خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

پمپ سمپاش 45 بار رینو پاور (رهینو پاور)

برای استعلام قیمت، تماس بگیرید.

تماس با ما
پمپ سمپاش 45 بار رینو پاور
  • پمپ سمپاش 45 بار رینو پاور
  • ارسال به سراسر ایران

  • پشتیبانی از ۹ الی ۲۱

  • کمترین هزینه ممکن

  • امکان خرید ۲۴ ساعته

  • پرداخت نقد

  • نقد و بررسی
  • مشخصات فنی
  • نظرات کاربران
  • پرسش و پاسخ

فهرست مطالب

یکی از مهمترین مباحث در امر کشاورزی جلوگیری از آفات برای مزارع و باغ های کشاورزی است . صنعت کشاورزی یک صنعت مادر برای هر کشوری است و ارتقا کیفی محصولات برای مصارف داخلی و در نهایت برای صادرات از اهمیت بالایی برخوردار است .

لذا برای اینکه محصولات خود را از آفات حفظ کنیم همیشه نیاز داریم با تجویز سموم مختلف توسط مهندسین با تجربه در حوزه کشاورزی , عملیات سمپاشی بر روی محصولات زراعی و باغی انجام دهیم . از گذشته تا به امروز برای سمپاشی از ابزارها و تجهیزات متنوعی استفاده شده است .

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و صنعت کشاورزی برای سمپاشی تجهیزات مدرنی طراحی و تولید شده است . تا حدی که خیلی از شرکت های بزرگ صنعتی در تولید انواع ادوات کشاورزی بدون تردید وارد تولید محصول مهمی چون سمپاش با توان و قدرت های متنوع کرده اند تا کاربری برای همه زمینه ها فراهم شود .

مراحل سمپاشی در کشاورزی مدرن

یکی از مهمترین مراحل در تولید محصولات کشاورزی رسیدگی و توجه به آفات محصولات است . همیشه برای امنیت محصول کشاورزی خود از مهندسین با تجربه استفاده می کنیم و بر اساس گفته های آن ها به پرورش محصولات مبادرت می ورزیم .

در زمان های مختلف برای رشد محصول برای جلوگیری از آفت زدگی از سمومی جهت رفع آفات استفاده می شود که هم باید به اندازه باشد و هم به موقع , این سموم به روشهای مختلفی در کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرند یکی از روشها و معمولترین نوعش استفاده از سمپاش و پمپ سمپاش است که با استفاده از یک تانکر در ابعاد و اندازه مختلف سم را بر روی محصولات می پاشند .

روش دیگری نیز است که سم را در آب مخلوط می کنند و از طریق آبیاری به ریشه درختان و یا مزارع می رسانند. اما در این بین اکثر سموم تولید شده برای استفاده از سمپاش مد نظر گرفته شده اند چرا که بیشتر آفات بر روی شاخ و برگ محصولات می افتد.

سمپاش

سمپاش ها در دو نوع موتوری و بنزینی تولید و به بازار عرضه می شوند .

این وسیله در اندازه های گوناگون و با شکل های مختلف در بازار موجود می باشد.در سایزهای کوچک سمپاش های دستی ،استوانه ای و پشتی غیر موتوری و در سایزهای بزرگتر و برای باغ ها و مزارع وسیع از سمپاش های موتوری پشتی (اتومایزر ولانسی) فرغونی (چرخ دار) ذنبه ای و تراکتوری استفاده می گردد.

سمپاش

یک سمپاش مناسب باید دارای چه ویژگی هایی باشد؟

یک سمپاش اغلب برای محلول پاشی مواد مختلفی از قبیل علف کش های پیش رویشی و پس رویشی، حشره کش ها یا سموم دفع آفات و قارچ کش ها استفاده می شود. ممکن است نیاز به تغییر نازل ها باشد که می تواند بر حجم محلول پاشی و فشار سیستم تأثیر بگذارد. نوع و اندازه پمپ سمپاش مورد نیاز توسط نوع سم، فشار توصیه شده و میزان محلول پاشی نازل، تعیین می شود.

یک پمپ سمپاش باید از ظرفیت کافی برای بهره برداری از یک سیستم همزن هیدرولیکی برخوردار باشد و همچنین حجم لازم از مواد مورد استفاده را به نازل ها برساند. یک پمپ سمپاش باید ظرفیتی معادل با حداقل ۲۵ درصد بیشتر از بیشینه حجم مورد نیاز نازل ها را داشته باشد.

برای کشاورزانی که می خواهند یاد بگیرند آنچه را که کشاورزان حرفه ای انجام می دهند را خودشان انجام دهند، بیایید به اصول تهیه و بهره برداری از یک تانکر محلولپاشی یا سمپاشی بپردازیم. در ابتدا با آشنایی با تجهیزات شروع می کنیم.

اجزای اصلی تشکیل دهنده یک سمپاش

چه اینکه یک سمپاش پشت تراکتوری و یا چه خودرو (خودران) باشد، هر دو به منظور یک کار و آن هم محلول پاشی سموم دفع آفات، قارچ کش و علف کش ها ساخته شده اند. اکثر سمپاش ها با اجزای اساسی زیر ساخته می شوند: همزن، شیرآلات، شیلنگ، پمپ، موتور، صافی و مخزن. این ایده خوبی است که با این قسمت ها آشنا شوید، زیرا باعث می شود عیب یابی مشکلات بسیار ساده تر شود.

از آنجا که بسیاری از مواد شیمیایی مورد استفاده برای محصولات زراعی می توانند خاصیت خورندگی داشته باشند، انتخاب مخزن یا تانکر با مواد مقاوم در برابر خورندگی مانند فولاد ضد زنگ، فایبرگلاس یا پلاستیک پلی اتیلن نیز مهم است. حتی در صورتی که شما از این دستگاه ها استفاده نکنید، مهم است که تانکر را تمیز و عاری از گرد و غبار نگه داشته تا مخزن را از زنگ زدگی و سایر آلودگی هایی که باعث آسیب رساندن به پمپ و شیلنگ ها می شود، حفظ کنید.

اجزای اصلی تشکیل دهنده یک سمپاش

برای ایجاد فشار مورد نیاز محلول پاشی

پمپ جریان و فشار مورد نیاز برای پودر کردن مایع محلول پاشی و هم زدن محتویات مخزن به صورت هیدرولیکی را ایجاد می کند. پمپی را انتخاب کنید که حجم و فشار کافی برای هر نوع محلول پاشی را فراهم کند.

پمپ ها از نظر ظرفیت، سرعت عمل و فشار و مقاوم بودن در برابر خوردگی و سایش به طور قابل توجهی متفاوت هستند. بهتر است هنگام انتخاب پمپ برای سمپاش از کارشناس مربوطه مشورت بگیرید. ظرفیت پمپ به سرعت بستگی دارد و در بیشتر پمپ ها تحت تاثیر فشار کار است. در صورت عدم مجهز بودن سمپاش به یک همزن مکانیکی، پمپ باید مایع محلول پاشی را تحت فشار برای همزن هیدرولیکی تامین کند.

پمپ سمپاش می تواند توسط یک محور توان دهی تراکتور (PTO) یا توسط موتور کمکی حمل شود. یک موتور کمکی باید از ظرفیت کافی برخوردار باشد تا پمپ بتواند با حداکثر فشار کار کند و همچنین در صورت نیاز یک همزن مکانیکی نیز داشته باشد.
به طور کلی پمپ های سمپاش به چهار نوع دسته بندی می شوند:

1.    پمپ های سانتریفیوژی یا پمپ گریز از مرکز

2.    پمپ دوار یا چرخشی

3.    پمپ پیستونی

4.    پمپ دیافراگمی

تفاوت های ظریف سبک های مختلف پمپ سمپاش به طور عمده مربوط به میزان جابجایی آب و میزان تحویل حجم مواد داخل سمپاش می باشد. مهمتر از خود سبک، پمپ های شما باید در برابر خوردگی سموم دفع آفات مقاوم باشند و مواد مورد استفاده در محفظه نگهدارنده و کاسه نمد پمپ باید در برابر مواد شیمیایی از جمله حلال های آلی مقاوم باشند.

این مسئله برای تجهیزات بروز و جدید مسئله ای نخواهد بود، اما با افزایش عمر استفاده از سمپاش، یا اگر قصد خرید تجهیزات دسته دوم را دارید، پمپ آن را با دقت بررسی کنید.

پمپ های سانتریفیوژی یا گریز از مرکز سمپاش؛ متداول نوع پمپ مورد استفاده در سمپاش ها

پمپ های سانتریفیوژی یا  گریز از مرکز، متداول ترین نوع پمپ برای سمپاش های با ظرفیت بالا و با فشار کم هستند. این نوع پمپ با دوام است، به سادگی ساخته شده و به راحتی می توانند پودرهای وتابل (پودرهای وتابل (W تا WP) ذرات جامد ريزى هستند که حاوى نوعى حمل‌کنندهٔ خشک، علف‌کش و عوامل متفرق‌کننده هستند) و مواد ساینده را کنترل کنند.

به دلیل ظرفیت بالای پمپ های سانتریفیوژی (۱۳۰ گالن در هر دقیقه یا بیشتر)، همزن های هیدرولیک می توانند و باید برای به تحرک در آوردن محلول مورد استفاده برای محلول پاشی حتی در تانکر های بزرگ استفاده شوند.

پمپ های سانتریفیوژی یا گریز از مرکز سمپاش

پمپ های پیستونی سمپاش؛ مناسب برای مایعات ساینده

پمپ های پیستونی جز پمپ های فشاری یا پمپ جریان منفصل هستند، جایی که خروجی سمپاش متناسب با سرعت و مستقل از فشار است. پمپ های پیستونی برای پودرهای وتابل و سایر مایعات ساینده به خوبی کار می کنند. این نوع پمپ با پولی لاستیکی یا چرمی موجود هستند، که این امکان را برای استفاده از پمپ برای مایعات آب یا مواد مبتنی بر نفت و طیف گسترده ای از مواد شیمیایی فراهم می کند. روغن کاری این پمپ معمولاً مشکلی ایجاد نمی کند.

•    پمپ تولید کننده ی فشار در این نوع سمپاش بیشتر پیستونی موتوری با فشار برابر ۳۰ اتمسفر می باشد که به وسیله موتور سمپاش کار می کند.

•    طول پاشش پمپ به شکلی می باشد که با فشار آن پاشش با طول بیش از ۱۵ متر صورت می گیرد.

•    پمپ سمپاش پیستونی دارای ۲یا ۳ عدد پیستون است که مکش را از مخزن انجام می دهد و موجب جاری شدن مایع در شیلنگ ها می شود.

•    دبی این پمپ تقریباً ۱۰-۲۰ لیتر در دقیقه می باشد که مازاد مصرف افشانک به مخزن بر می گردد تا عمل همزنی محلول انجام شود.

•    بخش های تشکیل دهنده ی این پمپ عبارت اند از :محفظه لنگ،پیستون ها،شیر های یک طرفه ،شیر فشار شکن و تنظیم فشار،فشارسنج ،انباره هوا،وشیر های خروجی.

پمپ های دوار یا غلطک دار سمپاش؛ پمپی ساده، جمع و جور و با قیمت کم

پمپ های دوار یا غلطک دار متشکل از یک روتور با غلطک های انعطاف پذیر است که درون یک محفظه خارج از مرکز چرخش می کند. پمپ های دوار به دلیل هزینه اولیه کم، اندازه جمع و جور و عملکرد موثر در سرعت انتقال نیرو تراکتور محبوب هستند.

پمپ های دیافراگمی سمپاش؛ انتخابی مناسب اما گران قیمت

پمپ های دیافراگمی در بازار کشاورزی از محبوبیت بالایی برخوردار هستند، زیرا می توانند با فشار بالا مواد شیمیایی ساینده و خورنده را کنترل کنند. این نوع پمپ می تواند با سرعت دورانی محور انتقال نیرو (PTO) تراکتور 540 دور در دقیقه کار کنند و انتخاب گسترده ای از سرعت جریان مایع محلول پاشی را به ارمغان می آورد.

این نوع پمپ قادر به ایجاد فشار زیاد (تا ۸۵۰ پوند بر اینچ مربع) و همچنین حجم زیاد (۶۰ گالون در هر دقیقه) هستند، اما قیمت پمپ های دیافراگمی نسبتاً زیاد است. فشار و حجم زیاد برای محلول پاشی برخی از سموم از جمله قارچ کش ها مورد نیاز است و پمپ های دیافراگمی برای این کار بسیار عالی هستند.

پمپ های دیافراگمی سمپاش

نکات ایمنی سمپاشی

نکات ایمنی قبل از سمپاشی

1.    ابتدا سم باید از نظر سالم بودن آزمایش شود

2.    وسایل مورد نیاز سمپاشی مانند لباس کار

3.    دستکش لاستیکی

4.    عینک دوره دار و ماسک باید آماده گردد

5.    نوع آفت و نوع سم مشخص شده باشد. قبل از استفاده از سم بروشور آن مطالعه شده و طبق دستورالعمل آن اقدام شود.

6.    سموم را برای راحتی کار سمپاشی با هم مخلوط نکنید.

نکات ایمنی حین سمپاشی

1.    موقع سمپاشی سم را بو نکنید.

2.    از خوردن و آشامیدن، استعمال دخانیات پرهیز کنید.

3.    در صورت وزش باد، پشت به باد عمل سمپاشی را انجام دهید.

4.    برای تهیه محلول سمی، هرگز آن را با دست به هم نزنید.

5.    محلول سمی را به بدنتان، محصولاتی که نیاز به سمپاشی ندارند، روی علوفه دام ها نپاشید.

6.    فشار سمپاشی را طوری تنظیم کنید که قطرات درشت روی گیاه تشکیل نشود چون باعث سوختگی گیاه می شود.

7.    از ریختن محلول سمی در آب های جاری و محل آبشخور حیوانات و استخرهای منابع آبی پرهیز کنید.

نکات ایمنی پس از سمپاشی

1.    کارگر سمپاش باید پس از پایان کار استحمام نموده، لباس خود را عوض کند.

2.    اگر پس از سمپاشی بارندگی صورت گیرد سمپاشی باید تکرار شود.

3.    ظروف خالی سم را له کرده و مدفون نمایید.

4.    دستگاه سمپاشی پس از خاتمه کار شسته و خشک نموده.

5.    از ورود اطفال و حیوانات اهلی به منطقه سمپاشی شده جلوگیری نمایید.

6.    مناطق سمپاشی شده باید توسط تابلوهای نصب شده مشخص شوند.

نکات ایمنی سمپاشی

پمپ سمپاش رینوپاور

پمپ سمپاش رینوپاور (RP-150 – RP-50)

پمپ سمپاش رینوپاور ساخته شده از جنس آلیاژی با درصد بالایی از کربن، توانسته بدنه ای بسیار مستحکم در مقابل فشار ایجاد شده در پمپ را طراحی و تولید کند و همچنین طراحی شیارهای موجود در روی بدنه موجب می گردد پمپ، تحمل بیشتری در مقابل فشار منفی داخل پمپ داشته باشد. مانی فول پمپ یکی از مهمترین اجزاء پمپ سمپاش می باشد که در پمپ سمپاش رینوپاور از جنس برنج بوده که مقاومت بسیار بالایی دارد.

این پمپ سمپاش ها سه پیستونه بوده و همچنین استفاده از پکینگ های خاص در ساختار آنها باعث ایجاد فشار یکنواخت و همسانی در پمپ سمپاش می گردد و در هنگام سمپاشی، سم با فشار حدود ۴۵ بار و بصورت یکنواخت از لانس اسپری می گردد که نتیجه مطلوبی در روند از بین بردن آفات دارد.
پمپ های سمپاش رینو پاور در دو مدل RP50 )فرغونی-زنبه ای) و RP150 )پشت تراکتور به بازار ایران عرضه می گردد.)

پمپ سمپاشی رهینو پاور یکی از با کیفیت ترین پمپ های پیستونی در ایران است. این پمپ ها در دو سایر عرضه می شوند. سایز 45 لیتر که برای سمپاش های فرغونی و زنبه ای مناسب است. سایز 120 لیتر سمپاش رهینو نیز برای سمپاش های تراکتوری مناسب می باشد. معمولا در بازار به جای کلمه لیتر در دقیقه از اصطلاح بار استفاده می گردد.

به کار بردن اصطلاح بار مخصوصا برای پمپ تراکتوری کاملا اشتباه می باشد. “بار” واحد اندازه گیری فشار می باشد. فشار 120 بار به اندازه ای زیاد است که اگر به درخت و میوه وارد شود، به آنها صدمه می زند. حتی فشار 120 برای برش میوه نیز کافی است. این فشار برای دستگاه های کارواش طراحی شده است.  پس حتی فشار پمپ های تراکتوری 120 لیتر در دقیقه، 45 الی 50 بار است.

میزان دبی خروجی این پمپ سمپاشی با توجه به سرعت چرخش آن 34 الی 50 لیتر در دقیقه می باشد. فشار خروجی این محصول بین 21-50 کیلوگرم بر سانتیمتر مربع (بار Bar) می باشد. دور مجاز چرخش پمپ سمپاشی رهینو پاور 800-1200 دور در دقیقه است. قدرت مورد نیاز این پمپ 5-6 اسب بخار است. از این نوع پمپ های سمپاشی بر روی سمپاش زنبه ای ، سمپاش فرغونی و حتی تراکتور می توان استفاده نمود. پمپ سمپاشی رهینو دارای لوازم زیر است:

•    نازل سمپاش یک عدد

•    9 عدد لاستیک پمپ

•    6 عدد لاستیک آب بندی

•    پیچ و مهره

•    شیلنگ رفت و برگشت سیم دار

•    صافی شیلنگ مکش

•    فولی مخصوص موتور (این فولی در بیشتر برندهای دیگر حذف شده است.)

•    آچار باز کردن پیستون ها

•    تسمه اتصال به موتور

پمپ سمپاش تراکتوری

  پمپ سمپاشاصلی ترین قسمت یک سیستم سمپاشی تراکتوری است. پمپ سمپاش خوب و مطمئن همیشه مورد در خواست کشاورزان و باغداران می باشد. پمپ های سمپاش تراکتوری از دو نوع پیستونی و دیافراگمی هستند. پمپ های پیستونی عموما دارای 3 پیستون و پمپ های دیافراگمی معمولا دارای 3 یا 5 دیافراگم هستند. پمپ سمپاش رهینو پاور از نوع پمپ های پیستونی می باشد. این پمپ می تواند به همه تراکتورهای باغی و زراعی متصل شود.

پمپ سمپاش تراکتوری

پمپ سمپاش پیستونی رهینو پاور مدل RP150:

این پمپ سمپاشی دارای 3 خروجی است. دو خروجی مربوط به شیلنگ سمپاشی و یک خروجی یک اینچ برای پر کردن مخزن می باشد. این سمپاش دارای خروجی 80 الی 125 لیتر در دقیقه می باشد. فشار خروجی سمپاش تراکتوری رهینو پاور بین 21 الی 50 بار می باشد. این فشار با سرعت چرخش شفت تراکتور متناسب است. نمایشگر روغنی فشار مایعات نیز در روی دستگاه نصب شده است. همچنین می توان فشار خروجی را با استفاده از فشارشکن تنظیم نمود.

فشار شکن ( رگلاتور ):

جهت استفاده از پمپ سمپاش و تنظیم فشار و دبی خروجی، از فشار شکن استفاده می گردد. فشارشکن ها انواع مختلفی دارند. رگلاتور موجود روی پمپ سمپاش تراکتوری رهینو پاور متصل به پمپ می باشد. نوع فشار شکن روی پمپ سمپاشی رهینو پاور پیچی است.

با استفاده از این پیچ می توان میزان فشار خروجی و میزان آب برگشتی به مخزن را تنظیم نمود. بدین ترتیب که با بستن پیچ راه برگشت مایع به مخزن بسته شده و تمام محلول به سمت شیلنگ روانه می شود. با باز کردن پیچ، مقداری از محلول به سمت مخزن برگشت می خورد. و در فشار بالا این مقدار بیشتر می شود.

    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر

        مرتب‌سازی محصولات:

      • پیش‌فرض
      • ارزان‌ترین
      • گران‌ترین
      • جدید‌ترین
      • پرفروش‌ترین
      • پربازدیدترین
      • 1
      • 2
      • 3
      • 4
      • 5