خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

چکش تخریب هیلتی مدل TE 1000

برای استعلام قیمت، تماس بگیرید.

تماس با ما
چکش تخریب هیلتی مدل TE 1000
  • چکش تخریب هیلتی مدل TE 1000
  • ارسال به سراسر ایران

  • پشتیبانی از ۹ الی ۲۱

  • کمترین هزینه ممکن

  • امکان خرید ۲۴ ساعته

  • پرداخت نقد

  • نقد و بررسی
  • مشخصات فنی
  • نظرات کاربران
  • پرسش و پاسخ

فهرست مطالب

برای تخریب بتن نمی توانید از ابزارهای کلاسیک دستی مانند یک کلنگ ساده استفاده کنید. بتن از ابتدا برای ایجاد ساختارهای بسیار مقاوم عمرانی استفاده شده است. سازه ای که قرار بوده تا برای مدت‌ ها به شکل کاملاً مستحکم و نفوذناپذیر بماند. پس چطور می ‌خواهید چنین ساختار نفوذ ناپذیری را تنها در حضور یک ابزار ساده دستی بشکافید؟ قطعاً برای تخریب بتن به ابزارهای قدرتمند موتوری مانند هیلتی نیاز دارید و در این مطلب پیشنهاد ما به شما چکش تخریب هیلتی مدل TE10000 می باشد.

چکش تخریب هیلتی مدل TE10000

چکش تخریب ها در عین قدرتمند بودن الگوی طراحی تقریباً ساده ای دارند. در تمام آنها یک موتور الکتریکی جریان متناوب قرار است قدرت حرکت رفت و برگشتی پیستونی قدرتمند را تامین نماید. حرکتی که در نهایت تبدیل به ضربات کوبنده از طریق مته دستگاه بر پیکره ساختارهای بتنی و امثالهم خواهد شد. آنچه باعث تفاوت در میان انواع چکش تخریب می‌ شود، وزن دستگاه، الگوی تولید قدرت و در نهایت کیفیت ساخت محصول است. به هر صورت قدرت یک سمت ماجرا نشسته است و کیفیت در طراحی تا ساخت، آن سوی ماجرا نقش بازی می‌ کند.

فضای کار هر چکش تخریب، محیطی بی نهایت سخت و کاملاً خشن است. قطعاً در چنین محیطی باید از یک نمونه خوش ساخت و بسیار با کیفیت مانند چکش تخریب هیلتی مدل TE10000 استفاده کنید. در غیر این صورت احتمالاً خیلی زود اسیر شرایط سخت کار با دستگاهی که حالا خراب است و شاید قابلیت کافی نداشته باشد، مواجه می شوید.

البته در گود رقابت، طیف بزرگی از محصولات بازار می توانند با چکش تخریب هیلتی مدل TE10000 برابری کنند و حتی فراتر از آن باشند. اما وقتی پای استفاده از یک هیلتی خوش ساخت با قیمت مناسب در میان باشد، این مدل توانمند و سبک وزن از برند هیلتی هیچ چیز کم ندارد. حتی می تواند تبدیل به یک انتخاب ایده آل بشود. حالا که در این مقدمه کوتاه از یک چکش برقی هیلتی نام برده ‌ایم، قطعاً علاقمند شده اید تا محصول مورد نظر را در چالش مشخصه های فنی و دیگر ابعاد طراحی تا کاربردی بررسی کنید. پس این شما و این چکش تخریب هیلتی مدل TE10000 که حالا قرار است در چوب زنی ارزیابی ما مورد بررسی کامل قرار بگیرد.

چکش تخریب هیلتی مدل TE10000 در یک نگاه اجمالی

وقتی تخریبی گسترده از بتن را پیش رو دارید، قطعاً باید از مدل هایی که می توانند برای مدت طولانی عملکردی یکنواخت و قدرتمند را تأمین نمایند، استفاده کنید. چکش برقی هیلتی در مدل TE10000 برای همین گام اول طراحی شده است. زیرا برند هیلتی در طراحی این مدل، عملکردی مطمئن برای فعالیتی طولانی و کاملاً گسترده را پیش‌ بینی کرده است.

البته گسترده بودن عملیات تخریب دلیل بر قدرتمند بودن هیلتی نیست. شما ممکن است یک عملیات بسیار گسترده و کاملاً پیچیده تخریب را پیش رو داشته باشید؛ اما در هیچ کجای عملیات نیاز به حضور قدرتی بالا را احساس نکنید. به این ترتیب ظاهراً نیاز به یک چکش تخریب برقی با عملکرد سبک وزن و یا میان وزن دارید.

چکش تخریب هیلتی مدل TE10000 یک نمونه میان وزن است. البته برخی از حرفه ای ها، یعنی آنها که با چکش های غول آسا کار می کنند، وزن ۱۲ کیلوگرمی این محصول خوش ساخت از برند هیلتی را در جمع سبک وزن ها قرار می دهند. اما اگر خیلی در بند کلاس کاری این مدل نباشیم، چکش تخریب ۱۲ کیلوگرمی از برند هیلتی برای نفوذ در سخت ترین سازه های بتنی طراحی شده است و می ‌تواند حجم قابل توجهی از هر نوع سازه عمرانی را به سرعت تخریب کند.

الگوی طراحی چکش تخریب هیلتی مدل TE10000 به شکلی است که کاملاً مسلط و خیلی ساده می توانید آن را در هر فضایی و به هر حالتی به کار اندازید. لذا چه در سطح زمین و یا کاربرد در دیوار بناهای در حال تخریب شدن، این چکش برقی هیلتی کارایی مناسبی دارد.

چکش تخریب هیلتی

برای همین است که مدل مذکور را تقریباً می توانید در هر فضایی اعم از تخریب بتن های آرماتوربندی شده، تخریب پله ها، رایزرها، کندن کاشی و سنگ های ساختمانی، کندن آسفالت و حتی حفر چاه به کار اندازید و از قدرت قابل توجه در کنار خوش دستی جذاب آن بهره مند شوید.

البته جدا از بحث قدرت در کنار طراحی ارگونومیک، دیگر جنبه های ایده آل در طرح ساخت یک چکش تخریب را می ‌توان همراه این مدل طراحی شده از برند هیلتی جستجو کرد. مثلاً چکش تخریب هیلتی مدل TE10000 را جوری طراحی کرده ‌اند که هیچ اثری از گرد و خاک به فضای داخلی آن نفوذ نکند. به هر حال محیط کار چکش تخریب فضایی مملو از گرد و خاک است و چنین امکانی برای افزایش طول عمر مفید دستگاه حیاتی می ‌باشد.

از طرفی در این چکش برقی هیلتی از تکنولوژی HI Prive برای بهبود عملکرد کوبنده دستگاه استفاده شده است. این تکنولوژی قادر است تا قدرت کوبش مته را تحت هدایت کامل نگه دارد و در نهایت عملکردی کاملاً روان و یکدست در خروجی هیلتی تولید کند. همین نکته ساده اما تاثیرگذار از نقش کلیدی در کارکرد مفید چکش تخریب هیلتی مدل TE10000 دارد. تا جاییکه بدون اغراق می توانیم این نمونه را به عنوان یکی از بهترین ها در کلاس کاری میان وزن ها قرار بدهیم.

مشخصه های فنی چکش تخریب هیلتی مدل TE10000

از ماجرای مقدماتی در آشنایی با چکش تخریب هیلتی مدل TE10000 خارج بشویم و اندکی نگاه خود را فنی تر کرده، ببینیم که در این نمونه توانمند چه امکانات ماشینی شده در اختیار ما قرار دارد. به هر حال قدرت و کارایی اصلی ترین هدف در استفاده از انواع چکش تخریب است و قطعا اطلاع از مشخصه های فنی از مهمترین نکات در بررسی هر تجهیز موتوری می باشد.

چکش تخریب هیلتی مدل TE10000 از یک موتور تکفاز ساده که تحت ولتاژ ۲۲۰ ولت شهری است کار می ‌کند. این موتور در چکش تخریب هیلتی مدل TE10000 قابلیت تامین 1.7 کیلووات قدرت را دارد. قدرتی که برای ماندن در یک چکش تخریب میان وزن کاملاً ایده ‌آل است. البته طراحان برند هیلتی در بخش هدایت دستگاه اندکی کم لطفی کرده اند و از قابلیت کنترل سرعت در این ماشین توانمند چیزی نگذاشته اند. ولی اگر حرفه ای باشید و دستی در آتش تخریب گسترده بتن داشته باشید، قطعاً می ‌دانید که ویژگی کنترل سرعت یک آپشن فانتزی در انواع چکش تخریب است. زیرا قرار است هر لحظه با سخت ترین متریال های عمرانی سر و کله بزنید و در تمام مدت عملیات به حداکثر قدرت دستگاه نیاز دارید. در این حالت واقعا چه معنی دارد که بخواهید چکش تخریب را با درصدی از قدرت کامل آن راه اندازی کنید؟ لذا وقتی قرار است با بتن سر و کار داشته باشید، قطعاً همه قدرت تولید شده چکش تخریب را می خواهید و در این میان امکان کنترل سرعت برای شما توجیهی ندارد.

چکش تخریب هیلتی مدل TE10000 با همین قدرت 1.7 کیلوواتی آن هم بدون امکان کنترل سرعت از نرخ ضربه ۱۹۵۰ بار در دقیقه برخوردار است. به این ترتیب وقتی مته فولادین این چکش برقی هیلتی را بر پیکره دیوارهای بتنی می نشانید، انگار قرار است با پتکی کوبنده نزدیک به دو هزار بار بر پیکره های بتنی ضربه وارد کنید. اهل فن که باشید قطعاً می توانید تجسم دقیقی از قدرت تخریب چنین ابزاری داشته باشید. لکن هر کاربلدی می ‌داند که قدرت تخریب هیلتی ها در تعداد ضربه های آنها نیست؛ بلکه در قدرت هر ضربه نهفته است. اینکه ضربات متوالی با چه میزان توان کوبشی بر پیکره های سخت عمرانی فرود می آیند، اینجا است که معیار وزن چکش تخریب مورد توجه قرار می گیرد.

چکش برقی برند هیلتی

از آنجا که قدرت کوبش مته ها ارتباط مستقیم با قدرت موتور دارد، معیار ابعاد و وزن الکتروموتور می تواند معرف قابلیت تخریب دستگاه بشود. هر چه موتور الکتریکی و متعلقات تولید ضربه بزرگتر و سنگین تر باشند، قاعدتاً هر ضربه مته ‌های فولادین این دستگاه قدرتمندتر نیز خواهد شد. به این ترتیب وزن چکش تخریب تبدیل به یک معیار کلیدی در تعیین قدرت و کارایی دستگاه می شود. البته در چند و چون چکش تخریب هیلتی مدل TE10000 در نهایت با یک نمونه ۱۲ کیلوگرمی مواجه هستیم که به این ترتیب ظاهراً تمام ماجرا در تحلیل فنی این ماشین، آن را در دسته میان وزن های بازار با قابلیت و کارایی مناسبی قرار می دهد. این دستگاه میان وزن، قابلیت تولید ضربات با توان تخریب ۲۶ ژول قدرت در هر ضربه را دارد.

نکات تکمیلی در طراحی چکش تخریب هیلتی مدل TE10000

چکش تخریب هیلتی مدل TE10000 از یک سه نظام شش گوش استفاده می ‌کند. به این ترتیب قابلیت مانور بالایی در پذیرش انواع مته ها را دارد. در عین حال وقتی سه نظام شش گوش است، چکش تخریب شما قطعاً می ‌تواند مته های ضخیم را با قدرت بسیار بالایی به شکلی کاملاً مستحکم و عاری از هر گونه لغزشی بگیرد. به این ترتیب وقتی وارد عملیات پرفشار در خراب کردن سازه ‌های عمرانی شده اید، هیچ نگرانی از بابت شل شدن مته ها ندارید.طراحی سه نظام در قیمت هیلتی تاثیرگذار است. هر چند لیست قیمت چکش تخریب هیلتی مورد نظر ما همچنان در فضایی رقابتی مانده است. 

در چکش تخریب هیلتی مدل TE10000 از 3 محفظه مجزا برای روغنکاری و گریس زنی دستگاه استفاده شده است. قطعاً می دانید که دستگاه چکش تخریب نیاز به روانکاری دائمی دارد. در غیر این صورت قطعات متحرک آن نمی توانند به خوبی بر سطح هم بلغزند. اما اگر بخواهید اجزای متحرک فنی را به شکل مستقیم روانکاری کنید، قطعاً نمی توانید در مقابل نفوذ گرد و خاک مقاومت کنید. اما طراحان برند هیلتی فکری برای این منظور کرده ‌اند. آنها از محفظه های مجزا و کاملاً ایزوله شده برای روانکاری دستگاه استفاده می کنند. فقط کافی است در این محفظه ها از روغن و گریس مناسب بریزید. به این ترتیب بدون خطر نفوذ گرد و خاک می توانید دستگاه قدرتمند خود را روانکاری کنید.

چکش تخریب هیلتی مدل TE10000 از یک سیستم کاهنده لرزش با نام اختصاری AVR استفاده می کند. قطعاً می‌ دانید که بزرگترین چالش در کار با انواع چکش تخریب، لرزش های بی پایان آن است. لرزش هایی که تا دسته دستگاه نفوذ کرده و از آنجا دستان اپراتورها را آزار می دهند. اینجاست که وقتی یک چکش تخریب از سیستم ‌های لرزش گیر بهره ‌مند باشد، قابلیت و کارایی دو چندان پیدا می کند. آپشن کارآمدی که در طراحی چکش برقی هیلتی مدل TE10000 پیش ‌بینی شده است. این سیستم کاهنده لرزشی می ‌تواند تا ۷۰ درصد از ارتعاش دستگاه در محل دسته های هدایت آن را میرا سازد. کیفیت ساخت سیستم کاهنده لرزش بر قیمت هیلتی تاثیر می گذارد.

در این دستگاه از یک چراغ سرویس استفاده شده است. یعنی وقتی به هر دلیلی پس از ساعت ‌ها کار متوالی دوره سرویس کاری دستگاه را فراموش کرده ‌اید، خود دستگاه می تواند به کمک این چراغ ساده، هشدار لازم را صادر نماید.

دستگاه هیلتی

در چکش تخریب هیلتی مدل TE10000 از یک موتور الکتریکی بدون زغال استفاده شده است. موتورهای ذغالی نیاز به سرویس دائمی دارند. این ذغال ها برای هدایت جریان الکتریکی در داخل موتور به جهت گردش روتورهای سیم بندی شده طراحی شده ‌اند. اما سختی ماجرا در طولانی شدن کار با چکش تخریب است. زیرا باید ذغال های مذکور را به شکل دوره ‌ای تعویض نمایید و این کار در دسته تعمیرات تخصصی قرار می ‌گیرد. اما در طراحی چکش تخریب هیلتی مدل TE10000 خبری از این ذغال های دردسرآفرین نیست. در بحث مشخصه ‌های فنی به یاد دارید که از قابلیت تک سرعت بودن دستگاه صحبت کردیم. این تک سرعت بودن باعث طراحی ساده موتور که در نهایت به حذف ذغال انجامیده است.

ضربه در چکش تخریب هیلتی مدل TE10000 از طریق یک سیستم سیلندر پنوماتیکی تامین می ‌شود. این سیلندر یک سیستم بسته است که تحت تولید هوای فشرده در حرکت پیستونی شکل سیستم پنوماتیکی قدرتی ضربه گونه را تولید می کند. عملکردی قدرتمند با حداکثر کارکرد روان و کم صدای سیستم پنوماتیکی که از مشخصه های قابل توجه در طراحی چکش برقی هیلتی می باشد. طراحی ایده آل بخش ضربه ساز پنوماتیکی در قیمت چکش تخریب هیلتی نقش بازی می کند.

چکش تخریب هیلتی مدل TE10000 را به شکلی طراحی کرده‌ اند تا بتوانید سیستم DRS را که یک تجهیز برای جلوگیری از انتشار گرد و خاک است را بر روی آن نصب کنید. اگر هوشمند باشید و از این سیستم ساده استفاده کنید، عملیات کند و کاو شما با کمترین گرد و خاکی همراه است.

قدرت موتوری مناسب، طراحی ایده آل، وزن تقریباً سنگین و نرخ تولید در ضربه بالا باعث شده تا چکش تخریب هیلتی مدل TE10000 به یک ابزار با قابلیت تخریب گسترده تبدیل بشود. در عین حال انبوهی از امکانات ارگونومیک و مشخصه های مدرن در طراحی فنی همراه این محصول شده است.

اگر چه در بررسی کلی، در نهایت با یک مدل میان رده بازاری مواجه هستیم؛ اما رنگ و بوی کار با چکش تخریب هیلتی مدل TE10000 فضایی کاملاً حرفه ‌ای را تداعی می ‌کند. ماشینی که به کار حرفه ای ها می آید. اما چرا می توان برای این چکش برقی هیلتی از عنوان حرفه ای استفاده کرد؟ در ادامه می خواهیم بحث خود را در یک ماجرای انتقادی دنبال کنیم. حالا که از چند و چون طراحی چکش تخریب هیلتی مدل TE10000 آشنا شدیم، بیایید ببینیم که این دستگاه در جمع حرفه ای ها چه حرف ‌هایی برای گفتن دارد.

چکش تخریب را تا چه اندازه می شناسید؟

در این مطلب قصد اول و آخر ما معرفی کامل چکش تخریب هیلتی مدل TE10000 است. تا اینجای ماجرا هم بحث کاملا دائمی از مشخصه های فنی تا امکانات تعریف شده در این محصول توانمند از برند هیلتی را مطرح کردیم. اما حالا می ‌خواهیم در نقدی اساسی، محصول پیش رو را محک بزنیم. اما قبل از آن لازم است تا نگرشی فنی نسبت به انواع چکش تخریب داشته باشیم. به هر حال اول باید ببینیم که چکش تخریب ایده ‌آل دقیقاً چگونه ابزاری است تا بتوانیم محصول مورد نظر خودمان را قضاوت کنیم.

چکش تخریب هیلتی مدل TE 1000

یک چکش تخریب در واقع نوعی ابزار کوبنده است که به قدرت های موتوری مجهز شده است. وجه کاربرد این تجهیز برای خراب کردن انواع دیوار، سطوح بتنی در سازه های گوناگون، کندن آسفالت و... می باشد. آنچه مشخص است، هدف اول و آخر از طراحی یک چکش تخریب در خراب کردن ساختارهای عمرانی است؛ اما خیلی تند نرویم. این خراب کردن ها صرفاً برای از بن در آوردن سازه ها نمی باشد. بلکه با هدف انجام اصلاحات در ساختمان ها کارایی دارد.

مثلاً فرض کنید می خواهید درب و پنجره یک ساختمان بتنی را نصب کنید. آیا نباید ابعاد مناسب برای نصب درب و پنجره را بر پیکره دیوار پوش بنا تنظیم کنید؟ برای این کار نیاز به کندن دقیق و کاملاً تمیز دارید. کندنی که از عهده چکش تخریب بر می آید. پس ظاهراً می ‌توانیم یک تعریف بهتر از چکش تخریب را مطرح کنیم. دستگاهی که قرار است تخریبی هدفمند برای انجام فعالیت ‌های اصلاحی در عموم سازه های عمرانی را برای ما فراهم آورد.

تمام ماهیت طراحی در یک چکش تخریب متکی بر مته هایی است که به شکل کوبنده بر سطح ساختارهای بتنی فرود می آیند. اگر چکش تخریب برقی در اختیار دارید، قرار است قدرت این کوبش های تمام عیار را از طریق یک موتور الکتریکی تکفاز اما پرقدرت تامین نمایید. البته در امتداد این موتورهای الکتریکی از یک سیستم پنوماتیکی جک و سیلندر استفاده شده است تا تحت تاثیر حرکت دورانی موتور، قدرت را تبدیل به یک حرکت نوسانی رفت و برگشتی کنند.

به این ترتیب در انتهای کورس حرکتی سیستم پنوماتیکی، مته هایی کوبنده حضور دارند تا در نهایت قدرت کوبش مورد نظر ما تامین بشود. آنچه گفتیم به اختصار تشریحی ساده بود از عملکرد هر چکش تخریب. حالا هر چه حجم موتور و بخش سیلندر و ضربه ساز را بزرگتر کنیم، قاعدتا قدرت بالاتری را در تامین خواهیم کرد. اینجای ماجرا است که بحث اقتصادی ما مطرح می شود. اینکه چکش تخریب مورد نظر ما تا چه اندازه در تولید چنین قدرتی توانمند است.

نگاهی بر نکات طراحی انواع چکش تخریب

در هر چکش تخریب باید به چند نکته ساده اما تاثیرگذار در طراحی توجه کنید. چکش تخریب باید بتواند از پس وظایفی که برای آن تعریف کرده اید، برآید. لذا مشخصه ‌های تعریف شده در آن باید با نیاز شما در سطح عملیات همخوانی داشته باشد.

نوع قلم:

قلم بخش کوبنده در هر چکش تخریب است و نوع آن با توجه به طراحی سه نظام در چکش تخریب تعیین می شود. به یاد داشته باشید که چکش تخریب هیلتی مدل TE10000 از یک سه نظام شش گوش استفاده می ‌کند. اما مراد از شش گوش بودن سه نظام چه چیز است؟ آیا این شش گوش بودن سه نظام یک مزیت است؟ در یک دسته بندی کلی انواع قلم گیر چکش تخریب در مدل های زیر دسته بندی می شوند:

قلم های چهار شیاره که در مدل های نوک تیز، بشقابی و ناخنی طراحی می شوند و در نهایت تا سایز ۴۰ سانتیمتری ساخته شده ‌اند.

قلم های پنج شیاره که در مدل های نوک تیز، بشقابی و ناخنی طراحی می شوند و در نهایت تا سایز ۴۰ سانتیمتری ساخته شده اند.

قلم های شش شیار که در مدل های نوک تیز، بشقابی و ناخنی طراحی می‌ شوند و در نهایت تا سایز ۶۰ سانتیمتری ساخته شده اند.

هر چه تعداد شیار بیشتر می ‌شود، چکش تخریب بهتر و موثرتر می ‌تواند مته ها را در خود نگه دارد. به این ترتیب قطعاً قابلیت طراحی مته های بزرگتری را داریم. بهترین چکش های تخریب آنها هستند که از قلم گیرهای ۶ شیار استفاده می ‌کنند. ظاهراً در این فاکتور ساده، چکش تخریب هیلتی مدل TE10000 می ‌تواند برگ برنده ‌ای هر چند کوچک اما کار راه انداز باشد.

تخریب با چکش تخریب هیلتی

قدرت ضربه:

هر مقدار توانی که در یک ضربه از سمت مته بر پیکره های بتنی وارد می شود را به عنوان قدرت ضربه می‌ شناسند. معیار اندازه ‌گیری این قدرت ژول است. اگر دستگاه شما از قابلیت کنترل سرعت برخوردار باشد، قاعدتاً می توانید قدرت هر ضربه کوبنده را تحت اختیار خود تغییر بدهید. اما در مدل های سنگین وزن که رسیدن به حداکثر قدرت ملاک است، غالباً طراحی با یک قدرت ثابت انجام می شود. در چکش تخریب هیلتی مدل TE10000 از یک قدرت ثابت 26 ژول برای هر ضربه در نظر گرفته شده است. در یک مقیاس کلی، هر چکش تخریبی که بتواند قدرتی فراتر از ۲۰ ژول را تامین نماید، در دسته مدل ‌های حرفه ‌ای قرار گرفته و قابلیت انجام فعالیت ‌های بسیار گسترده را دارد. با این معیار، ظاهراً می توانیم چکش تخریب هیلتی مدل TE10000 را در جمع قدرتمندها قرار بدهیم.

وزن دستگاه:

اصلی ترین معیار در دسته بندی انواع چکش تخریب، وزن کلی دستگاه است. اصولاً فروش چکش هیلتی با معیار وزنی انجام می شود. در این میان هر چکش تخریب را در سه دسته سبک وزن تا ۱۰ کیلوگرم، میان وزن تا ۱۵ کیلوگرم و مدل های سنگین وزن قرار می دهند. از آنجا که چکش تخریب مورد نظر ما با وزن ۱۲ کیلوگرمی طراحی شده است، ظاهراً باید آن را در بین میان وزن های بازار قرار بدهیم. اما وقتی نگاهی بر طراحی برقی این ماشین کوبنده داشته باشید، قطعاً متوجه خواهید شد که وزن ۱۲ کیلوگرمی برای یک مدل برقی خبر از طراحی در مدل های قدرتمند و سنگین وزن دارد.

چکش تخریب هیلتی مدل TE10000 در چالش بهترین ها

معیارهای متعددی برای معرفی یک چکش تخریب ایده آل مطرح هستند. به هر حال هر کسی علاقه دارد تا در خراب کردن های خود از بهترین و مناسب ‌ترین ابزارها استفاده کند. لذا معیارهایی برای چکش تخریب ایده آل در نظر گرفته اند. حال باید ببینیم که چکش تخریب هیلتی مدل TE10000 تا چه اندازه در تامین این معیارها توانمند است.

چکش تخریب ایده آل فقط با قابلیت تولید ضربه طراحی شده است. در کار تخصصی باید از ابزار تخصصی استفاده کنید و ابزار تخصصی فقط یک کار را، آن هم در بهترین شرایط ممکن انجام می دهد. پس اگر می خواهید در کند و کاو بتن موفق باشید، بهتر است از چکش تخریب ها که قابلیت بتن کنی دارند، استفاده نکنید. چکش تخریب هیلتی مدل TE10000  یکی از همین نمونه های تخصصی است که فقط برای کوبیده شدن بر در و دیوار طراحی شده است.

چکش تخریب ایده‌ آل باید از یک برند صاحب‌ نام باشد. حالا اگر استادکاری باتجربه باشید و دست بلندی در ماجرای تخریب داشته باشید، قطعاً می ‌دانید که برند هیلتی صاحب ‌نام ترین برند تجاری در عرصه طراحی تا تولید انواع چکش تخریب می باشد. تا جاییکه اصولا خود دستگاه چکش تخریب را با نام هیلتی می ‌شناسند. پس گویا چکش تخریب هیلتی مدل TE10000 با این نام و آوازه بلند از برند هیلتی می ‌تواند در مقام یک محصول مطمئن در اختیار شما قرار بگیرد.

بهتر است دستگاهی که می ‌خرید، صاحب یک کیف اختصاصی برای حمل شدن ساده باشد. به هر حال چکش تخریب، ماشین سنگین وزن و کاملاً حساسی است. قطعاً نمی توانید بدون استفاده از یک کیف مخصوص، چنین ابزار کلیدی را به سادگی جابجا کنید. چکش تخریب هیلتی مدل TE10000 از یک کیف که با متریال بسیار مقاوم ساخته شده است، برخوردار است. تا جاییکه قابلیت تحمل سنگین ‌ترین فشارها را دارد.

چکش تخریب هیلتی مدل TE 1000

بهتر است چکش تخریب خریداری شده شما از قلم های استاندارد برای انجام کارهای عادی در تخریب سازه های بتنی برخوردار باشد. برخی از برندهای ریشه دار، یعنی آنها که حسابی برای مشتریان خود سنگ تمام می گذارند، چند قلم با سرهای مختلف را به عنوان ابزارهای مقدماتی همراه دستگاه اصلی عرضه می کنند. در چکش تخریب هیلتی مدل TE10000 از این مته های کار راه انداز مقدماتی وجود دارد.

چکش تخریب ایده آل از یک بخش گریس خور با سطح دسترسی ساده به جهت روانکاری هر چه سریعتر و بهتر قطعات مکانیکی داخلی بهره مند است. حضور این گریس خور باعث روانتر شدن کار دستگاه و در عین حال مصون ماندن از ورود گرد و خاک به داخل چکش تخریب می شود. در چکش تخریب هیلتی مدل TE10000 این ویژگی در نهایت ظرافت پیش‌ بینی شده است.

در یک چکش تخریب ایده ‌آل، میل شاتون در مرکز تبادلات قدرت از جانب موتور الکتریکی به سمت سیستم پنوماتیکی از جنس چدن می باشد. چدن آلیاژی کاملاً سخت با ضربه پذیری بسیار خوب است. وقتی تمام ماهیت دستگاه در تولید ضربات متوالی است، میل شاتون چدنی هرگز تحت تاثیر انعکاس قدرت ضربات کوبنده دستگاه دچار تغییر فرم نمی شود. این ویژگی در طراحی چکش تخریب هیلتی مدل TE10000 پیش ‌بینی شده است.

چکش تخریب ایده آل از یک قلم گیر با کیفیت برخوردار است. به شکلی که به راحتی می توانید قلم را در آن جای بدهید. قلم گیر شش گوش چکش تخریب هیلتی مدل TE10000 برای پذیرش هر چه ساده تر قلم های شش گوش طراحی شده است.

چکش تخریب ایده ‌آل هرگز اجازه نمی دهد تا قدرت ارتعاش مته های کوبنده به سمت دستان اپراتورها هدایت شود. البته برای این هدف از سیستم ‌های لرزش گیر استفاده می کنند. سیستم لرزش گیر نصب شده در چکش تخریب هیلتی مدل TE10000، قابلیت میرا شدن 70 درصد از قدرت ارتعاش بازتاب شده تا دسته دستگاه را دارد.

چکش تخریب ایده آل از گارانتی با خدمات مناسب به جهت تعمیرات برخوردار است. این دستگاه ها در حین فعالیت سخت و سنگین بارها و بارها خراب می شوند. اگر قرار باشد هر بار در پس هر خرابی در به در به دنبال قطعات یدکی باشید که کار از کار پیش نمی ‌رود. برند هیلتی یک نام ثابت شده بازارهای داخلی است که خدمات پس از فروش مناسبی دارد.

وقتی الگوی مقیاس خود را در بررسی چکش تخریب ایده ‌آل قرار داده ‌ایم، ظاهرا می ‌توانیم چکش تخریب هیلتی مدل TE10000 را به عنوان یکی از نمونه‌ های شایسته بازار در جمع میان وزن ها معرفی کنیم. البته در نظر داشته باشید که بازار از رقبای سرسختی برخوردار است و در این فضا، چکشی موفق است که بتواند وظایف تخریب خود را در بهترین حالت به سرانجام رساند.

هیلتی، یک نام تجاری یا نام دستگاه تخریب؟

حیف است از چکش تخریب هیلتی مدل TE10000 گفته باشیم و اندک اشاره ‌ای به برند هیلتی نزده باشیم. اما شاید بهتر باشد تا این مطلب را به شکل دیگری مطرح کنیم. آیا هیلتی یک نام تجاری است و یا معرف برخی از دستگاه ها با قابلیت تخریب گسترده می باشد؟

کاربرد چکش تخریب هیلتی

گاهی برخی از برندها در طراحی تا تولید برخی از محصولات آنچنان دست توانمندی دارند که در گذر ایام تبدیل به یک نماد برای آن محصول می شوند. اگر اندک جستجویی در محصولات و ماشین ‌آلات اطراف خود داشته باشید، احتمالاً چند تایی از این نام های شاخص شده تجاری را پیدا خواهید کرد. برند هیلتی هم یکی از همین نام های پرآوازه در عرصه طراحی تا تولید چکش تخریب می باشد. این کمپانی در طراحی چکش تخریب آنچنان توانمند است که حالا نام او را برای معرفی چنین دستگاه هایی، حتی از دیگر برندها استفاده می کنند. برند هیلتی در سال ۱۹۴۱ پایه‌ گذاری شده است و در تمام این سال های طولانی همتی تمام عیار برای طراحی انواع ابزارهای ساختمانی خصوصا چکش تخریب و بتن کن ها داشته است.

زمینه های کاربردی برای چکش تخریب هیلتی مدل TE10000

نام هیلتی اگر چه از یک نام تجاری متولد شده است؛ اما در گذر ایام برای چکش تخریب های سنگین وزن مورد استفاده قرار می گیرد. هیچ قاعده و یا پیش فرضی در کار نیست. کاربلدهای این حرفه در یک قانون نانوشته، مدل های کوچک جثه، آنهایی که می توان به راحتی در دست گرفته، راهی ارتفاع برای کار تخریب شوند را با نام تجاری چکش تخریب می شناسند و مدل های سنگین وزن، آنهایی که دیگر برای عملیات حفاری، کندن زمین و تخریب پایه های بتنی طراحی شده اند را با نام هیلتی یاد می ‌کنند.

وقتی از چکش برقی هیلتی مدل TE10000 صحبت می کنیم، گویا باید این ماشین را در جمع هیلتی ها، یعنی مدل های سنگین وزن قرار بدهیم. الگوی طراحی این ماشین نیز برای تبدیل شدن به یک هیلتی تمام عیار تنظیم شده است. اما اگر بخواهیم اندکی در ماجرای کاربردی این ماشین دقیق شویم، آن را یک هیلتی سبک وزن پیدا خواهیم کرد. یعنی آنچنان سنگین که دیگر در جمع چکش های تخریب معمولی قرار نمی ‌گیرد و آنچنان سبک که به نسبت از هیلتی های بزرگ جثه قدرت مانور بسیار بالاتری دارد. این نوع طراحی، زیربنای کار با چکش تخریب هیلتی مدل TE10000 می باشد. ابزاری که قادر است تا در هر عملیات تخریبی، عملکردی کاملاً موثر و قدرتمند داشته باشد. عمد کاربردها از چکش تخریب هیلتی مدل TE10000 را می توان در موارد زیر دسته بندی نمود.

  •   حفاری در عمق کم برای نصب انواع تاسیسات
  •   اصلاح سازه های بتنی برای نصب ملزومات مانند درب و پنجره
  •  تخریب دیوارهای بتنی
  •   کندن سنگ و کاشی در فضاهای عمرانی
  •  کندن آسفالت و...

اصول کار حرفه ای با چکش تخریب هیلتی مدل TE10000

قاعده کار با هیلتی ها تقریبا ساده است. این ابزار قابلیت تولید ضربه های کوبنده از طریق مته ‌های فولادین را دارد. پس کافی است سر مته فولادین را بر پیکره دیوار و یا دیگر سطوح بتنی بنشانید و با هدایت دستگاه، عملیات تخریب هدفمندی را انجام بدهید. اما قطعاً تمام ماجرا به همین سادگی نیست. چکش تخریب آن هم در مدل های سنگین وزن مانند هیلتی مدل TE10000 در کنار قدرت تخریب بالا خطرناک هم هستند. در صورت هر گونه کوتاهی و یا کم اهمالی در مسیر تخریب قطعاً قدرت بسیار بالای این دستگاه مستعد ایجاد حوادث ناگواری است. لذا برخی نکات برای کارکرد مطمئن و امن هر دستگاه هیلتی مانند چکش تخریب هیلتی مدل TE10000 تعریف شده است.

چکش تخریب برقی هیلتی مدل TE10000

1-    در آغاز کار با چکش تخریب هیلتی مدل TE10000 حتماً حضور تمام نکات ایمنی را رعایت کنید. اپراتوری که وظیفه کار با این دستگاه قدرتمند را دارد، باید مجهز به تمام وسایل ایمنی اعم از عینک محافظ، گوش گیر، لباس کار مخصوص و خصوصاً کفش ایمنی باشد. کفش ایمنی مهمترین تجهیز ایمنی است. کفش هایی که از سری آهنین برخوردار هستند، مناسب می باشند. زیرا می ‌توانند در مقابل برخورد تصادفی سر مته به پای اپراتورها مقاومت نمایند.

2-    برای کار با چکش تخریب هیلتی مدل TE10000 حتما از یک اپراتور آگاه و آموزش دیده که نحوه کارکرد حرفه ای با چنین ابزارهای سنگین و پر قدرتی را می ‌داند، استفاده کنید. هرگز اجازه ندهید که افراد با سطح مهارت کم و یا بی اطلاع از اصول کار با هیلتی ها، دست به کار کندن بشوند.

3-    در حین کار با هر نوع هیلتی باید فشار بسیار زیادی بر سر مته وارد کنید. به نوعی باید سوار بر دستگاه بوده و آن را تحت تسلط و کاملاً پرفشار بر سطوح بتنی بکوبانید. در غیر این صورت خطر سر خوردن و ایجاد حادثه وجود دارد. دقت کنید که چکش تخریب هیلتی مدل TE10000 یک نمونه میان وزن از نوع مناسب برای حفاری در سطح زمین می باشد. در تمام طول عملیات با چنین دستگاه سنگین وزنی نباید اجازه دهید تا تحت سیطره قدرت و وزن دستگاه قرار بگیرید.

4-    تشخیص جهت تخریب از نکات کلیدی در کار اصولی با چکش تخریب هیلتی مدل TE10000 می باشد. هرگز در حین عملیات حفاری با انواع هیلتی ها سعی در کوبش یکنواخت، آن هم در یک نقطه مرکزی نداشته باشید. با ایجاد زاویه هایی در جهت های گوناگون مسیر حفاری را به شکلی پیوسته اما با فرمی گسترده تداوم دهید.

5-    در کار با چکش تخریب هیلتی مدل TE10000 هدفمند باشید. بهتر است قبل از آغاز به کار تخریب، برآورد کاملی از شرایط پروژه داشته باشید. مسیر کار تخریب را پیش بینی کنید و یک الگوی از پیش تعریف شده را در نظر بگیرید. به این ترتیب در تمام مراحل تخریب دقیقاً می دانید که در حال طی کردن کدام مرحله هستید و می خواهید چه کار کنید.

6-    محل انجام کار حفاری را تمیز کنید. بهتر است محل را از حضور هر گونه زباله و یا نخاله خالی سازید. تمیز بودن محل کار، خطر گیر کردن مته چکش تخریب هیلتی را کاهش می دهد.

7-    همیشه قبل از آغاز به کار با چکش تخریب هیلتی مدل TE10000 و یا هر نوع دیگر از هیلتی ها، سلامت بخش های فنی دستگاه را چک کنید. یک بازدید ساده چشمی و اطمینان از سالم بودن تمامی قطعات، اتصالات، پوشش ها و بخش های الکترونیکی، مقدمات یک عملیات ایمن است. هرگز با یک هیلتی که به هر دلیلی یکی از بخش ‌های آن خراب و یا ناقص است، دست در کار تخریب نبرید. هیلتی خراب را تعمیر کرده و پس از اطمینان از سلامت کامل آن دست به کار شوید.

8-    همیشه محیط اطراف را با حفاظ هایی هر چند ساده مانند یک نوار زرد هشدار دهنده محصور سازید. اجازه ندهید تا افراد غیر مسئول و یا هر فرد مسئولی بدون پوشش مناسب در اطراف محیط کار چکش تخریب حاضر بشوند.

تخریب زمین چکش تخریب هیلتی مدل TE10000

9-    از چکش تخریب هیلتی مدل TE10000 برای عملیات هایی که در حد توان و قدرت دستگاه است، استفاده کنید. این هیلتی یک مدل میان وزن با طراحی در انجام عملیات های حفاری و کار بر روی زمین می باشد. پس قطعاً نمی توانید با آن در ارتفاع بنا به انجام عملیات های سبک مانند کندن کاشی بپردازید. در عین حال این دستگاه قابلیت حضور در حفاری های بسیار سنگین و حجیم را ندارد.

جمع بندی برای خرید چکش تخریب هیلتی مدل TE10000

چکش تخریب هیلتی مدل TE10000 یک مدل خوش ساخت است که برای حضوری قدرتمند در پروژه های شبیه به حفاری طراحی شده است. عمده فروش چکش تخریب هیلتی در مدل های سنگین وزن برای کند و کاو سطح زمین است. هیلتی ها سنگین وزن و در عین حال بزرگ جثه هستند تا قابلیت کافی برای تقابل با سطوح سخت عمرانی را داشته باشند.

چکش تخریب هیلتی مدل TE10000 قطعاً از رقبای بسیار در سطح بازار برخوردار است. چکش هایی که محصول برندهای صاحب سبک، همراه با قدرتی مثال زدنی می توانند در هر نوع عملیات حفاری حاضر باشند. حتی در جمع محصولات خود هیلتی نیز می ‌توانیم ردپای رقبای تمام عیاری را پیدا کنیم. در این بین هرگز نمی توانیم از قابلیت حرفه ای و نگاه تخصصی در طراحی چکش تخریب هیلتی مدل TE10000 چشم‌ پوشی کنیم.

در این مدل از امکان سیستم خنک کننده موتوری استفاده شده است. لذا در حین سخت ‌ترین عملیات ‌های عمرانی نیز عاری از هر گونه داغ شدن به فعالیت کوبنده خود ادامه خواهد داد. در عین حال وقتی مجهز به سه محفظه برای روغن و گریس شده است، قطعاً می ‌تواند بالاترین استانداردهای روانکاری را تامین نماید. از طرفی در این مدل حتی پیش ‌بینی ‌های لازم به جهت آسیب دیدن سیم دستگاه شده است. چکش تخریب هیلتی مدل TE10000 یک نمونه برقی است که باید با کمک سیم به منبع برق متصل شود. در عین حال محیط خطرناک و سخت حفاری، خطر آسیب دیدن کابل برق دستگاه را به دنبال دارد.

اما نیازی نیست که نگران باشید. زیرا در چکش تخریب هیلتی مدل TE10000 از یک کابل با قابلیت تعویض ساده و آسان سیم خراب شده استفاده شده است. همین نکته ساده در عملکرد مناسب هر هیلتی تاثیرگذار است. خصوصاً که چکش تخریب هیلتی مدل TE10000 قابلیت حذف گرد و غبار تا درجه ۹۵ درصدی را دارد. به هر صورت با تمام این تفاصیل که از امکانات فنی تا جنبه های کاربردی در چکش تخریب هیلتی مدل TE10000 صحبت کردیم، می ‌توانیم این ماشین قدرتمند حفاری و کوبنده را به عنوان یکی از محصولات میان رده و البته کاربلد بازار معرفی کنیم.

خرید چکش تخریب هیلتی مدل TE10000

وقتی تخریبی گسترده از بتن را پیش رو دارید، قطعاً باید از مدل هایی که می توانند برای مدت طولانی عملکردی یکنواخت و قدرتمند را تأمین نمایند، استفاده کنید. چکش برقی هیلتی در مدل TE10000 برای همین گام اول طراحی شده است.

قدرتمند در تخریب با چکش تخریب هیلتی مدل TE10000

برای تخریب بتن نمی توانید از ابزارهای کلاسیک دستی مانند یک کلنگ ساده استفاده کنید. بتن از ابتدا برای ایجاد ساختارهای بسیار مقاوم عمرانی استفاده شده است. سازه ای که قرار بوده تا برای مدت‌ ها به شکل کاملاً مستحکم و نفوذناپذیر بماند. پس چطور می ‌خواهید چنین ساختار نفوذ ناپذیری را تنها در حضور یک ابزار ساده دستی بشکافید؟ قطعاً برای تخریب بتن به ابزارهای قدرتمند موتوری مانند هیلتی نیاز دارید و در این مطلب پیشنهاد ما به شما چکش تخریب هیلتی مدل TE10000 می باشد.

تخریب دیوار چکش تخریب هیلتی مدل TE10000

چکش تخریب ها در عین قدرتمند بودن الگوی طراحی تقریباً ساده ای دارند. در تمام آنها یک موتور الکتریکی جریان متناوب قرار است قدرت حرکت رفت و برگشتی پیستونی قدرتمند را تامین نماید. حرکتی که در نهایت تبدیل به ضربات کوبنده از طریق مته دستگاه بر پیکره ساختارهای بتنی و امثالهم خواهد شد. آنچه باعث تفاوت در میان انواع چکش تخریب می‌ شود، وزن دستگاه، الگوی تولید قدرت و در نهایت کیفیت ساخت محصول است. به هر صورت قدرت یک سمت ماجرا نشسته است و کیفیت در طراحی تا ساخت، آن سوی ماجرا نقش بازی می‌ کند.

فضای کار هر چکش تخریب، محیطی بی نهایت سخت و کاملاً خشن است. قطعاً در چنین محیطی باید از یک نمونه خوش ساخت و بسیار با کیفیت مانند چکش تخریب هیلتی مدل TE10000 استفاده کنید. در غیر این صورت احتمالاً خیلی زود اسیر شرایط سخت کار با دستگاهی که حالا خراب است و شاید قابلیت کافی نداشته باشد، مواجه می شوید.

البته در گود رقابت، طیف بزرگی از محصولات بازار می توانند با چکش تخریب هیلتی مدل TE10000 برابری کنند و حتی فراتر از آن باشند. اما وقتی پای استفاده از یک هیلتی خوش ساخت با قیمت مناسب در میان باشد، این مدل توانمند و سبک وزن از برند هیلتی هیچ چیز کم ندارد. حتی می تواند تبدیل به یک انتخاب ایده آل بشود. حالا که در این مقدمه کوتاه از یک چکش برقی هیلتی نام برده ‌ایم، قطعاً علاقمند شده اید تا محصول مورد نظر را در چالش مشخصه های فنی و دیگر ابعاد طراحی تا کاربردی بررسی کنید. پس این شما و این چکش تخریب هیلتی مدل TE10000 که حالا قرار است در چوب زنی ارزیابی ما مورد بررسی کامل قرار بگیرد.

چکش تخریب هیلتی مدل TE10000 در یک نگاه اجمالی

وقتی تخریبی گسترده از بتن را پیش رو دارید، قطعاً باید از مدل هایی که می توانند برای مدت طولانی عملکردی یکنواخت و قدرتمند را تأمین نمایند، استفاده کنید. چکش برقی هیلتی در مدل TE10000 برای همین گام اول طراحی شده است. زیرا برند هیلتی در طراحی این مدل، عملکردی مطمئن برای فعالیتی طولانی و کاملاً گسترده را پیش‌ بینی کرده است.

البته گسترده بودن عملیات تخریب دلیل بر قدرتمند بودن هیلتی نیست. شما ممکن است یک عملیات بسیار گسترده و کاملاً پیچیده تخریب را پیش رو داشته باشید؛ اما در هیچ کجای عملیات نیاز به حضور قدرتی بالا را احساس نکنید. به این ترتیب ظاهراً نیاز به یک چکش تخریب برقی با عملکرد سبک وزن و یا میان وزن دارید.

چکش تخریب هیلتی مدل TE10000 یک نمونه میان وزن است. البته برخی از حرفه ای ها، یعنی آنها که با چکش های غول آسا کار می کنند، وزن ۱۲ کیلوگرمی این محصول خوش ساخت از برند هیلتی را در جمع سبک وزن ها قرار می دهند. اما اگر خیلی در بند کلاس کاری این مدل نباشیم، چکش تخریب ۱۲ کیلوگرمی از برند هیلتی برای نفوذ در سخت ترین سازه های بتنی طراحی شده است و می ‌تواند حجم قابل توجهی از هر نوع سازه عمرانی را به سرعت تخریب کند.

الگوی طراحی چکش تخریب هیلتی مدل TE10000 به شکلی است که کاملاً مسلط و خیلی ساده می توانید آن را در هر فضایی و به هر حالتی به کار اندازید. لذا چه در سطح زمین و یا کاربرد در دیوار بناهای در حال تخریب شدن، این چکش برقی هیلتی کارایی مناسبی دارد.

چکش تخریب برند هیلتی

برای همین است که مدل مذکور را تقریباً می توانید در هر فضایی اعم از تخریب بتن های آرماتوربندی شده، تخریب پله ها، رایزرها، کندن کاشی و سنگ های ساختمانی، کندن آسفالت و حتی حفر چاه به کار اندازید و از قدرت قابل توجه در کنار خوش دستی جذاب آن بهره مند شوید.

البته جدا از بحث قدرت در کنار طراحی ارگونومیک، دیگر جنبه های ایده آل در طرح ساخت یک چکش تخریب را می ‌توان همراه این مدل طراحی شده از برند هیلتی جستجو کرد. مثلاً چکش تخریب هیلتی مدل TE10000 را جوری طراحی کرده ‌اند که هیچ اثری از گرد و خاک به فضای داخلی آن نفوذ نکند. به هر حال محیط کار چکش تخریب فضایی مملو از گرد و خاک است و چنین امکانی برای افزایش طول عمر مفید دستگاه حیاتی می ‌باشد. از طرفی در این چکش برقی هیلتی از تکنولوژی HI Prive برای بهبود عملکرد کوبنده دستگاه استفاده شده است. این تکنولوژی قادر است تا قدرت کوبش مته را تحت هدایت کامل نگه دارد و در نهایت عملکردی کاملاً روان و یکدست در خروجی هیلتی تولید کند. همین نکته ساده اما تاثیرگذار از نقش کلیدی در کارکرد مفید چکش تخریب هیلتی مدل TE10000 دارد. تا جاییکه بدون اغراق می توانیم این نمونه را به عنوان یکی از بهترین ها در کلاس کاری میان وزن ها قرار بدهیم.

مشخصه های فنی چکش تخریب هیلتی مدل TE10000

از ماجرای مقدماتی در آشنایی با چکش تخریب هیلتی مدل TE10000 خارج بشویم و اندکی نگاه خود را فنی تر کرده، ببینیم که در این نمونه توانمند چه امکانات ماشینی شده در اختیار ما قرار دارد. به هر حال قدرت و کارایی اصلی ترین هدف در استفاده از انواع چکش تخریب است و قطعا اطلاع از مشخصه های فنی از مهمترین نکات در بررسی هر تجهیز موتوری می باشد.

چکش تخریب هیلتی مدل TE10000 از یک موتور تکفاز ساده که تحت ولتاژ ۲۲۰ ولت شهری است کار می ‌کند. این موتور در چکش تخریب هیلتی مدل TE10000 قابلیت تامین 1.7 کیلووات قدرت را دارد. قدرتی که برای ماندن در یک چکش تخریب میان وزن کاملاً ایده ‌آل است. البته طراحان برند هیلتی در بخش هدایت دستگاه اندکی کم لطفی کرده اند و از قابلیت کنترل سرعت در این ماشین توانمند چیزی نگذاشته اند. ولی اگر حرفه ای باشید و دستی در آتش تخریب گسترده بتن داشته باشید، قطعاً می ‌دانید که ویژگی کنترل سرعت یک آپشن فانتزی در انواع چکش تخریب است. زیرا قرار است هر لحظه با سخت ترین متریال های عمرانی سر و کله بزنید و در تمام مدت عملیات به حداکثر قدرت دستگاه نیاز دارید. در این حالت واقعا چه معنی دارد که بخواهید چکش تخریب را با درصدی از قدرت کامل آن راه اندازی کنید؟ لذا وقتی قرار است با بتن سر و کار داشته باشید، قطعاً همه قدرت تولید شده چکش تخریب را می خواهید و در این میان امکان کنترل سرعت برای شما توجیهی ندارد.

چکش تخریب هیلتی مدل TE10000 با همین قدرت 1.7 کیلوواتی آن هم بدون امکان کنترل سرعت از نرخ ضربه ۱۹۵۰ بار در دقیقه برخوردار است. به این ترتیب وقتی مته فولادین این چکش برقی هیلتی را بر پیکره دیوارهای بتنی می نشانید، انگار قرار است با پتکی کوبنده نزدیک به دو هزار بار بر پیکره های بتنی ضربه وارد کنید. اهل فن که باشید قطعاً می توانید تجسم دقیقی از قدرت تخریب چنین ابزاری داشته باشید. لکن هر کاربلدی می ‌داند که قدرت تخریب هیلتی ها در تعداد ضربه های آنها نیست؛ بلکه در قدرت هر ضربه نهفته است. اینکه ضربات متوالی با چه میزان توان کوبشی بر پیکره های سخت عمرانی فرود می آیند، اینجا است که معیار وزن چکش تخریب مورد توجه قرار می گیرد.

کار باچکش تخریب هیلتی مدل TE10000

از آنجا که قدرت کوبش مته ها ارتباط مستقیم با قدرت موتور دارد، معیار ابعاد و وزن الکتروموتور می تواند معرف قابلیت تخریب دستگاه بشود. هر چه موتور الکتریکی و متعلقات تولید ضربه بزرگتر و سنگین تر باشند، قاعدتاً هر ضربه مته ‌های فولادین این دستگاه قدرتمندتر نیز خواهد شد. به این ترتیب وزن چکش تخریب تبدیل به یک معیار کلیدی در تعیین قدرت و کارایی دستگاه می شود. البته در چند و چون چکش تخریب هیلتی مدل TE10000 در نهایت با یک نمونه ۱۲ کیلوگرمی مواجه هستیم که به این ترتیب ظاهراً تمام ماجرا در تحلیل فنی این ماشین، آن را در دسته میان وزن های بازار با قابلیت و کارایی مناسبی قرار می دهد. این دستگاه میان وزن، قابلیت تولید ضربات با توان تخریب ۲۶ ژول قدرت در هر ضربه را دارد.

نکات تکمیلی در طراحی چکش تخریب هیلتی مدل TE10000

چکش تخریب هیلتی مدل TE10000 از یک سه نظام شش گوش استفاده می ‌کند. به این ترتیب قابلیت مانور بالایی در پذیرش انواع مته ها را دارد. در عین حال وقتی سه نظام شش گوش است، چکش تخریب شما قطعاً می ‌تواند مته های ضخیم را با قدرت بسیار بالایی به شکلی کاملاً مستحکم و عاری از هر گونه لغزشی بگیرد. به این ترتیب وقتی وارد عملیات پرفشار در خراب کردن سازه ‌های عمرانی شده اید، هیچ نگرانی از بابت شل شدن مته ها ندارید.طراحی سه نظام در قیمت هیلتی تاثیرگذار است. هر چند لیست قیمت چکش تخریب هیلتی مورد نظر ما همچنان در فضایی رقابتی مانده است. 

در چکش تخریب هیلتی مدل TE10000 از 3 محفظه مجزا برای روغنکاری و گریس زنی دستگاه استفاده شده است. قطعاً می دانید که دستگاه چکش تخریب نیاز به روانکاری دائمی دارد. در غیر این صورت قطعات متحرک آن نمی توانند به خوبی بر سطح هم بلغزند. اما اگر بخواهید اجزای متحرک فنی را به شکل مستقیم روانکاری کنید، قطعاً نمی توانید در مقابل نفوذ گرد و خاک مقاومت کنید. اما طراحان برند هیلتی فکری برای این منظور کرده ‌اند. آنها از محفظه های مجزا و کاملاً ایزوله شده برای روانکاری دستگاه استفاده می کنند. فقط کافی است در این محفظه ها از روغن و گریس مناسب بریزید. به این ترتیب بدون خطر نفوذ گرد و خاک می توانید دستگاه قدرتمند خود را روانکاری کنید.

چکش تخریب هیلتی مدل TE10000 از یک سیستم کاهنده لرزش با نام اختصاری AVR استفاده می کند. قطعاً می‌ دانید که بزرگترین چالش در کار با انواع چکش تخریب، لرزش های بی پایان آن است. لرزش هایی که تا دسته دستگاه نفوذ کرده و از آنجا دستان اپراتورها را آزار می دهند. اینجاست که وقتی یک چکش تخریب از سیستم ‌های لرزش گیر بهره ‌مند باشد، قابلیت و کارایی دو چندان پیدا می کند. آپشن کارآمدی که در طراحی چکش برقی هیلتی مدل TE10000 پیش ‌بینی شده است. این سیستم کاهنده لرزشی می ‌تواند تا ۷۰ درصد از ارتعاش دستگاه در محل دسته های هدایت آن را میرا سازد. کیفیت ساخت سیستم کاهنده لرزش بر قیمت هیلتی تاثیر می گذارد.

در این دستگاه از یک چراغ سرویس استفاده شده است. یعنی وقتی به هر دلیلی پس از ساعت ‌ها کار متوالی دوره سرویس کاری دستگاه را فراموش کرده ‌اید، خود دستگاه می تواند به کمک این چراغ ساده، هشدار لازم را صادر نماید.

چکش تخریب هیلتی دو قلم

²    در چکش تخریب هیلتی مدل TE10000 از یک موتور الکتریکی بدون زغال استفاده شده است. موتورهای ذغالی نیاز به سرویس دائمی دارند. این ذغال ها برای هدایت جریان الکتریکی در داخل موتور به جهت گردش روتورهای سیم بندی شده طراحی شده ‌اند. اما سختی ماجرا در طولانی شدن کار با چکش تخریب است. زیرا باید ذغال های مذکور را به شکل دوره ‌ای تعویض نمایید و این کار در دسته تعمیرات تخصصی قرار می ‌گیرد. اما در طراحی چکش تخریب هیلتی مدل TE10000 خبری از این ذغال های دردسرآفرین نیست. در بحث مشخصه ‌های فنی به یاد دارید که از قابلیت تک سرعت بودن دستگاه صحبت کردیم. این تک سرعت بودن باعث طراحی ساده موتور که در نهایت به حذف ذغال انجامیده است.

ضربه در چکش تخریب هیلتی مدل TE10000 از طریق یک سیستم سیلندر پنوماتیکی تامین می ‌شود. این سیلندر یک سیستم بسته است که تحت تولید هوای فشرده در حرکت پیستونی شکل سیستم پنوماتیکی قدرتی ضربه گونه را تولید می کند. عملکردی قدرتمند با حداکثر کارکرد روان و کم صدای سیستم پنوماتیکی که از مشخصه های قابل توجه در طراحی چکش برقی هیلتی می باشد. طراحی ایده آل بخش ضربه ساز پنوماتیکی در قیمت چکش تخریب هیلتی نقش بازی می کند.

چکش تخریب هیلتی مدل TE10000 را به شکلی طراحی کرده‌ اند تا بتوانید سیستم DRS را که یک تجهیز برای جلوگیری از انتشار گرد و خاک است را بر روی آن نصب کنید. اگر هوشمند باشید و از این سیستم ساده استفاده کنید، عملیات کند و کاو شما با کمترین گرد و خاکی همراه است.

قدرت موتوری مناسب، طراحی ایده آل، وزن تقریباً سنگین و نرخ تولید در ضربه بالا باعث شده تا چکش تخریب هیلتی مدل TE10000 به یک ابزار با قابلیت تخریب گسترده تبدیل بشود. در عین حال انبوهی از امکانات ارگونومیک و مشخصه های مدرن در طراحی فنی همراه این محصول شده است. اگر چه در بررسی کلی، در نهایت با یک مدل میان رده بازاری مواجه هستیم؛ اما رنگ و بوی کار با چکش تخریب هیلتی مدل TE10000 فضایی کاملاً حرفه ‌ای را تداعی می ‌کند. ماشینی که به کار حرفه ای ها می آید. اما چرا می توان برای این چکش برقی هیلتی از عنوان حرفه ای استفاده کرد؟ در ادامه می خواهیم بحث خود را در یک ماجرای انتقادی دنبال کنیم. حالا که از چند و چون طراحی چکش تخریب هیلتی مدل TE10000 آشنا شدیم، بیایید ببینیم که این دستگاه در جمع حرفه ای ها چه حرف ‌هایی برای گفتن دارد.

چکش تخریب را تا چه اندازه می شناسید؟

در این مطلب قصد اول و آخر ما معرفی کامل چکش تخریب هیلتی مدل TE10000 است. تا اینجای ماجرا هم بحث کاملا دائمی از مشخصه های فنی تا امکانات تعریف شده در این محصول توانمند از برند هیلتی را مطرح کردیم. اما حالا می ‌خواهیم در نقدی اساسی، محصول پیش رو را محک بزنیم. اما قبل از آن لازم است تا نگرشی فنی نسبت به انواع چکش تخریب داشته باشیم. به هر حال اول باید ببینیم که چکش تخریب ایده ‌آل دقیقاً چگونه ابزاری است تا بتوانیم محصول مورد نظر خودمان را قضاوت کنیم.

پیکور چکش تخریب هیلتی مدل TE10000

یک چکش تخریب در واقع نوعی ابزار کوبنده است که به قدرت های موتوری مجهز شده است. وجه کاربرد این تجهیز برای خراب کردن انواع دیوار، سطوح بتنی در سازه های گوناگون، کندن آسفالت و... می باشد. آنچه مشخص است، هدف اول و آخر از طراحی یک چکش تخریب در خراب کردن ساختارهای عمرانی است؛ اما خیلی تند نرویم. این خراب کردن ها صرفاً برای از بن در آوردن سازه ها نمی باشد. بلکه با هدف انجام اصلاحات در ساختمان ها کارایی دارد.

مثلاً فرض کنید می خواهید درب و پنجره یک ساختمان بتنی را نصب کنید. آیا نباید ابعاد مناسب برای نصب درب و پنجره را بر پیکره دیوار پوش بنا تنظیم کنید؟ برای این کار نیاز به کندن دقیق و کاملاً تمیز دارید. کندنی که از عهده چکش تخریب بر می آید. پس ظاهراً می ‌توانیم یک تعریف بهتر از چکش تخریب را مطرح کنیم. دستگاهی که قرار است تخریبی هدفمند برای انجام فعالیت ‌های اصلاحی در عموم سازه های عمرانی را برای ما فراهم آورد.

تمام ماهیت طراحی در یک چکش تخریب متکی بر مته هایی است که به شکل کوبنده بر سطح ساختارهای بتنی فرود می آیند. اگر چکش تخریب برقی در اختیار دارید، قرار است قدرت این کوبش های تمام عیار را از طریق یک موتور الکتریکی تکفاز اما پرقدرت تامین نمایید. البته در امتداد این موتورهای الکتریکی از یک سیستم پنوماتیکی جک و سیلندر استفاده شده است تا تحت تاثیر حرکت دورانی موتور، قدرت را تبدیل به یک حرکت نوسانی رفت و برگشتی کنند. به این ترتیب در انتهای کورس حرکتی سیستم پنوماتیکی، مته هایی کوبنده حضور دارند تا در نهایت قدرت کوبش مورد نظر ما تامین بشود. آنچه گفتیم به اختصار تشریحی ساده بود از عملکرد هر چکش تخریب. حالا هر چه حجم موتور و بخش سیلندر و ضربه ساز را بزرگتر کنیم، قاعدتا قدرت بالاتری را در تامین خواهیم کرد. اینجای ماجرا است که بحث اقتصادی ما مطرح می شود. اینکه چکش تخریب مورد نظر ما تا چه اندازه در تولید چنین قدرتی توانمند است.

نگاهی بر نکات طراحی انواع چکش تخریب

در هر چکش تخریب باید به چند نکته ساده اما تاثیرگذار در طراحی توجه کنید. چکش تخریب باید بتواند از پس وظایفی که برای آن تعریف کرده اید، برآید. لذا مشخصه ‌های تعریف شده در آن باید با نیاز شما در سطح عملیات همخوانی داشته باشد.

نوع قلم:

قلم بخش کوبنده در هر چکش تخریب است و نوع آن با توجه به طراحی سه نظام در چکش تخریب تعیین می شود. به یاد داشته باشید که چکش تخریب هیلتی مدل TE10000 از یک سه نظام شش گوش استفاده می ‌کند. اما مراد از شش گوش بودن سه نظام چه چیز است؟ آیا این شش گوش بودن سه نظام یک مزیت است؟ در یک دسته بندی کلی انواع قلم گیر چکش تخریب در مدل های زیر دسته بندی می شوند:

قلم های چهار شیاره که در مدل های نوک تیز، بشقابی و ناخنی طراحی می شوند و در نهایت تا سایز ۴۰ سانتیمتری ساخته شده ‌اند.

قلم های پنج شیاره که در مدل های نوک تیز، بشقابی و ناخنی طراحی می شوند و در نهایت تا سایز ۴۰ سانتیمتری ساخته شده اند.

قلم های شش شیار که در مدل های نوک تیز، بشقابی و ناخنی طراحی می‌ شوند و در نهایت تا سایز ۶۰ سانتیمتری ساخته شده اند.

هر چه تعداد شیار بیشتر می ‌شود، چکش تخریب بهتر و موثرتر می ‌تواند مته ها را در خود نگه دارد. به این ترتیب قطعاً قابلیت طراحی مته های بزرگتری را داریم. بهترین چکش های تخریب آنها هستند که از قلم گیرهای ۶ شیار استفاده می ‌کنند. ظاهراً در این فاکتور ساده، چکش تخریب هیلتی مدل TE10000 می ‌تواند برگ برنده ‌ای هر چند کوچک اما کار راه انداز باشد.

قدرت ضربه:

هر مقدار توانی که در یک ضربه از سمت مته بر پیکره های بتنی وارد می شود را به عنوان قدرت ضربه می‌ شناسند. معیار اندازه ‌گیری این قدرت ژول است. اگر دستگاه شما از قابلیت کنترل سرعت برخوردار باشد، قاعدتاً می توانید قدرت هر ضربه کوبنده را تحت اختیار خود تغییر بدهید. اما در مدل های سنگین وزن که رسیدن به حداکثر قدرت ملاک است، غالباً طراحی با یک قدرت ثابت انجام می شود. در چکش تخریب هیلتی مدل TE10000 از یک قدرت ثابت 26 ژول برای هر ضربه در نظر گرفته شده است. در یک مقیاس کلی، هر چکش تخریبی که بتواند قدرتی فراتر از ۲۰ ژول را تامین نماید، در دسته مدل ‌های حرفه ‌ای قرار گرفته و قابلیت انجام فعالیت ‌های بسیار گسترده را دارد. با این معیار، ظاهراً می توانیم چکش تخریب هیلتی مدل TE10000 را در جمع قدرتمندها قرار بدهیم.

وزن دستگاه:

اصلی ترین معیار در دسته بندی انواع چکش تخریب، وزن کلی دستگاه است. اصولاً فروش چکش هیلتی با معیار وزنی انجام می شود. در این میان هر چکش تخریب را در سه دسته سبک وزن تا ۱۰ کیلوگرم، میان وزن تا ۱۵ کیلوگرم و مدل های سنگین وزن قرار می دهند. از آنجا که چکش تخریب مورد نظر ما با وزن ۱۲ کیلوگرمی طراحی شده است، ظاهراً باید آن را در بین میان وزن های بازار قرار بدهیم. اما وقتی نگاهی بر طراحی برقی این ماشین کوبنده داشته باشید، قطعاً متوجه خواهید شد که وزن ۱۲ کیلوگرمی برای یک مدل برقی خبر از طراحی در مدل های قدرتمند و سنگین وزن دارد.

چکش تخریب هیلتی مدل TE10000 در چالش بهترین ها

معیارهای متعددی برای معرفی یک چکش تخریب ایده آل مطرح هستند. به هر حال هر کسی علاقه دارد تا در خراب کردن های خود از بهترین و مناسب ‌ترین ابزارها استفاده کند. لذا معیارهایی برای چکش تخریب ایده آل در نظر گرفته اند. حال باید ببینیم که چکش تخریب هیلتی مدل TE10000 تا چه اندازه در تامین این معیارها توانمند است.

چکش تخریب ایده آل فقط با قابلیت تولید ضربه طراحی شده است. در کار تخصصی باید از ابزار تخصصی استفاده کنید و ابزار تخصصی فقط یک کار را، آن هم در بهترین شرایط ممکن انجام می دهد. پس اگر می خواهید در کند و کاو بتن موفق باشید، بهتر است از چکش تخریب ها که قابلیت بتن کنی دارند، استفاده نکنید. چکش تخریب هیلتی مدل TE10000  یکی از همین نمونه های تخصصی است که فقط برای کوبیده شدن بر در و دیوار طراحی شده است.

چکش تخریب ایده‌ آل باید از یک برند صاحب‌ نام باشد. حالا اگر استادکاری باتجربه باشید و دست بلندی در ماجرای تخریب داشته باشید، قطعاً می ‌دانید که برند هیلتی صاحب ‌نام ترین برند تجاری در عرصه طراحی تا تولید انواع چکش تخریب می باشد. تا جاییکه اصولا خود دستگاه چکش تخریب را با نام هیلتی می ‌شناسند. پس گویا چکش تخریب هیلتی مدل TE10000 با این نام و آوازه بلند از برند هیلتی می ‌تواند در مقام یک محصول مطمئن در اختیار شما قرار بگیرد.

بهتر است دستگاهی که می ‌خرید، صاحب یک کیف اختصاصی برای حمل شدن ساده باشد. به هر حال چکش تخریب، ماشین سنگین وزن و کاملاً حساسی است. قطعاً نمی توانید بدون استفاده از یک کیف مخصوص، چنین ابزار کلیدی را به سادگی جابجا کنید. چکش تخریب هیلتی مدل TE10000 از یک کیف که با متریال بسیار مقاوم ساخته شده است، برخوردار است. تا جاییکه قابلیت تحمل سنگین ‌ترین فشارها را دارد.

بهترین چکش تخریب هیلتی

بهتر است چکش تخریب خریداری شده شما از قلم های استاندارد برای انجام کارهای عادی در تخریب سازه های بتنی برخوردار باشد. برخی از برندهای ریشه دار، یعنی آنها که حسابی برای مشتریان خود سنگ تمام می گذارند، چند قلم با سرهای مختلف را به عنوان ابزارهای مقدماتی همراه دستگاه اصلی عرضه می کنند. در چکش تخریب هیلتی مدل TE10000 از این مته های کار راه انداز مقدماتی وجود دارد.

چکش تخریب ایده آل از یک بخش گریس خور با سطح دسترسی ساده به جهت روانکاری هر چه سریعتر و بهتر قطعات مکانیکی داخلی بهره مند است. حضور این گریس خور باعث روانتر شدن کار دستگاه و در عین حال مصون ماندن از ورود گرد و خاک به داخل چکش تخریب می شود. در چکش تخریب هیلتی مدل TE10000 این ویژگی در نهایت ظرافت پیش‌ بینی شده است.

در یک چکش تخریب ایده ‌آل، میل شاتون در مرکز تبادلات قدرت از جانب موتور الکتریکی به سمت سیستم پنوماتیکی از جنس چدن می باشد. چدن آلیاژی کاملاً سخت با ضربه پذیری بسیار خوب است. وقتی تمام ماهیت دستگاه در تولید ضربات متوالی است، میل شاتون چدنی هرگز تحت تاثیر انعکاس قدرت ضربات کوبنده دستگاه دچار تغییر فرم نمی شود. این ویژگی در طراحی چکش تخریب هیلتی مدل TE10000 پیش ‌بینی شده است.

چکش تخریب ایده آل از یک قلم گیر با کیفیت برخوردار است. به شکلی که به راحتی می توانید قلم را در آن جای بدهید. قلم گیر شش گوش چکش تخریب هیلتی مدل TE10000 برای پذیرش هر چه ساده تر قلم های شش گوش طراحی شده است.

چکش تخریب ایده ‌آل هرگز اجازه نمی دهد تا قدرت ارتعاش مته های کوبنده به سمت دستان اپراتورها هدایت شود. البته برای این هدف از سیستم ‌های لرزش گیر استفاده می کنند. سیستم لرزش گیر نصب شده در چکش تخریب هیلتی مدل TE10000، قابلیت میرا شدن 70 درصد از قدرت ارتعاش بازتاب شده تا دسته دستگاه را دارد.

چکش تخریب ایده آل از گارانتی با خدمات مناسب به جهت تعمیرات برخوردار است. این دستگاه ها در حین فعالیت سخت و سنگین بارها و بارها خراب می شوند. اگر قرار باشد هر بار در پس هر خرابی در به در به دنبال قطعات یدکی باشید که کار از کار پیش نمی ‌رود. برند هیلتی یک نام ثابت شده بازارهای داخلی است که خدمات پس از فروش مناسبی دارد.

وقتی الگوی مقیاس خود را در بررسی چکش تخریب ایده ‌آل قرار داده ‌ایم، ظاهرا می ‌توانیم چکش تخریب هیلتی مدل TE10000 را به عنوان یکی از نمونه‌ های شایسته بازار در جمع میان وزن ها معرفی کنیم. البته در نظر داشته باشید که بازار از رقبای سرسختی برخوردار است و در این فضا، چکشی موفق است که بتواند وظایف تخریب خود را در بهترین حالت به سرانجام رساند.

هیلتی، یک نام تجاری یا نام دستگاه تخریب؟

حیف است از چکش تخریب هیلتی مدل TE10000 گفته باشیم و اندک اشاره ‌ای به برند هیلتی نزده باشیم. اما شاید بهتر باشد تا این مطلب را به شکل دیگری مطرح کنیم. آیا هیلتی یک نام تجاری است و یا معرف برخی از دستگاه ها با قابلیت تخریب گسترده می باشد؟

مشخصات چکش تخریب هیلتی

گاهی برخی از برندها در طراحی تا تولید برخی از محصولات آنچنان دست توانمندی دارند که در گذر ایام تبدیل به یک نماد برای آن محصول می شوند. اگر اندک جستجویی در محصولات و ماشین ‌آلات اطراف خود داشته باشید، احتمالاً چند تایی از این نام های شاخص شده تجاری را پیدا خواهید کرد. برند هیلتی هم یکی از همین نام های پرآوازه در عرصه طراحی تا تولید چکش تخریب می باشد. این کمپانی در طراحی چکش تخریب آنچنان توانمند است که حالا نام او را برای معرفی چنین دستگاه هایی، حتی از دیگر برندها استفاده می کنند. برند هیلتی در سال ۱۹۴۱ پایه‌ گذاری شده است و در تمام این سال های طولانی همتی تمام عیار برای طراحی انواع ابزارهای ساختمانی خصوصا چکش تخریب و بتن کن ها داشته است.

زمینه های کاربردی برای چکش تخریب هیلتی مدل TE10000

نام هیلتی اگر چه از یک نام تجاری متولد شده است؛ اما در گذر ایام برای چکش تخریب های سنگین وزن مورد استفاده قرار می گیرد. هیچ قاعده و یا پیش فرضی در کار نیست. کاربلدهای این حرفه در یک قانون نانوشته، مدل های کوچک جثه، آنهایی که می توان به راحتی در دست گرفته، راهی ارتفاع برای کار تخریب شوند را با نام تجاری چکش تخریب می شناسند و مدل های سنگین وزن، آنهایی که دیگر برای عملیات حفاری، کندن زمین و تخریب پایه های بتنی طراحی شده اند را با نام هیلتی یاد می ‌کنند.

وقتی از چکش تخریب هیلتی مدل TE10000 صحبت می کنیم، گویا باید این ماشین را در جمع هیلتی ها، یعنی مدل های سنگین وزن قرار بدهیم. الگوی طراحی این ماشین نیز برای تبدیل شدن به یک هیلتی تمام عیار تنظیم شده است. اما اگر بخواهیم اندکی در ماجرای کاربردی این ماشین دقیق شویم، آن را یک هیلتی سبک وزن پیدا خواهیم کرد. یعنی آنچنان سنگین که دیگر در جمع چکش های تخریب معمولی قرار نمی ‌گیرد و آنچنان سبک که به نسبت از هیلتی های بزرگ جثه قدرت مانور بسیار بالاتری دارد. این نوع طراحی، زیربنای کار با چکش تخریب هیلتی مدل TE10000 می باشد. ابزاری که قادر است تا در هر عملیات تخریبی، عملکردی کاملاً موثر و قدرتمند داشته باشد. عمد کاربردها از چکش تخریب هیلتی مدل TE10000 را می توان در موارد زیر دسته بندی نمود.

  •       حفاری در عمق کم برای نصب انواع تاسیسات
  •       اصلاح سازه های بتنی برای نصب ملزومات مانند درب و پنجره
  •        تخریب دیوارهای بتنی
  •        کندن سنگ و کاشی در فضاهای عمرانی
  •       کندن آسفالت و...

اصول کار حرفه ای با چکش تخریب هیلتی مدل TE10000

قاعده کار با هیلتی ها تقریبا ساده است. این ابزار قابلیت تولید ضربه های کوبنده از طریق مته ‌های فولادین را دارد. پس کافی است سر مته فولادین را بر پیکره دیوار و یا دیگر سطوح بتنی بنشانید و با هدایت دستگاه، عملیات تخریب هدفمندی را انجام بدهید. اما قطعاً تمام ماجرا به همین سادگی نیست. چکش تخریب آن هم در مدل های سنگین وزن مانند هیلتی مدل TE10000 در کنار قدرت تخریب بالا خطرناک هم هستند. در صورت هر گونه کوتاهی و یا کم اهمالی در مسیر تخریب قطعاً قدرت بسیار بالای این دستگاه مستعد ایجاد حوادث ناگواری است. لذا برخی نکات برای کارکرد مطمئن و امن هر دستگاه هیلتی مانند چکش تخریب هیلتی مدل TE10000 تعریف شده است.

قیمت چکش تخریب هیلتی مدل TE10000

1-  در آغاز کار با چکش تخریب هیلتی مدل TE10000 حتماً حضور تمام نکات ایمنی را رعایت کنید. اپراتوری که وظیفه کار با این دستگاه قدرتمند را دارد، باید مجهز به تمام وسایل ایمنی اعم از عینک محافظ، گوش گیر، لباس کار مخصوص و خصوصاً کفش ایمنی باشد. کفش ایمنی مهمترین تجهیز ایمنی است. کفش هایی که از سری آهنین برخوردار هستند، مناسب می باشند. زیرا می ‌توانند در مقابل برخورد تصادفی سر مته به پای اپراتورها مقاومت نمایند.

2-  برای کار با چکش تخریب هیلتی  مدل TE10000 حتما از یک اپراتور آگاه و آموزش دیده که نحوه کارکرد حرفه ای با چنین ابزارهای سنگین و پر قدرتی را می ‌داند، استفاده کنید. هرگز اجازه ندهید که افراد با سطح مهارت کم و یا بی اطلاع از اصول کار با هیلتی ها، دست به کار کندن بشوند.

3-  در حین کار با هر نوع هیلتی باید فشار بسیار زیادی بر سر مته وارد کنید. به نوعی باید سوار بر دستگاه بوده و آن را تحت تسلط و کاملاً پرفشار بر سطوح بتنی بکوبانید. در غیر این صورت خطر سر خوردن و ایجاد حادثه وجود دارد. دقت کنید که چکش تخریب هیلتی مدل TE10000 یک نمونه میان وزن از نوع مناسب برای حفاری در سطح زمین می باشد. در تمام طول عملیات با چنین دستگاه سنگین وزنی نباید اجازه دهید تا تحت سیطره قدرت و وزن دستگاه قرار بگیرید.

4-  تشخیص جهت تخریب از نکات کلیدی در کار اصولی با چکش تخریب هیلتی مدل TE10000 می باشد. هرگز در حین عملیات حفاری با انواع هیلتی ها سعی در کوبش یکنواخت، آن هم در یک نقطه مرکزی نداشته باشید. با ایجاد زاویه هایی در جهت های گوناگون مسیر حفاری را به شکلی پیوسته اما با فرمی گسترده تداوم دهید.

5-  در کار با چکش تخریب هیلتی مدل TE10000 هدفمند باشید. بهتر است قبل از آغاز به کار تخریب، برآورد کاملی از شرایط پروژه داشته باشید. مسیر کار تخریب را پیش بینی کنید و یک الگوی از پیش تعریف شده را در نظر بگیرید. به این ترتیب در تمام مراحل تخریب دقیقاً می دانید که در حال طی کردن کدام مرحله هستید و می خواهید چه کار کنید.

6-  محل انجام کار حفاری را تمیز کنید. بهتر است محل را از حضور هر گونه زباله و یا نخاله خالی سازید. تمیز بودن محل کار، خطر گیر کردن مته چکش تخریب هیلتی را کاهش می دهد.

7-  همیشه قبل از آغاز به کار با چکش تخریب هیلتی مدل TE10000 و یا هر نوع دیگر از هیلتی ها، سلامت بخش های فنی دستگاه را چک کنید. یک بازدید ساده چشمی و اطمینان از سالم بودن تمامی قطعات، اتصالات، پوشش ها و بخش های الکترونیکی، مقدمات یک عملیات ایمن است. هرگز با یک هیلتی که به هر دلیلی یکی از بخش ‌های آن خراب و یا ناقص است، دست در کار تخریب نبرید. هیلتی خراب را تعمیر کرده و پس از اطمینان از سلامت کامل آن دست به کار شوید.

8-  همیشه محیط اطراف را با حفاظ هایی هر چند ساده مانند یک نوار زرد هشدار دهنده محصور سازید. اجازه ندهید تا افراد غیر مسئول و یا هر فرد مسئولی بدون پوشش مناسب در اطراف محیط کار چکش تخریب حاضر بشوند.

9-  از چکش تخریب هیلتی مدل TE10000 برای عملیات هایی که در حد توان و قدرت دستگاه است، استفاده کنید. این هیلتی یک مدل میان وزن با طراحی در انجام عملیات های حفاری و کار بر روی زمین می باشد. پس قطعاً نمی توانید با آن در ارتفاع بنا به انجام عملیات های سبک مانند کندن کاشی بپردازید. در عین حال این دستگاه قابلیت حضور در حفاری های بسیار سنگین و حجیم را ندارد.

جمع بندی برای خرید چکش تخریب هیلتی مدل TE10000

چکش تخریب هیلتی مدل TE10000 یک مدل خوش ساخت است که برای حضوری قدرتمند در پروژه های شبیه به حفاری طراحی شده است. عمده فروش چکش تخریب هیلتی در مدل های سنگین وزن برای کند و کاو سطح زمین است. هیلتی ها سنگین وزن و در عین حال بزرگ جثه هستند تا قابلیت کافی برای تقابل با سطوح سخت عمرانی را داشته باشند.

چکش تخریب هیلتی مدل TE10000 قطعاً از رقبای بسیار در سطح بازار برخوردار است. چکش هایی که محصول برندهای صاحب سبک، همراه با قدرتی مثال زدنی می توانند در هر نوع عملیات حفاری حاضر باشند. حتی در جمع محصولات خود هیلتی نیز می ‌توانیم ردپای رقبای تمام عیاری را پیدا کنیم. در این بین هرگز نمی توانیم از قابلیت حرفه ای و نگاه تخصصی در طراحی چکش تخریب هیلتی مدل TE10000 چشم‌ پوشی کنیم.

در این مدل از امکان سیستم خنک کننده موتوری استفاده شده است. لذا در حین سخت ‌ترین عملیات ‌های عمرانی نیز عاری از هر گونه داغ شدن به فعالیت کوبنده خود ادامه خواهد داد. در عین حال وقتی مجهز به سه محفظه برای روغن و گریس شده است، قطعاً می ‌تواند بالاترین استانداردهای روانکاری را تامین نماید. از طرفی در این مدل حتی پیش ‌بینی ‌های لازم به جهت آسیب دیدن سیم دستگاه شده است. چکش تخریب هیلتی مدل TE10000 یک نمونه برقی است که باید با کمک سیم به منبع برق متصل شود. در عین حال محیط خطرناک و سخت حفاری، خطر آسیب دیدن کابل برق دستگاه را به دنبال دارد. اما نیازی نیست که نگران باشید. زیرا در چکش تخریب هیلتی مدل TE10000 از یک کابل با قابلیت تعویض ساده و آسان سیم خراب شده استفاده شده است. همین نکته ساده در عملکرد مناسب هر هیلتی تاثیرگذار است. خصوصاً که چکش تخریب هیلتی مدل TE10000 قابلیت حذف گرد و غبار تا درجه ۹۵ درصدی را دارد. به هر صورت با تمام این تفاصیل که از امکانات فنی تا جنبه های کاربردی در چکش تخریب هیلتی مدل TE10000 صحبت کردیم، می ‌توانیم این ماشین قدرتمند حفاری و کوبنده را به عنوان یکی از محصولات میان رده و البته کاربلد بازار معرفی کنیم.

چکش برقی هیلتی 1000 دارای دو قلم

    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر

        مرتب‌سازی محصولات:

      • پیش‌فرض
      • ارزان‌ترین
      • گران‌ترین
      • جدید‌ترین
      • پرفروش‌ترین
      • پربازدیدترین
      • 1
      • 2
      • 3
      • 4
      • 5