خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

پرطرفدارترین مدل موتور ویبراتور کدام است؟

فهرست مطالب

پرطرفدارترین مدل موتور ویبراتور کدام است؟

در یک پروژه ساحتمان‌سازی نیاز است تا مراحل مختلفی سپری شود تا آنچه که یک سازه نامیده می‌شود برپا شده و به استحکام کافی برسد. هر یک از مراحل ساختمان‌سازی دارای هدف مشخصی بوده و درگیر با ابزار خاصی است.

یکی از این مراحل مهم و بسیار حیاتی در استحکام ساختمان، بتن‌ریزی است که انجام آن باید با دانش کافی و ابزار مناسب همراه باشد. یکی از مجموعه ابزاری که بدون آن در عمل نمی‌توان بتن با کیفیتی ایجاد کرد، موتور ویبراتور است.

این وسیله مکانیکی که وظیفه آن با توجه به نام آن کاملآً مشخص است، نقش بی‌بدیلی در تثبیت و استحکام‌بخشی به بتن دارد؛ به طرزی که بدون به کار بستن آن نمی‌توان یک بتن‌ریزی بدون نقص داشت.

همین اهمیت بالای موتور ویبراتور انگیزه‌ای شد تا یادداشتی با محوریت بررسی این وسیله آماده کنیم. در این یادداشت تلاش می‌کنیم تا ضمن نگاهی به ماهیت این وسیله، ویژگی‌هایی که به شما کمک می‌کنند تا پرطرفدارترین مدل موتور ویبراتور را تشخیص داده و خرید موفقی داشته باشید را بررسی کنیم.

پس برای اطلاع از ویژگی‌های پرطرفدارترین مدل موتور ویبراتور ، تا انتها با ما و این متن تهیه شده همراه باشید.

نگاهی به ماهیت موتور ویبراتور

موتور ویبراتور ، وظیفه دارد تا به عنوان هسته تحرک، لرزش لازم برای ویبراتور بتن را فراهم کند. این لرزش در یک ساختار چرخان و ایجاد خواهد شد که لرزش خود را مدیون لنگر نامتوازنی است که به کمک اختلاف در وزن اطراف شفت خروجی یک موتور ایجاد شده است.

شاید عبارت اخیر قدری پیچیده و برای افراد فاقد تخصص در حیطه مکانیک نامفهوم باشد اما به این توصیف ساده بیشتر دقت کنید: در یک موتور ویبراتور ، یک هسته محرکه، موتور الکتریکی، دیزل یا بنزینی، یک نیروی محرکه را که در قالب چرخش یک محور است ایجاد می‌کند؛ در ویبراتور برقی، موتور الکتریکی، در ویبراتور بنزینی، موتور بنزینی. اطراف این محور، یک وزنه به طرزی قرار گرفته که باید سنگین‌تر شدن یک طرف محور خواهد شد؛ به طور مثال به استوانه‌ای سنگین فکر کنید که یک طرف آن ناقص است.

این نامتوازن بودن وزن باعث خواهد شد که در هر بار چرخش، محور به اطراف یک ضربه زده و این باعث همان ویبره یا لرزش خواهد شد. البته این تنها یک بررسی شماتیک و روتین از نحوه عملکرد ساختار موتور ویبراتور و نحوه ایجاد ویبره است و قطعاً برای انجام این کار به قطعات و جزئیات بیشتری نیاز است.

این قاعده و اساس در ویبراتور دریلیو ویبراتور تفنگی نیز با اندکی تغییرات جزئی حاکم است. در ادامه بدون فوت وقت به سراغ شاخص‌های انتخاب پرطرفدارترین مدل موتور ویبراتور خواهیم رفت.

تعداد ویبره در دقیقه

یکی از مهم‌ترین شاخص‌های موجود برای تعیین پرطرفدارترین مدل موتور ویبره بتن، دقت در میزان ویبره در هر دقیقه است. لرزش اساس و فلسفه کار ویبره بتن است و اساساً هدف از به کار بستن ویبراتور بتن همین لرزش است پس تعداد لرزش‌ها در هر دقیقه اهمیت بالایی دارد.

هر قدر تعداد لرزش‌ها در دقیقه بیشتر باشد، می‌توان گفت که وسیله توانایی بیشتری داشته و در عمل موتور ویبراتور بهتری استو معمولاً داشتن تعداد ویبره 12000 عدد در دقیقه و بیشتر، قابل قبول و حتی عالی است.

نیروی  لرزش قابل تنظیم

در مدل‌های موفق و پرطرفدارترین مدل موتور ویبراتور باید به این دقت داشت که امکان تنظیم نیروی لرزش مهیا باشد. در پرطرفدارترین مدل موتور ویبراتور های موجود در سطح بازار جهانی این یک توانایی قابل توجه است که به اپراتور امکان مدیریت سطح انرژی، قوت و ضعف بخشیدن به وسیله در مقاطع مختلف بتن‌ریزی و رساندن سطح مصرف انرژی به نهایت بهینه بودن را می‌دهد.

پس اگر به دنبال یافتن پرطرفدارترین مدل موتور ویبراتور هستید، این شاخص را هم باید در نظر داشته باشید.

موتور ویبراتور مقاوم در برابر گرما

مقاوم بودن در برابر گرما در این وسیله اهمیت بسیار زیادی دارد. اساساً موتور ویبراتور بخاطر ماهیت خاصی که دارد دائم سطح بالایی از انرژی جنبشی داشته و همین در جریان بودن انرژی در تمام قطعات آن، حتی بدنه و پوسته، باعث می‌شود تا در مجموع دمای موتور ویبراتور بالا باشد.

اینکه موتور در برابر گرما مقاومت مناسبی داشته باشد، بسیار مهم است. از این نوع موتور ویبراتور ها تحت عنوان (Heat-resistant) یاد می‌شود.

البته در کنار این مقاومت در برابر گرما، در مدل‌های پیشرفته شاهد کنترل هوشمند دمای وسیله هستیم و با افزایش دما به بیش از حد تعیین شده برای کارکرد روان، عملکرد متوقف شده و از ادامه کار ممانعت خواهد شد.

مقاومت در برابر نفوذ گرد و خاک

بدیهی است که یک موتور ویبراتور، معمولاً بر سر پروژه‌ها و در کارگاه‌های ساختمان‌سازی به کار گرفته می‌شود و به همین علت بسیار مهم است تا در برابر نفوذ گرد و خاک مقاوم باشد. گرد و خاک بیش از حد تصور، می‌تواند به موتور و سایر اجزای وسیله لطمه زده و باعث کوتاه شدن طول عمر آن شود.

ویبره بتن اغلب در محیط‌هایی با شرایط نامناسب به کار گرفته می‌شود و همین باعث شده تا این حد خریداران در مورد خرید مدل‌های مقاوم و دارای درجه استاندارد محافظتی میل و رغبت نشان دهند.

وزن کم

اگر قرار است یک وسیله جابجا شود، فارغ از کاربرد و محل به‌کارگیری وسیله، بسیار مهم است تا وزن و حجم کمی داشته باشد؛ البته وزن قطعاً حتی بر حجم نیز ارجحیت دارد و باید اهمیت بیشتری برای آن قائل شویم.

در مورد موتور ویبراتور نیز کم بودن وزن و سبک بودن وسیله اهمیت بسیار بالایی داشته و هر قدر وزن کمتری داشته باشد، جابجایی و حمل آن ساده‌تر است. مسئله مهم و اساسی در مورد موتور ویبراتور این است که برخلاف بسیاری از سایر وسایل حاضر در کارگاه، گاهاً حتی در میانه عملکرد نیز نیازمند جابجایی است و به همین علت وزن کم آن بسیار مهم است.

اگر با یک مدل با وزن زیادی روبرو باشید، قطعاً دیر یا زود به عنوان اپراتور آن از جابجایی وسیله دچار آزار و اذیت خواهید شد.

پوسته و چارچوب محافظتی مقاوم

پوسته موتور بسیار اهمیت دارد و اینکه از محافظت خوبی بهره‌مند باشد نیز مسئله قابل توجهی است. در کنار نفودناپذیری در برابر غبار و مقاومت گرمایی بالا، خود مقاومت بدنه در برابر نیروهای خارجی و ضربه اهمیت دارد و باید به آن دقت داشت. معمولاً در موتورهای ثابت شاهد احاطه موتور توسط چارچوبی فلزی هستیم که مقاومت همین چارچوب نیز اهمیت دارد.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر