خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

پمپ هیدرولیک دنده ای هما (Hema)

برای استعلام قیمت، تماس بگیرید.

تماس با ما
پمپ هیدرولیک دنده ای هما
  • پمپ هیدرولیک دنده ای هما
  • ارسال به سراسر ایران

  • پشتیبانی از ۹ الی ۲۱

  • کمترین هزینه ممکن

  • امکان خرید ۲۴ ساعته

  • پرداخت نقد

  • نقد و بررسی
  • مشخصات فنی
  • نظرات کاربران
  • پرسش و پاسخ

فهرست مطالب

نگاهی تخصصی بر مدل های پمپ هیدرولیک دنده ای هما (Hema)

جابجایی سیالات تحت فشار بالا نیاز بسیاری از فعالیت‌ های صنعتی است. از ساخت ماشین آلات سنگین تا تکمیل پروسه طراحی انواع سیستم های هیدرولیکی و یا طرح انتقال دبی بالای سیالات در یک سیستم پالایشگاهی و... از جمله نمونه‌ های متداول هستند که در همگی آنها قرار است سیالی را تحت فشار و دبی بالایی پمپاژ کنیم.

انواع پمپ هیدرولیک دنده ای را برای این منظور طراحی کرده ‌اند. در این بین طراحی دقیق و مهندسی شده پمپ های دنده ای باعث شده تا کمتر برندی توانایی تولید آنها را داشته باشد. پمپ هیدرولیک دنده ای هما، یکی از نمونه ‌های خوش ساخت بازار است که به خوبی می تواند از پس از وظایف پمپاژ انواع سیالات روغنی و هیدرولیکی برآید.

پمپ هیدرولیک هما

پمپ هیدرولیک دنده ای هما محصول کشور ترکیه است. هما برند مطرح ترکیه ای، طیف گسترده ‌ای از توان ظرفیتی برای طراحی پمپ هیدرولیک دنده ای خود در نظر گرفته است. به طوری که می توانید پمپ هیدرولیک دنده ای هما را در ظرفیت ها با قابلیت کاملا متنوعی از پمپاژ سیالات شاهد باشید.

به جهت بررسی مشخصه های فنی تا نگرش به ماهیت طراحی شده برای انواع پمپ هیدرولیک دنده ای هما ترکیه بهتر است نیم نگاهی بر اسلوب فنی در نحوه کارکرد این نوع از پمپ ها داشته باشیم. به یقین وقتی بتوانید درک فنی عمیقی از انواع پمپ هیدرولیک دنده ای داشته باشید، بهتر و البته کارآمدتر قادر هستید تا پمپ مناسب با ظرفیت کافی را از جمع محصولات پمپ هیدرولیک دنده ای ترک و یا هر برند دیگری انتخاب کنید.

پمپ هیدرولیک دنده ای چیست؟

پمپ هیدرولیک دنده ای یک نوع پمپ بسیار متداول در عموم فضاهای صنعتی است که با قاعده گردش دو چرخ دنده بر روی هم کار می ‌کند. در داخل پوسته هر پمپ هیدرولیک دنده ای، محفظه‌ ای تعریف شده است که دو چرخ دنده در داخل آن درگیر با هم هستند.

یکی از چرخ دنده ها بر محور محرک پمپ که می ‌تواند انواع موتور برقی و یا بنزینی باشد، متصل است و چرخ دنده دیگر به شکل هرزگرد طراحی شده است. حرکت چرخ دنده متصل شده بر محور محرک باعث چرخش به جهت عکس در چرخ دنده هرزگرد خواهد شد.

محفظه ای که چرخ دنده ها را در بر گرفته است، از یک سمت دارای مدخل ورودی سیال است و در سمت دیگر قرار است سیال را در مدخل خروجی پمپاژ کند. وقتی چرخ دنده ها بر روی هم حرکت می کنند، در سمت مدخل ورودی مقداری از سیال را برداشته و آن را به شکل مکش گونه به سمت مدخل خروجی هدایت می ‌کنند. این عملیات در سیکل کاری هر پمپ هیدرولیک دنده ای باعث ایجاد پمپاژ بسیار قدرتمندی در سمت خروجی پمپ است.

البته ماجرای طراحی تا ساخت هر پمپ هیدرولیک دنده ای به این سادگی ها هم نیست. چرا که باید موقعیت طراحی چرخ دنده ها به نسبت از پوسته در فضایی کاملا آب بندی شده با دقت بالا طراحی شده باشد. هر گونه انحراف و یا عدم هماهنگی چرخ دنده ها نسبت به هم و یا نسبت به پوسته مانع از ایجاد مکش با قدرت کافی است.

قاعده طراحی انواع پمپ هیدرولیک دنده ای در دسته مدل ها با جابجایی مثبت قرار می گیرد. در این پمپ ها با هر بار گردش چرخ دنده ها مقداری از سیال به حالتی مکش شده از داخل محفظه پمپ عبور کرده و تحت فشار بالایی پمپاژ می ‌شود.

انواع پمپ هیدرولیک دنده ای می توانند سطح فشار بالایی را در دبی قابل توجهی تامین نمایند. عموم پمپ های هیدرولیکی نمی توانند هر دو وجه را به شکل همزمان داشته باشند. ایجاد فشار بالا، غالباً منجر به کاهش سطح دبی است و این موضوع در بسیاری از فضاهای صنعتی غیرقابل توجیه است.

اما طرح ساخت پمپ هیدرولیک دنده ای به گونه ‌ای است که می‌ توان هر دو فاکتور تأثیرگذار یعنی فشار و دبی را به شکل همزمان در اختیار داشت. برای همین است که عموم ایده ها در طراحی پمپ هیدرولیک دنده ای مورد توجه انواع صنایع قرار دارند. تا جاییکه این پمپ ها متداول ترین نمونه ها برای پمپاژ سیالات هستند.

پمپ هیدرولیک دنده ای هما ترکیه

پس از مطرح کردن این مقدمه در تشریح قاعده طراحی تا رویکرد کاربردی برای پمپ هیدرولیک دنده ای، راحت تر و البته فنی تر می توانیم به تشریح محصولات برند هما از کشور ترکیه بپردازیم.

مشخصه های فنی انواع پمپ هیدرولیک دنده ای هِما ترکیه

همان ‌طور که قید کردیم، پمپ هیدرولیک دنده ای سطح کاربرد گسترده ای در انواع فعالیت های صنعتی دارد. از طراحی دستگاه های هیدرولیکی تا پمپاژ انواع سیالات را می ‌توان با این نوع از پمپ ها به خوبی انجام داد.

اما سیالات در فضاهای صنعتی یک شکل نیستند و همه آنها نیاز به یک سطح فشار و یا دبی یکسانی ندارند. تنوع سیالات در فضاهای صنعتی و همچنین تنوع در سطح دبی پمپاژ آنها و حتی تنوع در مقدار فشار پمپاژ آنچنان بالا است که باید لیست کامل و متنوعی از انواع پمپ هیدرولیک دنده ای داشته باشیم.

برند هما (Hema) ترکیه نیز کاملاً متوجه این نیازهای متنوع بوده و محصولات خود را برای تامین انواع سطح دبی در پمپاژ طراحی کرده است. در ادامه به تشریح جمعی از محصولات این برند ترکیه ای می پردازیم.

انواع پمپ هیدرولیک دنده ای هما ترکیه در دو تیپ بدنه آلومینیومی و بدنه چدنی دسته ‌بندی می ‌شوند. مدل‌ های بدنه آلومینیومی وزن و حجم کمتری دارند. در عین حال قابلیت کارکرد در فشار کمتری را تامین می نمایند. همچنین استحکام بالای چدن باعث شده تا پمپ های قدرتمندتری به نسبت از بدنه آلومینیومی ها طراحی شود.

پمپ هیدرولیک دنده ای هما ترکیه بدنه آلومینیومی

این پمپ ها شامل چندین عدد در ظرفیت های گوناگون هستند که در تیپ های گوناگون طراحی شده اند. عموم مدل ها که شامل نمونه های ضعیف تر هستند، از طرح ساخت چرخدنده های ساده Spur برخوردار هستند.

از آنجا که سطح دبی تا فشار تولید شده در این گروه اندک است، طراحی با الگوی چرخ دنده های مسطح مناسب خواهد بود. نهایت قدرت این مدل ها از پمپ هیدرولیک دنده ای هما ترکیه در رنج 0.5 الی 3 پاسکال است که قابلیت تامین حداکثر فشار در محدوده ۱۷۰ الی ۲۵۰ بار را دارند.

چرخ دنده های این پمپ های ساده بدنه آلومینیومی را می ‌توانید در مولدها با حداکثر سرعت ۴۰۰۰ دور در دقیقه متصل کنید. البته برخی از مدل ها که حجم بالاتری دارند، قابلیت تامین سرعت کمتری در محدوده ۲۲۵۰ الی ۳۰۰۰ دور در دقیقه خواهند داشت.

در این بین برند هما سعی داشته است که مدل ‌های بدنه آلومینیومی را اندکی حرفه ‌ای تر نیز طراحی کرده باشد. چرا که دو مدل از این جمع را که در قابلیت های ۱ الی 1.5 پاسکال هستند، با الگوی چرخ ‌دنده ‌های هلیکال (Helical) طراحی کرده است.

چرخ ‌دنده ‌های هلیکال که به اصطلاح فارسی با عنوان مارپیچی از آنها یاد می شود، قابلیت پذیرش قدرت و فشار کاری بالاتری را به نسبت از مدل ‌های دنده معمولی دارند. این مدل های چرخ دنده ای هلیکال با ظرفیت فشار کاری تا حداکثر ۲۵۰ پاسکال طراحی شده اند که قابلیت پذیرش مولدها با سرعت ۴۰۰۰ دور در دقیقه را دارند.

بدنه های آلومینیومی برای سبک شدن و در عین حال طرح ساخت ساده تر به نسبت از مدل های چدنی استفاده می شوند. قیمت پمپ Hema با بدنه های آلومینیومی به نسبت از قیمت پمپ Hema با بدنه های چدنی ارزانتر است؛ اما قابلیت دبی تا تامین فشار کاری کمتری دارند.

پمپ هیدرولیک چرخ دنده ای هما

مشخصات فنی پمپ هیدرولیک دنده ای هما سری 1PN

مدلحجم جابجایی بر حسب CCماکزیمم فشار لحظه ای (بار)
1PN-0404250
1PN-0555.5250
1PN-0616.1250
1PN-0828.2250
1PN-0959.5250
1PN-11911.9250
1PN-13513.5250
1PN-14014250
1PN-14614.6250
1PN-16816.8250
1PN-19219.2250
1PN-22922.9210
1PN-25025210
1PN-28128.1175

مشخصات فنی پمپ هیدرولیک دنده ای هما سری 2P1

مدلحجم جابجایی بر حسب CCماکزیمم فشار لحظه ای (بار)
2P1.305016.7250
2P1.307022.7250
2P1.309028.8250
2P1.310533.3250
2P1.312037.9210
2P1.313542.6210
2P1.314645.5210
2P1.315849.4210
2P1.318056.1175

مشخصات فنی پمپ هیدرولیک دنده ای هما سری 3P1

مدلحجم جابجایی بر حسب CCماکزیمم فشار لحظه ای (بار)
3P1.415047248
3P1.418056.1248
3P1.421065.2248
3P1.425077248
3P1.430091.9207
3P1.4330101.5193
3P1.4380116.7172

پمپ هیدرولیک دنده ای هما بدنه چدنی (Cast Iron)

مدل های قدرتمند و پر فشار در طرح ساخت محصولات هما همراه با بدنه های چدنی طراحی شده اند. این مدل ها با نام تجاری QR، QS، QX و... عرضه می ‌شوند.

-      سری QR از پمپ هیدرولیک دنده ای هما ترکیه: این سری در 3 تیپ با نام ‌های QR4، QR5 و QR6 عرضه شده‌ اند. هر سه مدل از طرح دنده های ساده Spur برخوردار هستند. طرح ساخت ساده‌ ای دارند؛ اما در حضور بدنه ‌های چدنی قابلیت ‌های بالایی در تامین فشار کاری زیاد دارند. تمامی این مدل ها با حداکثر فشار ۲۵۰ بار طراحی شده اند و قابلیت پذیرش مولدها با سرعت ۳۰۰۰ دور در دقیقه را دارند.

-      سری QS از پمپ هیدرولیک دنده ای هما ترکیه: مدل ‌های دنده ای هلیکال (مارپیچی) از جمع پمپ های پوسته چدنی در محصولات ترکیه ای هما را با عنوان تجاری QS می ‌شناسند. مدل های QS4، QS5، QS6 و QS4 چهار عضو قدرتمند در این خانواده هستند. تمامی مدل ها با حداکثر ظرفیت فشار ۲۵۰ پاسکال طراحی شده اند. اما مدل های بزرگتر مانند QS7 در حضور مولدها با سرعت کم 2۴۰۰ دور در دقیقه کار می ‌کنند. یک مولد ۳۰۰۰ دور در دقیقه ای برای عملکرد مطلوب دیگر مدل ها کافی است.

-      سری QX: این نمونه پر حجم ترین مدل از سری دنده های هلیکال بدنه چدنی در جمع پمپ هیدرولیک دنده ای هما ترکیه می باشد. این مدل قابلیت کار در فشار ۲۵۰ پاسکال را دارد و با مولدهای ۳۰۰۰ دور در دقیقه کار می کند.

-      سری CP از پمپ هیدرولیک دنده ای هما ترکیه: این خانواده نیز که با نام های تجاری ICP1، ICP2 و ICP3 طراحی شده اند، از الگوی ساخت چرخ دنده ای ساده Spur برخوردار هستند.

برای حرکت دهی آنها نیاز به مولدها تا حداکثر گردش ۳۰۰۰ دور در دقیقه می باشد. اما قابلیت تحمل فشار سیالات تا حداکثر ۲۸۰ پاسکال را دارند. لذا باید این سری را در جمع مستحکم ترین مدل ها از محصولات پمپ هیدرولیک دنده ای هما ترکیه قرار بدهیم.

انواع ایده های طراحی شده برای پمپ هیدرولیک دنده ای به جهت تامین فشار بالا در پمپاژ سیالات تدارک دیده شده اند. چگالی سیالات کمترین اثری را بر عملکرد این پمپ ها دارد. از این رو برای نصب شدن در پمپاژ عموم سیالات روغنی و یا هیدرولیکی مناسب هستند.

در این بین پمپ هیدرولیک دنده ای هما محصول کشور ترکیه توانسته است سطح کیفی خوبی را در قیمتی مناسب تامین نماید. از این رو می توان به محصولات این برند با نگاه تخصصی که شرایط اقتصادی شما را در نظر داشته باشد نگاه کرد.

پمپ هیدرولیک دنده خارجی هما ترکیه

قیمت پمپ هیدرولیک هما

قیمت پمپ های هیدرولیک دنده ای هما با توجه به نرخ ارز تعیین می شود. لطفاً جهت استعلام قیمت به روز با فروشگاه تماس بگیرید یا بر روی پیام رسان های واتس اپ، تلگرام و روبیکا با شماره تماس 09352387930 عکس از پلاک پمپ را ارسال کنید تا از قیمت روز پمپ با توجه به موجودی آن مطلع شوید.

    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر

        مرتب‌سازی محصولات:

      • پیش‌فرض
      • ارزان‌ترین
      • گران‌ترین
      • جدید‌ترین
      • پرفروش‌ترین
      • پربازدیدترین
      • 1
      • 2
      • 3
      • 4
      • 5