خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

چرا کمپکتور بنزینی ایده آل ترین مدل کمپکتور است؟

چرا کمپکتور بنزینی ایده آل ترین مدل کمپکتور است؟

فهرست مطالب

چرا کمپکتور بنزینی ایده‌آل‌ترین نوع کمپکتور است؟

در این مقاله قصد داریم تمرکز بیشتری بر کمپکتور بنزینی داشته باشیم. ما معتقدیم که کمپکتور بنزینی ایده‌آل‌ترین نوع کمپکتور برای مصارف متعددی است اما در عین حال این یک حکم کلی و مطلق نیست و لازم است بدانید، همواره نیازهای شما ممکن است با سایرین متمایز باشد.

پس با این وجود باید گفت اعتقاد ما به برتری کمپکتور بنزینی ، برآمده از تجربه عامه بازار است و در ادامه تلاش می‌کنیم تا علل آن را بررسی کنیم اما این برتری را همیشگی، مطلق و دائمی نمی‌دانیم. پس بدون فوت وقت با در نظر داشتن این نکته اخیر به سراغ بررسی علل برتری کمپکتور بنزینی و بیشتر بودن قیمت کمپکتوریاد شده، خواهیم رفت.

 

کمپکتور بنزینی جهت کوبش آسفالت

نگاهی اجمالی به ماهیت کمپکتور بنزینی

کمپکتور صفحه‌ای و کمپکتور قورباغه‌ای دو نوع از کمپکتورها هستند که در حال حاضر و در این یادداشت، مقصود ما از کمپکتور بنزینی ، کمپکتور صفحه‌ای است. در یک کمپکتور صفحه‌ای ، اساس کار به این شکل است که یک موتور ویبراتور تولید لرزش کرده و این لرزش به صفحه‌ای بزرگ از جنس فلز منتقل خواهد شد.

ترکیبی از وزن صفحه فلزی و قطعات کمپکتور بنزینی با لرزش مداوم تولید شده، باعث می‌شود تا خاک زیر سطح پلیت(صفحه) کوبیده شده و در اصطلاح کامپکت(فشرده) شود.

هدف از فشرده کردن خاک چیست؟

پاسخ تخصصی و علمی به این پرسش، شاید نیازمند چندین واحد دانشگاهی در رشته مهندسی عمران یا حتی مکانیک باشد اما می‌توان به طور اجمالی گفت که:

  •         دلیل اصلی برای فشرده کردن خاک با وسایلی مانند کمپکتور بنزینی ، کاهش شانس فرونشست خاک در زیر فشارهای آتی است.
  •         تراکم خاک باعث می‌شود تا مقاومت برشی خاک به میزان چشمگیری افزایش پیدا کند. به بیانی ساده می‌توان گفت که باعث می‌شود لایه‌های افقی خاک، با نیروی بیشتری دچار گسست شوند. این یعنی شما در عمل با وسایلی مانند کمپکتور بنزینی ، استحکام خاک را افزایش خواهید داد.
  •         تراکم خاک منجر به کاهش نسبت فضاهای خالی موجود در بین قطعات خاک شده و این باعث جلوگیری از جریان یافتن آب در خاک خواهد شد. در بسیاری از موارد نفوذناپذیری خاک در برابر آب، به منظور ممانعت از شسته شدن یا حرکت خاک الزامی است.

این سه مورد تا حدود زیادی هدف از فشرده‌سازی خاک را تشریح می‌کنند. حال که با ماهیت کلی وسیله و کاربرد آن اطلاع یافتیم، نوبت به بررسی علل برتری مدل بنزینی آن رسیده است. 

 

کوبش خاک با کمپکتورهای بنزینی سنگین وزن

چرا کمپکتور بنزینی ایده‌آل‌ترین گزینه برای این کار است؟

ایده‌آل‌ترین بودن در دنیای ابزارآلات در واقع به معنی کاربردی‌تری بودن است و این اصلی‌ترین معیار برای تشخیص ایده‌آل بودن هر یک از ابزار کاربردی در صنایع و حیطه‌های مختلف است. پس با این وجود در واقع مراد از ایده‌آل بودن یک کمپتور، کاربردی بودن آن در یک سطح عالی است.

با این وجود اجازه دهید تا این سوال را اصلاح و سپس به آن پاسخ دهیم؛ چرا کمپکتور بنزینی کاربردی‌ترین انتخاب است؟ ما چند نکته در پاسخ به این پرسش داریم:

  •         طول عمر بیشتر کمپکتور بنزینی
  •         قدرت بیشتر کمپکتور بنزینی
  •         توانایی کمپکتور بنزینی برای پوشش مساحت‌های بیشتر
  •         سهولت عیب‌یابی، تعمیر و تعویض قطعات کمپکتور بنزینی

در ادامه به تشریح این نکات خواهیم پرداخت.

طول عمر بیشتر کمپکتور بنزینی

همچنان صنعت، چه در سطح کلان و چه در سطح خرد، ترجیح می‌دهد اتکای خود بر حوزه مکانیک را حفظ کرده و به این حوزه بیش از حوزه برق متکی است. این موضوع علل فراوان و متعددی دارد اما در مورد وسیله‌ای مانند کمپکتور صفحه‌ای، مبحث طول عمر اهمیت بالایی دارد و باعث شده تا ما اتکا بر مکانیک را بیشتر ترجیح دهیم.

اتکا بر حوزه مکانیک یعنی به کار بستن موتورهای بنزینی(یا دیزلی) و اتکا بر حوزه برق به معنی به کار بستن موتورهای الکتریکی است.

این موضوع اصلاً محل منازعه نیست که موتورهای بنزینی تا چه حد طول عمر بالای خود را اثبات کرده‌اند. به ماشین‌ها و خودروهای حاضر در خیابان‌ها نگاه کنید؛ خودتان متوجه خواهید شد که موتورهای بنزینی تا چه میزان طول عمر بیشتری دارند. حال کافیست همین طول عمر را با طول عمر موتورهای برقی و الکتریکی رایجی که اطراف خود می‌بینید مقایسه کنید.

قدرت بیشتر کمپکتور بنزینی

موتورهای الکتریکی هر قدر هم شتابان پیشرفت کنند، همچنان فاصله زیادی با موتورهای بنزینی در امر قدرت دارند. در حالی که دستیابی به چند اسب بخار در یک موتور بنزینی اصلاً کار سختی نیست، برای تولید یک موتور برقی با وات(توان) برابر با همین میزان از اسب بخار چالش‌های زیادی وجود دارد.

از لزوم بالا بودن جریان، استفاده از برق سه‌فاز یا لزوم طراحی پیچیده بالشتک و روتور. به تبع همین موضوع کمپکتور بنزینی نیز همواره قوی‌تر از مدل‌های برقی ظاهر شده و این در عمل برای کاربران این وسیله نیز مشخص است. 

 

زمین کوب بنزینی برند واکر آلمان

توانایی کمپکتور بنزینی برای پوشش مساحت‌های بیشتر

هنگامی که با مساحت‌های زیادی از خاک ربرو باشید، متوجه خواهید شد جزئیات عملکرد وسیله تا چه حد اهمیت دارند. شما برای پوشش یک مساحت بالا، نیاز است تا وسیله را مدت زمان زیادی به طور مداوم روشن نگاه دارید و این تازه شروع چالش‌هاست. وقتی که پای مداوم روشن ماندن کمپکتور صفحه‌ای وسط باشد، برگ برنده متعلق به  کمپکتور بنزینی است.

تجربه نشان داده که موتورهای الکتریکی در ساعات کاری مداوم با مشکلات عدیده‌ای از جمله افزایش دما روبرو شده و حتی ممکن است با حریق یا انفجار روبرو شوند.

در حالی که موتورهای بنزینی با این قسم از مشکلات روبرو نشده و برای آنکه به مرحله بحران و تنش وارد شوند، باید ساعت‌های متمادی بدون وقفه روشن باشند.

سهولت عیب‌یابی، تعمیر و تعویض قطعات کمپکتور بنزینی

استفاده از کمپکتور بنزینی به لحاظ تقدم زمانی، نسبت به مدل‌های برقی برتری دارد. به بیانی دیگر سال‌ها پیش از آنکه موتورهای الکتریکی فراگیر شده و بتوانند در تولید کمپکتور دستی یا هر نوع کمپکتور دیگری، به شکل مؤثر مشارکت داشته باشند، این موتورهای بنزینی بودند که وظیفه تأمین نیروی محرکه این دست ابزارهای را برعهده داشتند.

همین مسئله باعث شده تا عموماً افراد حرفه‌ای فعال در این حوزه، اعم از فروشندگان و تعمیرکاران، شناخت بهتری نسبت به کمپکتور بنزینی داشته باشند.

این بدان معناست که در شناخت ویژگی‌ها، تأمین قطعات و تعمیر اجزای مختلف آن عملکرد بهتری داشته و برای کاربران خدمات بهتری فراهم می‌کنند.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر