خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

چرا بهتر است کمپکتور برقی نخریم؟

کمپکتور دستی بنزینی با موتور 7 اسب

فهرست مطالب

استفاده از کمپکتور در پروژه های مختلف ساختمان سازی

یکی از وسایلی که امروزه در پروژه های مختلف ساخت و ساز ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرد؛ دستگاه کمپکتور می باشد. از دستگاه کمپکتور در انواع و اقسام خود به منظور کمپکت کردن یا فشرده سازی مصالح ساختمانی از جمله خاک، شن و ماسه و... استفاده می شود که بیشتر به جهت پی ریزی در عملیات مختلف ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرد.

اما باید در نظر داشت در صورتی که قصد خرید این دستگاه را داشته باشید؛ بهتر است شناختی نسبی به هر یک از انواع مختلف دستگاه کمپکتور داشته باشید و سپس نسبت به خرید این دستگاه و رفع نیازهای خود در پروژه های عمرانی اقدامات لازم را صورت بخشید.

کمپکتور دستی بنزینی با موتور 7 اسب

به طور کلی کمپکتورها را می توان در انواع مختلف کمپکتور بنزینی، برقی و دیزل خریداری کرد. البته این تقسیم بندی جدا از تقسیم کمپکتورها به صورت کمپکتور صفحه ای یا قورباغه ای و دستی است.

در بین تقسیم کمپکتورها از نظر نوع سوخت و کارکرد آن ها به صورت بنزینی و دیزل و برقی، توصیه می شود حتی الامکان کمپکتور برقی را نخریم و به جای آن بهتر است کمپکتور بنزینی را خریداری کرد.

حال ممکن است این سوال شود که چرا بهتر است کمپکتور برقی نخریم؟ در ادامه به نکاتی در همین راستا اشاره خواهد شد تا به ضرس قاطع به این نتیجه دست یابید که کمپکتور برقی چندان مناسب خرید و استفاده نیست.

استفاده از کمپکتور در پی سازی با حجم بالا

چرا بهتر است کمپکتور برقی نخریم؟

اگر قصد خرید کمپکتور دارید؛ در بین انواع مختلفی که از کمپکتورها موجود است؛ بهتر است بنا به دلایلی کمپکتور برقی را خریداری نکنید. عمده ترین دلایلی که برای این منظور وجود دارد؛ به قرار زیر می باشند:

1-    تعمیر و نگهداری بالا

اگر کمپکتور برقی را با بنزینی مقایسه کنیم؛ به خوبی متوجه خواهیم شد که کمپکتور برقی نسبت به بنزینی بیشتر نیاز به تعمیر و نگهداری دارد. همین مسئله خود یک امتیاز منفی برای کمپکتور برقی به شمار می آید که به ما گوشزد می کند تا به جای کمپکتور برقی از نوع بنزینی این دستگاه ها با تعمیر و نگهداری بسیار کمتر آن ها استفاده کنیم.

2-    داغ کردن الکتروموتور

با توجه به کارکرد دستگاه با استفاده از جریان برق در بسیاری از موارد ممکن است الکتروموتور موجود در دستگاه شما زیادی داغ کند و از نظر ایمنی در کار مشکلاتی را برای شما به وجود آورد. بروز همین مشکل سبب عدم ترغیب افراد و اقشار بسیار زیادی به سمت و سوی این نوع از کمپکتورها شده است.

3-    قیمت و کیفیت پایین

هر چند که قیمت کمپکتور برقی نسبت به سایر انواع مختلف کمپکتورها کمتر است؛ ولی در عین حال کیفیت و کارایی این نوع از کمپکتورها نیز بسیار پایین تر از نوع بنزینی کمپکتورهاست و با توجه به این مسئله که کمپکتور بنزینی را برخلاف برقی می توان به راحتی در مساحت های کم هم مورد استفاده قرار داد و کارکرد با آن ها بسیار راحت تر و عملکرد آن ها هم مطلوب تر است؛ از کمپکتور بنزینی بیشتر از نوع برقی آن ها در عملیات و پروژه های مختلف ساخت و ساز ساختمانی استفاده می کنند.

4-    محدودیت زمانی استفاده از دستگاه

یکی دیگر از شایع ترین مشکلاتی که کمپکتورهای برقی دارند؛ محدودیت زمانی استفاده از آن ها در پروژه های عمرانی مختلف می باشد. به این ترتیب که در صورت زیاد استفاده کردن به صورت مداوم از کمپکتورهای برقی، این دستگاه ها داغ کرده و کارایی لازم خود را از دست بدهند.

به همین منظور نمی توان به صورت مداوم از آن ها استفاده کرد و باید به آن ها استراحت داد. به همین خاطر است که به جهت عدم استفاده طولانی مدت از کمپکتورهای برقی و متوقف شدن نا به هنگام آن  ها در حین عملیات کمتر از وجود کمپکتور برقی استفاده می شود. این در حالی است که کمپکتور بنزینی را شما می توانید به صورت مداوم و پیوسته مورد استفاده قرار دهید بدون آنکه کوچکترین عیب و ایرادی در دستگاه شما به وجود آید.

کمپکتور بنزینی هیساکی با موتور 5 اسب روبین ژاپن

5-    سرعت و نیروی کمتر

سرعت و نیروی لازم برای انجام عملیات فشرده سازی مصالح ساختمانی با استفاده از دستگاه کمپکتور برقی به مراتب خیلی کمتر از سرعت و قدرت سایر کمپکتورهای دیگر است. به همین منظور است که در پروژه ها و عملیات های عمرانی مختلف کمتر از این نوع از کمپکتورها استفاده می شود. با توجه به مهم بودن این دو فاکتور سرعت و قدرت کمپکتورها در کنار یکدیگر و دارا بودن آن ها در کمپکتور بنزینی و عدم وجود آن در کمپکتور برقی سبب عدم رغبت به خرید کمپکتور برقی برخلاف میل به خرید کمپکتور بنزینی در پروژه های مختلف عمران شده است.

6-    ابعاد کوچک کمپکتورهای برقی

کمپکتورهای برقی در قیاس با کمپکتورهای بنزینی دارای صفحه هایی با ابعاد کوچک تر هستند و همین مسئله سبب شده است تا نتوان آن ها را در پروژه هایی با ابعاد وسیع مورد استفاده قرار داد. در پروژه هایی که مساحت آن ها گنجایش لازم را دارد؛ از کمپکتور صفحه ای بنزینی بیشتر استفاده می شود.

با توجه به تمامی این موارد و نیز عوامل ریز و درشت دیگری که در این راستا وجود دارد؛ بهتر است کمپکتور برقی را مورد استفاده قرار ندهیم و به جای آن از کمپکتور بنزینی استفاده کنیم.

کمپکتور بنزینی با موتور 7 اسب واکر

خرید کمپکتور بنزینی به جای کمپکتور برقی؛ دستگاهی با قابلیت های بسیار بالا

در صورتی که قصد کمپکتور و استفاده از این دستگاه به منظور فشرده سازی مصالح مختلف از جمله خاک، شن و ماسه و... را دارید؛ بهتر است پیش از خرید تمامی جوانب لازم را در نظر بگیرید تا در نهایت بهترین انتخاب را پیش رو داشته باشید.

با توجه به مسائلی که در بالا به آن ها اشاره شد و معایب کمپکتورهای برقی را در آن ها یادآور گشتیم و نیز با توجه به این مسئله که کمپکتورهای بنزینی هیچ یک از این معایب را ندارند؛ با مقایسه ای که میان این دو نوع مختلف کمپکتورها صورت می گیرد؛ می توان به ضرس قاطع اذعان داشت که خرید کمپکتورهای برقی برای بسیاری از پروژه های عمرانی شایسته نیست و حتی الامکان بهتر است کمپکتورهای بنزینی را هر چند با قیمت بالاتر ولی با کارایی و کیفیت بیشتر خریداری نمود.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر