خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

چطور یک بخاری گلخانه ای مناسب خریداری کنیم؟

فهرست مطالب

استفاده از سیستم گرمایشی در گلخانه ها

گلخانه ها به همراه مرغداری ها و سالن های پرورش قارچ و... از جمله مکان هایی به شمار می آیند که در برخی از فصول سال به علت سرمای زیاد نیاز به هیتر حرارتی یا بخاری گلخانه ای دارند تا با خرید بخاری گلخانه ای بتوانند نیاز خود را در روزهای سرد سال برطرف کنند و از بروز سرمازدگی و آسیب ها و خسارت های بسیار زیاد به محصولات خود جلوگیری کنند.

بنابراین نیاز است تا با بکارگیری یک بخاری گلخانه ای از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری به عمل آورد تا بتوان در نهایت شاهد بارور شدن بسیاری از گیاهان در گلخانه های خود شد.

به همین علت در ادامه این مطلب برآن شده ایم تا با ارائه راهکارهایی به عنوان راهنمای خرید بخاری گلخانه ای شما را در انتخاب بهترین و کارآمدترین بخاری های گلخانه ای یاری نماییم تا بتوانید بهترین تصمیم ممکن را گرفته و وسیله ای را خریداری کنید که می توانید به وسیله آن نیاز خود را در گلخانه های خود تأمین نمایید.

آشنایی با هیتر حرارتی یا بخاری گلخانه ای

هیتر حرارتی یا بخاری گلخانه ای یکی از تجهیزات و وسایل گرمایشی پراستفاده ای در گلخانه های امروزی است که گرمای موجود در خود را در قالب هوایی پاک و به دور از هر گونه آلایندگی به وجود آمده از احتراق تولید می کند و آن را در محیط اطراف خویش منتشر می سازد.

با توجه به این مسئله که شرایط جوی و آب و هوایی می تواند تأثیر بسیار زیادی در پرورش محصولات گلخانه ای داشته باشد؛ بهتر است به میزان حرارت و رطوبت و اکسیژن موجود در گلخانه ها توجه ویژه ای داشت تا به رشد و بارور شدن محصولات گلخانه ای اطمینان بیشتری حاصل نمود.

بنابراین به طور کلی هم سرمای بیش از حد ممکن می تواند سبب از بین رفتن گیاهان و محصولات کشاورزی گردد و هم گرمای بیش از حد باعث بروز آسیب هایی می شود. به همین علت است که بایستی به دنبال بهترین و کارآمدترین نوع یک بخاری گلخانه ای باشید تا بدین ترتیب بتوانید از وجود آن ها در گلخانه های خود به خوبی استفاده کنید.

راهنمای خرید بخاری گلخانه ای

در صورتی که قصد خرید بخاری گلخانه ای دارید؛ بهتر است تا پیش از خرید به یک سری نکات توجه داشته باشید تا در نهایت بتوانید بهترین خرید را در پیش رو داشته باشید. به عنوان راهنمای خرید بخاری گلخانه ای پیش از خرید توجه به هر یک از موارد زیر لازم و ضروری است:

1-    کیفیت و بازدهی لازم

شما بهتر است با توجه به انواع و اقسامی که از بخاری های گلخانه ای وجود دارد؛ از وجود بخاری گلخانه ای با بازدهی بسیار بالایی بهره مند شوید. راندمان کاری 80 تا 85 درصدی می تواند برای یک بخاری گلخانه ای برای شما مناسب باشد که بهتر است به این مسئله پیش از خرید توجه داشته باشید.

2-    کوره بخاری گلخانه ای

کوره بخاری گلخانه ای یکی از قطعات موجود در آن هاست که در صورت عدم توجه به آن ها ممکن است با انتخاب یک کوره نامرغوب، هر از چند گاهی مجبور به تعمیر یا تعویض این قطعه باشید. بنابراین جنس کوره می تواند پیش از انتخاب یکی از مسائل مهم در انتخاب بخاری گلخانه ای مورد نظر باشد.

3-    جنس بدنه بخاری گلخانه ای

اینکه جنس بدنه بخاری گلخانه ای از چیست؟ خود می تواند به شما در انتخاب یا عدم انتخاب یک هیتر حرارتی کمک کند. چرا که هر چقدر جنس بدنه بخاری های گلخانه ای از کیفیت و کارایی بالایی برخوردار بوده باشد؛ شما می توانید مدت زمان بیشتری را از هیتر حرارتی در گلخانه های خود استفاده کنید.

چرا که جنس بدنه بی کیفیت می تواند پس از مدت زمانی استفاده دچار زنگ زدگی و تغییر حالت شود که نشانه خوبی برای بخاری گلخانه ای نیست. بنابراین جنس بدنه را به عنوان یکی از اصلی ترین فاکتورهای انتخاب برای خود قرار دهید.

4-    توجه به مشعل حرارتی

در صورتی که قصد خرید بخاری گلخانه ای دارید؛ بهتر است به نوع سوخت به کار گرفته شده در مشعل این گونه از وسایل گرمایشی گلخانه ها توجه داشته باشید. به طور کلی مشعل بخاری های گلخانه ای می تواند به صورت گازسوز، گازوئیل سوز و دوگانه سوز باشد که هر یک از آن ها کاربرد خاص خود را دارد. ضمن اینکه باید به مدل و ظرفیت حرارتی آن ها هم توجه داشته باشید.

5-    برگه ضمانت نامه و خدمات پس از فروش

ضمن کاربردی بودن بخاری گلخانه ای بهتر است شما در نهایت به گارانتی و خدمات پس از فروش دستگاه مورد نظر هم توجه داشته باشید تا در صورت بروز هر گونه اتفاق در طول دوره ضمانت نامه بتوانید با در دست داشتن گارانتی موجود در آن از وجود تعمیرات رایگان در نمایندگی ها و خدمات پس از فروش محصول خریداری شده هم به خوبی استفاده کنید.

6-    سطح گرمایش با توجه به متراژ گلخانه

اینکه متراژ گلخانه شما چه میزان است؟ خود یکی از عوامل دخیل در انتخاب شما به حساب می آید. بنابراین در صورتی که به طور مثال متراژ گلخانه شما 500 متر باشد؛ شما با خرید یک بخاری گلخانه ای متناسب در این اندازه ها می تواند گرمایش لازم را به وجود آورید. اگر این متراژ کمتر یا بیشتر باشد؛ طبیعتا باید از هیترهای حرارتی کوچک تر و بزرگ تری استفاده کنید که با متراژ گلخانه های شما همخوانی دارد.

7-    برند بخاری گلخانه ای

با توجه به این مسئله که بخاری گلخانه ای را در برندهای مختلفی طراحی و تولید می کنند. شما می توانید این نوع از وسایل را در برندهای متفاوتی خریداری کنید. اما بهتر است از وجود بهترین و کارآمدترین نوع بخاری های گلخانه ای با بهترین برند ممکن استفاده کنید تا بدین ترتیب بتوانید نیاز خود را با خرید یک بخاری گلخانه ای برطرف نموده و شاهد بارور شدن گل ها و گیاهان موجود در آن شوید.

بنابراین به طور کلی با در نظر گرفتن هر یک از این موارد شما می توانید یک بخاری گلخانه ای را در قیمت های به صرفه و کیفیت بالایی متناسب با نوع نیاز خود در گلخانه ها خریداری کنید که می تواند پاسخگوی گلخانه شما در روزهای سرد سال باشد.

 

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر