خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

چطور یک دستگاه کاتر بخریم؟

نیاز به ابزاری در جهت برش آسفالت و بتن

فهرست مطالب

دستگاه کاتر بتن بر یکی از ماشین آلات صنعتی به شمار می آید که شما می توانید با خرید این دستگاه به راحتی هر نوع بتن سفت و سخت و یا آسفالتی را برش دهید. برای خرید دستگاه کاتر بتن بر یا آسفالت بر می بایست به نکاتی توجه داشته باشید تا با رعایت این نکات و مدنظر قرار دادن آن ها بتوانید بهترین خرید را در پیش داشته باشید.

نیاز به ابزاری در جهت برش آسفالت و بتن

با توجه به سفت و سخت بودن آسفالت ها و بتن ها در بسیاری از عملیات عمرانی نیاز به یک دستگاه و ماشین آلات صنعتی بسیار قدرتمندی است که بتوان به وسیله آن آسفالت ها و بتن ها را برش داد. اسم این دستگاه قدرتمند، دستگاه کاتر بتن بر می باشد.

دستگاه کاتر آسفالت بر یا بتن بر و دستگاه کاتر آسفالت بر از جمله دستگاه هایی به شمار می آیند که با توجه به شاسی بسیار قدرتمند خود و موتور دو زمانه و چهار زمانه با منبع سوخت های مختلف به شما کمک می کند تا به راحتی بتوانید در هر یک از عملیات عمرانی به هدف مورد نظر خویش دست یابید.

بنابراین در صورتی که قصد خرید دستگاه کاتر بتن بر یا آسفالت بر دارید تا به وسیله آن بتوانید به راحتی و بدون نیاز به اعمال فشار و نیروی زیاد با کمترین نیروی انسانی انواع آسفالت و بتن های سفت و سخت را از میان بردارید؛ بهتر است پیش از خرید دستگاه به نکاتی در این زمینه توجه داشته باشید تا بهترین دستگاه را برای هدف و غرض خویش خریداری کنید و با استفاده از آن بتوانید نیاز خود را در بسیاری از عملیات های عمرانی پاسخ گویید.

نیاز به ابزاری در جهت برش آسفالت و بتن

معرفی اجمالی دستگاه کاتر بتن بر و کارکرد با آن

دستگاه کاتر بتن بر از جمله ابزارآلات و ماشین آلات صنعتی ساختمانی و عمرانی به شمار می آید که دارای نمونه های مختلف و انواع گوناگونی است که هر یک از آن ها در مدل های برقی، بنزینی و دیزلی با منبع سوخت مختلفی کار می کنند.

هر چند که هدف از تولید هر یک از این دستگاه ها، برش بتن های سفت و سخت است؛ ولی در عین حال نحوه کارکرد با هر یک از آن ها متفاوت بوده و هر یک از آن ها دارای مزایا و معایب مختلفی هستند و در قیمت های متفاوتی تولید و روانه بازار شده اند تا هر یک از افراد متناسب با نیاز و بودجه خویش بتوانند دستگاه کاتر بتن بر مورد نیاز خود را خریداری کنند.

شما می توانید دستگاه کاتر بتن بر را با توجه به برش بتن های مختلف و درجه سختی هر یک از آن ها در توان و نیروهای مختلفی خریداری کنید. شرکت ها و برندهای مختلفی در ایران و سراسر جهان هستند که تولید دستگاه کاتر بتن بر را بر عهده گرفته اند. بنابراین پیش از خرید این دستگاه می بایست به نکات مختلفی در این راستا توجه داشته باشید.

راهنمای خرید دستگاه کاتر بتن بر

در این بخش سعی برآن شده است تا به عنوان راهنمای خرید دستگاه کاتر بتن بر به برخی نکات حائز اهمیت در این راستا توجه شود. بنابراین در صورتی که قصد خرید دستگاه کاتر بتن بر دارید؛ می بایست به هر یک از این نکات توجه داشته باشید تا انتخاب بهتری را در پیش رو داشته باشید. این نکات حائز اهمیت به قرار زیر می باشند:

1-    انواع مختلف دستگاه کاتر بتن بر

اولین مسئله پیش از خرید دستگاه کاتر بتن بر، توجه به انواع مختلف آن هاست. به این صورت که دستگاه کاتر بتن بر برقی که با جریان برق کار می کند؛ در قیاس با مدل های دستگاه کاتر بتن بر بنزینی و دیزل عملکردی ضعیف تر دارد و با توجه به این مسئله که در پروژه های عمرانی با مساحت زیاد به علت سیمی بودن آن ها نمی توان خیلی از دستگاه کاتر بتن بر برقی استفاده کرد؛ استفاده از این مدل دستگاه ها کمتر پیشنهاد می شود.

دستگاه کاتر بتن بر دیزل قدرت بالاتری دارد؛ ولی عیب این نوع دستگاه ها ایجاد آلودگی بسیار زیاد می باشد. اما در این بین دستگاه کاتر بتن بر بنزینی نسبت به تمامی انواع این دستگاه ها عملکردی بهتر دارد و با اقبال عمومی مواجه شده است. قدرت بالای کاتر بتن بر بنزینی و تیغه های مناسب آن و نیز موتور چهار زمانه بنزینی موجود در این دستگاه، آن را به پرفروش ترین دستگاه کاتر بتن بر تبدیل کرده است.

2-    توجه به قدرت دستگاه

حال که با انواع مختلف دستگاه کاتر بتن بر آشنا شدیم؛ در صورتی که قصد خرید این مدل از دستگاه کاتر بتن بر را دارید؛ بهتر است به قدرت موتور آن هم توجه داشته باشید. شما می توانید کاتر بتن بر را با موتورهای 13، 15 و 16 اسب بخار خریداری کنید که هر چقدر اسب بخار موتور دستگاه بیشتر باشد؛ توان و قدرت دستگاه هم به مراتب بالا خواهد رفت.

البته به این نکته بسیار حائز اهمیت هم باید توجه داشته باشید که تیغه کاتر و موتور باید با همدیگر تناسب داشته باشند. به عنوان مثال: اگر تیغه کاتر دستگاه 45 سانت باشد؛ شما می بایست دستگاه کاتر بتن بری را خریداری کنید که موتور آن 15 و 16 اسب بخار باشد.

اگر تیغه 35 سانت باشد و موتور دستگاه 13 اسب بخار باشد؛ برای برش بتن کافی نیست. ولی برای برش آسفالت موتور 13 اسب بخار کفایت می کند. بنابراین به تناسب تیغه ها و موتور دستگاه باید توجه ویژه داشت.

3-    توجه به شاسی دستگاه

علاوه بر موتور دستگاه کاتر بتن بر بهتر است به شاسی دستگاه هم توجه ویژه ای شود و بهترین شاسی را برای دستگاه مورد نظر خریداری کنید تا بتوانید به خوبی به وسیله دستگاه مورد نظر نیاز خود را در پروژه های مختلف برآورده نمایید. بهتر است از شاسی های با ورقه های نازک تر در سطح روی دستگاه کاتر بتن بر استفاده شود که هم آهن کمتری در آن ها استفاده شده باشد و هم بتوان راحت تر آن ها را برش داد و جوش زد.

راهنمای خرید دستگاه کاتر بتن بر

خرید دستگاه کاتر بتن بر با مدنظر قرار دادن نکات لازم

بنابراین به طور کلی تا پیش از خرید دستگاه کاتر بتن بر می بایست در وهله نخست هدف خود را از خرید این دستگاه مشخص کنید و سپس بر حسب نیاز و بودجه لازم برای خرید دستگاه رو به خرید بهترین مدل از این دستگاه ها آورید تا بتوانید به کمک آن به هدف مورد نظر خویش نائل آیید.

توجه داشته باشید که تیغه هایی که در این دستگاه تعبیه و طراحی شده اند؛ می توانند بر حسب اندازه های مختلف عمق متفاوتی را از سطح بتن برش دهند. بنابراین توجه به سایز و ابعاد تیغه ها در خرید دستگاه بسیار مهم است.

خرید دستگاه کاتر بتن بر با مدنظر قرار دادن نکات لازم

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر