خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

پد سلولزی ماینر

برای استعلام قیمت، تماس بگیرید.

تماس با ما
  • ارسال به سراسر ایران

  • پشتیبانی از ۹ الی ۲۱

  • کمترین هزینه ممکن

  • امکان خرید ۲۴ ساعته

  • پرداخت نقد

  • نقد و بررسی
  • مشخصات فنی
  • نظرات کاربران
  • پرسش و پاسخ

فهرست مطالب

پد سلولزی ماینر چگونه سرمایش بیت کوین را تامین می کند؟

روش های درآمدزایی دیگر عوض شده است و خیلی ‌ها به فکر ابداع تا استفاده از ایده ‌های مدرن در خلق ثروت هستند. یکی از ایده ‌هایی که در این ایام بسیار مورد توجه قرار دارد، ارزهای دیجیتال است. ارزهایی که در بستر اینترنت خلق شده‌ اند و شما باید در همان فضای اینترنتی در جستجوی آنها باشید.

بیت کوین سردسته این ارزهای دیجیتالی است. ارزی که مسیر استخراج تقریباً ساده اما پرچالشی دارد.

چرا که تجهیزات مورد استفاده در استخراج ارز دیجیتالی توان الکتریکی بالایی مصرف می ‌کنند. از این ‌رو خیلی سریع داغ می شوند. بحث مصرف انرژی برق موضوع دیگری است. لکن بخش خنک سازی این تجهیزات قسمت بسیار مهم در استخراج بیت کوین است که لازم است تا از طریق تهیه پد سلولزی ماینر صورت گیرد.

بهتر است بدانید که در ماجرای درآمدزایی از ارزهای دیجیتالی، سه فاکتور کلیدی نقش بازی می ‌کنند. نرخ ارز، هش ریت و توان مصرفی. اگر حرفه ‌ای باشید باید این سه فاکتور را در یک تعادل پایدار قرار دهید.

لکن بازار نرخ ارز بیت کوین که در اختیار ما نیست. این بازار کاملاً اسیر نوسانات کم و زیاد می شود. لاجرم بهترین ایده درآمدزایی از راه بیت کوین را نمی ‌توان در معاملات آن در نظر گرفت. بلکه باید در استخراج آن جستجو کرد.

در این حالت شما درست مانند یک معدن‌ کار حرفه ‌ای خواهید شد که قرار است در بطن معدنی به نام اینترنت، گوهر باارزشی مانند بیت کوین را پیدا کند. لذا باید از ابزارهای استخراج بیت کوین که به ‌اصطلاح ماینر گفته می شود، استفاده کنید.

در این بین بسیار مهم است که از چه نرم ‌افزاری تحت کار کردن چه نوع دستگاه ماینری همراه با چه شرایطی از محل استقرار ماینر در تکاپوی استخراج بیت کوین هستید. چرا که این تجهیزات توان مصرفی بالایی دارند.

بسیار سریع داغ شده و با احتمال بالا می ‌سوزند. پس باید تمام آنها را در یک شرایط خنک نگهدارید. ایده استفاده از پد سلولزی ماینر در خنک نگه داشتن این تجهیزات است.  البته ایده های متنوعی برای خنک کردن ماینر پیشنهاد می شود.

ایده های که متکی بر ماهیت خود دستگاه ماینر هستند و یا ایده هایی که قصد دارند تا با خلق یک روش تکمیلی مراحل خنک کردن ماینر را نهایی کنند. خنک کاری بیت کوین با کمک پد سلولزی ماینر که در این مقاله مورد توجه ما قرار دارد، یکی از بهترین روش ها است که می تواند سطح اثر پذیری بالایی داشته باشد.

چرا کار ماینرها همراه با تولید گرمای بالایی است؟

استخراج بیت کوین یک فرایند نرم ‌افزاری در فضای اینترنتی است؛ اما این استخراج نرم ‌افزاری نیاز به سخت افزارهای خاصی دارد. در این سخت افزارها مراحل عملیات پردازش تراکنش ‌های بیت کوین صورت می ‌گیرد.

این پردازش ها بسیار سنگین همراه با صرف انرژی بالایی از برق هستند که در سطح چیپ های پردازشگر تبدیل به انرژی گرمایی بالایی می ‌شوند. در ابتدای پیدایش ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین، چالش های چندان دشواری برای استخراج آنها مطرح نبوده است. اما رفته رفته که پای رقبای بسیاری در عرصه استخراج بیت کوین در میان آمده است، الگو های استخراج این ارز دیجیتالی بسیار پیچیده تر شده است.

تا جائیکه در حال حاضر استخراج یک واحد بیت کوین نیاز به سطح پردازش بسیار بالا و طولانی مدتی دارد. هر چه دستگاه ماینر مورد استفاده ما پیشرفته تر با سطح کارایی بالاتری باشد، سریعتر با مصرف انرژی کمتری می تواند ارز دیجیتالی را استخراج کند. این موضوع برگ برنده در درآمد زایی با بیت کوین است. اما بهتر است بدانید که ماینر های جدید و پیشرفته بسیار گرانقیمت هستند.

از این رو گاها چندان توجیه اقتصادی ندارند. البته برای توجیه اقتصادی باید قیمت هر کیلو وات برق مصرفی را در ازای تولید هر مقدار بیت کوین استخراج شده در نظر بگیرید.

در کشور ما قیمت برق در مصارف خانگی بسیار بالا است. از آنجا که عمده علاقمندان به کسب درآمد از راه بیت کوین تنها به منبع برق شهری دسترسی دارند، گاها بهرمندی از یک ماینر پیشرفته با سطح مصرف برق بالا توجیه پذیر نمی باشد. در این حالت توصیه می شود که از چند ماینر ارزان قیمت همراه با نصب یک سیستم خنک کندده بیت کوین کارآمد مانند پد سلولزی ماینر استفاده کنند.

البته در هر حالتی باید متوجه پردازش سنگین ماینر ها باشید و این پردازش سنگین تولید حرارت بسیار بالایی دارد. نوع پیشرفته تا مدل های قدیمی هر دو اسیر حرارت بالای تولید شده حاصل از پردازش اطلاعات هستند.

حال اگر دست روی دست بگذارید و نخواهید هیچ فکر مدیریتی در باب این حرارت بالای تولید شده از جانب ماینرها داشته باشید، خیلی زود باید قید دستگاه گران ‌قیمت خود را بزنید. چرا که ماینر نیز به مانند هر تجهیز الکتریکی نسبت به افزایش حرارت حساس است و می ‌سوزد.

درآمدزایی از راه بیت کوین به مدیریت شما در خنک کردن ماینر بستگی دارد. برای همین است که ما پد سلولزی برای ماینر را به شما پیشنهاد می ‌دهیم. البته این پیشنهاد تنها بخشی از ماجرای پر فراز و نشیب در تکمیل سیستم سرمایش ماینر است.

در حالت کلی برای رسیدن به یک سرمایش درست و اصولی برای ماینر دو تعریف سرمایش پایه و سرمایش تکمیلی مطرح است. هر کدام از این ایده ‌ها در مقدمات امر می تواند شرایط خنک ‌سازی ماینر را فراهم آورند؛ اما در نهایت این شما هستید که باید با یک مدیریت درست در تامین هر دو تیپ از سرمایش پایه و تکمیلی، هم‌ پوشانی حرفه ‌ای داشته باشید.

در ادامه به مختصری از انواع ایده‌ های سرمایش ماینر اشاره می ‌کنیم تا در نهایت بهتر بتوانیم درک کاملی از ماجرای استفاده از پد سلولزی ماینر داشته باشیم.

  •         روش خنک سازی مستقیم: در این ایده کافی است دستگاه ماینر را به مانند تمام تجهیزات خانگی در نظر بگیرید و بخواهید از یک سیستم سرمایش اچ واک برای خنک کردن آن استفاده کنید. اچ واک نام چندان غریبی نیست. شما همراه با کولر گازی ‌های خانه‌ ایی که دارید، در واقع از یک سیستم اچ واک برای خنک کردن محیط استفاده می ‌کنید. حال اگر این طرح کولر گازی را در جوار ماینر قرار دهیم، سیستم خنک سازی مستقیم را پیاده ‌سازی کرده ‌ایم. این روش اگر چه می‌ تواند در تمام مدت سال مورد استفاده قرار گیرد؛ اما صرف انرژی برق بالایی به ‌ازای تولید هر واحد بیت کوین را طلب خواهد کرد.
  •         استفاده از چیلرهای آبی: در این روش قرار است تا آب بسیار خنک شده را در مجاورت هوایی که از طریق دمنده هایی تولید می شود، قرار دهیم. با این روش هر دمنده هوا را با شدت از مجاورت لوله ‌های سرد چیلر عبور داده و آن را خنک می‌ کنند. این هوای خنک شده قادر است تا بخش بزرگی از گرمای تولید شده توسط ماینر را جذب خود کند. اگر چه استفاده از این روش مستلزم صرف انرژی برق بسیار کمتری است و در آن تنها یک فن و موتور چیلر در حال کار کردن هستند؛ اما چندان در جذب حرارت ماینر کارآمد نبوده و نمی ‌تواند سطح خنک سازی لازم را فراهم آورد.
  •         روش ‌ها در خنک سازی تکمیلی: استفاده از سرمایش تبخیری یکی دیگر از ایده ‌های کارآمد در امر خنک ‌سازی ماینرها می باشد. این روش در عین کارآمد بودن نمی ‌تواند به ‌عنوان یک ایده اصلی در تکمیل سرمایش ماینرها مورد استفاده قرار گیرد. چرا که در انتقال هوای گرم تاثیرگذار است. در حالیکه باید از قبل این گرما را از بطن ماینرها خارج کرده باشیم. به طور کلی ما با خلق سرمایش ‌های مقدماتی مانند نصب یک فن و یا چیلرها سعی در جذب حرارت از سطح ماینرها را داریم تا در ادامه بتوانیم این هوای داغ شده را با کمک یک سیستم سرمایش تبخیری، ملایم ساخته از فضای مورد نظر خارج کنیم.

اما سوال کلی این است که این سرمایش تبخیری دقیقاً چیست؟ و چگونه طراحی می شود؟ اصولاً آنچه به ‌عنوان پد سلولزی ماینر از آن یاد می‌ کنیم، در واقع قسمتی از یک سرمایش تبخیری است که قصد خنک سازی هوا با استفاده از افزایش سطح رطوبت را دارد.

برای این منظور از یک سیستم خنک کاری بیت کوین متکی بر پد سلولزی ماینر استفاده می ‌شود. اما قبل از آنکه بگوییم این پد سلولزی ماینر دقیقاً چیست، بهتر است یک مقدمه مفصل از طرح ایجاد سرمایش های تبخیری را مطرح کنیم.

سرمایش تبخیری چیست؟

به طور کلی هر نوع سرمایش در اثر دمیدن هوای مرطوب شده در فضای هدف را سرمایش تبخیری می گویند. اگر هوا را از طریق یک فن در فضای هدف بدمیم، جز با یک جریان باد خشک و غیر قابل تحمل که هیچ توانایی خاصی در خنک سازی محیط ندارد مواجه نخواهیم شد. این ایده به یک جریان گذرا از خنک سازی بسیار محدودی ختم می ‌شود.

اما اگر بتوانیم یک جریان یکنواخت از هوای مرطوب را در سطح فضای هدف بگسترانیم، به طوری که مطمئن باشیم این جریان هوا در تمام فضا حضور دارد، یک خنک سازی ایده ‌آل را فراهم خواهیم کرد. در خلق سیستم ‌های سرمایش تبخیری دقیقاً به دنبال این ایده هستند.

در این سیستم ‌ها از یک فن با قابلیت بالا در مکش هوا استفاده خواهد شد. این فن ها در یک سمت فضا قرار می ‌گیرند. در آن سوی فضا از انواع پدهای سلولزی استفاده می شود. پد سلولزی یک ساختار منسجم و متخلخل از جنس کاغذ کرافت است که قابلیت جذب بالای آب را دارد.

حال اگر جریان هوایی که با مکیده شدن توسط فن ها در فضا پیچیده است، از میان این پد خیس شده با آب عبور کند، رطوبت آن افزایش پیدا خواهد کرد.

به ‌این ‌ترتیب هوایی که در فضا پخش خواهد شد، سطح دمایی بسیار کمی دارد. وقتی قرار است هوا را با حالت دمیدن در فضای هدف بگسترانیم، یقیناً نمی ‌توانیم یک جریان خنک سازی یکنواخت داشته باشیم. اما وقتی همین جریان هوا را با حالت مکیدن از سطح فضای هدف جمع آوری کنیم، می توانیم یک جریان یکنواخت از حرکت هوا در کل فضای هدف را پیش‌ بینی کنیم.

حال اگر در سمت دیگر فضا از پد سلولزی استفاده کنیم، عملاً توانسته ‌ایم تا یک جریان هوای بسیار خنک با حرکتی ملایم را در سطح فضای هدف ایجاد کنیم. این ایده طرح کلی ساخت سیستم ‌های سرمایش تبخیری است که در فضاهای بزرگ گلخانه ‌ای تا محیط کوچک نگهداری از ماینرهای بیت کوین کارایی دارد.

حال لازم است موضوع را بسیار تخصصی ‌تر دنبال کنیم. اینکه اصولاً خنک کاری بیت کوین توسط پد سلولزی ماینر چگونه پیاده ‌سازی می ‌شود. به‌ هر حال فضای نگهداری از ماینرها بسیار متفاوت از یک محیط گلخانه ‌ای و یا فضاهای بیمارستانی است. پس باید نگرش ما در ایجاد یک سرمایش تبخیری با هدف خنک کاری بیت کوین نیز متفاوت باشد.

خنک کردن ماینرها با استفاده از کولرهای سلولزی

استفاده ازپد سلولزی برای خنک کردن بیت کوین از طریق نصب بر کولرهای سلولزی ایجاد می‌ شود. در ساختن یک سیستم سرمایش تبخیری با هدف خنک کاری بیت کوین نمی ‌توانیم یک فضای بزرگ مانند یک ساختمان را در قامت یک سیستم سرمایش تبخیری در نظر بگیریم؛ بلکه باید سیستم سرمایش تبخیری خود را در حد و اندازه ‌های یک کولر سلولزی که از پد سلولزی ماینر استفاده می کند کوچک سازیم. به ‌این ‌ترتیب پد سلولزی برای خنک کردن بیت کوین در قالب جداره ‌های یک کولر سلولزی خلاصه خواهد شد.

کولرهای سلولزی دارای دیواره‌ هایی از جنس پد سلولزی ماینر می باشند. آب در حد استانداردی به طوریکنواخت و البته پیوسته از طریق لوله ‌های به سمت لبه های بالایی پد سلولزی ماینر هدایت خواهند شد.

وقتی هوا از میان پد سلولزی ماینر در دیواره یک کولر سلولزی عبور می کند، افزایش رطوبت پیدا کرده، خنک خواهد شد. این هوای خنک شده با کمک یک فن در فضای داخلی کولر سلولزی مکیده شده و با کمک همان فن خارج شده برای خنک کردن سطح ماینر هدایت می شود.

مزایای استفاده از پد سلولزی خنک کننده ماینر

¨     بدنه‌ های پلیمری دارای مقاومت بسیار بالایی در برابر اثر فرسایش آب هستند. آنها می‌ توانند از پوسیدگی قطعات داخل کولرهای سلولزی جلوگیری کنند. به این ترتیب همراه با استفاده از پد سلولزی ماینر می ‌توانیم طول عمر بالایی را بر کل سیستم، پدید آوریم. یک مزرعه بیت کوین قرار است تا میزبان چندین ماینر باشد که باید بی وقفه برای تمام ساعات شبانه روز اقدام به استخراج بیت کوین کنند. از این رو حضور یک سیستم خنک کننده با طول عمر بالا مانند پد سلولزی ماینر برای تحقق اهداف چنین سیستم هایی ضروری ی باشد.

¨     بازده سرمایش در استفاده از پد سلولزی برای ماینر بسیار بالا است. در این حالت با صرف انرژی بسیار اندکی می توانیم مقدار بالایی از حرارت تولید شده توسط ماینرها را جذب کرده، از سطح آنها دور کنیم.

با این رویکرد می توان استفاده از پد سلولزی و بیت کوین را برای کاهش هر چه کمتر انرژی برق مؤثر در نظر گرفت. به هر حال ماینرها مصرف برق بسیار بالایی دارند. در این حالت اگر سیستم سرمایش ما نیز مستعد مصرف برق بالایی باشد، عملاً بار مالی بسیار بالایی را متحمل خواهد شد.

استفاده از پد سلولزی ماینر همراه با مصرف برق تقریبا اندکی است. زیرا در این روش قرار نیست تا گرما را از محیط بگیریم. بلکه می خواهیم گرما را به سمت خارج از محیط هل بدهیم. کاری که به راحتی با نصب یک پد سلولزی ماینر همراه با نصب یک اگزاست فن ساده تامین می شود. برای همین است که بازده سرمایشی پد سلولزی ماینر بسیار مناسب است.

¨     استفاده از پد سلولزی ماینر در ساخت کولرهایی که با هدف خنک کاری بیت کوین طراحی شده ‌اند، باعث می ‌شود تا بدنه کولر مورد نظر حداقل جذب انرژی گرمایی را داشته باشد. این یک مزیت تأثیرگذار برای رسیدن به بالاترین راندمان کاری است. به ‌هر حال در طراحی سیستم ‌های خنک‌ کننده بیت کوین، هدف نهایی دور ماندن از هر گونه منبع گرمایی می باشد.

¨     بالا بودن بازده سرمایش در عملکرد کولرهایی که با استفاده از پد سلولزی ماینر طراحی شده ‌اند، باعث می ‌شود تا مدت زمان کارکرد آنها بسیار کمتر از دیگر سیستم ‌های متداول سرمایش بیت کوین باشد.

یک سیستم خنک سازی متکی بر استفاده از پد سلولزی ماینر در مدت زمان کوتاهی می تواند حداکثر انرژی گرمایی حاصل شده از ماینرهای فعال را جذب کرده و به این ترتیب مدت زمان لازم برای فعالیت خود را کاهش بدهد.

این ویژگی تاثیر چشمگیری بر کاهش میزان انرژی مصرفی برای خنک کاری بیت کوین دارد. خنک سازی ماینر ها در یک مقدار منطقی کفایت می کند. در این حالت اگر بتوانیم دمای مورد نیاز و ایده آل را هر چه سریعتر تهیه کنیم، لاجرم نیاز به مدت زمان کمتری برای روشن ماندن ماینر داریم. در نتیجه استفاده از پد سلولزی ماینر باعث سریعتر شدن سرمایش مطلوب است و این ماجرا دلیل کافی در خاموشی تمام سیستم سرمایشی در مدت زمان بالاتری است. به این ترتیب مصرف انرژی برق کاهش پیدا خواهد کرد.

¨     پد سلولزی ماینر دارای قدرت جذب آب بسیار بالایی است. آنها بسیار بیشتر از کولرهای پوشالی می‌ توانند آب را جذب خود نگه دارند. لذا قدرت خنک‌ کنندگی بسیار بالاتری دارند. این افزایش قدرت خنک کنندگی باعث می ‌شود تا حجم طراحی یک کولر متکی بر استفاده از پد سلولزی ماینر به مقدار قابل ‌توجهی کاهش پیدا کند. در نتیجه عملاً می توان سیستم سرمایش بیت کوین ساخته ‌شده از پد سلولزی ماینر را تا آن اندازه کوچک کرد که بتوان به راحتی آن را در هر فضای محدودی نصب نمود.

¨     در استفاده از پد سلولزی و بیت کوین هیچ انباشت آب در بطن سیستم تبرد اتفاق نمی ‌افتد. آب به طور کاملاً یکدست و یکنواخت در سطح پد سلولزی ماینر توزیع خواهد شد. به ‌این ‌ترتیب عملاً سیستم موتوری فن که قرار است جریان هوای خنک شده را به گردش اندازد، با یک شرایط کاملاً ایده آل و عاری از هر گونه فشار مواجه می باشد.

¨     پد سلولزی ماینر می ‌تواند برای سالیان متمادی مورد استفاده قرار گیرد. آنها ساختار منسجم خود را حفظ می ‌کنند. پوشال ‌های متداول در ساخت سیستم ‌های سرمایش تبخیری کلاسیک قابلیت ماندگاری بالایی ندارند. این پوشال ‌ها به سرعت از فرم ایده ‌آل خود خارج خواهند شد. در حالیکه شما می ‌توانید از یک پد سلولزی برای خنک کردن بیت کوئین به مدت طولانی و برای سال ‌های متمادی استفاده کنید.

¨     پد سلولزی ماینر در جذب آلودگی ‌ها و گرد و خاک موجود در محیط محل سرمایش ماینر نیز توانمندتر از پوشال ها می باشد. ایجاد یک هوای خنک شده عاری از گرد و خاک بر طول عمر ماینرها خواهد افزود. از طرفی پوشال‌ های کلاسیک استفاده ‌شده در سیستم سرمایش های قدیمی خود مستعد ایجاد یک هوای آلوده پر از گرد و خاک هستند. در حالیکه عملاً هوای تولید شده از یک سیستم متکی بر پد سلولزی خنک‌ کننده ماینر عاری از هر گونه آلودگی می باشد.

¨     استفاده از پد سلولزی ماینر باعث کم مصرف شدن تمام سیستم خنک کاری بیت کوین می ‌شود. این کاهش مصرف چه از لحاظ انرژی برق و چه از نگاه مصرف آب مورد توجه قرار می گیرد.

¨     پد سلولزی ماینر قابلیت شستشو دارد و در انجام شستشو، شکل و حالت خود را از دست نمی ‌دهد. در دیگر روش ها برای پیاده سازی سیستم سرمایش تبخیری که همراه با استفاده از پوشال ها می باشد، هرگز نمی توانیم این ویژگی تاثیر گذار در راندمان کلی سیستم را داشته باشیم. پوشال ها در اثر شستشو حالت خود را از دست می دهند. اما ثبات حالت پد سلولزی ماینر در اتمام یک عملیات شستشو می تواند یک قوای محرک جدید برای تمام سیستم باشد. چرا که عملا تمام گرد و خاک مزاحم را از سطح پد سلولزی ماینر دور خواهیم کرد.

¨     هزینه اجرای سیستمپد سلولزی ماینر در مرحله مقدماتی آن تقریباً بالا است. اما با توجه به مصرف کم انرژی همراه با ماندگاری بالا عملاً هزینه نگهداری از آن بسیار کمتر از دیگر روش ‌های سرمایش تبخیری می باشد. لذا می توان استفاده از یک سیستم سرمایش بیت کوین متکی بر پد سلولزی ماینر را بسیار اقتصادی ‌تر در نظر گرفت.

بیت کوین یک روش درآمدزایی مدرن است. روشی که می ‌خواهد ارز دیجیتال را از دل دنیای اینترنت بیرون بکشد. ما برای این درآمدزایی مستلزم صرف هزینه ‌ها و رعایت اصول مقدماتی هستیم. به هر صورت وقتی قرار است دست به کار باشیم و خیلی حرفه ‌ای و مدرن اقدام به کسب درآمد نماییم، واجب است تا در مقدمات امر هم نگاهی حرفه ‌ای را همراه خود بسازیم.

ماینرها دستگاه ‌های گران ‌قیمتی هستند که می‌ توانند قدرت پردازش بسیار بالایی را برای استخراج بیت کوین تدارک ببینند. این سیستم ‌های الکترونیکی به مانند تمام تجهیزات برقی نسبت به افزایش دما حساسیت بالایی دارند.

پردازش سنگین باعث داغ شدن و در نهایت سوختن آنها خواهد شد. شما قطعاً در تکاپوی خلق یک سیستم سرمایش مناسب به جهت عملکرد درازمدت ماینرها هستید. اما لازم است تا خنک سازی را با بهترین ایده‌ ها همراه سازید.

پد سلولزی ماینر متکی بر سرمایش تبخیری های مدرن امروزی است. ایده ‌هایی که می ‌خواهد شما را با صرف کمترین انرژی در مدت زمانی کوتاه به خنک سازی سطح بالایی از ماینرها برساند. یک سیستم خنک کاری بیت کوین متکی بر استفاده از پد سلولزی ماینر چندان هزینه و بار مالی قابل توجهی نخواهد داشت؛ اما می‌ تواند با خلق یک جریان خنک سازی یکنواخت و تاثیرگذار تضمین مناسبی در عملکرد طولانی ‌مدت و مؤثر تمام ماینرهای شما باشد.

حتماً می ‌دانید که خلق یک سرمای یکنواخت می ‌تواند برای تمام ماینرهای موجود در آن فضا مؤثر باشد. به ‌این ‌ترتیب شما می‌ توانید با طرح ساخت یک سیستم خنک کاری بیت کوین متکی بر استفاده از پد سلولزی ماینر همراه با یک دستگاه کولر سلولزی ساده تعداد قابل ‌توجهی از ماینرها را خنک کنید.

    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر

        مرتب‌سازی محصولات:

      • پیش‌فرض
      • ارزان‌ترین
      • گران‌ترین
      • جدید‌ترین
      • پرفروش‌ترین
      • پربازدیدترین
      • 1
      • 2
      • 3
      • 4
      • 5