه در مجموعه ‌ای از موتور ویبره بدنه ها با مشخصه های یکسان اما قدرت های ارتعاش متفاوت دسته ‌بندی شده ‌اند

نگاهی بر طراحی انواع ویبره بدنه ایتال ویبراس

در جابجایی مواد تا انباشت آنها در مخازن بزرگ و طی کردن جمع کثیری از فعالیت های ریز و درشت صنعتی به ایجاد ارتعاش نیاز داریم. مواد جامد با ساختار پودری شکل نمی ‌توانند به مانند سیالات، توزیعی یکنواخت و یا جابجایی ساده ‌ای داشته باشند.

در این حالت وقتی قرار است از سرندی استفاده شود و یا عملیات سورتینگی تکمیل گردد و یا متریالی در سیلویی ذخیره شود و حتی وقتی که مصالحی مانند بتن در قالب ها ریخته می شود، با انباشت غیر یکنواخت مواجه هستیم. تنها راه گریز از این مشکل، ایجاد ارتعاش فراگیر در دستگاه صنعتی است. ارتعاشی که توسط موتور ویبراتورهای بدنه تامین خواهد شد.

البته هر فرآیند صنعتی نیاز به حضور نوعی خاص با قدرت ارتعاش ویژه دارد. لذا انواع موتور ویبره بدنه ها برای پوشش انواع نیازهای صنعتی طراحی شده اند. مانند موتور ویبره بدنه ایتال ویبراس که در گونه های متنوع با قابلیت پوشش انواع فرآیندهای صنعتی طراحی شده است.

ویبره بدنه ایتال ویبره

ماهیت عملیاتی هر دستگاه موتور ویبره بدنه تقریباً ساده است. این دستگاه از یک موتور الکتریکی تشکیل شده است. موتور به یک و یا دو لنگ با طراحی های مختلف متصل می باشد. وقتی موتور فعال است، گردش لنگ ها باعث ایجاد ارتعاش هدفمند خواهد شد.

حال اگر این مجموعه را بر بدنه انواع دستگاه ها در فضاهای صنعتی متصل کنید، انواع سناریوهای ارتعاش تولید خواهد شد. سرعت موتور، طراحی نوع لنگ و وزن لنگ در تنظیم قدرت تا فرکانس و دامنه ارتعاش تولید شده تاثیرگذار است.

البته هر سیستم صنعتی نیاز حساب شده ‌ای از ارتعاش دارد. در این بین انواع ویبره بدنه ایتال ویبراس با طراحی تخصصی تولید شده است تا با محوریت حرفه ای تری بتوان ارتعاش مورد نظر را تامین نمود.

به هر صورت اگر چه ماهیت فنی ماجرا خیلی ساده است و در نهایت با یک موتور که به لنگی ساده متصل است، مواجه هستیم؛ اما تولید ارتعاش حساب ‌شده ماجرایی نیست که بتوان به این سادگی آن را تامین نمود. محصولات ویبره بدنه ایتال ویبراس در الگوی تخصصی برای تامین این ارتعاش حساب شده طراحی شده ‌اند.

مختصری از ماهیت طراحی انواع ویبره بدنه ایتال ویبراس

کمپانی بین المللی ایتال ویبراس (Ital Vibrasl) یک شرکت پویای ایتالیایی است که در زمینه طراحی تا تولید انواع سیستم ‌های ارتعاش، فعالیتی گسترده و کاملاً حرفه ‌ای را دنبال می ‌کند. محصولات این کمپانی برای تولید ارتعاش هدفمند طراحی شده ‌اند تا بتوان هر نوع سطح کوچک و بزرگ در هر نوع فضای خاص و عام صنعتی را در ارتعاش تحت کنترل قرار داد.

کلیه محصولات طراحی شده در کمپانی ایتال ویبراس قبل از عرضه به بازار تحت تاثیر انواع آزمایشات قرار می ‌گیرند. تست های گوناگون مانند تست برق الکتروموتور، تست اجزای تشکیل دهنده ویبره بدنه و تست دینامیکی برای تشخیص سطح مقاومت موتور ویبره از جمله آزمایشات مقدماتی است که در کمپانی ایتال ویبراس صورت می گیرد تا محصول نهایی به یک دستگاه تولید ارتعاش کاملاً حرفه ای تبدیل شود.

انواع ویبره بدنه ایتال ویبراس

کمپانی ایتال ویبراس با درک درست از نیازهای متنوع در فضاهای صنعتی، انواع گوناگون از ویبره بدنه italvibras را طراحی کرده است. این محصولات در رده گروه‌ ها با عملکرد مشابه دسته ‌بندی می‌ شوند. هر گروه در مجموعه ‌ای از موتور ویبره بدنه ها با مشخصه های یکسان اما قدرت های ارتعاش متفاوت دسته ‌بندی شده ‌اند. انواع محصولات ویبره بدنه ایتال ویبراس در دو گروه قرار دارند.

1-    ویبراتور بدنه های پایه دار از محصولات ایتال ویبراس

2-    ویبراتور بدنه های فلنچ دار از محصولات ایتال ویبراس

انواع ویبره بدنه ایتال ویبراس

هر کدام از این دو گروه در دسته هایی تخصصی ‌تر برای اهدافی ویژه طراحی شده اند. از موتور ویبره بدنه های خیلی کوچک تا استفاده در صفحات بزرگ و قابلیت های ضد انفجاری و همچنین توانمندی کافی در مواجه با رطوبت و آب از جمله مشخصه های فنی در طراحی مدل های متفاوت می باشد. فهرستی از مدل های کاربردی در جمع محصولات موتور ویبره بدنه  italvibras به قرار زیر هستند.

 ویبراتور بدنه های پایه دار:

  • ویبراتور بدنه سری MVSI-TS که برای استفاده در ماشین آلات بزرگ و سنگین طراحی شده است.
  • ویبراتور بدنه سری MVSI-E که از قابلیت ضد انفجار بودن برخوردار بوده و مخصوص کار در محیط های پرخطر می باشد.
  • ویبراتور بدنه سری MVSS که از پوشش فولاد استیل ضدزنگ استفاده می ‌کند و برای مصارف در محیط های مرطوب بهترین است.
  • ویبراتور بدنه سری CDX که از مدل های ساده با کاربری عمومی است.
  • ویبراتور بدنه سری MVTX که مخصوص محیط های پر خطر با قابلیت بالای انفجار طراحی شده است.
  • ویبراتور بدنه سری MICRO که در ابعادی کوچک برای حضور در دستگاه های نه چندان بزرگ صنعتی طراحی شده است.
  • ویبراتور بدنه سری M3-E که از دسته مدل ها با طراحی ویژه به جهت حضور در فضاهای پرخطر با قابلیت انفجار می باشد.
  • ویبراتور بدنه سری MVCC که یک مدل با راندمان بسیار مطلوبی است.
  • ویبراتور بدنه سری M3 که با درجه حفاظت الکتریکی رده بالایی طراحی شده است و با کمک برق سه فاز کار می ‌کند.

ویبراتور بدنه ‌های فلنچ دار:

  • ویبراتور سری MFT که با قابلیت نصب بر صفحات گرد و منحنی طراحی شده است.
  • ویبراتور سری MFT-E که مخصوص حضور در مناطق پرخطر می باشد.
  • ویبراتور سری MVB که برای طراحی دستگاه های ارتعاش عمودی مناسب است.
  • ویبراتور سری MVB-FLC که همراه با یک فلنچ مرکزی در طرح ساخت دستگاه های ارتعاش عمودی کارایی دارد.
  • ویبراتور سری MVB-E که با هدف نصب در دستگاه های بسیار بزرگ ارتعاش طراحی شده است.

ویبراتور بدنه ‌های فلنچ دار

  • ویبراتور سری VB که در طرح ویژه همراه با دو فلنچ مخروطی می باشد.
  • ویبراتور سری VB-E که نمونه تکمیلی از سری VB است و در آن از دو شافت مخروطی و کاملاً مستقل از هم استفاده شده است.

رده ویبراتورهای فرکانس بالا از کمپانی ایتال ویبراس:

  • ویبراتور بدنه سری ITV-VR که با قابلیت تولید فرکانس متغیر طراحی شده است.
  • ویبراتور بدنه سری ITV-AF که با قابلیت تولید فرکانس ثابت طراحی شده است.

آنچه مشخص است الگوی بسیار متنوع از طراحی انواع ویبره بدنه ایتال ویبراس می باشد که در پوشش عموم فعالیت‌ های صنعتی کاملاً توانمند است. البته مهندسین طراحی دستگاه ‌های ارتعاش باید درک درستی از ویژگی ‌های تولید ارتعاش در دستگاه صنعتی داشته باشند تا برای خرید ویبره بدنه ایتال ویبره محصول مناسبی را تهیه نمایند.

الگوی طراحی تا قدرت ارتعاش، تاثیر چشمگیری بر جایگاه قیمت ویبره بدنه ایتال ویبره خواهد گذاشت. تا جاییکه شاهد رنج بسیار متفاوتی هستیم. در عین حال به موازات توجه به قیمت ویبره بدنه ایتال ویبره باید ویژگی ‌های کاربردی این محصولات را نیز در نظر داشته باشیم.

لذا درک صحیح از مشخصه های فنی تا الگوی طراحی هر کدام از این مدل ها ضروری به نظر می رسد. ما نیز در ادامه قصد تشریح کاملا فنی از انواع مدل های مطرح شده را داریم.

نگاهی فنی برای بررسی انواع ویبره بدنه ایتال ویبراس پایه دار

موتور ویبره بدنه های پایه دار، دسته بسیار متداولی برای طراحی دستگاه‌ های ارتعاش می باشند. این مدل ها طراحی ساده ای دارند و به راحتی بر بدنه هر دستگاه ارتعاش نصب خواهند شد. الگوی طراحی یک موتور ویبره بدنه پایه دار کاملا مستقل از خود دستگاه ارتعاش است.

موتور و لنگ مربوطه به شکل یک دستگاه مستقل که دارای پایه ای برای نصب شدن بر بدنه دستگاه ارتعاش است، طراحی شده است. البته بسته به نوع ارتعاش تا میزان قدرت فرکانس تولید شده از برق های سه فاز و تکفاز در ظرفیت های گوناگون موتوری استفاده می ‌شود.

ویبراتور صنعتی ایتال ویبره

کمپانی ایتال ویبراس در طراحی موتور ویبره های پایه دار دست توانمندی دارد و مدل های بسیار متنوع با قابلیت های گسترده کاربردی طراحی می ‌کند. عمده مشخصه های فنی مشترک در انواع ویبره بدنه ایتال ویبراس پایه ‌دار به قرار زیر هستند.

تنوع بسیار گسترده ‌ای در تولید نیروی گریز از مرکز دارند و می‌ توانند تا قدرتKgN۳۰۰ را تولید نمایند.

مدل های متنوع از ویبره بدنه ایتال ویبراس پایه دار در الگوهای با قطبیت ۲، ۴، ۶ و 8 پل طراحی شده اند.

تمامی مدل ها از کلاس حفاظتی IP66 و به بالا برخوردار هستند.

تمامی مدل ها در محدوده حرارتی ۲۰- الی ۴۰+ درجه سانتیگراد طراحی شده اند.

در تمامی مدل ها از آلیاژهای فولادین برای طراحی شفت موتور استفاده شده است.

در تمامی مدل ها از آلیاژ آلومینیوم در طراحی درپوش وزنه ‌ها استفاده شده است.

البته مدل های متنوع با کاربری ‌های گوناگون، دسته طراحی ‌های ویژه ای دارند که قطعاً باید آنها را به شکل انفرادی با الگوی تخصصی تری بررسی کنیم.

نگاهی فنی برای بررسی انواع ویبره بدنه ایتال ویبراس پایه دار

ویبره بدنه ایتال ویبراس سری MVSI

سری MVSI یک رده از موتور ویبراتورهای بدنه با کاربری عمومی است. مدل هایی که قابلیت کاربردی گسترده در محصولات و صنایع بسیار متنوعی را دارند. این مدل ها در رنج های گسترده از قابلیت تولید نیروی گریز از مرکز تا مقدار ۲۰ کیلو نیوتن را دارند.

طرح ساخت آنها برای تامین یک موتور ویبره بدنه کاملاً مقاوم و ماندگار است. تمامیمحصولات طراحی شده این رده از استانداردهای بین ‌المللی IEC و EN برخوردار هستند و الگوی طراحی آنها برای کار در محیط های غیر قابل انفجار می باشد.

ویبره بدنه ایتال ویبراس سری MVSI در مدل ها با قطبیت ۲، ۴، ۶ و 8 تایی طراحی شده اند. این سری از مدل های کوچک با وزن ۵ کیلوگرمی تا مدل های بسیار بزرگ با وزن ۱۴۰۰ کیلوگرمی را شامل می‌ شود. لذا رنج تامین قدرت کاملاً رده بالایی را تولید می ‌کنند. توان خروجی مدل ها از سری MVSI در رنج ۸۵ الی ۲۴۴۰۰ ولت متغیر است.

ویبره بدنه ایتال ویبراس سری MVSI-TS

سری MVSI-TS مدل بهینه شده سری MVSI است که در آن از شفت های دو طرفه با الگوی طراحی ویژه استفاده شده است. این سری از محصولات ویبره بدنه ایتال ویبراس به مانند سری قبل با کاربری عمومی برای محیط های غیر قابل انفجار طراحی شده است.

الگوی طراحی ویبره بدنه ایتال ویبراس سری MVSI-TS برای استفاده به جهت لرزش صفحات بسیار بزرگ مناسب است. این مدل ‌ها قابلیت اتصال به یکدیگر را دارند و می ‌توانند تا قدرت ۶۰۰ نیوتن ‌متر نیروی گریز از مرکز را تامین نمایند.

مدل های طراحی شده در ویبره قالب ایتال ویبراس سری MVSI-TS در طراحی با قطبیت ۴، ۶ و ۸پل هستند و در محدوده وزن ۴۹ الی ۱۴000 کیلوگرم طراحی شده اند. در نهایت می تواند رنج ۶۸۰ الی ۲۴400ولت توان ارتعاش را تولید کند.

ویبره بدنه ایتال ویبراس سری MVSI-E

یک مدل بهینه شده از سری های عمومی MVSI هستند که قابلیت استفاده در محیط ها با جو انفجاری را دارند. البته در طراحی ویبره بدنه ایتال ویبراس سری MVSI-E چندان نگرش عمیق در قابلیت ضد انفجار بودن پیش ‌بینی نشده است. بلکه تنها برای حضور در محیط های درجه یک و دو با قابلیت نشت گاز مناسب هستند.

اما در پوشش های ضد گرد و غبار نمونه ‌های بسیار توانمندی هستند. این مدل ‌ها با کاربری عمومی مخصوص نصب شدن در فضاهای انفجاری و محیط های پرخطر طراحی شده ‌اند. در عین حال می توان از آنها برای کاربری های عادی تر در محیط‌ های ساده‌ تری نیز استفاده کرد.

مدل های طراحی شده در ویبره بدنه ایتال ویبراس سری MVSI-E در نمونه ها با قطبیت ۲، ۴، ۶ و 8 پل بوده و توانایی تامین توان در رنج ۱۸۵ الی ۱۸۰000 ولت را دارند.

ویبره بدنه ایتال ویبراس سری MVSI-E

ویبره بدنه ایتال ویبراس سری MVSS

بخش بزرگی از سیستم ‌های ارتعاش در مجاورت کامل با آب و رطوبت بسیار بالای محیط هستند. دستگاه های سورتینگ، بدنه قالب های بتنی، انواع میزهای ارتعاش و سرندها و... از این نمونه ها محسوب می ‌شوند. ویبراتور بدنه ایده آل برای حضور در چنین فضاهایی باید از متریال ضد زنگ ساخته شده باشد.

در ساخت ویبره قالب ایتال ویبراس سری MVSS از پوشش فولاد ضد زنگ استفاده شده است. جداره این موتور ویبره بدنه، استیلی مقاوم است که هرگز تحت تاثیر تخریب رطوبت هوا قرار نمی‌ گیرد. در عین حال وقتی محیط از درجه رطوبت بسیار بالایی برخوردار است، قطعاً تمام بخش های الکترونیکی داخل موتور را هم تحت تاثیر قرار می دهد.

اما در طراحی موتور ویبره بدنه ایتال ویبراس سری MVSS درجه محافظت کاملی از اجزای الکترونیکی داخلی در قبال نفوذ رطوبت صورت گرفته است.

این سری یک مجموعه از موتور ویبراتور بدنه ها در تنوع گسترده از تامین قدرت ارتعاش است که برای تولید نوسان حداکثری در فضاهای مرطوب و حتی تماس مستقیم با آب طراحی شده است.

ویبره بدنه ایتال ویبراس سری CDX

این سری از محصولات ایتال ویبراس در دسته مدل های ساده با کاربری گسترده می باشد. الگوی طراحی آنها کاملاً ساده است و می ‌توانند در عمده فضاهای صنعتی برای تکمیل بسیاری از پروسه ‌های صنعتی مورد استفاده قرار بگیرند. البته این سری از قابلیت ضد انفجار بودن هم برخوردار است.

الگوی طراحی ویبره بدنه ایتال ویبراس سری CDX به گونه ‌ای است که هر گونه احتمال نشتی جرقه و یا عامل انفجاری از داخل به سمت بیرون دستگاه وجود ندارد. طراحی بدنه موتور و محفظه لرزاننده در این سری مانع از انتشار انفجار احتمالی از داخل ویبره بدنه به محیط اطراف می شود. این الگوی طراحی می تواند هر نوع جرقه و یا انفجاری را در داخل محفظه ویبره بدنه خفه کند.

اگر چه اسلوب طراحی ویبره بدنه ایتال ویبراس سری CDX مخصوص فضاهای پر خطر می باشد؛ اما قابلیت استفاده در انواع فضاهای گوناگون صنعتی را دارد.

ویبره بدنه ایتال ویبراس سری MVTX

این مدل یک سری تخصصی برای نصب شدن در محیط های پرخطر با استعداد بسیار بالای انفجار است. طراحی ویبره قالب ایتال ویبراس سری MVTX تنها با هدف ضد انفجار بودن صورت گرفته است. از این رو به مراتب از نمونه‌ های قبلی رویکرد طراحی حرفه ای تری دارد.

درجه ایمنی این سری برای حضور در مناطق بسیار پرخطر تنظیم شده است. ویبره بدنه ضد انفجار مذکور دارای گواهینامه های IECEX، ATEX، UL و CUL می باشد.

ویبره بدنه ایتال ویبراس سری MVTX

ویبره بدنه ایتال ویبراس مدل MICRO

یکسری از موتور ویبراتورهای کوچک جثه هستند که از قابلیت ارتعاش با فرکانس بالا و دامنه کم برخوردار هستند. ماهیت طراحی این سری برای استفاده در دستگاه هایی است که به ارتعاش با قدرت گریز از مرکز کمی نیاز دارند. عمده دستگاه های ارتعاشی کوچک با ابعاد نه چندان بزرگ از این نوع موتور ویبراتور بدنه ها استفاده می کنند.

عمده کاربرد ویبره بدنه ایتال ویبراس مدل MICRO در تکمیل دستگاه های صنایع غذایی، حمل و نقل مواد، غربالگری، داروسازی و بسته بندی می باشد. در اصل هر جا ابعاد دستگاه بسیار کوچک می شود، باید از این ویبره بدنه ‌های کم ‌توان اما موثر استفاده کنید.

سری ویبره قالب ایتال ویبراس در مدل های MICRO تنها طراحی ‌با قطبیت دو پل دارند. در مدل ها از وزن ۲۰الی ۶۵ کیلوگرم طراحی شده اند و می توانند توان ۳۵ الی ۴۵ وات را تولید نمایند. خرید ویبره بدنه صنعتی ایتال ویبره در مدل میکرو عموماً برای تکمیل پروسه های کوچک در فضاهای متوسط صنعتی می باشد.

ویبره بدنه ایتال ویبراس مدل M3-E

یک مدل با الگوی طراحی ویژه برای استفاده در محیط های کاملا پرخطر که استعداد بالای انفجار دارند، می باشد. نوع طراحی و سطح عایق بندی ویبره بدنه ایتال ویبراس مدل M3-E رده‌ های بسیار بالایی را تامین کرده، می ‌تواند در مقابل انواع خطرات در سخت ‌ترین محیط های صنعتی مورد استفاده قرار بگیرد.

ویبره بدنه ایتال ویبراس سری M3-E قابلیت نصب شدن در محیط ها با درجه یک و دو در احتمال نشت گاز و محیط ها با درجه ۲۱ و ۲۲ با احتمال حضور گرد و خاک را دارد. وجه طراحی این سری در ابعاد کوچک آن است. عمده مدل های پایه دار مخصوص نصب شدن در محیط های پرخطر با ابعاد بسیار بزرگی طراحی می شوند.

اما این سری در محدوده وزن ۴ الی ۶ کیلوگرمی طراحی شده تا برای استفاده در ماشین آلات کوچک آن هم در فضاهای پرخطر مورد استفاده قرار بگیرد. تمامی مدل ها از سری M3-E از نوع دو قطبی هستند که در نهایت قادر به تامین توان ۱۰۵ ولت می باشند.

ویبره بدنه ایتال ویبراس مدل MVCC

یک مدل خاص است که با الگوی نصب موتورهای جریان ثابت کار می کند. عمده هدف از طراحی سری MVCC برای استفاده در فضاهایی که در تامین برق متناوب مشکل دارند، می ‌باشد. در این سری از یک موتور جریان ثابت برای تولید ارتعاش استفاده شده است. موتور با قطب های آهنربا دائمی طراحی شده است.

این دستگاه ویبراتور بدنه عملکرد کاملاً باثباتی دارد و در راندمان بسیار خوبی کار می ‌کند. عمده کاربرد ویبره بدنه صنعتی ایتال ویبراس مدل MVCC به جهت نصب در قیف ها، سیلوها، میکسرهای بتن و پخش کننده های شنی می باشد.

ویبره بدنه ایتال ویبراس مدل MVCC

ویبره بدنه ایتال ویبراس سری M3

سری M3 در دسته موتور ویبراتورهای کوچک قرار دارد. از یک طراحی جمع و جور برای نصب شدن بر دستگاه های کوچک ارتعاش بهره می برد. مهمترین نکته برجسته در طراحی ویبره بدنه ایتال ویبراس سری M3، قابلیت کارکرد طولانی مدت آن است. این مدل به شکلی طراحی شده تا بتوان آن را برای مدت زمانی بسیار طولانی به کار انداخت.

در عین حال برای جلوگیری از افزایش حرارت موتور تحت تاثیر فشار کار دائمی از یک ترمینال با طراحی حفاظت الکتریکی در موتور بدنه مذکور استفاده شده است. ویبره بدنه ایتال ویبراس سری M3 از مدل های کار در محیط های غیر انفجاری است و تمامی مدل ها از نوع قطبیت دو پل می باشند.

طرح ساخت این موتور ویبره بدنه برای نصب شدن بر دستگاه های کوچک ارتعاش است. لذا مدل های متنوع از آن در محدوده وزنی 4.3 الی ۶ کیلوگرم طراحی شده اند. در نهایت می توانید قدرت ۸۵ الی ۱۲۰ ولت توان ارتعاش را از موتور ویبره بدنه مذکور داشته باشید.

موتور ویبره بدنه ایتال ویبراس در مدل ‌های فلنچ دار

مدل های فلنچ دار با قابلیت اتصال در عمق طراحی بدنه دستگاه ‌های ارتعاش طراحی شده اند. برای نصب این گونه از موتور ویبراتور بدنه ها باید بخش فلنچی را در سطح جداره دستگاه ارتعاش ایجاد کنید. نحوه نصب این نوع ویبراتور بدنه ها به شکلی است که می‌ توانند حداکثر قدرت ارتعاش خود را متمرکز شده در نواحی مرکزی دستگاه ‌های ارتعاش بفرستند.

برای ساخت موتور ویبره بدنه های فلنچ دار از موتور گیره ای استفاده می شود. این مدل ها غالباً در تکمیل ساخت تجهیزات برای جابجایی تا حرکت مواد جامد پودری شکل مانند سرندها به کار می روند.

سری مدل های فلنچ دار از طراحی ویبره بدنه ایتال ویبراس در تیپ های دو و چهار پل طراحی می‌ شوند و این قابلیت را دارند تا قدرتی معادل با ۶۸ کیلو نیوتن نیروی گریز از مرکز را تولید کنند. تمامی مدل ها با کلاس حفاظتی IP66 طراحی شده اند و برای حضور در رنج دمایی از ۲۰- تا ۴۰+ درجه سانتیگراد کارایی کامل دارند.

به جهت تامین استحکام هر چه بالاتر در طرح ساخت این مدل ها از شفت‌ های فولادین برای موتور الکتریکی استفاده شده است. در عین حال پوشش بخش لنگ از جنس آلومینیوم می باشد. مدل‌ های فلنچی غالباً الگوی ارتعاشی خاصی دارند و عموما با هدف ایجاد ارتعاش هدفمند و هدایت شده استفاده می شوند. موتور ویبره بدنه ایتال ویبراس در مدل ‌های فلنچی از نمونه ‌های مطرح بازار است که در ایجاد ارتعاش یکنواخت کاملا موفق ظاهر می شود.

موتور ویبره بدنه ایتال ویبراس در مدل ‌های فلنچ دار

ویبره بدنه ایتال ویبراس فلنچ دار سری MTF

این سری از رده موتور ویبراتورهای بدنه با طراحی عمودی است که از یک بخش جانبی فلنچی شکل برای اتصال به دستگاه های ارتعاش برخوردار است. این نوع از طراحی باعث شده تا موتور ویبره بدنه عملکرد باثبات تری داشته باشد و در عین حال قابلیت اطمینان بیشتری در حین لرزش هایی طولانی مدت دارد.

ابعاد طراحی این موتور ویبره بدنه ایتال ویبراس فلنچ دار تقریباً کوچک است و عموما در سطح تجهیزات ارتعاش با ابعاد کوچک و متوسط نصب می شود. مدل های متفاوت از سریMTF در تیپ های دو و چهار قطبیت طراحی شده اند و در محدوده وزن 5.5 الی ۴۴ کیلوگرمی قابلیت تولید قدرت ارتعاش از ۱۲۰ الی ۱۱۰۰ وات را دارند.

از ویبره بدنه ایتال ویبراس سری MTF عموماً در تکمیل صفحات دایره ای و انواع غربال های ریز و درشت صنعتی استفاده می ‌شود. در طراحی این سری از وزنه ‌های گیره مانند نیز برای تنظیم هر چه موثرتر لرزش استفاده می ‌شود.

ویبره بدنه ایتال ویبراس فلنچ دار سری MTF-E

مدل مذکور نوع ارتقا یافته مدل MTF است که با قابلیت حضور در فضاهای پرخطر صنعتی طراحی شده است. این مدل قابلیت کاملی برای ایجاد ارتعاش در محیط ها با حجم گازهای اشتعال زا و یا انفجاری را دارد. در جابجایی پودرهای قابل به اشتعال نیز استفاده می شود.

ویبره بدنه ایتال ویبراس فلنچ دار سری MVB

سری MVB از رده موتور ویبره های فلنچ دار با طراحی عمودی است که از هر دو سمت دارای فلنچ هایی برای اتصال بر بدنه دستگاه ‌های ارتعاش می باشد. یک فلنچ با سایز کوچک و یک فلنچ با سایز بزرگ در دو سمت این موتور ویبره بدنه فلنچ دار را تشکیل داده ‌اند. ویبره بدنه ایتال ویبراس فلنچ دار سری MVB غالباً برای تکمیل صفحات بزرگ دایره ای که قابلیت ارتعاش دارند، استفاده می شود.

در عین حال از این مدل ها به وفور در ساخت انواع غربال های صنعتی استفاده شده است. یکی از جنبه ‌های جالب توجه در طراحی این سری، امکان تغییر سایز وزنه ارتعاش می باشد. برای این سری از 4 تیپ وزنه ارتعاش طراحی شده است که بسته به استفاده هر کدام از آنها، یک سناریوی متفاوت ارتعاش تولید خواهد شد.

تمامی مدل ها از ویبره بدنه ایتال ویبراس فلنچ دار سری MVB در مدل ها با قطبیت چهار پل است که در نهایت قادر هستند تا رنج توان از محدوده 11۰۰ الی۷۰۰۰ ولت را تامین نمایند.

ویبره بدنه ایتال ویبراس فلنچ دار سری MVB-E-FLC

این سری از مدل های طراحی عمودی شکل است که در هر دو سمت بالا و پایین از شفی متحرکی برخوردار است. سری MVB-E-FLC یک مدل تمام صنعتی است که برای ارتعاش تجهیزات رده متوسط ساختارهای صنعتی طراحی شده است. در این سری می توانید با تغییر نوع وزنه ارتعاش، مقدار قدرت ارتعاش تا دامنه هر لرزش دستگاه را تعیین کنید.

این سری فقط در دو تیپ ۴ پل که هر دو تیپ وزنی معادل با ۴۱ کیلوگرم دارند، طراحی شده است. تنها تفاوت در نوع موتور الکتریکی به کار رفته در آنها است. در یکی از موتور تکفاز ۵۰ هرتز و در دیگری از موتور تکفاز ۶۰ هرتز استفاده شده است.

این موتورهای متفاوت باعث تفاوت اندک در قدرت ارتعاش تولیدی ویبره بدنه می شوند. مدل ۵0 هرتز قدرتی معادل با 6۳۰ وات تولید می کند؛ در حالیکه در مدل ۶۰هرتز شاهد تولید قدرت ۷۰۰ وات هستیم.

ویبره بدنه ایتال ویبراس فلنچ دار سری MVB-E-FLC

ویبره بدنه ایتال ویبراس فلنچ دار سری VB

این سری یک مدل ویبراتور عمودی است که در آن از دو فلنچ مخروطی شکل گنجانده شده است. هر کدام از این فلنچ ها می توانند نوع ارتباط ویبره بدنه با جداره دستگاه ‌های ارتعاش را تعیین کنند.

در طراحی این سری امکان تنظیم نوع وزنه برای تولید ارتعاش تخصصی ‌تر پیش ‌بینی شده است. به شکلی که اپراتور باید نوع چیدمان وزنه در قسمت لنگ ویبره بدنه ایتال ویبراس فلنچ دار سری VB را مشخص کند. از سری VB در مدل ‌های فلنچ دار، غالباً در تکمیل ساخت صفحه های ارتعاش با ابعاد بزرگ و متوسط استفاده می شود.

ویبره بدنه ایتال ویبراس فلنچ دار سری VB-E

مدل ارتقا یافته سری VB معمولی است که در بند قبلی به آن اشاره کردیم. حالا در این مدل ارتقا یافته ویژگی ضد انفجار بودن نیز اضافه شده است.

ویبره بدنه ایتال ویبراس فلنچ دار سری VB-E از الگوی طراحی ویبراتورهای عمودی تبعیت می کند و در ساخت آن از دو شافت مخروطی شکل که در دو سمت دستگاه هستند، استفاده شده است. این سری نیز از قابلیت تنظیم وزنه‌ های ارتعاش برخوردار است. وزنه ها توسط کاربر با توجه به مشخصه های سیستم نصب می شوند.

مدل مذکور از درجات آب بندی بسیار خوبی برخوردار است و قابلیت کاملی در دفع انفجار دارد. طراحی بدنه به شکلی است که احتمال خروج هر گونه جرقه و یا انفجار از داخل موتور الکتریکی دستگاه وجود ندارد. لذا سری VB-E در مدل های فلنچ دار را می ‌توانیم در فضاهای پرخطر با استعداد بالای منفجر شدن فضا به کار اندازیم.

ویبره بدنه ایتال ویبراس در مدل ‌های فرکانس بالا

در برخی از صنایع به جهت پیچیدگی فرآیندهای صنعتی نیاز به تولید ارتعاش با فرکانس های بسیار بالایی داریم. صنایعی مانند ریخته ‌گری از این قرار هستند. غالبا در فرایندهای صنعتی که قرار است سیالی چگال و یا مواد جامد پودری شکل را در قالب های پیچیده و یا فضاهایی با اشکالی نامتقارن توزیع کنیم، باید از لرزشی که دامنه ارتعاش کم اما فرکانس بالا دارند، استفاده کنیم.

به عنوان مثال در صنایع ریخته گری باید از توزیع کاملاً یکنواخت و همگن مواد مذاب در تمام فضای قالب ها مطمئن شویم. چنین فرآیندی نیاز به تعریف ارتعاش با فرکانس بالا دارد. کمپانی ایتالیایی ایتال ویبراس به عنوان متولی حرفه ‌ای در عرصه طراحی تا تولید سیستم های ارتعاش به خوبی متوجه این نیاز اساسی در صنایع خاص بوده و برای این منظور 2 تیپ از موتور ویبره بدنه های فرکانس بالا را طراحی کرده است.

این دو تیپ طراحی شده با نام های تجاری ITVAF و ITV-VR عرضه شده اند. مدل ITVAF نمونه ساده تر است که تنها قابلیت تولید فرکانس بسیار بالا را در شرایط ثابتی دارد. مدل ITV-VR نمونه حرفه ‌ای ‌تری است که فرکانس بسیار بالا را با قابلیت تنظیم فرکانس تولید می‌ کند.

ویبره بدنه ایتال ویبراس در مدل ‌های فرکانس بالا

هر دو مدل از ویبره بدنه ایتال ویبراس فرکانس بالا قابلیت تامین قدرت ارتعاش تا ۵۲ کیلو نیوتن نیروی گریز از مرکز را دارند. هر دو مدل تحت کلاس حفاظتی IP66 طراحی شده اند و در ساخت آنها از شفت فولادین برای اتصال موتور الکتریکی و همچنین درپوش ‌های آلومینیومی برای محافظت از وزنه ‌های تولید ارتعاش استفاده شده است.

ویبره بدنه ایتال ویبراس سری فرکانس بالا مدل ITVAF

این مدل به شکل تخصصی برای تامین فرکانس بسیار بالا در صنایع حساس طراحی شده است. در عین حال با وجود قابلیت تامین فرکانس بسیار بالا، مدل مذکور طراحی ساده ای دارد و کار کردن با آن نیز آسان است. ویبره بدنه ایتال ویبراس مدل ITVAF می ‌تواند ارتعاش با فرکانس ۶۰۰۰ الی ۹۰۰۰ دور بر دقیقه را تامین نماید. از مدل‌ های پایه دار است و می‌ توان آن را به اشکال اتصال ثابت و یا گهواره ای بر بدنه دستگاه ‌های ارتعاش متصل نمود.

سری ویبره بدنه ایتال ویبراس در مدل فرکانس بالا از خانواده ITVAF در دو تیپ کلی با نام ‌های 502 و 508 طراحی شده اند.

ITVAF-502: اینتیپ مدل ساده تر با قابلیت تولید ارتعاش در فرکانس ثابت ۶۰۰۰ دور در دقیقه است. در دو مدل با وزن های ۸ و ۲۵ کیلوگرمی طراحی شده است و در نهایت که قادر است تا رنج توان از ۵۰۰الی 1۷۰۰ وات را تامین نماید.

ITVAF-508:این تیپ مدل رده بالاتر است که با قابلیت تامین ارتعاش تحت فرکانس ثابت 9۰۰۰ دور بر دقیقه طراحی شده است. در دو تیپ با وزن های ۲۲ و ۲۴ کیلوگرمی طراحی شده که در نهایت قادر است تا رنج توان از 1۱۵۰ الی ۱۶۰۰ وات را تأمین نماید.

در بحث مفصلی به تشریح فنی هر یک از مدل های عرضه شده تحت برند ایتال ویبراس پرداختیم. به هر صورت برند ایتال ویبراس یک کمپانی ریشه دار در طراحی تا تولید انواع سیستم ‌های ارتعاش است و در این باره دست توانمندی برای عرضه محصولات متنوع دارد.

اما در نهایت هر سیستم ارتعاش تعریف شده در هر فضای صنعتی به یک رنج مشخص ارتعاش نیاز دارد. لذا رسیدن به ارتعاش تحت فرکانس خاصی که به شکلی هدفمند جهت گیری شده باشد، اصل ماجرا در استفاده از موتور ویبراتور بدنه ها می باشد.

به این ترتیب باید با درک درست سیستم های ارتعاش از میان انبوه مدل های تعریف شده در کمپانی ایتال ویبراس، مدل مناسب که قابلیت تامین فرکانس مطلوب را دارد، انتخاب کنید. لذا جدا از بحث فنی در آشنایی با محصولات ایتال ویبراس، لازم است تا از کلیاتی در نحوه انتخاب ویبره بدنه ایده ‌آل، کاربردها و اصول حاکم در طراحی سیستم های ارتعاش اطلاع کافی داشته باشید.

ویبره بدنه ایتال ویبراس سری فرکانس بالا مدل ITVAF

کاربردهای موتور ویبراتور بدنه

ویبره بدنه ایتال ویبراس در مدل های گوناگون با طراحی های متنوع در ایده های کاملاً تخصصی طراحی شده اند. تمامی این تجهیزات قابلیت تولید ارتعاش را دارند و قرار است با نصب شدن بر بدنه انواع ماشین آلات صنعتی، ارتعاشی عمیق و فراگیر را در آنها تولید نمایند. اما نکته اصلی در فضای کاربردی موتور ویبره بدنه است. در واقع قرار است که این تجهیزات ارتعاش را در کجا و با چه هدفی استفاده کنیم؟

به طور کلی هر جا که نیاز به ارتعاش برای جابجایی مواد و یا توزیع یکنواخت آنها باشد، باید از موتور ویبره بدنه ها استفاده کنید. از این رو انواع صنایع اعم از صنایع سیمان، تولید بتن، صنایع تولید آرد، سیلوها، صنایع ساختمانی، صنایع ریخته‌ گری، صنایع معدنی، صنایع غذایی، تولید فولاد، صنایع بازیافت، انواع کانوایرها، انواع سنگ شکن ها، دهانه قیف ها، فیدرها در ابعاد صنعتی، انواع سرندها، میکسرها و دستگاه های شستشو و... عمده فضاهای کاربردی برای حضوری موثر از موتور ویبره بدنه می باشند.

هر کدام از این فضاها شرایط خاص خود را دارند. لذا نیاز به تعریف موتور ویبره بدنه هایی خاص که قابلیت تهیه ارتعاش خاصی را دارند، احساس می‌ شود.

نقش ویبره بدنه در ساخت سازه های بتنی

یکی از عمده کاربردهای متداول از موتور ویبره بدنه، نصب آنها بر قالب های بتن ریزی است. ساخت سازه های بتنی در حال حاضر حجم بالایی از عملیات های ریز و درشت عمرانی را شامل شده است. سازه های بتنی در قالب های بتنی ساخته می شوند. بتنی که در مقدمات امر سیالی بسیار چگال است را در این قالب ها ریخته و با توزیع یکنواخت بتن، انواع سازه های عمرانی ساخته می شوند.

در تمام مراحل ساخت سازه های بتنی، توزیع یکنواخت بتن اهمیت بالایی دارد. عملیاتی که تنها با ایجاد ارتعاش در حجم بتن صورت می‌ گیرد. برای این منظور یا باید از انواع شیلنگ ویبراتورها استفاده کنیم و یا اینکه با ارتعاش قالب، حجم بتن را به لرزش انداخته، آن را در شرایطی همگن توزیع نماییم.

اگر در سطح ساخت و سازهای عمرانی باشید، قطعاً استفاده از شیلنگ ویبراتورها نتیجه موثری دارد. اما اگر در صنعت ساخت سازه های بتنی از طریق قالب های بتنی هستید، بهتر است از ارتعاش تولید شده توسط موتور ویبره بدنه استفاده کنید. موتور ویبراتور به قالب های بتنی متصل خواهد شد.

ارتعاش موتور ویبره بدنه به شکلی تنظیم شده است تا تمام فضای قالب به شکل یکنواخت و موثر در ارتعاشی همگن قرار بگیرد. به این ترتیب حجم بتن به توزیع کاملاً یکنواخت و همگن می رسد. ویبره قالب ایتال ویبره در مدل های پایه دار یکی از بهترین های بازار در این عرصه می باشد. تقریباً تمامی مدل های پایه دار که با قابلیت کاربرد عمومی طراحی شده اند را می توانید به عنوان یک ویبره قالب ایتال ویبره در نظر بگیرید.

ابعاد قالب معرف میزان قدرت ارتعاش است. هر چه قالب بتن ریزی شده بزرگتر باشد، لاجرم باید میزان ارتعاش بالاتری را تولید کنید. به این ترتیب نیاز به ویبره قالب ایتال ویبره بزرگتری که فرکانس با دامنه قوی تری را تولید می ‌کند، دارید.

نقش ویبره بدنه در ساخت سازه های بتنی

کاربرد موتور ویبره بدنه در فرآیندهای صنعتی

از انواع موتور ویبره بدنه در بسیاری از فرآیندهای صنعتی استفاده می شود. ماهیت هر موتور ویبره بدنه در تولید ارتعاش از طریق یک موتور الکتریکی ساده است. اما همین ارتعاش ساده می تواند مسیر بسیاری از فرآیندهای صنعتی را در شرایط بهینه تری قرار بدهد.

عمده کاربرد موتور ویبراتور بدنه ها در تخلیه و حرکت مواد برای انواع فرآیندهای صنعتی می باشد. به عنوان مثال می توانید مسیر تخلیه تا جابجایی مواد صنعتی در یک فرآیند صنعتی را تجسم کنید. موادی که گاهاً خیلی مرطوب، چسبناک، چگال و یا پودری شکل هستند.

قطعاً جابجایی این مواد در فرآیندهای صنعتی بدون اعمال ارتعاش غیر ممکن است. ارتعاش باعث جابجایی مواد در فرایندهای صنعتی می شود. صنایع غذایی و صنایع پالایشگاهی دو نمونه کاملاً متداول در استفاده از موتور ویبراتور بدنه ها هستند. در این صنایع محصول بسیاری از فرآیندها حالتی خمیری شکل دارد.

جابجایی این محصولات خمیری شکل تنها از طریق ایجاد ارتعاش صورت می گیرد. عمده خرید ویبره بدنه صنعتی ایتال ویبره نیز برای حضور در صنایع غذایی و پتروشیمی است. البته هر کدام از این صنایع الزامات خاص خود را در هنگام خرید ویبره بدنه صنعتی ایتال ویبره دارند.

در صنایع غذایی با حجم گسترده از فرایندها تحت تاثیر رطوبت بالا مواجه هستیم. دستگاه های شستشو و ماشین آلات بسته بندی، پخت و... از این نمونه هستند. غالباً ویبره بدنه ایتال ویبراس که از فولاد ضد زنگ در تمامی بخش ‌های آن استفاده شده باشد، مناسب چنین فضاهای صنعتی می ‌باشد. در عین حال صنایع غذایی ارتباط تنگاتنگی با رعایت الزامات بهداشتی دارد.

از این رو هر نوع تجهیزی باید از متریال استیل ضد زنگ ساخته شده باشد. ویبره بدنه ایتال ویبراس با طراحی استیل در چنین صنایعی کاربردی گسترده دارد. اما در فضاهای پتروشیمی ماجرا به شکل دیگری رقم خواهد خورد. در فضاهای پتروشیمی با انبوه سیالات و گازهای قابل به انفجار مواجه هستیم. لذا هر گونه موتور ویبره بدنه استفاده شده در این سیستم ها باید از قابلیت ضد انفجار بودن برخوردار باشد.

خوشبختانه کمپانی ایتال ویبراس یکی از پیشگامان در طراحی چنین ویبراتور بدنه هایی می باشد. طیف کاملی از انواع مدل های ضد انفجار در جمع محصولات ویبره بدنه ایتال ویبراس حضور دارند. در بحث های مقدماتی همراه با معرفی انواع مدل ها از ویبره بدنه ایتال ویبراس با طیف کاملی از مدل ‌های ضد انفجار آشنا شدید.

کاربرد موتور ویبره بدنه در فرآیندهای صنعتی

تحلیلی بر ساختار موتور ویبره بدنه

جدا از بحث کاربردهای عمومی تا مصارف تخصصی در استفاده از موتور ویبراتور بدنه، لازم است تا درک درستی از قاعده طراحی این ماشین ساده داشته باشید. انواع موتور ویبراتور ایتالیایی ایتال ویبراس در طیف بسیار گسترده ‌ای طراحی شده اند. هر کدام از این مدل ها و دیگر محصولات مشابه قابلیت تامین فرکانس خاصی با قدرت ارتعاش مشخصی را دارند. اما در نهایت طراحی همگی آنها یک اسلوب کاملاً یکسان و البته ساده ‌ای دارد.

هر موتور ویبراتور بدنه دارای یک الکتروموتور پرتوان است. البته بستگی به نوع طراحی تا ابعاد ویبراتور بدنه و قدرت ارتعاش تولید شده از انواع الکتروموتورهای سه فاز و یا تکفاز استفاده می شود. اما در نهایت با یک موتور که دو شفت گردان دارد، مواجه هستیم. اگر هر دو شفت الکتروموتور در دو سمت آن کاملاً بالانس باشند، موتور عاری از هر گونه لرزش کار خواهد کرد.

اما اگر این دو شفت در دو سمت موتور بالانس نباشند، موتور همراه با لرزش دائمی کار می کند. در طراحی موتور ویبراتور بدنه، این لرزش های نهایی را می ‌خواهیم. پس با اضافه کردن وزنه هایی نامتقارن بر دو شفت الکتروموتور، وضعیت آن را از بالانس ماندگار خارج می کنیم.

به این ترتیب وقتی موتور کار می ‌کند و شفت ها به گردش در می آیند، نقطه ثقل دستگاه با سرعت بالا دائماً در حال جابجا شدن است. این جابجایی سریع نقطه ثقل باعث ارتعاش قدرتمند و حساب شده می شود.

ماهیت طراحی موتور ویبراتور بدنه در نحوه تنظیم وزنه ها بر روی شفت های موتور الکتریکی است. هر چه وضعیت این وزنه ها شرایط بالانس تری داشته باشد، قدرت ارتعاش موتور ویبره بدنه کاهش پیدا می کند. در مقابل هر چه شرایط بالانس وزنه ‌ها را به هم بریزیم، قطعاً قدرت ارتعاش بالاتری داریم.

به این ترتیب ماهیت قدرت ارتعاش در نحوه تنظیم وزنه ها بر روی شفت گردان موتور الکتریکی تعریف شده است. انواع ویبره بدنه ایتال ویبراس قابلیت گسترده ‌ای در تنظیم وزنه‌ های ارتعاش دارند. اما این وزنه های نامتعادل تنها فاکتورهای تاثیرگذار در عملکرد نهایی موتور ویبراتور بدنه ها نیستند؛ بلکه سرعت موتور نیز در نحوه تولید ارتعاش تاثیرگذار است.

هر اندازه سرعت موتور الکتریکی در طراحی ویبراتور بدنه کمتر باشد، ضربه های سنگین تری تولید خواهد شد. در این حالت فرکانس ارتعاش کم است؛ اما ضربات دارای دامنه بالا و قدرت زیادی هستند. در مقابل هر چه بر سرعت گردش شفت موتور الکتریکی بیافزایید، قدرت ضربات کمتر شده و فرکانس ارتعاش بالاتری تولید می شود.

البته همه ویبراتور بدنه ها قاعده تولید ارتعاش یکسانی ندارند. برخی که در دسته مدل های پایه دار قرار می ‌گیرند، ارتعاش خطی همراه با ایجاد ضرباتی یکنواخت را تولید می‌ کنند و برخی از مدل‌ ها که طراحی فلنچی دارند، ارتعاش دایره ای شکلی را تولید می کنند.

هر کدام از این مدل ها جنبه های طراحی تا اصول کاربردی خاص خود را دارند و در مسیر تکمیل پروسه های متنوع صنعتی استفاده می شوند. البته انواع ویبره بدنه ایتال ویبراس در هر دو تیپ پایه دار و فلنچی بسیار متنوع با قابلیت های کاملی هستند. در بحث مفصلی با انواع مدل های پایه دار تا نمونه ‌های فلنچی از محصولات کمپانی ایتال ویبره آشنا شدید.

تحلیلی بر ساختار موتور ویبره بدنه

مروری بر قاعده طراحی سیستم‌ های ارتعاش

انتخاب یک موتور ویبراتور بدنه تنها بخش مقدماتی در تکمیل سیستم ‌های ارتعاش است. زیرا باید یک سیستم ارتعاش را کاملاً علمی و حساب‌ شده طراحی کنید. قطعا به صرف نصب یک موتور ویبره بدنه که قرار است بخشی از بدنه دستگاه صنعتی را به لرزه در آورد، نمی توانید ارتعاش موثر و هدفمند را تولید کنید.

تولید ارتعاشی که در سیستم های صنعتی مفید واقع شود، ماجرایی کاملاً مهندسی شده است که در بخشی به محاسبه قدرت ارتعاش مورد نیاز می ‌انجامد و در بخش دیگر به جانمایی درست موتور ویبراتورها مربوط می شود. در بخش اول، یعنی محاسبه قدرت ارتعاش مورد نیاز، مهندس طراح با توجه به ابعاد سیستم‌ های ارتعاش و نوع محصول موجود در آنها، برآمد دقیق از مقدار ارتعاش انجام می دهد.

آنگاه در میان انبوه موتور ویبره بدنه های بازار، مدلی که ظرفیت مناسب ‌تری را دارد، انتخاب می ‌کند. خوشبختانه طیف گسترده ‌ای از مدل ها مانند محصولات متنوع ویبره بدنه ایتال ویبراس در سطح بازار وجود دارند. اما در بخش دوم، هنر مهندس در نحوه چیدمان موتور ویبره بدنه ها برای تولید ارتعاش هدفمند است. برای درک این منظور، به کلیاتی از انواع سیستم‌ های ارتعاش اشاره می ‌کنیم.

1-سیستم های ارتعاش نوسان آزاد:

نوعی از سیستم های ارتعاش هستند که در آنها قصد هدایت و یا جهت گیری مسیر ارتعاش را نداریم؛ بلکه می خواهیم تا کل سیستم را به شکلی یکنواخت به ارتعاش درآوریم. ارتعاش قالب های بتن ریزی شده از این نمونه ها محسوب می ‌شوند. سیستم های نوسان آزاد خود در دو دسته بندی قرار می ‌گیرند.

*        سیستم های چرخشی که در آنها نوسانی در تمام جهات تولید می شود.

*        سیستم های یک طرفه که در آنها نوسان تنها به یک سمت که قطعاً جداره دستگاه و یا قالب است، وارد می شود.

2-سیستم های ارتعاش تشدید شونده:

در این نوع سیستم های ارتعاش، هدف ما تولید نوسانی جهت گیری شده است. به عنوان مثال می توانید مسیر تخلیه مواد در یک فرایند صنعتی را در نظر بگیرید. قطعاً سیستم ارتعاش باید به شکلی طراحی شده باشد که باعث حرکت مواد در جهتی مشخص با هدف تخلیه آنها از فرآیند صنعتی بشود. در نتیجه ما نیاز به تولید ارتعاش هدفمند و جهت گیری شده داریم. از آنجا که چنین سیستم هایی در بطن یک پروسه صنعتی حضور دارند، غالباً بیش از یک موتور ویبره بدنه مورد استفاده قرار می ‌گیرد. ویبراتور بدنه ها به شکل متوالی در مسیر فرآیند نصب می ‌شوند و هر کدام از آنها قدرت ارتعاش دیگری را در جهتی مشخص تقویت می ‌کنند تا فرآیند صنعتی هدف به طور کامل صورت بگیرد.

انواع محصولات معرفی شده از ویبره بدنه ایتال ویبراس برای طراحی هر دو نوع سیستم ارتعاش مناسب هستند. برند ایتال ویبراس ایتالیا یک شرکت قدرتمند در طراحی سیستم های ارتعاشی است و در خیلی پیش از ما متوجه شما و نیازهای ریز و درشت صنعتی برای تولید ارتعاش هدفمند بوده است. لذا برای هر نیازی موتور ویبره ایتال ویبراس مخصوص با کارایی مناسب را طراحی کرده است. کافی است هوشمند باشید و با درک درست نیاز فرایند صنعتی در نحوه تولید ارتعاش، مدل مناسب را تهیه کرده تا در نهایت، ارتعاش ایده ‌آل و هدفمند برای تکمیل پروسه ‌های صنعتی تولید شود.

مروری بر قاعده طراحی سیستم‌ های ارتعاش

    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر

        مرتب‌سازی محصولات:

      • پیش‌فرض
      • ارزان‌ترین
      • گران‌ترین
      • جدید‌ترین
      • پرفروش‌ترین
      • پربازدیدترین
      • 1
      • 2
      • 3
      • 4
      • 5