خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

پرشر سوئیچ هیدرولیک

برای استعلام قیمت، تماس بگیرید.

تماس با ما
پرشر سوئیچ هیدرولیک
  • پرشر سوئیچ هیدرولیک
  • ارسال به سراسر ایران

  • پشتیبانی از ۹ الی ۲۱

  • کمترین هزینه ممکن

  • امکان خرید ۲۴ ساعته

  • پرداخت نقد

  • نقد و بررسی
  • مشخصات فنی
  • نظرات کاربران
  • پرسش و پاسخ

فهرست مطالب

پرشر سوئیچ هیدرولیک چیست؟

سیالات عنصر پررنگی در دنیای صنعتی امروز هستند. از آب ‌های روان تا تمام متریال های مورد استفاده در صنایع پتروشیمی، همگی در لیست بلند بالای انواع سیالات مایع تا گازی شکل قرار می‌ گیرند. این سیالات می توانند به عنوان عنصری نهایی در مسیر تولید کارخانه ای باشند و یا به عنوان یک ابزار کارآمد در اختیار تامین اهدافی صنعتی مورد استفاده قرار گرفته شوند. لکن یکی از ملاک ها در مفید واقع شدن سیالات، قدرت های بالایی است که از جانب آنها تحت تاثیر فاکتوری به نام فشار تامین می ‌شود. فشار در سیالات، فاکتور بسیار تعیین کننده ‌ای است و گاها می تواند زمینه ساز تکمیل بسیاری از فرآیند های شیمیایی تا فیزیکی باشد؛ اما این فاکتور تاثیرگذار می تواند مستعد خطراتی نیز بشود. اینکه فشار سیالی تا حدی بالا برود که تمامیت یک سیستم را مستعد انفجار کند، موضوعی نیست که بشود به این سادگی از کنار آن عبور کرد. از این رو در فضا های صنعتی نیاز به ابزاری داریم که بتواند بر این فاکتور تاثیرگذار اما مستعد ایجاد خطراتی قابل توجه، مسلط شود. انواع پرشر سوئیچ  مانند پرشر سوئیچ هیدرولیک همان ابزار های سودمندی هستند که می ‌توانند خطرات ناشی از افزایش فشار در هر سیستمی را مرتفع نموده و در هر حالتی کلیات سیستم را امن سازند.

پرشر سوییچ هیدرولیک

رویکرد امنیت سیستم ها در تقابل با افزایش فشار

اگر یک مهندس حرفه ای در دنیای سیالات و تجهیزات صنعتی باشید؛ لاجرم با اصطلاح حداکثر فشار قابل تحمل آشنا هستید. این اصطلاح در همراهی با هر تجهیزی که به هر ترتیبی با سیالی مواجه است، مورد استفاده قرار می ‌گیرد. در عبارت حداکثر فشار قابل تحمل، عددی از فشار سیال قید می ‌شود که معرف کارکرد دستگاه در حالتی است که عاری از هر گونه آسیب می باشد؛ اما اگر فشار از عدد قید شده افزایش پیدا کند، چه راه حلی وجود دارد؟ در چنین حالتی لاجرم تجهیز مورد نظر ما آسیب خواهد دید. از این رو لازم است تجهیزی تعریف شود تا با کمک آن فشار سیال در داخل سیستم مورد نظر ما به هیچ حالت از مقدار مشخصی که قابل تعریف است، زیادتر نشود. پرشر سوئیچ هیدرولیک با هدف خلق این تنظیم ساخته شده است.

مهندسان با کمک پرشر سوئیچ هیدرولیک می ‌توانند سطح فشار در مخازن را تنظیم نموده و در هر حالتی کلیت سیستم را امن نگه دارند. البته عمده موارد استفاده از پرشر سوئیچ هیدرولیک در سیستم هایی است که قصد دارند تا با کمک بازو های مکانیکی فرایند هایی را تکمیل سازند. در چنین مواردی لازم است که فشار مانده در اتصالات را بتوان در محدوده ی امنی نگه داشت.

عملکرد پرشر سوئیچ هیدرولیک

همان طور که گفتیم از پرشر سوئیچ هیدرولیک یکی از تجهیزات هیدرولیک است که با هدف تنظیم فشار در بازو های مکانیکی و یا هر سیستمی که با سیالات پرفشار درگیر است مورد استفاده قرار می گیرد. برای این منظور لازم است تا نقطه مرجعی از حداکثر فشار قابل تحمل و یا حداکثر فشار مورد نظر در سیستم تعریف نمود. این فشار تعریف شده را به اصطلاح ست پوینت در سیستم می‌ گویند.

حالا باید پرشر سوئیچ هیدرولیک به گونه ‌ای انتخاب، نصب و تنظیم شود که بتواند اولاً، فشار سیستم تا فراتر از ست پوینت تعریف شده را تحمل کند، ثانیاً در لحظه رسیدن فشار به ست پوینت، اقدام به خروج سیال از فضای بسته سیستم نماید تا به این ترتیب، سطح فشار سیستم را متعادل کرده و از وقوع خطرات احتمالی جلوگیری کند.

برای این منظور در نحوه عملکرد پرشر سوئیچ هیدرولیک رله هایی تعریف شده است. رله هایی که تحت دستور کنتاکت های خود می توانند عملکرد On وOff را برای پرشر سوئیچ هیدرولیک فراهم آورند. در چنین حالتی وقتی سطح فشار سیستم از مقدار مشخصی تجاوز نماید، رله پرشر سوئیچ هیدرولیک حساس شده و مسیر خروج سیال از مخزن را آزاد خواهد کرد. به این ترتیب همراه با خروج سیال از مخزن می توانید شاهد افت فشار در سیستم باشید.

اما نکته کلیدی در نحوه عملکرد پرشر سوئیچ، چگونگی کسب اطلاعات فشاری توسط آن می باشد. اینکه این تجهیز چگونه و تحت تاثیر چه جریانی است که از مقدار دقیق فشار در داخل سیستم مطلع شده و سطح امنیت سیستم را تامین می نماید، دسته بندی ها در انواع پرشر سوئیچ هیدرولیک را مشخص خواهد کرد.

پرشر سوئیچ هیدرولیک چیست؟

انواع پرشر سوئیچ با رویکرد چگونگی در تشخیص فشار

فشارسنج های کلاسیک همراه با یک ساز و کار مکانیکی مانند قرار دادن یک دیافراگم در کنار سیال است که می ‌توانند سطح فشار سیستم را شناسایی کنند؛ اما در انواع مدرن از پرشر سوئیچ هیدرولیک، ماجرا رنگ و بویی الکترونیکی بر خودش گرفته است. از این رو می ‌توان انواع پرشر سوئیچ هیدرولیک را در دو دسته بندی آنالوگی و دیجیتالی قرار داد. در این بین قیمت پرشر سوئیچ هیدرولیک از انواع دیجیتالی به مراتب بیشتر از قیمت پرشر سوئیچ هیدرولیک در نمونه های کلاسیک است.

×     پرشر سوئیچ هیدرولیک آنالوگی (مکانیکی): گونه کلاسیک از فشارسنج های صنعتی هستند که سعی دارند با بهره ‌گیری از مکانیزم های مکانیکی مانند انواع دیافراگم یا بوردون ها سطح فشار سیستم را شناسایی کنند. در چنین حالتی لازم است تا مکانیزم مکانیکی در مواجهه مستقیم با سیال تحت فشار قرار داشته باشد. در این گونه از پرشر سوئیچ هیدرولیک، رله فعال ساز که می‌ تواند سطح فشار را در داخل سیستم تنظیم نماید، در اتصال مکانیکی و کاملاً مستقیم با عنصر تشخیص فشار قرار خواهد گرفت.

×     پرشر سوئیچ هیدرولیک دیجیتالی: ایده استفاده از الکترونیک و نیروی الکتریسیته در خلق دستگاه ‌هایی که سابق بر این همراه با ساز و کار های مکانیکی بوده اند، منجر به خلق انواع تجهیزات کارآمد تر، دقیق تر، ساده تر و در عین حال مطمئن تر بوده است. این ایده در هنگام نحوه عملکرد پرشر سوئیچ هیدرولیک نیز همراه با کارایی و امنیت بیشتری شده است. در این حالت، سنسور های الکترونیکی ای تعریف شده است که در مواجهه با فشار سیستم قابلیت ایجاد یک سیگنال متغیر الکترونیکی را دارند. این سیگنال همراه با اتصال برقی ای که می تواند دو رشته سیم باشد، راهی مرکز کنترل و یا خود پرشر سوئیچ هیدرولیک دیجیتالی شده و با اعلام سطح فشار برای سیستم، مقدمات تصمیمات خودکار نهایی را فراهم می‌ آورد. در پرشر سوئیچ های هیدرولیک از نوع الکتریکی آن، تیغه ‌های No وNc در نظر گرفته شده است. این تیغه با هدف ایجاد جریانی در اثر عملکرد پرشر سوئیچ هیدرولیک مورد استفاده قرار می گیرد. مثلاً فرض کنید که قرار است چراغ آلارمی در زمان ازدیاد فشار و عملکرد پرشر سوئیچ هیدرولیک فعال شود و یا اینکه همراه با عملکرد پرشر سوئیچ با هدف تخلیه سیستم های پرفشار، شیر هایی در مکانی دیگر از سیستم باز و یا بسته شود. برای تامین چنین نیاز هایی در سیستم می توان از این تیغه های No و یا Nc موجود در پرشر سوییچ هیدرولیک الکترونیکی بهره ‌مند شد.

یک ایده کلی در طرح تشخیص سطح فشار در نحوه عملکرد پرشر سوئیچ هیدرولیکی، استفاده از روش های تفاضلی می باشد. در چنین حالتی سیستم زمانی نسبت به خطرات ناشی از زیاد شدن فشار پاسخگو خواهد شد که متوجه افزایش اختلاف فشار از حد مشخصی شده است. این تعریف در عملکرد پرشر سوئیچ هیدرولیک می تواند عملکرد آن را دقیق تر از زمانی در نظر گیرد که تنها یک عدد مشخص از سطح فشار معرف عملکرد پرشر سوئیچ هیدرولیک خواهد شد.

نکات کلیدی در هنگام کار با پرشر سوئیچ هیدرولیک

¨     انتخاب نوع پرشر سوئیچ هیدرولیک مناسب: در مواجهه با سیالات پرفشار در فضا های صنعتی، انواع سیالات در شرایط گوناگون فشار تا دیگر فاکتور ها را داریم. مثلا گاز های داغ در مقابل سیالات گازی با شکل دوفازی. اصولاً مقوله فشار، یک جریان خطرآفرین در سیالات گازی شکل می باشد؛ اما بسیاری از این سیالات در شرایطی هستند که می ‌توان آنها را در حالت های دو فاز همراه با ذرات جامد، به شدت داغ، اسیدی، سمی و... مشاهده کرد. لزوماً نمی‌ توان برای تنظیم فشار کاری ‌تمام این سیالات در شرایط متنوع فضا های صنعتی از یک دستور مشخص در انتخاب پرشر سوئیچ هیدرولیک بهره ‌مند بود. انتخاب پرشر سوئیچ هیدرولیک مناسب، یک امر کاملاً تخصصی است که از صنعتی تا صنعتی دیگر کاملا متفاوت خواهد شد. اگر چه قیمت پرشر سوئیچ هیدرولیک نیز بسیار تابع این گوناگونی در صنایع می باشد.

دقت در بیشترین فشار قابل تحمل برای پرشر سوئیچ هیدرولیک: در کار با سیستم های پرفشار، مانند سیستم های هیدرولیکی، یکی از مهمترین فاکتور ها در طراحی و انتخاب قطعات، ماکزیمم فشار قابل تحمل می باشد. این فاکتور معرف بالاترین ظرفیت کاری تجهیز است. در حالیکه آسیبی متوجه آن نباشد. در انتخاب پرشر سوئیچ هیدرولیک، باید ماکزیمم فشار قابل تحمل، بالاتر از ماکزیمم فشار سیستم باشد. در چنین حالتی، پرشر سوئیچ هیدرولیک می تواند بدون هر گونه آسیبی اقدام به تخلیه مطمئن سیستم نماید.

پرشر سوئیچ هیذرولیک چینی

¨     تنظیم نقطه کاری پرشر سوئیچ هیدرولیک: نقطه کاری در عملکرد پرشر سوئیچ هیدرولیک، یک المان قابل تنظیم می باشد. از این رو شما می‌ توانید با توجه به شرایط سیستم، این نقطه کاری را تنظیم نمایید. تنظیم درست نقطه کاری در عملکرد پرشر سوئیچ هیدرولیک ضامن امنیت سیستم هیدرولیکی شما در مواقع بروز حادثه خواهد بود. چرا که سیستم باید در نقطه ی ست پوینت قادر به تخلیه ی فشار باشد و اگر پرشر سوئیچ نتواند این هدف را تامین سازد، به راحتی تمام سیستم در خطر خرابی قرار خواهد گرفت.

قیمت پرشر سوئیچ هیدرولیک

جهت استعلام قیمت انواع پرشر سوئیچ هیدرولیکی، لطفاً عکس از پلاک پرشر سوئیچ را بر روی واتس اپ  ارسال  نمایید تا از قیمت روز پرشر سوییچ هیدرولیک مطلع شوید. (احتمال تغییر قیمت ها وجود دارد)

ردیف

شرح

قیمت (تومان)

1

قیمت پرشر سوئیچ هیدرولیک 70 باری

1،250،000

2

قیمت پرشر سوئیچ هیدرولیک 250 بار

1،250،000

3

قیمت پرشر سوئیچ هیدرولیک 400 بار

1،350،000
دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
کاربر میهمان

تایید و ارسال
انصراف
دیدگاه کابران:
    نمایش دیدگاه‌های بیشتر

      مرتب‌سازی محصولات:

    • پیش‌فرض
    • ارزان‌ترین
    • گران‌ترین
    • جدید‌ترین
    • پرفروش‌ترین
    • پربازدیدترین
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5