خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

چمن زن چیست؟

دستگاه چمن زن

فهرست مطالب

جهت هرس علف در مقیاس بزرگ و سطوح هموار از دستگاه چمن زن استفاده می‌شود. این دستگاه چمن را در ارتفاعی یکسان و به صورت یکدست کوتاه کرده و زیبایی خاصی به محیط می‌دهد. این مدل از دستگاه‌های هرس کننده چمن در مدل‌های بنزینی با موتور احتراقی و برقی تولید می‌گردند و در سایزهای کوچک به صورت دستی بدون موتور ساخته می‌شوند. 

کاربردهای دستگاه هرس چمن کجاست؟

از کاربردهای اصلی این دستگاه می‌توان به کوتاه نمودن و هرس چمن در زمین‌های هموار با قابلیت جمع نمودن چمن‌های تراشیده شده داخل کیسه اشاره نمود. دستگاه‌های کوتاه کننده چمن برای مراتعی همچون زمین‌های فوتبال، زمین‌های تنیس، باغ‌های مساحت بالا، زمین‌های گلف، پارک‌ها و .. استفاده می‌شوند.

مزیت‌های استفاده از ماشین هرس چمن چیست؟

از مزیت‌های مهم این ماشین می‌توان به تنظیم دقیق ارتفاع چمن‌ها و همچنین یکدست نمودن آن‌ها با سرعت بسیار بالا اشاره نمود. این دستگاه‌ها سرعت اپراتور حین عملیات را چندین برابر نبوده و فشار کمی به او حین کار وارد می‌آورند. از مزیت‌های مهم ماشین چمن زنی می‌توان به وجود کیسه جهت جمع نمودن چمن‌های بریده شده اشاره نمود. 

انواع دستگاه چمن زن

انواع مدل‌چمن زن چیست؟

انواع این دستگاه‌ها را بر اساس نوع موتور محرک دستگاه به سه دسته اصلی دستی، بنزینی و برقی تقسیم‌بندی می‌کنند. همچنین از لحاظ کاربری در مدل‌های خودمحور و تراکتوری یا نفربر طراحی می‌شوند.

مدل دستی

چمن زن دستی برای هرس نمودن باغ‌هایی با مساحت کمتر از 150 متر به کار گرفته می‌شوند. در این مدل از دستگاه‌ها سرعت حرکت اپراتور، تعیین‌کننده سرعت هرس نمودن و کوتاه کردن چمن‌هاست.

مزیت‌های مدل دستی

از مزیت‌های مهم این مدل می‌توان به عدم ایجاد سر و صدا و آلودگی و وزن سبک اشاره نمود. همچنین از لحاظ قیمت از انواع مدل‌های دیگر ارزانتر می‌باشند. 

چمن زن دستی

مدل بنزینی

چمن زن بنزینی به عنوان کاربردی‌ترین مدل دستگاه کوتاه کننده چمن محسوب می‌گردد. نیروی محرک در این دستگاه از یک موتور بنزینی چهارزمانه تامین می‌گردد.استفاده از این مدل در مکان‌ها با عدم دسترسی به برق و باغ‌های بزرگ کاربرد دارد و به عنوان قدرتمندترین دستگاه جهت هرس چمن به حساب می‌آیند.

مزیت‌های مدل بنزینی

از مزیت‌های این دستگاه می‌توان به قدرت  بالا، برش یکدست و منظم گیاهان، راحتی اپراتور حین کار و سرعت کاری بالا  اشاره نمود که این دستگاه را به کاربردی ترین مدل تبدیل نموده است. 

چمن زن بنزینی

مدل برقی

در چمن زن‌های برقی نیروی محرکه از یک الکتروموتور تامین می‌گردد. این مدل نسبت به نمونه بنزینی دارای قدرت کمتری است، اما دردسرهای مدل بنزینی همچون هندل زدن و روشن کردن موتور بنزینی را نداشته و موتور نیاز به روغن و بنزین ندارد. از دردسرهای مدل برقی می‌توان به نیاز همیشگی به سیم‌کشی جهت برق موتور اشاره نمود. 

مزیت مدل برقی

دستگاه کوتاه کننده چمن از نوع برقی صدایی کمی تولید نموده و فاقد آلودگی و دود می‌باشند. همچین قیمت پایینتری نسبت به مدل‌های بنزینی دارند و دردسرهای راه‌اندازی آن‌ها بسیار کم است.

چمن زن برقی

مدل تراکتوری

این مدل از دستگاه‌ها که به چمن زن تراکتوری یا نفربر مشهورند جهت زمین‌های زراعی با مساحت بیش از 2000 مترمربع به کار گرفته می‌شوند و توان موتور بنزینی آن‌ها بر اساس متراژ زمینی که می‌خواهید هرس کنید از 6 اسب بخار به بالا می‌باشد. 

مزیت مدل تراکتوری

این مدل  به عنوان قدرتمندترین دستگاه چمن زن محسوب گردیده که هزینه‌های تعمیر و نگهداری پایینی نسبت به مدل‌های مختلف داشته و گیاهان را به منظم‌ترین حالت ممکن برش می‌دهد. 

چمن زن تراکتوری

انواع برندهای دستگاه

شرکت‌های زیادی در زمینه تولید ماشین هرس چمن برقی، بنزینی و تراکتوری فعالیت دارند که از معروفترین آن‌‌ها می‌توان به برندهایی همچون تاپ گاردن، هیوندای، دیانا، ورتکس، گلف، هوندا، آ اس آلمان، الئومک ایتالیا، ام تی دی اپتیما، جی جی پی و آلکو اشاره نمود. 

کاربردی ترین مدل چمن زن کدام است؟

از معروفترین و کاربردی‌ترین نمونه می‌توان به مدل بنزینی اشاره نمود که از لحاظ قدرتی و کیفتی جوابگوی اکثر پروژه‌های زراعی است. 

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر