خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

ویبراتور دوشی برقی

برای استعلام قیمت، تماس بگیرید.

تماس با ما
  • ارسال به سراسر ایران

  • پشتیبانی از ۹ الی ۲۱

  • کمترین هزینه ممکن

  • امکان خرید ۲۴ ساعته

  • پرداخت نقد

  • نقد و بررسی
  • مشخصات فنی
  • نظرات کاربران
  • پرسش و پاسخ

فهرست مطالب

ویبراتور دوشی برقی چیست و چگونه قدرت مانور بالایی دارد؟

سازه های بتنی وقتی می توانند سطح مقاومت بالا در کنار استحکام کافی داشته باشند که از یک ساختار بتنی کاملاً یکدست برخوردار باشند. بتن که با حضور حباب‌ های مانده در بطن آن سخت شده باشد، هرگز نمی ‌تواند سطح کیفی و استحکام لازم را فراهم آورد.

چرا که هر لحظه مستعد ایجاد ترک ‌هایی عمیق خواهد شد. از این ‌رو عملیات ویبره زنی با هدف خارج کردن حباب های مانده در بطن بتن برای دستیابی به یک بتن کاملاً یکدست، ضرورت جدی در حین عملیات ‌های ساخت ‌و ساز است.

برای این منظور انواع ایده ‌ها در طراحی مدل ‌های متنوع از شیلنگ ویبراتور بتن مطرح می باشد. در این بین ویبراتور دوشی برقی به ‌عنوان یکی از متداولترین مدل ‌های شناخته شده می باشد.

ویبراتور دوشی در نمونه ‌های متنوع با هدف دستیابی به یک نوع ویبراتور بتن با قابلیت حمل ‌و نقل ساده طراحی شده است.

در برخی از این مدل ‌ها شاهد استفاده از موتور های بنزینی در تامین قدرت ویبراتور دوشی هستیم و در نمونه مورد نظر ما استفاده از موتور های برقی برای تکمیل ساخت دستگاه ویبراتور دوشی در نظر گرفته شده است.

در ویبره دوشی برقی حضور یک موتور الکتریکی تکفاز با شرایط تامین قدرت بالا مورد نظر بوده که می تواند شیلنگ‌ های طویل با قطر بالا را به ‌راحتی به نوسان انداخته، عملیات ‌های سنگین ویبره زنی را با سرعت بالایی اجرایی کند.

در ساختار عموم دستگاه ‌ها از ویبراتور دوشی برقی شاهد حضور موتور ساده اما قدرتمندی هستیم که تحت کنترل یک سیستم امنیتی کامل همراه اپراتور ها شده، قابلیت ویبره زنی بالایی را تامین می ‌نماید.

قدرت بالای موتور مذکور باعث شده تا در طراحی این نمونه از ویبراتور بتن شاهد بهره ‌مندی از شیلنگ ‌ها با ابعاد 1 الی 6 متری باشیم. ایده ‌های کلی در طراحی ویبراتور دوشی برقی همراه با استفاده از موتور ها تا قدرت 2.3 کیلووات می باشد.

لکن در مقام آشنایی بهتر است از وجه کاملتری بر تشریح دستگاه ویبراتور دوشی برقی بپردازیم. اینکه این ماشین دقیقاً چیست؟ چه ساختاری در طراحی آن حاکم است؟ و چه کاربرد هایی در فضا های ساخت ‌و ساز دارد؟

لکن مقدمات امر را در تشریح یک سوال کلی مطرح می‌ کنیم. اینکه دقیقاً چه تفاوتی میان ویبره دوشی برقی با مدل‌ های ویبراتور دریلی وجود دارد؟ اصولاً آیا ویبراتور های دریلی را می ‌توان در مقام این تیپ از دستگاه ‌ها قرار داد؟

ویبراتور دوشی برقی و تفاوت آن با ویبراتور های دریلی

هر دو مدل ویبره دوشی برقی و ویبراتور دریلی از مدل ‌های برقی با قابلیت حمل ‌و نقل و البته سیار طراحی شده ‌اند.

در هر دو مدل از موتور های تک فاز الکتریکی استفاده می ‌شود و با ویژگی حمل ‌و نقل توسط اپراتور ها در سطح فضا های ساخت ‌و ساز مورد استفاده قرار می گیرند.

لکن این شباهت ‌ها دلیل کافی برای آن نیست که این دو دستگاه کاملاً متفاوت را در یک مدل مشابه در نظر بگیریم. چرا که در نوع حمل ‌و نقل در کنار توانایی تامین قدرت وجه کاملاً متفاوتی دارند.

در ویبراتور های دریلی شاهد حضور یک ساختار دریل گونه هستیم. تجهیزی که درست شبیه به دریل های آشنایی که می ‌شناسیم در دستان ما قرار خواهند گرفت. این ایده ساده در طراحی باعث شده تا نتوانیم در بطن ویبراتور های دریلی از موتور های قدرتمندی استفاده کنیم.

در واقع شرایط حمل ‌و نقل آن که توسط دستان اپراتور ها صورت می‌ گیرد، دست ما را برای گنجاندن موتور های قدرتمند تر و سنگین ‌وزن تر محدود خواهد کرد؛ اما در مقابل همراه با طراحی ویبراتور برقی دوشی شاهد استفاده از موتور های الکتریکی بسیار قدرتمندتری هستیم.

در ایده طراحی ویبراتور دوشی برقی قرار است تا تمام وزن دستگاه از طریق بند هایی بر دوش اپراتور ها سوار باشد و تنها این شیلنگ ویبراتور است که تحت کنترل آنها قرار خواهد گرفت. به ‌این ‌ترتیب وزن کلی بسیار کمتری به نسبت ویبراتور های دریلی توسط دستان اپراتور ها حمل خواهد شد.

این کاهش فشار وزن با قابلیت حمل ‌و نقل دوشی باعث خواهد شد تا ما بتوانیم از موتور های الکتریکی به مراتب قویتری در طراحی شیلنگ ویبراتور دوشی استفاده کنیم. موتور ‌هایی که قدرتی معادل 2 و یا بیشتر اسب بخار دارند.

چنین موتور های قدرتمندی قابلیت کار با شیلنگ‌ های طویل ‌تر و در عین ‌حال قطورتری را خواهند داشت. به ‌این ‌ترتیب می ‌توان با سطح کارایی به ‌مراتب بالاتری به نسبت از ویبراتور های دریلی با آنها به انجام انواع عملیات های ویبره زنی پرداخت.

ویبراتور دوشی برقی در یک کلام ساده به نسبت از مدل ‌های دریلی صاحب قدرت موتوری بالاتر در کنار بهره ‌مندی از شیلنگ ویبراتور های طویل تر با ظرفیت کارایی بالاتری هستند. لکن در حین کار به نسبت از ویبراتور های دریلی محدودیت ‌های بیشتری نیز دارند.

کاربرد ویبراتور دوشی برقی

هر ایده در طراحی هر نوع دستگاهی در پی نیازی است که احساس شده است. این موضوع در طراحی ویبراتور دوشی برقی نیز مورد توجه طراحان قرار گرفته است.

در کل احساس نیاز به داشتن ویبراتور ها با قابلیت حمل ‌و نقل ساده است که ما را به سمت طراحی ویبراتور های کوچک با قابلیت حمل ‌و نقل انسانی رهنمون کرده است.

لکن در این ایده دستیابی به قدرت ‌های بالاتر چالش جدی است. به هر حال ویبراتور سیار در تامین قدرت بالای موتور محدودیت ‌هایی دارد. موضوعی که با نگرش دوشی کردن تا حدودی مرتفع شده است.

لکن با مطرح کردن عمده فضا های کاربردی برای ویبراتور دوشی برقی می توانیم وجه کاملتری از ایده ‌های کلی در طراحی تا ساخت این ماشین را نمایان سازیم.

  •         عمده کاربرد ویبراتور دوشی برقی در تامین قدرت مانور بالا در حین کار می باشد. از آنجایی‌ که تمام ویبراتور های متداول برقی تا مدل ‌های بنزینی و دیزلی همراه با مولد های بزرگ قابلیت حمل‌ و نقل ندارند و به شکل استقرار در مرکزیت عملیات ساخت ‌و ساز شرایط ویبره زنی را تأمین می ‌نمایند، رسیدن به نقاط با سطح دسترسی اندک عملاً غیرممکن است. مثلاً حضور در فضایی که کاملاً دور از دایره ویبره زنی ویبراتور های قدرتمندتر قرار داشته باشد. در این حالت جابجایی دستگاه سنگین و البته حجیم مانند ویبراتور های بنزینی و دیزلی عملاً غیرممکن است. لکن می توانید با بهره‌ مند بودن از یک ویبراتور سیار عملیات ویبره زنی چنین فضا هایی را تکمیل نمایید. البته در این بین قدرت نیز حضور پررنگی دارد. موضوعی که در همراهی با ویبراتور های دریلی عملاً تامین نشدنی است؛ اما با حضور موتور قدرتمند در طراحی ویبراتور دوشی برقی می ‌توان به ‌راحتی در هر فضا با سطح دسترسی محدود اقدام به عملیات ویبره زنی داشته باشیم.
  •         ویبره زنی در حجم اندک از بتن ریزی توسط دستگاه های ویبراتور بتنی بزرگ و قدرتمند عملاً غیرممکن است. چرا که قدرت بالای ویبراتور این دستگاه ‌ها باعث پاشش حجم بتن و یا نابود کردن ساختار منسجم آن خواهد شد. در نتیجه ویبره زنی عملیاتی عکس برای رسیدن به استحکام هر چه بیشتر خواهد داشت. چنین فضا هایی از حجم بتن ریزی در محیط ساختمانی نیاز به دستگاه ویبراتور های کم توان با قابلیت ایجاد لرزش ‌های ملایم ‌تری دارند. انواع ویبراتور دریلی و خصوصاً ویبراتور دوشی برقی بهترین انتخاب برای چنین فضا هایی هستند.
  •         ویبره زنی در فضا هایی که سطح دسترسی برای رساندن ویبره بتن های قدرتمند غیرممکن می باشد. مانند عملیات ‌های بتن ‌ریزی ستون ‌های ساختمانی که در ارتفاع چند متری از سطح کار قرار دارند. برای چنین فضا هایی عملاً توانایی رساندن شیلنگ ویبراتور های قدرتمند مقدور نمی ‌باشد؛ اما می ‌توان با استفاده از یک ویبراتور سیار مانند ویبراتور دوشی برقی به راحتی راهی چنین فضا هایی شد و عملیات ویبره زنی را اجرایی کرد.
  •         ویبره زنی سقف‌ های بتن ریزی شده و یا کف طبقات در ساختمان ‌های چند طبقه. چنین فضا هایی تحمل وزن بالای ویبراتور های سنگین ‌وزن را ندارند. از طرفی انتقال و جابجایی ویبراتور های قدرتمند اما سنگین ‌وزن به چنین فضا هایی عملاً سخت و وقت‌ گیر و غالباً غیرمنطقی است. در مقابل عمق بتن ریزی نیز در کف طبقات و یا سقف بنا تا اندازه ‌ای نیست که بخواهیم از ویبراتور های قدرتمند و مناسب برای عمق بالای بتن استفاده کنیم. برای تامین ویبره زنی در چنین فضا هایی می توانیم از انواع شیلنگ ویبراتور های سیار مانند ویبراتور دوشی برقی بهره ‌مند باشیم.
  •         نیروی برق یکی از کاربردی ترین و در عین ‌حال ساده‌ ترین و شاید ارزانترین منبع انرژی در دنیای مدرن می باشد. در نتیجه در هر فضای ساخت ‌و سازی که بتوان به ترتیبی از حضور نیروی برق بهره ‌مند شد، می‌ توانیم با استفاده از انواع تجهیزات برقی سطح کارایی بالا و در عین ‌حال ساده و ارزان ‌قیمتی حاصل آوریم. استفاده از ویبراتور دوشی برقی یک ایده کارآمد در فضا هایی است که می تواند نیروی مطمئن برق شهری را در اختیار شما قرار بدهد.
  •         در فضا های سرپوشیده که خطر جمع شدن گاز های سمی وجود دارد، استفاده از ویبراتور های موتور احتراق داخلی اعم از مدل ‌های دوشی و یا نمونه ‌های قدرتمند با ویژگی ‌های استقرار در یک مکان خاص، غیرممکن خواهد شد. چرا که هیچ ایده کاملی برای خروج گاز های سمی متصاعد شده از آنها وجود ندارد. در این صورت خطر مسمومیت اپراتور ها احساس می شود. ویبراتور های برقی مانند ویبراتور دوشی برقی ایده کاملتری در تکمیل عملیات برای چنین فضا هایی است.

اصولاً استفاده از ویبراتور دوشی برقی یک امر سلیقه ‌ای است و شما می‌ توانید در کنار تامین ویبراتور های قدرتمند در تکمیل نهایی عملیات کاری، زمانی که به هیچ حالت اجازه استفاده از مدل ‌های قدرتمندتر را ندارید، همراه آنها شده، سطح مطلوبی از کار را تامین نمایید.

نکات تاثیرگذار در قیمت ویبراتور دوشی برقی بتن

یکی از نکات کلیدی و تاثیرگذار در انتخاب ویبراتور دوشی برقی به ‌عنوان یک ابزار کارآمد ساختمانی، قیمت بسیار مناسب ‌تر آن به نسبت دیگر انواع از ویبراتور ها می باشد. عموم ویبراتور های ثابت از مدل ‌های برقی تا بادی و حتی بنزینی همراه با شیلنگ های جدا از مولد ها عرضه می شوند.

این اتفاق باعث می ‌شود که شما در مقام خریدار ویبراتور بتن باید این محصول را به طور جداگانه از مولد در کنار شیلنگ ویبراتور تهیه کنید. به ‌این ‌ترتیب همراه با یک هزینه مضاعف در تهیه سیستم مورد نظر خود هستید.

اما این دو قطعه در طراحی شیلنگ ویبراتور دوشی بتن به شکل سرهمی می باشد. به این ترتیب همراه با تهیه یک عدد از شیلنگ ویبراتور دوشی بتن صاحب هر دو قطعه مذکور هستید. این موضوع تاثیر عمیق بر قیمت نهایی ابزار خواهد داشت.

از طرفی حجم کم موتور، متریال اندک در ساخت و شرایط طراحی تا اجرای ساده ساخت آن از دیگر عوامل در کاهش قیمت ویبراتور دوشی برقی، در مقایسه با دیگر مدل ‌های متداول اما سنگین ‌وزن و حجیم خواهد شد.

در باب قیمت برخی نکات دیگر نیز در استفاده از ویبراتور دوشی برقی تاثیرگذار می شوند. نکاتی که به نوعی تاثیر خود را در هزینه نگهداری از دستگاه نشان خواهند داد.

ویبراتور دوشی برقی به ‌مراتب از مدل ‌های متداول اما سنگین ‌وزن موتور احتراق داخلی و حتی مدل ‌های بادی شرایط نگهداری آسانتر همراه با صرف هزینه ‌های کمتری دارند. این ادعا همراه با چند اصل ساده اثبات شدنی است.

-     تامین انرژی برای راه ‌اندازی ویبراتور بتن دوشی برقی بسیار ارزانتر و ساده‌ تر از مدل‌ های موتور احتراق داخلی می باشد. انرژی برق به ‌مراتب از سوخت ‌های بنزینی و گازوئیلی ارزانتر است.

-    موتور های الکتریکی شرایط نگهداری ساده ‌ای دارند. در یک موتور الکتریکی تقریباً شاهد حضور هیچ قطعه با شرایط تعویض نیستیم. قطعه ‌های گران‌ قیمتی مانند شمع، فیلتر هوا، فیلتر سوخت، فیلتر روغن، تسمه و... در موتور های الکتریکی حضور ندارند. به ‌این ‌ترتیب شرایط نگهداری از ویبراتور دوشی برقی به مراتب ارزانتر و ساده ‌تر از ویبراتور های بنزینی خواهد شد.

-     در موتور برقی ویبراتور بتن دوشی دیگر خبری از حضور روغن موتور نمی ‌باشد. به ‌این ‌ترتیب نیازی نیست تا دائماً در تکاپوی میزان ساعت مصرف دستگاه باشید تا با صرف هزینه ‌ای همیشگی اقدام به تعویض روغن موتور دستگاه نمایید. به‌ این‌ ترتیب بار مالی قابل توجهی از مسیر کارکرد مداوم و تحت فشار شیلنگ ویبراتور دوشی برداشته خواهد شد.

نکات کلیدی در کار اصولی با ویبراتور بتن دوشی

  •         هر دستگاهی شرایط کارکرد اصولی و تعریف ‌شده ‌ای دارد. لذا منطقی است که در کار با ویبراتور دوشی برقی در همه حال سعی در رعایت تمام نکات و شرایط اصولی در کارکرد دستگاه داشته باشید. از این ‌رو هر گونه استفاده غیرمتعارف و یا ایجاد فشار همراه با حضور در فضا های حجیم از بتن مقدمات خرابی دستگاه را فراهم خواهد کرد. به هر صورت در نظر داشته باشید که ویبراتور بتن دوشی از مدل ‌های برقی در دسته شیلنگ ویبراتور های سطح پایین با قدرت محدود قرار می‌ گیرد.
  •         از عملکرد صحیح و کامل کلید دستی قطع اضطراری دستگاه اطمینان کافی داشته باشید. این کلید ضامن تداوم امنیت شما در کار با این دستگاه به نسبت قدرتمند اما دوشی می ‌باشد.
  •         به هیچ حالت در زمانی که دستگاه متصل به جریان برق است، اقدام به تمیزکاری آن نکنید. خاموش بودن دستگاه در صورتی که همچنان از اتصال برق بهره مند می باشد، دلیل کافی برای تامین امنیت در حین تمیزکاری دستگاه ویبراتور بتن دوشی نمی ‌باشد.
  •         استفاده طولانی مدت به شکل متوالی از ویبراتور بتن دوشی باعث صدمات بدنی خواهد شد. این دستگاه در دسته ماشین ‌آلات با ایجاد لرزش قدرتمند قرار دارد و شرایط حمل انسانی آن ماجرای کار با آن را برای مدت طولانی چالش برانگیز خواهد کرد. چرا که تمام قدرت ‌های لرزشی آن متوجه اندام اپراتور ها می باشد. از این ‌رو کارکرد طولانی ‌مدت با این دستگاه مقدمات صدمات بدنی اعم از انواع مشکلات حرکتی و مفصلی را فراهم خواهد کرد. لذا اگر در مقام مجری کار با این دستگاه هستید، آن را به شکل متناوب همراه با استراحت کافی استفاده کنید.
  •         محل نگهداری از دستگاه ویبراتور دوشی برقی مکانی کاملاً خشک و دور از رطوبت و نور آفتاب می باشد.

ویبراتور بتن از مدل‌ های دوشی برقی در دسته ابزار های حمل ‌و نقل انسانی با سطح کارایی بالا قرار دارد. این ماشین در کنار قیمت اندک سطح توانایی بالایی را تامین خواهد کرد.

اصولاً حجم عموم پروژه ‌های ساختمان ‌سازی در فضا های شهری برای انجام عملیات ویبراتور دوشی برقی فضا های چندان چالش‌ برانگیزی نخواهد شد.

این مدل از ویبراتور ها به راحتی می ‌توانند از پس تمام عملیات ‌های ویبره زنی بتن در فضا های ساختمانی برآیند. از این رو اگر پیمانکار ساخت بنا های مسکونی هستید، تهیه یکی از مدل ‌های شناخته ‌شده ویبراتور دوشی برقی بسیار کارآمد و مفید خواهد شد.

    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر

        مرتب‌سازی محصولات:

      • پیش‌فرض
      • ارزان‌ترین
      • گران‌ترین
      • جدید‌ترین
      • پرفروش‌ترین
      • پربازدیدترین
      • 1
      • 2
      • 3
      • 4
      • 5