خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

چطور یک موتور برق مناسب خریداری کنیم؟

نحوه انتخاب موتور برق متناسب با وسایل یک خانه

فهرست مطالب

امروزه با توسعه شهرنشینی و افزایش منازل تقاضا برای انرژی برق نسبت به گذشته بسیار افزایش یافته به طوری که نیروگاه های برق دیگر توان تامین برق را ندارند و در برخی زمان ها با قطعی جریان برق مواجه می شویم، از همین رو به وسیله ای دیگر برای رفع این کمبود نیاز پیدا می کنیم وسیله ای به نام موتور برق.

موتور برق ها در هنگام کار معمولا همراه با صدا هستند حتی مدل های سایلنت آن نیز کاملا بی صدا نیست و صدای موتور برق چیزی نیست که اکثر ما علاقه به شنیدن آن باشیم اما با توجه به عدم تامین صحیح برق توسط نیروگاه های برق، وجود موتور برق امری ضروری هست.

خیلی از مشتریان در هنگام خرید موتور برق سردرگم می شوند و نمی دانند چه موتور برقی انتخاب کنند و چه مدلی به کار آنها می آید، در این مطلب سعی بر آن شده است مطالبی ارائه  بشود  تا در هنگام خرید موتور برق بهترین انتخاب را داشته باشیم.

راهنمای خرید موتور برق :

1 .   توان مورد نیاز :

یک راه ساده برای آنکه بدانید به چه موتور برقی با چه توانی نیاز دارید مشخص کردن توان وسایلی است که می خواهید توسط موتور برق به کار بیاندازید، یخچال، وسایل گرمایشی- سرمایشی، تلویزیون و روشنایی، همه این وسایل توان مشخصی داند و اگر نمی دانید توان دستگاه چه مقدار است به پلاکی که روی بدنه آن نصب شده است مراجعه کنید که اطلاعات مفیدی دراختیار شمامی گذارد از جمله توان مصرفی آن. نکته ای که باید توجه کنید این است که اگر تعداد وسایلی که می خواهید روشن کنید بیشتر باشد به همان نسبت به موتور برق بزرگتری نیاز پیدا خواهید کرد.

دستگاه

تلویزیون

پخش ویدئو

فریزر

تهویه هوا

کامپیوتر

توان مصرفی

150 وات

80 وات

400 وات

1500 وات

550 وات

 

نحوه انتخاب موتور برق متناسب با وسایل یک خانه

پس از آنکه توان وسایل برقی خود را بدست آوردید می توانید موتور برق مورد نظر را انتخاب کنید، موتور برق خود نیز دارای مشخصاتی می باشد که باید در هنگام خرید دقت بفرمایید:

ولتاژ خروجی :

ولتاژی که توسط موتور برق ها تولید می شود باید قبل خرید چک شود در برخی کشورها بین 220 تا 250 ولت و در برخی دیگر 110 یا 120 ولت می باشد، شما باید با توجه به ولتاژ کشوری که در آن زندگی می کنید موتور برق متناسب با آن تهیه کنید.

توان خروجی دائم :

توان خروجی که موتور برق می تواند برای مدت زمان طولانی تولید کند توان خروجی دائم گفته می شود که بر اساس کاوا ( KVA) و وات (W)می باشد، در موتور برق های تک فاز کاوا با وات برابر بوده و در موتور برق های 3 فاز مقدار کاوا، 0.8 کیلووات می باشد، نکته بعد که باید توجه کنید این است که زمانی که توان مورد نیاز را محاسبه کردین موتوربرقی که تهیه می کنید باید توان خروجی آن از توان مورد نیاز شما بیشتر باشد، برای آنکه موتور برق کاملا تحت فشار قرار نگیرد.

توان خروجی مکس :

 موتور برق ها علاوه بر توان خروجی دائم، توان دیگری نیز دارد به نام توان خروجی مکس که توان خروجی می باشد که در مدت زمان محدودی، 30 دقیقه می توان از آن  استفاده کرد.ما به شما پیشنهاد می کنیم در هنگام خرید موتور برق،  اساس را برحسب توان خروجی دائم بگذارید نه توان خروجی مکس، چون این توان برای مواقع ضروری استفاده می شود.   

2  . نوع سوخت :

یکی دیگر از فاکتور های مهم در خرید موتور برق، نوع سوخت می باشد پر مصرف ترین موتور برق ها در حال حاضر که بیشترین سهم داخل بازار مصرف کننده را در اختیار دارد،  موتور برق های دیزلی و بنزینی می باشد، نکته ای که باید توجه کنید این است که در یک توان مشخص، راندمان موتور برق های دیزلی نسبت به موتور برق های  بنزینی چیزی حدود  25% بیشتر می باشد. 

 

موتور برق کیفی هوندا ایده ال برای وسایل خانه

3 . سیستم روشن شدن :

موتور برق ها به دو صورت روشن می شود، به صورت اتومات یا دستی که در حالت اتومات زمانی که برق اصلی قطع می شود در لحظه جریان برق موتور برق وارد مدار می شود بدون آنکه نیاز باشد از جای خود حرکت کنید این مدل بیشتر در بیمارستان ها یا مکان هایی که انرژی برق باید دائم وصل باشه استفاده می شود و مدل های دستی بیشتر برای مصارف خانگی استفاده می شود و 2 حالت می توانید موتور برق را روشن کنید،  با استارت باطری  یا هندلی و شما نسبت به بودجه و نیاز خود می توانید مدل مورد نظر خود را  خریداری کنید.

 

موتور برق بنزینی استارتی چرخ و دسته دار

4 . موتور برق 2 زمانه و 4 زمانه :

موتور برق های کوچک معمولا 2 زمانه می باشد و باید سوخت و روغن را با نسبت مشخصی ترکیب کرده و داخل مخزن سوخت اضافه کنید، خیلی از مصرف کننده در این مورد به مشکل بر میخورند و نمی توانند این نسبت را رعایت کنند. در موتور برق های 1 کیلووات و توان های بالاتر معمولا یک مخزن جدا برای روغن و یک مخزن برای سوخت در نظر گرفته شده است وشما دیگرنیازی نیست سوخت و روغن را ترکیب کنید، به این مدل موتور برق های 4 زمانه گفته می شود و طول عمر آن نسبت به مدل های 2 زمانه بیشتر است. 

 

موتور برق بنزینی چهار زمانه هندلی

5 . سایز موتور برق :

هر مقدار توان موتور برق ها بالا می رود سایز انها بزرگتر میشه، شما اگر محدودیت مکان برای استقرار موتور برق دارید باید به این نکته مهم در هنگام خرید موتور برق توجه کنید و نسبت به فضای خود اقدام به خرید کنید.

6 . قیمت موتور برق :

وقتی در حال گشت برای خرید موتور برق هستید با انواع قیمت موتور برق رو به رو می شوید که نسبت به کیفیتی که دارند متفاوت است، شما پس از تعیین موتور برقی که لازم دارید باید موتور برق متناسب با بودجه خود تهیه کنید و هر مقدار بیشتر هزینه کنید موتور برق با استاندارد و کیفیت بالا بدست خواهید آورد.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر