خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

چرا بهتر است ماله برقی نخریم؟

خرید انواع ماله برای مصارف خاص ساختمان سازی

فهرست مطالب

ماله برقی یکی از انواع ماله های پروانه ای می باشد که کمتر از آن ها در پروژه های ساختمانی استفاده می شود.

چرا که ماله برقی خطر ابتلا به برق گرفتگی را تقویت می کند و دسترسی به نیروی برق همیشه و در تمامی پروژه ها میسر نخواهد شد. به همین جهت است که بیشتر از ماله های پروانه ای دیگری به جای ماله برقی استفاده می شود.

خرید انواع ماله برای مصارف خاص ساختمان سازی

برای مصارف خاص ساختمان سازی معمولا از انواع ماله استفاده می کنند. هر یک از انواع مختلف ماله ها چه ماله های دستی و چه ماله های موتوری را در پروژه ها و عملیات عمرانی مختلف مورد استفاده قرار می دهند.

بنابراین شما می بایست متناسب با نوع نیاز خود هر یک از این ماله ها را خریداری کنید. استفاده هر یک از این ماله ها در روند ساخت و ساز ساختمانی سبب صاف و صیقلی نمودن انواع مصالح ساختمانی از جمله گچ و بتن و... می شود.

هر چقدر پروژه عمرانی مورد نظر بزرگ تر باشد؛ به طور حتم نیاز به یک وسیله بزرگتری است تا به وسیله آن بتوان کار را با سرعت و کیفیت بیشتری به پیش برد.

به همین دلیل است که علاوه بر ماله های دستی، ماله پروانه ای و ماله های موتوری را نیز طراحی و تولید نموده اند تا بتوان به وسیله آن ها کار ساخت و ساز ساختمان ها را با سرعت و سهولت بیشتری به پیش برد.

یکی از همین ماله ها، ماله برقی می باشد که در دسته بندی ماله های پروانه ای قرار دارد و نسبت به سایر ماله های پروانه ای کمتر مورد استفاده قرار می گیرد.

حال ممکن است این سوال پیش آید که چرا بهتر است حتی الامکان از ماله برقی استفاده نکنیم و چه خطرات و تهدیدهایی را برای ما به همراه دارد؟ در ادامه ضمن معرفی این نوع از ماله های پروانه ای به این مسئله مهم نیز خواهیم پرداخت.

خرید انواع ماله برای مصارف خاص ساختمان سازی

آشنایی بیشتر با ماله برقی

ماله برقی نوعی از ماله های پروانه ای است. همام طور که از نام این نوع از ماله های پروانه ای کاملا مشخص است؛ ماله برقی با استفاده از جریان برق کار می کند.

به این صورت که به منظور به حرکت درآوردن موتور این نوع از ماله ها از نیروی برق استفاده می شود. همان طور که برای به حرکت درآوردن موتور ماله پروانه ای دیزل و بنزین به ترتیب از گازوئیل و بنزین استفاده می شود.

اما اگر قرار به استفاده از ماله پروانه ای باشد؛ بیش از آن که از ماله برقی استفاده شود؛ بیشتر از ماله های پروانه ای دیزل و بنزینی استفاده می شود. به همین دلیل هم هست که کمتر نامی از ماله برقی بر سر زبان ها جاری و ساری گشته است.

ماله برقی خود به دو نوع ماله برقی دستی و ماله برقی نفربر تقسیم بندی می شود که هر یک از آن ها کاربرد و کارایی خاص خود را دارند.

معمولا ماله برقی دستی را بیشتر در پروژه های کوچک و متوسط مورد استفاده قرار می دهند و ماله برقی نفربر را به علت نشستن اپراتور آن بر روی خودروی تعبیه شده در ماله برقی نفربر در پروژه های بزرگتر مورد استفاد قرار می دهند.

خطرات ناشی از ماله برقی و عدم استفاده از آن

با توجه به این مسئله که ماله برقی با استفاده از جریان برق کار می کند؛ خطرات خاص خود را دارد و ممکن است فردی که با ماله برقی کار می کند؛ دائما در معرض خطرات ناشی از برق گرفتگی باشد.

بنابراین با توجه به این مسئله که سطح روی بتن خیس است و ماله برقی نیز با جریان برق کار می کند؛ هر گونه شکاف در سیم برق به علت رسانایی آب بودن این دو در کنار همدیگر بسیار خطرناک می شود و می تواند خسارت های جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد.

بنابراین کمتر از ماله برقی در پروژه های ساختمان سازی استفاده می شود.

خطرات ناشی از ماله برقی و عدم استفاده از آن

چرا بهتر است ماله برقی نخریم؟

علاوه بر خطر برق گرفتگی که در ماله برقی وجود دارد و ممکن است خسارت هایی را برای شما به عنوان کارگر ساختمانی به همراه داشته باشد؛ بهتر است از خرید ماله های برقی به علت عوامل زیر خودداری کرد و به جای آن از ماله های پروانه ای یا موتوری مختلفی استفاده کرد. این عوامل عبارتند از:

1-    عدم دسترسی همیشگی به جریان برق

همیشه و در تمامی پروژه ها دسترسی به جریان برق ممکن نیست. یا به عبارتی دیگر دسترسی به برق شهری دشوار می باشد و همین مسئله باعث می شود تا استفاده از ماله برقی را سخت و حتی غیر ممکن سازد. از طرفی دیگر به هنگام قطعی برق دیگر نمی توان از ماله های برقی استفاده کرد و کار پروژه به خوبی پیش نمی رود.

2-    استفاده در مکان های محدود

ماله برقی را نمی توان در هر مکان و موقعیتی مورد استفاده قرار داد. چرا که با توجه به نیروی برقی موجود در این نوع از دستگاه ها تنها می توان آن ها را در موقعیت هایی مورد استفاده قرار داد که دسترسی به نیروی برق در آنجا میسر می باشد و در صورت عدم جریان برق در آن مکان نمی توان ماله های برقی را مورد استفاده قرار داد.

این در حالی است که سایر ماله های پروانه و موتوری را می توان در هر مکانی مورد استفاده قرار داد و با هیچ گونه محدودیتی رو به رو نخواهند شد.

به همین علت است که معمولا خرید ماله برقی توصیه نمی شود و به جای بهتر است از سایر ماله های دیگر استفاده کرد تا ضمن امنیت بیشتر بتوان به خوبی از این نوع وسیله ها در ساخت و ساز ساختمان ها استفاده کرد.

خرید ماله برقی

همان طور که گفته شد؛ خرید ماله برقی توصیه نمی شود. اما در هر صورت اگر تصمیم به خرید این نوع از ماله ها علی رغم تمامی مشکلات موجود داشته باشید؛ بهتر است به عواملی از جمله بزرگی تیغه های ماله، کیفیت ساخت دستگاه و ظرفیت آن ها توجه داشته باشید و به برند و ساخت دستگاه نیز دقت داشته باشید که بهترین و با کیفیت ترین نوع ماله های برقی را برای خود خریداری کنید.

هر چند که به طور کلی بهتر است به جای خرید ماله برقی، رو به خرید ماله بنزینی و دیزل آورید که خرید این دسته از ماله ها می تواند برای شما بهتر و شایسته تر باشد. به همین جهت است که به جای استفاده از ماله های برقی، بیشتر از سایر ماله های دیگر از جمله دیزل و بنزینی استفاده می شود.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر