خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

راهنما خرید پمپ دنده ای هیدرولیک

ساختمان پمپ هیدرولیک دنده خارجی

فهرست مطالب

پمپ دنده ای هیدرولیک 

پمپ های دنده ای پر کاربرد ترین نوع پمپ جهت انتقال سیالاتی نظیر روغن های مختلف و مواد خوراکی می باشد. از انواع پمپ دنده ای، پمپ هیدرولیک دنده ای می باشد که مخصوص سیستم های هیدرولیکی و سیالی که می تواند با آن کار کند، روغن هیدرولیک است. پمپ هیدرولیک دنده ای از نظر جابجایی در نوع پمپ های جابجایی مثبت دسته بندی می شود که با حرکت چرخشی چرخ دنده ها باعث انتقال روغن به سمت سیستم هیدرولیک می شود. در این گونه پمپ معمولاً دو عدد چرخ دنده درون ساختمان داخلی پمپ به کار رفته است که با چرخش آنها باعث خلاً ایجاد شده و این خلاء عامل راندن روغن هیدرولیک به درون محفظه پمپ می شود. این دو چرخ دنده یکی از آنها محرک و دیگری متحرک (هرزگرد) است. پس از مکش، روغن وارد محفظه شده و در فضای بین دندانه های دو چرخ دنده و فضای بین دندانه ها و دیواره پوسته پمپ قرار می گیرد. در ادامه روغنی که از مجرای ورودی وارد پمپ شده است با حجم کمتر و فشار بیشتر به سمت خروجی رانده شده و در نهایت وارد سیستم هیدرولیکی می شود. 

در پمپ های هیدرولیک دنده ای جریان روغن خروجی به عواملی نظیر اندازه حفره (حجم) بین دندانه ها، سرعت دورانی دنده ها و میزان لغزش درونی پمپ بستگی دارد. لغزش درون پمپ به علت سایش بین قطعات به وجود می آید. در پمپ های هیدرولیک دنده ای راندمان حجمی در دور و دبی پایین کاهش پیدا می کن. این نکته به این معنی است که باید از پمپ هیدرولیک دنده ای در دور استاندارد که معمولاً 1500 دور بر دقیقه می باشد استفاده کرد.

ساختمان پمپ هیدرولیک دنده خارجی

 

انواع پمپ هیدرولیک دنده ای

پمپ هیدرولیک دنده ای از نظر طراحی و نوع عملکرد به دو دسته پمپ هیدرولیک دنده خارجی و پمپ هیدرولیک دنده داخلی تقسیم بندی می شوند که در ادامه به این دو نوع پمپ می پردازیم.

پمپ هیدرولیک دنده خارجی

در ساختمان پمپ هیدرولیک دنده خارجی از دو چرخدنده با شکل و سایز یکسان استفاده می شود که به صورت خارجی بوده که باعث تولید جریان می شود. با چرخش دنده ها، از پورت ورودی روغن وارد شده و از اطراف دنده ها روغن حرکت کرده و به سمت خروجی می رود. تلرانس بین قطعات پمپ در پمپ دنده خارجی بسیار کم بوده و معمولاً اکثر آنها تا فشار 200 بار را تحمل می کنند. همچنین برای استفاده در سیستم هایی با دبی نسبتاً بالا مناسب هستند. پمپ هیدرولیک دنده خارجی به هیچ وجه نباید برای روغن هایی که خاصیت خورندگی و دمای بالایی دارند استفاده شود. در این پمپ ها معمولاً سایش و اصطکاک بین قطعات اتفاق می افتد که این خود باعث پدیده لغزش و در نهایت کاهش دبی خروجی می شود.

پمپ های هیدرولیک دنده خارجی معمولاً ارزان تر و دارای بازدهی کمتری نسبت به پمپ هیدرولیک دنده داخلی می باشد. این پمپ ها فقط با روغن هیدرولیک و سیالاتی با خصوصیات روغن هیدرولیک مناسب است و نمی توان برای انتقال سیالاتی همچون بنزین، گازوئیل و نفت سفید استفاده کرد. از پر مصرف ترین نوع پمپ های هیدرولیک دنده خارجی پمپ هیدرولیک دنده ای ایرانی، پمپ هیدرولیک دنده ای آرافن، پمپ هیدرولیک دنده ای روکت، پمپ هیدرولیک دنده ای ایتالیایی و پمپ هیدرولیک دنده ای کاپرونی بلغاری است.

پمپ هیدرولیک دنده خارجی پوسته چدنی

پمپ هیدرولیک دنده داخلی

پمپ هیدرولیک دنده داخلی از 3 جزء چرخ دنده محرک، دنده داخلی و قطعه هلالی شکل تشکیل شده است. عملکرد این پمپ به گونه ای است که با چرخش دنده محرک روغن هیدرولیک به داخل پمپ رانده شده و به سمت خروجی حرکت می کند. در این پمپ قطعه هلالی شکل ثابت بوده و نقش آن جداسازی حجم ورودی از حجم خروجی است. پمپ هیدرولیک دنده داخلی مناسب سیستم های فشار بالا تا 350 بار است و قیمتی به مراتب بالاتر از پمپ هیدرولیک دنده خارجی دارد. همچنین به علت حساسیت بسیار بالای قطعات پمپ دنده داخلی، نگهداری از این پمپ ها به مراتب سخت تر است. پر مصرف ترین و بهترین پمپ های هیدرولیک دنده داخلی پمپ هیدرولیک دنده داخلی VOITH آلمان و پمپ هیدرولیک دنده داخلی PGH رکسروت آلمان است.

در ادامه پمپ های هیدرولیک دنده ای که در شرکت نیکا قابل عرضه است را بیان خواهیم کرد.

 

پمپ هیدرولیک دنده داخلی

پمپ هیدرولیک دنده ای ایرانی

در حال حاضر پمپ هیدرولیک دنده ای ایرانی موجود فقط پمپ هیدرولیک دنده ای آرافن می باشد که در تیپ های 1، 2 و 3 تولید شده که از 1.5 لیتر الی 84 لیتر تولید شده که با قیمت لیست نمایندگی آرافن در شرکت نیکا عرضه می شود.

پمپ هیدرولیک دنده ای ایرانی

پمپ هیدرولیک دنده داخلی VOITH

از بهترین پمپ های هیدرولیک دنده داخلی حال حاضر بازار ایران، پمپ دنده داخلی VOITH آلمان می باشد که پوسته آن چدنی و تا 330 بار فشار را تحمل می کند. پمپ دنده داخلی VOITH در مدل های IPC,IPH,IPV طراحی و تولید می شود که از کیفیت بسیار بالایی برخودار است. این پمپ بیشتر در سیستم های فشار بالا نظیر دستگاه های تزریق پلاستیک استفاده می شود. شرکت نیکا در حال حاضر قابلیت ارائه انواع پمپ هیدرولیک دنده داخلی VOITH در شرکت نیکا با بهترین قیمت فراهم است.

 

پمپ هیدرولیک دنده داخلی voith

پمپ هیدرولیک دنده ای روکت Roquet

پمپ هیدرولیک دنده خارجی روکت محصول کشور اسپانیا است که یکی از بهترین پمپ های دنده خارجی اروپایی بازار است. پمپ های روکت در سری های M,LO,L,PLA,PLC با پوسته آلومینیوم و در سری های PNA و PNC با پوسته چدن تولید می شود که با مناسب ترین قیمت در شرکت نیکا قابل ارائه می باشد.

 

پمپ هیدرولیک دنده ای روکت اسپانیا

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر