خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

پمپ هیدرولیک 9 پیستونی

برای استعلام قیمت، تماس بگیرید.

تماس با ما
پمپ هیدرولیک 9 پیستون تراکتوری
  • پمپ هیدرولیک 9 پیستون تراکتوری
  • ارسال به سراسر ایران

  • پشتیبانی از ۹ الی ۲۱

  • کمترین هزینه ممکن

  • امکان خرید ۲۴ ساعته

  • پرداخت نقد

  • نقد و بررسی
  • مشخصات فنی
  • نظرات کاربران
  • پرسش و پاسخ

فهرست مطالب

پمپ هیدرولیک 9 پیستون

ماشین آلات گوناگونی هستند که جدا از جا به جایی با هدف انجام فعالیت هایی ساخته می شوند. مانند تراکتور ها که هدف از ساخت آنها صرفا در جا به جایی افراد و بار ها نمی ‌باشد. همه می‌ دانیم که تراکتور ها و ماشین آلاتی شبیه به آن ابداع شده اند تا کار های گوناگونی انجام دهند. این دست از ماشین آلات برای تامین اهداف متعددی که دارند، از سیستم های هیدرولیک استفاده می ‌کنند. در آنها بازو های هیدرولیکی قدرتمندی تعبیه شده است که می ‌توانند در حالت های مختلف و در همراهی با ابزار های گوناگون، انواع اهداف کشاورزی تا صنعتی را تأمین سازند. این سیستم های کارآمد هیدرولیکی در بطن چنین ماشین هایی همراه با یک نوع خاص از پمپ هیدرولیکی با عنوان پمپ هیدرولیک 9 پیستون هستند.

پمپ 9 پیستون هیدرولیکی

پمپ هیدرولیک 9 پیستون، نام آشنایی برای صاحبان این دست از ماشین آلات است. چرا که تمامی اهداف و فعالیت هایی که در همراهی با ماشین آلات خود به انجام می رسانند، در گرو کارکرد مطلوب و عاری از عیب همین پمپ هیدرولیک 9 پیستون می باشد. تقریباً می توان در هر خودرویی که با هدف تامین یک فرایند کشاورزی تا صنعتی ابزار هایی را همراه خود کرده است، ردپای قدرتمندی از این گونه پمپ هیدرولیک را پیدا کرد.

در این بین برای بسیاری از فعالان در این عرصه ها یعنی کار با ماشین آلات اتوماتیک، از کمپرسور های کوچک گرفته تا ماشین آلات بزرگ و خاص کشاورزی، درک کامل و دقیق و در عین حال آشنایی عمیق با پمپ هیدرولیک 9 پیستون اهمیت دارد. به هر صورت، تقریباً تمام فضای کاری آنها در گرو کارکرد همین پمپ هیدرولیک 9 پیستون می باشد. از این رو برای آنها می ‌تواند مفید باشد که بدانند پمپ هیدرولیک 9 پیستون چگونه پمپی است؟ تحت چه شرایطی کار می کند؟ چه الزاماتی دارد؟ و یا چطور می می توان در شرایط مطلوب و کارآمدتری از آنها استفاده کرد؟ در این مقاله هدف ساده ‌ای را دنبال می‌ کنیم. می ‌خواهیم شما را با درکی عمیق تری به جهت آشنایی با پمپ هیدرولیک 9 پیستون تا انتهای این مقاله همراه سازیم.

پمپ هیدرولیک 9 پیستون (طرح مایلری)، چگونه پمپی است؟

پمپ هیدرولیک 9 پیستون که گونه ای پرکاربرد در انواع ماشین آلات اتوماتیک است، در اصل از خانواده پمپ های هیدرولیک پیستونی محوری می باشد. پمپ های هیدرولیک پیستونی، بزرگترین و در عین حال کارآمدترین مدل ها در انواع متعدد پمپ هیدرولیک هستند. در این پمپ ها نقش پیستون هایی که در بطن سیلندر هایی جا به جا می‌ شوند، دلیل پمپاژ های قدرتمند و مطلوب این تجهیزات است.

اسلوب کلی در کارکرد یک پمپ پیستونی به این صورت است که همراه با جا به جایی پیستون در سیلندر، عملیات مکش سیال و در پس آن پمپاژ سیال صورت می ‌گیرد. به این ترتیب می ‌توانیم همراه با طی کردن یک سیکل کاری سیلندر و پیستون، شاهد یک بار عملیات پمپاژ سیال باشیم.

در طراحی انواع پمپ های پیستونی، برای تامین یک جریان پیوسته در خروجی آن همراه با ایجاد قدرتی مطلوب، تعداد سیلندر ها و پیستون ها را زیاد می کنند. در این حالت با خلق یک نیروی گردشی که می تواند مجموعه پیستون ها در سیلندر ها را به حرکت درآورد، عملیات پیوسته پمپاژ را در پمپ های هیدرولیک پیستونی برقرار می سازند.

بدین منظور چندین ایده در ساخت پمپ هیدرولیک پیستونی مطرح شده است. ایده هایی که هر یک به جهت رسیدن به اهدافی طراحی و تولید می ‌شوند. در این بین می توان انواع پمپ های هیدرولیک محوری پیستونی را در جمع بهترین ها و در عین حال قدرتمند ترین ها قرار داد. پمپ هیدرولیک 9 پیستون استفاده شده در ماشین آلات گوناگون کشاورزی تا انواع متعدد صنعتی نیز یکی از همین پمپ های پیستونی محوری می باشد.

تحلیل کارکرد پمپ هیدرولیک 9 پیستون با تشریح عملکرد پیستون های محوری

همان گونه که اشاره کردیم، پمپ هیدرولیک 9 پیستون که می ‌تواند یک تجهیز اساسی در بطن بسیاری از ماشین‌ آلات باشد، یک نوع متداول از انواع پمپ هیدرولیک پیستونی محوری است. در طراحی پمپ های پیستونی محوری، چیدمان سیلندر ها در اطراف محور اصلی پمپ می باشد. به گونه ای که مجموعه سیلندر ها با پیستون هایشان همراه با گردش محور گردان پمپ، به گردش درآمده و عملیات پمپاژ را صورت می ‌دهند.

پمپ 9 پیستون تراکتوری

عملیات پمپاژ در این ساختار همراه با نصب یک صفحه زاویه گیر در انتهای آزاد پیستون ها می باشد. صفحه زاویه گیر به گونه ‌ای قرار گرفته که در یک سو می تواند پیستون ها را در بطن سیلندر ها به جلو براند و در سوی دیگر، پیستون ها را از بطن سیلندر ها بیرون بکشد. به این ترتیب همراه با چرخش محور پمپ که با یک نیروی مولد خارجی تامین خواهد شد، شاهد گردش سیلندر ها هستیم. سیلندر هایی که سمت آزاد پیستون هایشان درگیر با صفحه زاویه گیر با هر گردش محور پمپ یک بار عقب و جلو می شوند.

همان طور که می دانید، یکی از مزیت های برتر در حین کار با ماشین آلات گوناگون، شرایط تامین دقیق حرکت همراه با بازو های مکانیکی می باشد. ماشینی که می تواند بازو های مکانیکی خود را آرام و پیوسته و با دقت بالایی به حرکت درآورد، یقیناً می ‌تواند کارکرد های مطلوب ‌تری را تامین سازد. این حرکت های نرم و یکنواخت و بسیار دقیق در بازو های سترگ و قدرتمند هیدرولیکی ماشین آلات کشاورزی تا صنعتی، تنها از طریق کارکرد یکنواخت و دقیق پمپ هیدرولیک ماشین است که تأمین خواهد شد. پس باید در این گونه از ماشین ‌آلات به نوعی شاهد نصب بهترین و کارآمدترین مدل ها در پمپ های هیدرولیکی باشیم.

اگر به یاد داشته باشید، در ابتدای مطلب قید کردیم که برای تامین شرایط هر چه بهتر در کارکرد پمپ های هیدرولیک پیستونی، یکی از بهترین ایده ها افزایش تعداد پیستون ها می باشد. هر چه این تعداد بیشتر باشد، در خروجی پمپ شاهد حرکت روانتر سیالات همراه با تامین قدرت بالاتر هستیم. در پمپ هیدرولیک ۹ پیستون مورد استفاده شده در ماشین آلات کشاورزی تا صنعتی، می توانید شاهد اوج این هنرنمایی باشید. پمپ هیدرولیک 9 پیستون با کنار هم قرار دادن 9 پیستون همراه با یک گردش ملایم در محور پمپ می تواند با دقتی مطلوب همراه با قدرتی قابل توجه، مادامیکه از خروجی کاملاً یکنواختی بهره مند است، عملیات پمپاژ سیال را به انجام رساند.

البته در مدل های کوچکتر از این دست پمپ ها می توانید شاهد گونه ‌های ۶ پیستون نیز باشید. این گونه ها که با عنوان پمپ هیدرولیک ۶ پیستون نیز شناخته می شوند، از نمونه های استاندارد شده و کاملا مهندسی شده به جهت نصب در برخی از ماشین آلات سبک می باشند و نمی توان تعداد پیستون های کمتر آن را دلیل بر عدم کارایی مطلوب آن به نسبت انواع پمپ هیدرولیک 9 پیستون دانست.

پمپ هیدرولیک 9 پیستون که با هدف تامین قدرت هیدرولیک در ماشین آلات گوناگون از جمله تراکتور طراحی شده است، از ساختاری ساده و جمع و جور برخوردار است. این پمپ با توجه به قدرت بالایی که دارد، این قدرت را در حجم بسیار کمی جای داده است. این حجم کم پمپ هیدرولیک 9 پیستون باعث خواهد شد تا بتواند به راحتی بدون آنکه فضای قابل توجهی را اشغال کرده باشد، در جمع دیگر تجهیزات ماشین آلات گوناگون جای گیرد.

پمپ هیدرولیک 9 پیستون در ابعاد و استاندارد های متعددی تولید می ‌شود. در واقع حجم سیلندر ها است که توان خروجی پمپ را حاصل خواهد کرد. از این رو با افزایش حجم سیلندر ها که در نتیجه باعث حجیم شدن کل پمپ خواهد بود، می توان دبی های مختلفی را از پمپ انتظار داشت. پمپ هیدرولیک 9 پیستون، توان کار در فشار های بسیار بالا را دارد. این توانایی تا جایی است که می‌ توان به راحتی از آن برای تامین جریان سیالی سیستم های بسیار قدرتمند هیدرولیکی نیز استفاده کرد.

تعداد بالای سیلندر های موجود در پمپ هیدرولیک 9 پیستون می تواند خروجی یکنواختی را همراه کارکرد این پمپ سازد. در خروجی پمپ هیدرولیک 9 پیستون، جریان ضربانی وجود ندارد. این یکنواختی باعث خواهد شد تا بتوان به راحتی از طریق این پمپ یک شرایط دقیق کنترلی برای انواع بازو های مکانیکی برقرار کرد. یکی از نکات قابل توجه در کارکرد پمپ هیدرولیک 9 پیستون، سطح دبی پایین در خروجی آن است. این پمپ می تواند این دبی پایین را بدون ایجاد ضربان تولید کند. همین نکته است که آن را مطلوب برای طراحی انواع بازو های مکانیکی کرده است.

پمپ 9 پیستون تراکتوری

در کارکرد بازو های مکانیکی، نیاز به قدرت های بالایی است. از این رو انواع پیستونی کاملا مطلوب هستند. در عین حال در پمپ های پیستونی برای از میان بردن ضربان در جریان خروجی پمپ، سعی در افزایش دور کاری پمپ دارند. اقدامی که باعث دبی بالا در خروجی پمپ می شود . از این رو حذف ضربان در جریان، مساوی با افزایش سطح دبی خواهد شد. این راه حل افزایش سطح دبی، شرایط ایده ‌آل در کارکرد دقیق بازو های مکانیکی نخواهد بود.

یک راه حل دیگر برای حذف ضربه بدون افزایش سطح دبی که مطلوب کارکرد دقیق بازو های مکانیکی است، به کار بردن تعداد بالای پیستون در طراحی پمپ است. بدین ترتیب می توان در دور کم همراه با یک دبی مطلوب جریانی بدون ضربه ایجاد کرد. اتفاقی که همراه با مهندسی برتر در پمپ هیدرولیک 9 پیستون شاهد آن هستیم. از سوی دیگر پمپ هیدرولیک 9 پیستون، بدون تغییر در فشار سیستم و تنها با ایجاد جریان در سیالات است که وظایف پمپاژ گونه خود را به انجام می رساند.

قیمت پمپ هیدرولیک 9 پیستون تراکتوری (طرح مایلری)

 جهت استعلام قیمت پمپ های 9 پیستون هیدرولیکی ایرانی و ترک بر روی واتس اپ پیام ارسال نمایید.

ردیف

شرح

قیمت (تومان)

1

قیمت پمپ هیدرولیک 9 پیستون ایرانی صنایع

 

4،800،000

2

قیمت پمپ 9 پیستون ترک کازل

9،700،000

    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر

        مرتب‌سازی محصولات:

      • پیش‌فرض
      • ارزان‌ترین
      • گران‌ترین
      • جدید‌ترین
      • پرفروش‌ترین
      • پربازدیدترین
      • 1
      • 2
      • 3
      • 4
      • 5