خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

چطور از قیچی خم و برش میلگرد استفاده کنیم؟

انواع مختلفی از میلگرد کنار یکدیگر

فهرست مطالب

چطور از قیچی خم و برش میلگرد استفاده کنیم؟

استفاده از میلگردها در روند ساخت و ساز ساختمانی

یکی از مصالح یا مواد پرکاربرد در روند ساخت و ساز ساختمانی،  میلگردها بوده که در ابعاد و اندازه های مختلف تولید می گردند. چرا که برای آرماتوربندی ساختمان ها نیاز به میلگردهایی از جنس فولاد می باشد که مقاومت کششی بتن را افزایش می دهند. اما ممکن است در روند آرماتوربندی ساختمان، نیاز به برش میلگردها باشد. با توجه به جنس آهنی بودن آن ها، نیاز به یک وسیله ای است که به کمک آن بتوان میلگردها را خم کرد یا آن ها را برش داد. به همین جهت است که از قیچی خم و برش میلگرد در این زمینه استفاده می شود. بنابراین در صورتی که نیاز به خمش و برش میلگردها دارید؛ بهتر است هر چه سریعتر به فکر خرید یک دستگاه خم و برش میلگرد یا قیچی خم و برش میلگرد باشید تا با استفاده از آن بتوانید به هدف مورد نظر خویش نائل آیید.

استفاده از قیچی خم و برش میلگرد

قیچی خم و برش میلگرد که با نام های دیگری از جمله: دستگاه برش میلگرد و گیوتین میلگرد یا قطع کن میلگرد نیز از آن یاد می شود؛ از جمله دستگاه های پرکاربردی است که می توان از آن در ساخت و ساز ساختمانی به خوبی استفاده کرد. این دستگاه ها را می توان در انواع و اقسام مختلفی خریداری کرد که در ابعاد و اندازه های متفاوت خود در ساخت و ساز ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرند. شما می توانید بسته به نوع میلگرد و قطر آن ها، از قیچی خم و برش میلگرد استفاده کنید تا آن ها را در اندازه های دلخواه خود خم کنید و یا آن ها را قطع کنید. بنابراین استفاده از این دستگاه در ساخت و ساز ساختمان ها بسیار کاربرد دارد. اما در صورتی که قصد خرید این دستگاه را دارید؛ باید در نظر داشته باشید که پیش از خرید قیچی خم و برش دستگاه باید حتما معیارها و عوامل مختلفی را در نظر داشت تا در نهایت با در نظر گرفتن هر یک از این عوامل بتوان بهترین خرید را در پیش رو داشت.

انواع مختلفی از میلگرد کنار یکدیگر

راهنمای خرید قیچی خم و برش میلگرد

اگر قصد خرید قیچی خم و برش میلگرد دارید تا با استفاده از آن بتوانید در هر یک از عملیات عمرانی و پروژه های ساختمان سازی، بتوانید میلگردها را در ابعاد و اندازه های مختلف خم کنید یا آن ها را برش دهید. اما پیش از خرید در نظر گرفتن هر یک از عوامل زیر لازم و ضروری است:

1-سرعت برش قیچی میلگرد بر هیدرولیک

شاید یکی از ابتدایی ترین مسائلی که تا پیش از خرید قیچی خم و برش میلگرد می بایست در نظر داشت؛ سرعت برش میلگردهاست. چرا که استفاده از ماشین آلات صنعتی می بایست روند کار را تسریع ببخشند. بنابراین با توجه به عملکرد دستگاه های مختلف در این راستا شما می بایست به فکر دستگاهی باشید که به صورت خودکار با سیستم هیدرولیکی، با سرعت بسیار بالا و چشمگیری فرآیند خمش و برش میلگردها را بر عهده گیرند. به طور معمول یک قیچی خم و برش میلگرد می تواند در بازه زمانی 3 تا 5 ثانیه انواع میلگردها را خم کرد یا آن ها را برش داد.

2-سیستم برق در دستگاه قیچی برش میلگرد

روال کار با یک قیچی خم و برش میلگرد به صورت برقی و مکانیزه می باشد. بنابراین می توان یک قیچی خم و برش میلگرد برقی را به صورت تکفاز یا سه فاز خریداری کرد. طبیعتا نوع سه فاز این دستگاه ها از قدرت و کارایی بالاتر و بیشتری بهره مند می باشد. به این صورت که اگر سایز میلگرد 50 یا بیشتر بود؛ دیگر استفاده از قیچی خم و برش میلگرد تکفاز جوابگو نیست و حتما بایستی از نوع سه فاز این دستگاه ها استفاده کرد.

3-ابعاد و اندازه های مختلف دستگاه برش میلگرد

ابعاد و اندازه ها و همچنین وزن دستگاه یا قیچی خم و برش میلگردها با یکدیگر متفاوت می باشند. بنابراین شما می بایست حتما به نیاز خود توجه داشته باشید. چرا که بسته به نوع پروژه عمرانی و استفاده از میلگردهای مختلف در هر یک از ساختمان های مختلف، می بایست از وجود دستگاه هایی بهره برد که متناسب با سایز میلگردها طراحی و تولید گشته اند. به این صورت که اگر می خواهید از قیچی خم و برش میلگردها در یک پروژه بزرگ استفاده کنید؛ حتما بایستی آن ها را در ابعاد و اندازه های بزرگ خریداری و مورد استفاده قرار دهید.

4- سیستم محرک دستگاه میلگرد بر

نوع برش میلگردها نیز به شیوه های مختلفی صورت می گیرد که همین مسئله در انتخاب قیچی خم و برش میلگرد مورد نظر شما می تواند تأثیرگذار باشد. سیستم های برش می توانند به صورت هیدرولیکی، مکانیکی یا گیربکسی باشند که مدل برش هیدرولیکی نسبت به سیستم برش گیربکسی روش نوین و جدیدتری به شمار می آید. سرعت برش میلگردها در این نوع از روش ها بسیار بالاتر می باشد و اکثریت دستگاه های میلگرد بر را بر پایه سیستم هیدرولیک طراحی و تولید می نمایند.

قیچی خم و برش میلگرد تکفاز دو چرخ پیکانی

خرید قیچی خم و برش میلگرد متناسب با نیاز و بودجه شما

در پایان پس از نکاتی که به عنوان راهنمای خرید قیچی خم و برش میلگردها اعلام شد؛ در صورتی که قصد خرید این نوع از دستگاه ها را دارید تا در عملیات عمرانی بتوانید از آن ها به خوبی بهره مند شوید؛ بهتر است به این نکته بسیار مهم توجه داشته باشید که می بایست قیچی خم و برش میلگرد را درست متناسب با نیاز و بودجه خویش خریداری کنید.

خرید دستگاه خاموت زن یا میلگرد بر:

به این صورت که دستگاه های بسیار متنوعی برای خمش و برش میلگرد ها وجود دارند که شما می بایست با توجه به نیاز خود اقدام به خرید قیچی خم و برش میلگرد یا دستگاه خم زن میلگرد نمایید. به فرض  اینکه اگر قصد شما از خرید دستگاه، ایجاد خم های مختلف با زوایای دقیق می باشد، دیگر خرید دستگاه میلگرد بر منطقی نبوده و باید به سمت خرید دستگاه خاموت زن بروید.

همچنین اگر شما نیاز به برش میلگردهای با سایزهای بزرگ داشته باشید؛ باید سایز بزرگ قیچی خم و برش میلگرد را متناسب با سایز میلگردها انتخاب نمایید تا نیاز خود را بدین وسیله پاسخ گویید.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر