خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

چکش تخریب 30 کیلویی پوکا مدل DH2700

برای استعلام قیمت، تماس بگیرید.

تماس با ما
چکش تخریب برقی 30 کیلویی برند پوکا
  • چکش تخریب برقی 30 کیلویی برند پوکا
  • ارسال به سراسر ایران

  • پشتیبانی از ۹ الی ۲۱

  • کمترین هزینه ممکن

  • امکان خرید ۲۴ ساعته

  • پرداخت نقد

  • نقد و بررسی
  • مشخصات فنی
  • نظرات کاربران
  • پرسش و پاسخ

فهرست مطالب

نگاهی بر توانمندی های چکش تخریب ۳۰ کیلویی پوکا مدل DH2700

گودبرداری و یا تخریب سازه های فشرده بتنی از دسته عملیات های بسیار سنگین عمرانی هستند. عملیات‌ هایی که در آنها باید حجم گسترده ‌ای از تخریب سطح زمین تا سازه های بتنی را انجام داد. در تخریب هدفمند قصد ما ایجاد تغییرات برای تامین نیازهای خاص است.

در این مورد نیز تلاش می‌ کنیم تا با حفر زمین، گودبرداری و... به ترتیبی عمق خاک را برای ایجاد ساختارهای عمرانی کند و کاو کنیم. برای این منظور نیاز به انواع چکش تخریب های سنگین وزن داریم. چکش تخریب ۳۰ کیلویی پوکا مدل DH2700 یک ماشین تخصصی است که با هدف انجام عملیات های بسیار سنگین مانند گودبرداری طراحی شده است.

چکش تخریب 30 کیلویی پوکا

چکش تخریب ۳۰ کیلویی پوکا مدل DH2700 در دسته چکش تخریب های برقی با حضور موتور بسیار قدرتمندی است که به راحتی می ‌تواند سطح سخت ترین زمین ‌ها را بشکافد. این چکش تخریب سنگین وزن مناسب انجام عملیات ‌های کاملاً پر فشار طراحی شده است.

تا جاییکه می ‌تواند با قدرت تخریب بسیار بالای خود، حجم بالایی از خاک را زیر و رو کند. در عین حال مته ‌های فولادین و کوبنده و البته قدرتمند چکش تخریب ۳۰ کیلویی پوکا مدل DH2700 برای خرد کردن حجم های بتن ریزی شده نیز کاملاً توانمند است.

اگر در مراحل اجرای عملیات ‌های عمرانی نیاز به تخریب پی های بتنی دارید، به طوری که حجم قابل توجهی از بتن، درست زیر پای شما ریخته شده باشد و حالا مانعی جدی در تداوم عملیات های عمرانی شما محسوب می‌ شود، باید از قدرت چکش تخریب های سنگین وزن استفاده کنید. به یقین نمی توانید چنین عملیاتی را با استفاده از ابزارهای دستی به انجام رسانید و یا اینکه متکی بر چکش تخریب های سبک وزن باشید.

سنگینی عملیات های گودبرداری در کف های بتن ریزی شده آنچنان بالا است که جز در استفاده از چکش های سنگین وزن، توانایی انجام عملیات غیرممکن می ‌شود. در این بین نگرش شما در نحوه کار با چکش تخریب سنگین وزن حائز اهمیت است.

چکش تخریب های سنگین وزن بیشتر در مدل های بادی شناخته می شوند. مدل هایی که با کمک باد فشرده شده کار می ‌کنند، در تامین قدرت بالای کوبش بسیار توانمند هستند؛ اما کار با آنها مستلزم تأمین کمپرسورهای هوای فشرده است که چندان ماجرای ساده ای نیست. اما در امتداد مدل های قدرتمند بادی، نمونه های موتور الکتریکی نیز حضور دارند که می ‌توانند قدرت کوبش کاملاً مخربی را تامین نمایند.

چکش تخریب ۳۰ کیلویی پوکا مدل DH2700 یک نمونه موتور الکتریکی است که شرایط راه اندازی ساده و در عین حال قدرتمندی دارد. در حضور یک چکش تخریب برقی مانند پوکا DH2700، آنچنان توانمند هستید که می توانید هر نوع سطح سخت بتنی، سنگی و... را خرد کنید و در عین حال از عملیاتی ساده با کمترین دردسر در راه اندازی تا نهایی کردن کار برخوردار باشید. این همه مقدمه‌ ای است برای آنکه شما را با چکش برقی ۳۰ کیلویی پوکا آشنا سازیم. البته قبل از آن، نیم نگاهی بر ماهیت چکش های سنگین وزن داریم.

پوکا DH2700 در جمع سنگین وزن ها

ماهیت طراحی تمامی ابزارهای تعریف شده با الگوی چکش تخریب یک چیز است. اینکه بتوانیم به راحتی سطوح غیر فلزی را تخریب کنیم. ماجرا از تخریب‌ های پر فشار، سنگین، بزرگ و گاها سرسخت شروع می شود.

عمده این شرایط در تخریب حجم های بتنی دیده می شود. یک ساختار بتنی را به این سادگی ها نمی توانید تخریب کنید. برای خراب کردن سازه های بتنی، سنگی و... انواع چکش تخریب را ابداع کرده ‌اند. اما همه این ابزارها به یک اندازه توانمند نیستند.

بسته به سنگینی عملیات تخریب نیاز به قدرت های متنوع در انواع چکش تخریب احساس می ‌شود. در این بین برای خراب کردن حجم اندک از سازه های عمرانی اعم از دیوارهای بتنی، آجری، گچی و... می ‌توانیم بر توانمندی ‌های چکش تخریب های سبک وزن اکتفا کنیم.

اما برای تکمیل عملیات های پرفشار و سنگین تخریب مانند گودبرداری ساختمان که در آنها قرار است حجم گسترده ‌ای از فضا را تحت تاثیر قرار بدهیم، باید از چکش تخریب های سنگین وزن استفاده کنیم.

چکش تخریب 30 کیلویی پوکا مدل DH2700

در دنیای چکش تخریب ها که باشید، وزن دستگاه اهمیت بالایی دارد. زیرا معرف قدرت کوبش و تخریب آن است. کاملاً منطقی است که برای بررسی قدرت کوبنده و تخریبی یک دستگاه، نگاهی عمیق بر شرایط موتور دستگاه داشته باشیم. اما همان طور که قید کردیم، برخی از چکش تخریب ها با استفاده از قدرت باد فشرده شده کار می کنند. در این چکش ها خبری از موتور برای ارزیابی قدرت نیست.

لذا ارزیابی قدرت مخرب و کوبنده انواع چکش تخریب را براساس وزن آنها را دسته بندی کرده اند. هر چه چکش تخریب، بزرگتر و با وزن بیشتری طراحی شده باشد، لاجرم در تامین قدرت کوبش بالاتر، توانمندتر نیز می باشد.

به این ترتیب معیار اصلی در دسته بندی انواع چکش تخریب براساس وزن آنها صورت گرفته است. در این معیار، مدل های سبک وزن را با نام دریل های بتن کن می‌ شناسند. مته های قدرتمندی که از پس خراب کردن تا سوراخکاری انواع سطوح عمرانی بر می ‌آیند. اما آن دسته از چکش های قدرتمندی که وزنی فراتر از ۲۰ کیلوگرم دارند را در دسته نمونه ‌های سنگین وزن بررسی می ‌کنند. چکش تخریب های سنگین وزن را با نام پیکور و گاها به ‌عنوان هیلتی می ‌شناسند.

وزن سنگین این مدل ها مانع از انجام عملیات های تخریبی در ارتفاع است. اسلوب طراحی مدل های سنگین وزن، قاعدتاً برای کوبش مته ها بر سطوح کم ارتفاع می باشد. در این بین هر چه وزن طراحی چکش تخریب بالاتر است، قاعدتاً باید انتظار تامین قدرت بالاتری را نیز داشته باشیم.

مانند چکش تخریب ۳۰ کیلویی پوکا مدل DH2700 که در جمع سنگین وزن ها از قدرت عملیاتی بسیار بالایی برخوردار است. چکش برقی ۳۰ کیلویی پوکا در دسته سنگین ترین مدل های برقی با قابلیت کارکرد انسانی قرار دارد که برای تکمیل عملیات های حفاری تا تخریب سازه های بتنی کم ارتفاع طراحی شده است.

نگاهی بر چکش تخریب ۳۰ کیلویی پوکا مدل DH2700

پوکا DH2700 از مدل های سنگین وزن در حضور موتورهای الکتریکی است که برای استفاده در سنگین ترین عملیات های عمرانی آماده شده است. در چکش برقی ۳۰ کیلویی پوکا از یک الکتروموتور بسیار قدرتمند دو کیلوواتی استفاده شده است.

موتور قدرتمند دو کیلوواتی به راحتی می تواند از پس وزن بالای این ماشین برآمده، قدرت کوبنده کافی در مته فولادین و قطور دستگاه را تامین نماید. البته این الکتروموتور دو کیلوواتی با استفاده از برق تکفاز شهری در ولتاژ ۲۲۰ ولت کار می کند. لذا به حالت کلی شرایط راه اندازی تقریباً ساده ای را باید از چکش تخریب ۳۰ کیلویی پوکا انتظار داشته باشیم.

در امتداد موتور دو کیلوواتی چکش ۳۰ کیلویی پوکا، یک سیستم تولید ضربه با نرخ 1000 ضربه قدرتمند در دقیقه طراحی شده است. تامین 1000 ضربه در دقیقه عدد چندان درشتی در طراحی انواع چکش تخریب محسوب نمی شود؛ اما وقتی ابعاد دستگاه بسیار بالا است و با نمونه ‌های سنگین وزن مواجه هستیم، نرخ 1000 ضربه قدرتمند، جنبه ‌های تخریبی سطح بالایی را تداعی می سازد. در حضور موتور دو کیلوواتی به همراه وزن 29.5 کیلویی دستگاه، نرخ ضربه ۱۰۰۰، عددی کاملاً مخرب است؛ زیرا هر یک ضربه قابلیت تامین قدرت بسیار بالایی را دارد.

در طرح ساخت چکش ۳۰ کیلویی پوکا از یک سیستم قلم گیر شش گوش استفاده شده است. سیستم قلم گیر معرف قدرت و سطح کار عملیاتی دستگاه چکش تخریب است. قلم گیرهای قدرتمند از تعداد گوش بالایی برخوردار هستند.

هر چه تعداد گوشه ها بالاتر باشد، قابلیت استقرار محکم تر قلم در نوک ضربه ساز دستگاه وجود دارد. به این ترتیب می‌ توانیم مقدمات تولید قدرت بالاتری را فراهم آوریم. این موضوع در لیست قیمت چکش تخریب پوکا تاثیر گذار است.

در واقع هر اندازه نوک قلم گیر از تعداد گوشه بالاتری برخوردار باشد، قابلیت بهتری برای استقرار مته دارد. لذا می تواند برای عملیات های سنگین تری مورد استفاده قرار بگیرد. برای همین است که در لیست قیمت چکش تخریب پوکا این مدل ها با مته های شش گونه تا این اندازه مورد توجه قرار دارند.

تخریب زمین با چکش 30 کیلویی پوکا

چکش تخریب ۳۰ کیلویی پوکا برای پذیرش قطورترین قلم های شش گوش آماده است تا بتواند با هدایت قدرت دو کیلوواتی، حجم تخریب گسترده ای را عملیاتی کند. در عین حال تمام بخش‌ های بدنه، موتور الکتریکی و سیستم قلم گیر دستگاه از بهترین متریال ها ساخته شده است تا بتوان از پس عملیات بسیار سنگین کار با این دستگاه برآمد.

چکش تخریب ۳۰ کیلویی پوکا برای حضور در سنگین ترین عملیات های تخریبی طراحی شده است. لذا ماهیت دستگاه در تولید قدرت بسیار بالایی است. از این رو باید از این دستگاه به عنوان یکی از قدرتمندترین های بازار یاد کنیم. البته این قدرت تخریب سطح بالا نیاز به طراحی برجسته و برتری نیز دارد. استفاده از متریال مرغوب در الگوی طراحی چکش تخریب ۳۰ کیلویی پوکا برای اطمینان از توانمندی دستگاه در عملیات ‌های کاملاً سنگین و تخریبی است.

این دستگاه آنچنان مرغوب و با کیفیت ساخته شده است که برای مدت طولانی از پس سنگین ترین عملیات های عمرانی برآید و بدون کوچکترین دردسری شرایط ایده ‌آل کاری را داشته باشد. در عین حال با حضور یک موتور الکتریکی تکفاز، قابلیت راه اندازی سریع، آن هم در حضور برق شهری را دارد.

چکش تخریب پوکا DH2700 در دسته پیکورها

پیکورها خانواده تقریباً بزرگ و کاملی از انواع چکش تخریب محسوب می ‌شوند که به شکل تخصصی تنها با قابلیت کوبش طراحی شده اند. برخی از چکش های تخریب از طراحی دریل گونه برخوردار هستند.

این مدل ها در دسته بتن کن ها قرار دارند که می ‌توانند در عملیات ‌های کوبش نیز فعالیت کنند. اما وقتی قرار است در باب پیکورها صحبت کنیم، تمام نگاه تخصصی ما در طراحی تجهیزی است که قرار است تنها عملیات کوبش با حضور مته های قدرتمند فولادی را تامین نماید.

در این دسته بندی، وزن تنها معرف ابعاد نوع پیکور است. پیکورها در مدل های کوچک جثه با حدود وزنی ۵ الی ۱۰ کیلوگرمی طراحی می شوند. این مدل ها به راحتی قابلیت حمل و نقل دارند و از پس عملیات دستی در ارتفاع با کارکرد اپراتوری بر می‌ آیند. اما پیکورهای قدرتمندتر، مدل های سنگین وزن تر می باشند. چکش تخریب ۳۰ کیلویی پوکا مدل DH2700 در واقع یک پیکور تمام عیار برقی است که قابلیت تخریب گسترده ای در کارکردهای اپراتوری دارد.

عمده شهرت پیکورها در طراحی هیدرولیکی و پنوماتیکی آنها است. مدل چکش تخریب هایی که با کمک قدرت هیدرولیکی و یا پنوماتیکی قابلیت کوبش قدرتمند سطوح سخت عمرانی را دارند. این پیکورها غالباً بسیار بزرگ جثه همراه با قابلیت تامین قدرت بالایی هستند که عموما به شکل یک ابزار تکمیلی بر ماشین آلات ساختمانی نصب می ‌شوند. اما به موازات پیکورهای قدرتمند هیدرولیکی و پنوماتیکی، مدل های الکترومکانیکی نیز حضور دارند. در این مدل ها قدرت کوبش از طریق یک موتور الکتریکی تکفاز تمام ‌عیار تامین می شود.

در مدل های هیدرولیکی و یا پنوماتیکی، قدرت از طریق کمپرسوری که خارج از دستگاه است، تامین شده و شیلنگ های واسطی برای انتقال قدرت تعریف شده اند. لذا در طرح ساخت نهایی دستگاه خبری از حضور موتور نمی باشد. به این ترتیب تنها الگوی مکانیکی طراحی شده در دستگاه، نصب یک سیستم سیلندر پیستون هیدرولیکی برای تامین قدرت کوبش مته های فولادی است.

اما در طراحی پیکورهای برقی مانند چکش برقی ۳۰ کیلویی پوکا مستلزم به نصب یک موتور الکتریکی در بطن دستگاه هستیم. این موتور باید در کنار سیستم سیلندر پیستونی تولیدکننده ضربه حاضر باشد.

از آنجا که نمی توان ابعاد و یا وزن چندان بالایی را برای دستگاه در نظر گرفت، در تامین قدرت الکتروموتورها با محدودیت گسترده‌ ای مواجه هستیم. زیرا نمی توانیم موتورهای بزرگ جثه با قدرت بالا را در دستگاه نصب کنیم. به این ترتیب در حضور موتورهای الکتریکی کم توان که حجم و وزن کمی دارند، پیکورهای برقی چندان قدرتمند طراحی نمی شود.

چکش تخریب پوکا مدل DH2700

اما هستند مدل هایی که این ساختارهای محدود کننده را شکسته، با یک طراحی مناسب از موتورهای قدرتمندی استفاده می ‌کنند. مانند چکش تخریب ۳۰ کیلویی پوکا مدل DH2700 که در حضور یک الکتروموتور دو کیلوواتی طراحی شده است. البته با وجود این موتور قدرتمند، همچنان با یک پیکور در سطح متوسطی از کار مواجه هستیم. دستگاهی که قرار است در انواع عملیات ‌های تخریب و بتن کنی مورد استفاده قرار بگیرد.

کاربردهای چکش تخریب ۳۰ کیلویی پوکا

در یک تحلیل فنی از جنبه های کلیدی در طراحی انواع پیکور صحبت کردیم. در ادامه مطرح کردیم که چکش تخریب ۳۰ کیلویی پوکا در دسته پیکورهای قدرتمند برقی با سطح عملیات متوسطی قرار دارد. لذا در این بخش می خواهیم ببینیم که از توانمندی متوسط پیکور مذکور که در سطح مدل های الکتریکی، پرقدرت ترین است، چه کارهایی را می ‌توان انتظار داشت.

در نظر داشته باشید که وقتی از سطح توانمندی متوسط صحبت می‌ شود، معیار ما قیاس این چکش تخریب با پیکورهای پرتوان هیدرومکانیکی است. در سطح نمونه های الکتریکی صرفاً نمی توان هیچ مدل از برند خاص دیگری را با قدرتی بیشتر از این پیکور برقی معرفی کرد.

لذا وقتی در جمع پیکورها هستید، قدرت ۲ کیلووات با نرخ ضربه دو هزار تایی، سطح متوسطی از عملیات را تامین می نماید. اما وقتی دامنه تعریف ما محدود به مدل های برقی است، چکش تخریب ۳۰ کیلویی پوکا تبدیل به یک ماشین تمام عیار و بسیار قدرتمند خواهد شد. حال با درک این موضوع بهتر می ‌توانیم جنبه ‌های کاربردی دستگاه قدرتمند اما الکتریکی خود را مطرح نماییم.

-    عمده ایده های کاربردی برای چکش برقی ۳۰ کیلویی پوکا در مصارف شهری است. خصوصاً که از این مدل ماشین در تکمیل عملیات های راه سازی به شکل گسترده ای استفاده می شود. در تمامی عملیات های متداول راه سازی، خیابان کشی، ساخت پیاده روها و... می ‌توان از چکش تخریب ۳۰ کیلویی پوکا استفاده کرد. در عین حال این ابزار در طرح توسعه تاسیسات شهری اعم از نصب انواع لوله های آب و فاضلاب و گاز مورد استفاده قرار می گیرد.

-    از چکش تخریب ۳۰ کیلویی پوکا به شکل عمده در مصارف ساختمان ‌سازی نیز استفاده می ‌شود. این ماشین در حفاری ید طولایی دارد و می تواند در عملیات های گسترده گودبرداری، حفر چاه ها، کانال کشی های ساختمانی به جهت نصب انواع تاسیسات و... کارآیی داشته باشد.

-    در تخریب سازه های قدرتمند بتنی و یا اصلاح ساختارهای بتن ریزی شده نیز می توان از قدرت چکش تخریب ۳۰ کیلویی پوکا استفاده کرد. این دستگاه با قدرت بالا در تامین کوبش های متوالی به راحتی می تواند هر سطح سخت بتنی را در هم کوبیده و عملیات اصلاحی سازه به جهت تغییرات عمده عمرانی را نهایی سازد. چکش تخریب ۳۰ کیلویی پوکا این قابلیت را دارد که به عنوان یک پیکور توانمند برای کار در ارتفاع کم از سطح کف کار شده بنا مورد استفاده قرار بگیرد.

  •   در تخریب سنگ ها برای تکمیل عملیات های معدنی نیز می‌ توان بر قدرت چکش تخریب ۳۰ کیلویی پوکا اعتماد کرد. پیکورها در نگاه کلی از جمله اصلی ترین ابزارهای معدنی هستند که برای درهم شکستن سنگ های معدنی مورد استفاده قرار می ‌گیرند. اگر چه عمده پیکورها در معادن از مدل‌ های هیدرومکانیکی هستند؛ اما نمونه های سنگین وزن برقی برای عملیات در فضاهای محدود کارایی دارند.

چکش تخریب 30کیلویی پوکا مدل DH2700 Pukka

-    در تخریب هر نوع صفحه سنگی، اجسام بتنی، دیوارهای ساختمانی که به هر دلیلی نمی توان آنها را با کمک گرفتن از ابزارهای انفجاری انجام داد، استفاده از پیکورها بسیار متداول است. در این بین پیکورهای برقی مانند چکش ۳۰ کیلویی پوکا با طراحی جامع و قدرتمند و در عین حال راه اندازی ساده، سطح کاربردی بسیار بالایی دارند.

طرز کار پیکورها چگونه است؟

چکش تخریب ۳۰ کیلویی پوکا از مدل های قدرتمند برقی در جمع پیکورهای سنگین وزن قرار می ‌گیرد. این دستگاه با قابلیت تولید ضربه، عملیات کوبش را تامین نموده تا در نهایت با اعمال قدرت بر مته فولادین در تخریب انواع سطوح سرسخت بتنی، سنگی، آجری و... توانمند باشد. اما یک سوال کلی مطرح است. اینکه چکش تخریب ۳۰ کیلویی پوکا چگونه کار می کند؟

از آنجا که چکش تخریب پوکا DH2700 به مانند تمام پیکورها با الگوی تولید ضربه در بخش مته های فولادین طراحی شده است، لاجرم باید الگوی طراحی تا طرز کار آن را در دسته پیکورها بررسی کنیم. البته همه پیکورها از یک ساختار یکسان مکانیکی بهره‌ مند نیستند. لکن همه آنها با الگوی طراحی سیلندر پیستونی کار می کنند.

هدف طراحی پیکورها، تولید ضربه های کوبنده با قدرت بالا می باشد. به طوری که این ضربات قابلیت تخریب سطوح بتنی را داشته باشند. بهترین ایده در تامین چنین ضربات کوبنده ای، تعریف یک سیستم رفت و برگشتی است. لذا الگوی تامین قدرت با استفاده از سیلندر پیستون ها مد نظر قرار دارد.

در این الگو یک مجموعه تقریباً کوچک اما پر قدرت از سیلندر پیستون تعریف شده است. این دو تحت تاثیر هوای فشرده نسبت به هم جابجا می شوند. ساز و کار طراحی شده دستگاه به گونه ای تعریف شده است که با جابجایی پیستون در بطن سیلندر و تغییر در شرایط هوای فشرده، قابلیت کوبش مته تامین می ‌شود.

در الگوی طراحی پیکورهای هیدرومکانیکی، قدرت باد و یا روغن های تحت فشار هیدرولیکی است که قابلیت جابجایی پیستون را تامین می کند. اما در پیکورهای برقی به مانند چکش تخریب ۳۰ کیلویی پوکا، پیستون تعریف شده تحت تاثیر قدرت موتور برقی در حال جابجا شدن است.

در یک پیکور برقی مانند الگوی طراحی شده برای چکش تخریب ۳۰ کیلویی پوکا، سیلندر همان بدنه تعریف شده دستگاه است. در داخل این بدنه، یک پیستون تحت تاثیر میل لنگی که با قدرت الکتروموتور در حال گردش است، عقب و جلو می ‌رود.

هر بار طی کردن سیکل حرکتی پیستون در داخل سیلندر تحت تاثیر گردش شفت موتور الکتریکی باعث فشرده شدن هوا خواهد شد. این فشردگی هوا به گونه ‌ای است که به حالتی از انباشت انرژی در اختیار بخش ضربه ساز قرار می گیرد. درست در انتهای بخش سیلندر مانند، بخش ضربه ساز در قبال انباشت انرژی ناشی شده از هوای فشرده، حرکتی پرقدرت و کوبنده را تولید می ‌کند.

در این حالت پیستون با سرعتی یکنواخت در داخل سیلندر عقب و جلو می رود. این حرکت یکنواخت قطعاً نمی ‌تواند قابلیت تولید ضربات کوبنده را داشته باشد. اما سیستم ضربه ساز با توجه به سیکل حرکتی پیستون کار نمی‌ کند. بلکه در هر بار حرکت پیستون به سمت جلو و با انباشت انرژی در هوای فشرده شده، بخش ضربه ساز آزاد خواهد شد و یک حرکت با سرعت و قدرت بالا که به شکل کوبنده تحویل مته دستگاه خواهد شد، تولید خواهد کرد.

به این ترتیب با هر بار سیکل حرکتی سیلندر در داخل پیستون شاهد تولید ضربه قدرتمندی هستیم. هر چه سرعت موتور بیشتر باشد، قابلیت تولید ضربه بالاتری فراهم است. اما قدرت تحت تاثیر چه فاکتوری ارزیابی می شود؟ در این بین آیا می توانیم قدرت دو کیلوواتی چکش تخریب ۳۰ کیلویی پوکا را در جایگاه مناسبی ارزیابی کنیم؟ در ادامه به این پرسش پاسخ خواهیم داد.

چکش 30 کیلویی مناسب تخریب زمین

نکات مهندسی در تامین قدرت پیکورها

تمام تلاش طراحان انواع چکش تخریب در تولید قدرت کوبنده بالاتری است. هر اندازه قدرت کوبش بالاتری حاصل شود، به همان اندازه می توانیم سطح تخریب گسترده تری را حاصل آوریم. در این بین چطور می توانیم یک پیکور قدرتمندتر را بسازیم و لزوم توجه به وزن برای چه مطرح است؟

در طرز کار چکش تخریب ها مطرح کردیم که این دستگاه با ایده طراحی یک سیستم سیلندر پیستونی قابلیت تولید ضربه های کوبنده را دارد. هر اندازه سرعت جابجایی پیستون در سیلندر را افزایش دهیم، قاعدتاً می توانیم سرعت تولید ضربات کوبنده را افزایش دهیم. اما به صرف افزایش نرخ تولید ضربه، قابلیت تخریب گسترده ای حاصل نمی شود.

زیرا قدرت چیزی متفاوت از نرخ سرعت ضربه می باشد. ضربات چکش تخریب باید قدرتمند باشند تا بتوانند دیوارها و سطوح سرسخت بتنی را در هم بکوبند. مانند آنچه در طراحی چکش تخریب ۳۰ کیلویی پوکا شاهد هستیم که از حضور ضربات بسیار قدرتمندی بهره مند می باشد.

قدرت بالاتر در فشرده شدن حجیم تر از هوای سیلندر تحت تاثیر پیستون متحرک در بطن بخش ‌های فنی هر پیکور می باشد. برای این منظور هر اندازه که بتوانیم حجم سیلندر را افزایش دهیم، هوای فشرده شده حجیم تر و البته متراکم تری را ایجاد می ‌کنیم که در نهایت به انباشت انرژی بالاتری در هر سیکل گردش پیستون می ‌انجامد. به این ترتیب قادر هستیم تا قدرت کوبش بالاتری را فراهم آوریم.

برای رسیدن به حجم هوای فشرده شده بیشتر نیاز به سیلندر بزرگتری داریم. به این ترتیب هر چه ابعاد پیکور را بزرگتر می کنیم، لاجرم بر قدرت کوبنده آن افزوده ایم. این موضوع باعث افزایش سایز دستگاه خواهد شد. مانند چکش تخریب ۳۰ کیلویی پوکا مدل DH2700 که در دسته بزرگترین مدل های برقی قرار دارد.

در این بین افزایش حجم سیلندر و به تبعیت از آن بزرگ شدن سطح پیستون، مستلزم صرف نیروی بالاتری در جابجایی سیلندر است. قدرت فشار هوای بالاتر، قدرت موتوری بالاتری نیز طلب می کند. لذا باید الکتروموتور قدرتمندتری را در اختیار دستگاه بگذاریم.

این الگوی طراحی پیش‌ بینی شده برای چکش تخریب ۳۰ کیلویی پوکا می باشد. موتور قدرتمند دو کیلوواتی برای تامین حرکت یک پیستون سنگین وزن در سیلندر بزرگ است تا قدرت فشرده سازی هوای گسترده تری حاصل آید.

این همه باعث افزایش وزن دستگاه پیکور نیز خواهد شد. لزوم توجه به قدرت بالاتر در کوبش هر ضربه ما را به سمت بزرگتر کردن سایز سیلندر و پیستون و حجیم شدن بدنه دستگاه کشانده است. در عین حال الزام به استفاده از موتورهای قدرتمندتر نیز بر افزایش وزن و حجم دستگاه دامن می ‌زند. به این ترتیب برای رسیدن به پیکورهای قدرتمندتر باید نمونه های سنگین وزن تر را طراحی کنیم.

این موضوع در الگوی ساخت چکش تخریب ۳۰ کیلویی پوکا مدل DH2700 به وضوح قابل رویت است. پیکوری که در استفاده از موتوری قدرتمند، قابلیت تولید توان بسیار بالایی در تامین کوبش ضربات برای تخریب انواع سازه ها را دارد.

اصول کارکرد حرفه ای با چکش تخریب ۳۰ کیلویی پوکا

قاعده کار هر نوع چکش تخریبی در تولید قدرت بسیار بالایی است. قدرتی که قرار است به شکل متمرکز بر مته های فولادی سوار شده تا در ضرباتی کوبنده سطح سخت دیوارهای بتنی، سنگ های ساختمانی و یا زمین های عمیق را بشکافد. کارکردن با دستگاه های قدرتمند نیاز به دقت بالایی دارد. این دستگاه در عین قدرتمند بودن مستعد ایجاد خطرات جدی نیز است. چکش تخریب ۳۰ کیلویی پوکا نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد.

خصوصاً که چکش پوکا DH2700 در دسته پیکورهای سنگین وزن برقی قرار دارد. پس قابلیت ایجاد قدرت های کوبنده بالایی دارد. قدرت هایی که می ‌توانند در عین مفید بودن، خطرناک هم باشند. در ادامه به برخی از نکات در حین کار اصولی با چکش تخریب ۳۰ کیلویی پوکا اشاره می‌ کنیم.

1-    در کار با چکش تخریب ۳۰ کیلویی پوکا رعایت نکات ایمنی الزامی است. قبل از هر اقدام عملی لازم است تا نسبت به نحوه کار با انواع پیکور آموزش‌ های لازم را دیده باشید. بهتر است اپراتور این دستگاه حتماً گواهی کار با آن را داشته باشد و قبل از آغاز انجام عملیات های حرفه ای، سطح مهارت و آگاهی خود را ثابت کند. از طرفی لازم است تا در حین کار با چکش تخریب ۳۰ کیلویی پوکا نسبت به حضور افراد در اطراف محل کار دستگاه حساسیت کافی داشته باشیم. دستگاه چکش برقی ۳۰ کیلویی پوکا قدرتمند است و در حین کوباندن مته بر سطوح سخت، خطر پرتاب ذرات وجود دارد.

لذا همیشه این احتمال می ‌رود که این ذرات پرتاب شده باعث آسیب افراد در اطراف دستگاه بشوند. در نهایت لازم است تا در هر نوع عملیات با هر سطح از تخریب در حین کار با چکش تخریب ۳۰ کیلویی پوکا مجهز به تمام تجهیزات ایمنی اعم از کلاه، عینک، ماسک، دستکش و خصوصاً کفش‌ مخصوص باشید. پوکا DH2700 یک پیکور قدرتمند است که قرار است درست در کنار پای شما عملیات تخریب را انجام دهد. قطعاً مهارت شما در هدایت درست مته تاثیرگذار است. اما باید همواره این احتمال را بدهید که نوک کوبنده و بسیار قدرتمند مته، پاهای شما را هدف قرار داده نباشد.

2-    اگر در هدایت درست مته در محل تخریب مهارت کافی نداشته باشید، مته از جای خود سُر می خورد. در این حالت این بدن شما است که در مقابل مته به شدت قدرتمند و کوبنده دستگاه قرار می ‌گیرد.

برای آنکه مته قدرتمند چکش تخریب ۳۰ کیلویی پوکا تحت هر شرایطی به طور کامل در اختیار شما باشد، باید در حین کار آن را محکم گرفته، تحت فشار به سطح کار وارد کنید. فشار شما به شکل عمودی بر سطح کار باعث می ‌شود تا مته چکش تخریب ۳۰ کیلویی پوکا بر جای هدف به شکلی محکم و عاری از سر خوردن بکوباند. قطعاً برای ایجاد فشار باید نیروی زیادی صرف دستگاه کنید. وزن ۳۰ کیلویی این چکش تخریب چالش ‌برانگیز است. لذا بهتر است از افراد با قوای بدنی مناسب در کار با چکش تخریب ۳۰ کیلویی پوکا استفاده کنید.

3-    در کار با چکش تخریب ۳۰ کیلویی پوکا، جهت کار همواره به شکل عمود بر سطح زمین می ‌باشد. اگر لازم است تا برای تکمیل عملیات تخریبی سر مته را جابجا کنید، بهتر است تا همچنان در همان حالت دستگاه را نگه دارید. تنظیم جهت کوبش از اصول اصلی در کار با انواع چکش تخریب است.

اما در پیکورها ماجرا اندکی متفاوت است. یک پیکور سنگین ۳۰ کیلویی مانند پوکا DH2700 را نمی توانید بلند کنید و آن را در زوایای گوناگون تحت عملیات تخریبی داشته باشید. وزن سنگین دستگاه در کنار قدرت بالای هر ضربه کوبنده، خطر به هم زدن تعادل شما در حین کار را به دنبال دارد. خطری که قطعاً مستعد ایجاد آسیب‌ های جدی بدن و یا خرابی خود دستگاه می شود.

چکش برقی 30 کیلویی برند پوکا

1-    در آغاز هر عملیات تخریب با چکش ۳۰ کیلویی پوکا حتماً برنامه ‌ریزی داشته باشید. برآورد کاملی از ابعاد عملیات در نظر بگیرید و سعی کنید تا خط سیر کاملاً واضحی در پیشبرد تخریب سطوح سخت تدوین کنید. در این حالت قبل از آنکه آغاز به کار تخریب با پیکور سنگین وزن داشته باشید، توانسته ‌اید چالش ‌های پیش روی کار را شناسایی کنید و در صورت نیاز اصلاحاتی جدی را در نظر بگیرید. هرگز در کار با چکش تخریب ۳۰ کیلویی پوکا مدل DH2700 و یا هر مدل پیکور دیگری بدون برنامه نباشید.

2-    در هر بار آغاز عملیات با چکش تخریب ۳۰ کیلویی پوکا از سلامت کامل دستگاه اطمینان حاصل کنید. دستگاه چکش تخریب باید کاملاً سالم باشد. در غیر این صورت خطر از جا در رفتن مته وجود دارد که می ‌تواند تبعات نگران ‌کننده ‌ای داشته باشد.

3-    در تمام مراحل کار با چکش تخریب ۳۰ کیلویی پوکا از عایق بودن تمامی بخش های الکتریکی اطمینان داشته باشید. این دستگاه از یک موتور تکفاز دو کیلوواتی میزبانی می ‌کند. پس مستعد جریان کشی بسیار بالایی است. در این حالت اگر نسبت به سلامت کامل بخش های الکتریکی دستگاه بی تفاوت باشید، خطر برق گرفتگی شما را تهدید می کند.

4-    از چکش تخریب ۳۰ کیلویی پوکا در سطح عملیات ‌هایی که مطابق با قدرت و قابلیت دستگاه هستند، استفاده کنید. این دستگاه برای انجام عملیات تخریب در ارتفاع بر روی دیوارهای بتنی نمی باشد. در عین حال قابلیت و قدرت تخریب های بسیار گسترده را ندارد. بلکه در مقام یک پیکور برقی پرتوان قابلیت تخریب هایی بر سطح زمین در ابعاد متوسط را دارد.

چکش تخریب برقی یا بادی، مسئله این است؟!

در یک تفسیر طولانی همراه با محصول پرقدرت و تمام عیار برند پوکا شدیم تا با معرفی یک پیکور پرتوان ۳۰ کیلویی بتوانیم جنبه ‌های کاملا حرفه ‌ای در عملیات ‌های سطح بالای تخریبی را مطرح نماییم. در ادامه قید کردیم که پوکا DH2700 یک چکش تخریب سطح متوسط است که از پس عملیات های تقریباً پرفشار با ابعاد گسترده بر می آید.

اما همان طور که می بینید، چکش تخریب ۳۰ کیلویی پوکا مدل DH2700، یک مدل برقی است و کاملاً در مقابل نمونه های قدرتمند هیدرومکانیکی که با قدرت هوای فشرده کار می ‌کنند، قرار می گیرد. لذا لازم است تا بررسی کنیم که چکش تخریب ۳۰ کیلویی پوکا در مقابل پیکورهای پرتوان بادی چه حرف‌ هایی برای گفتن دارد.

×     برای راه ‌اندازی یک پیکور هیدرومکانیکی مستلزم استفاده از یک کمپرسور هوای فشرده هستیم. تامین کمپرسور قطعاً ماجرای ساده ‌ای نیست و می ‌تواند باعث خلق چالش ‌های جدی در حین کار باشد. اما برای به کار انداختن یک پیکور برقی مانند چکش تخریب ۳۰ کیلویی پوکا با چندان چالش جدی مواجه نیستید. کافی است یک خط برق ۲۲۰ ولت شهری فراهم باشد تا چکش تخریب ۳۰ کیلویی پوکا شرایط راه اندازی قدرتمند خود را داشته باشد.

اگر هم از حضور برق بی‌ بهره هستید، باز هم می توان با تامین کردن یک موتور برق تکفاز ساده قدرت کافی برای عملیاتی کردن پیکور پوکا DH2700 را تامین نمود. تهیه کردن موتور برق بسیار ساده تر از یک کمپرسور هوای فشرده است. مادامیکه در محل فاقد نیروی برق هم در راه اندازی کمپرسورها نیاز به حضور موتور برق دارید.

×     کار کردن با پیکورهای برقی بسیار امن تر از کارکردن با پیکورهای هیدرومکانیکی است. در یک پیکور هیدرومکانیکی هوای فشرده در تمام مسیر از طریق شیلنگ هایی در حال جابجا شدن است. این هوای فشرده مستعد ایجاد خطرات جدی است.

در عین حال قدرت بالای آن مستعد به هم زدن تعادل در حین کار با پیکورهای هیدرومکانیکی می باشد. البته در این بین نباید خطر برق گرفتگی در کار با پیکورهای برقی را فراموش کنید. به هر حال اگر سطح ایمنی در کار را رعایت می کنید، عملیاتی کردن پیکورهای برقی مانند چکش تخریب ۳۰ کیلویی پوکا بسیار ساده تر و امن تر از مدل ‌های هیدرومکانیکی است.

×     لیست قیمت چکش تخریب پوکا در مدل های برقی جایگاه مناسب تری به نسبت از مدل های مکانیکی دارد. در این بین چکش تخریب ۳۰ کیلویی پوکا جایگاه بسیار مناسبی در لیست قیمت چکش تخریب پوکا دارد.

×     چکش تخریب های برقی، ساز و کار مکانیکی تا شرایط نگهداری پیچیده تری به نسبت از مدل های مکانیکی دارند. حضور یک موتور الکتریکی در بطن طراحی دستگاه باعث پیچیده تر شدن ساختار آنها شده است. در یک پیکور هیدرومکانیکی خبری از بخش‌ های موتوری نیست و این احتمالاً تنها مزیت و برتری فنی مدل‌ های هیدرومکانیکی باشد.

×     چکش تخریب های هیدرومکانیکی به ‌مراتب از نمونه های برقی قابلیت تامین قدرت کوبش بالاتری دارند. در یک چکش تخریب هیدرومکانیکی نیازی به تعریف موتور نیست و قدرت از طریق هوای فشرده در حال جابجایی است. در حالیکه محدودیت فضا نمی گذارد تا در یک چکش تخریب برقی قدرت حداکثری داشته باشیم. البته الگوی طراحی چکش تخریب ۳۰ کیلویی پوکا به گونه ‌ای است که می توان توان سطح بالای دو کیلوواتی را از یک موتور برقی تامین نمود.

جمع بندی تخریب 30 کیلویی پوکا:

تخریب ماجرای ساده ای نیست. این عملیات رده بالای عمرانی نیاز به حضور تجهیزات بسیار قدرتمندی دارد. پیکورها از دسته تجهیزات سنگین و در عین حال رده بالای عملیات‌ های عمرانی هستند. دستگاه ‌هایی که ظاهراً برای خراب کردن ساخته شده اند؛ اما خود، مقدمه آغاز عملیات های بزرگ عمرانی هستند. در عملیات ‌های تخریب باید به یاد داشته باشید که لازم است از چکش تخریب با قدرت مناسب استفاده کنید. نمی توانید از هر چکش تخریبی در هر سطح از عملیات های تخریبی بهره مند باشید.

چکش تخریب ۳۰ کیلویی پوکا یک مدل سنگین وزن، قدرتمند و با کیفیت است که مخصوص انجام عملیات های سطح بالای تخریب طراحی شده است. برند پوکا در امر طراحی انواع چکش تخریب ید طولایی دارد.

به طوری که در حال حاضر محصولات این برند به عنوان محصولات مطرح بازار معرفی می‌ شوند. در این بین نگاه رده بالا در تولید پیکورهای پرتوان برقی همراه محصولات این برند چینی است. تا جاییکه می توانیم چکش تخریب ۳۰ کیلویی پوکا را به عنوان یکی از خوش ساخت های بازار معرفی کنیم. چکشی که در حضور یک موتور دو کیلوواتی با تعریف یک سیستم مته گیر شش گوشه، قابلیت های رده بالایی را تامین می نماید.

پوکا یکی از بهترین برندهای چکش تخریب

    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر

        مرتب‌سازی محصولات:

      • پیش‌فرض
      • ارزان‌ترین
      • گران‌ترین
      • جدید‌ترین
      • پرفروش‌ترین
      • پربازدیدترین
      • 1
      • 2
      • 3
      • 4
      • 5