خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

کدام سایز میلگرد بر برای ساختمان سازی مناسب است؟

قیچی میلگرد بر هیدرولیک تا قطر 28 تکفاز

فهرست مطالب

میلگرد یکی از ابزارهای کاربردی در ساختمان سازی است. برای آرماتوربندی و سایر مصارف دیگر ساختمان سازی که نیاز به خمش و برش میلگردهاست. بهتر است از دستگاهی به نام میلگردبر استفاده شود تا به راحتی بتوان با سرعت و قدرت بالایی میلگردها را به میزان دلخواه برش داد یا آن ها را خم کرد. سایز 25 میلگرد بر بهترین سایز آن ها برای ساختمان سازی محسوب می شود.

استفاده درست از ابزارآلات ساختمان سازی

در روند ساخت و ساز ساختمانی بهتر است از وسایل مختلف و استانداردی استفاده شود تا بتوان به خوبی از وجود آن ها بهره مند گشت. هر یک از این وسایل باید هم به صورت استاندارد مورد استفاده قرار گیرند و هم باید به میزان کافی خریداری شده و از آن ها برای ساخت و ساز ساختمانی استفاده نمایند.

یکی از همین وسایل میلگرد می باشد که از جمله پرکاربردترین نوع فولاد در روند ساختمان سازی به شمار می آید. میزان میلگرد به کار گرفته شده بر حسب تعداد طبقات مختلف در هر یک از سازه های بتنی با یکدیگر متفاوت می باشد. به همین دلیل می بایست اندازه بکارگیری میلگردها را به طور تقریبی تخمین زد تا بتوان به اندازه کافی میلگرد مورد استفاده برای ساختمان یک ساختمان را خریداری نمود و از آن ها استفاده نمود.

اما جدا از این مسئله، سایز میلگرد هم از جمله مسائل حائز اهمیتی است که باید به آن توجه ویژه ای شود. برای خمش و برش میلگردها دستگاهی به نام میلگرد بر وجود دارد که سایز میلگردبر نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد تا با استفاده از دستگاه مربوطه بتوان هر نوع میلگردی را در اندازه های مختلف برش داد.

حال ممکن است این سوال مطرح شود که کدام سایز میلگرد بر برای ساختمان سازی مناسب است؟ برای پاسخ به این سوال و سوالاتی از این دست بهتر است ما را تا پایان این برگ نوشته همراه سازید.

قیچی میلگرد بر هیدرولیک تا قطر 28 تکفاز

میلگردبر چیست و چه کاربردی دارد؟

پیش از آنکه به بحث انواع سایز میلگردبر و سایز استاندارد آن ها بپردازیم؛ بهتر است به معرفی اجمالی این ابزار ساختمانی می پردازیم و با انواع سایزها و کاربرد آن به طور کلی آشنا خواهیم شد.

همان طور که می دانید میلگرد، باید جزء یکی از پرمصرف ترین ابزارآلات ساختمانی است که از جنس فولاد بوده و در راستای ارتقای مقاومت کششی بتن مورد استفاده قرار می گیرد. میلگردها را در وزن ها و اندازه های مختلف طراحی می کنند.

اما با توجه به این مسئله که ممکن است در روند ساخت و ساز ساختمانی، کارگر مجبور به برش و خم کردن هر یک از میلگردهای مورد نظر شود؛ نیاز به دستگاه میلگردبر می باشد تا با استفاده از آن بتواند هر یک از میلگردها را با توجه به نوع نیاز خود خم کرده یا بخشی از آن ها را برش بزند.

بنابراین بهترین انتخاب برای خمش و برش میلگردها، دستگاه میلگردبر می باشد که این دستگاه نیز خود دارای سایزهای مختلف می باشد و در ابعاد و اندازه های مختلف برای برش میلگردهایی با سایزهای متفاوت مورد استفاده قرار می گیرد تا روند ساخت و ساز ساختمانی به وسیله این دستگاه با سرعت بیشتری به پیش رود. حال این سوال مطرح است که برای ساختمان سازی بیشتر از کدام سایز دستگاه میلگردبر استفاده می شود.

میلگرد بر تکفاز هیدرولیک مجهز به پمپ دنده ای تیپ 2

کدام سایز میلگردبر برای ساختمان سازی مناسب است؟

علی رغم تنوع سایز میلگردبرها و وجود قیمت های بالای این دستگاه ها با قدرت و توان بسیار زیاد، می توان از میان هر یک از سایزها و اندازه های مشخص آن ها، سایز 25 را جزء بهترین و مناسب ترین سایز میلگردبرها دانست.

هر چند که قدرت های بیشتری هم از میلگردبرها محکم است وجود داشته باشد؛ اما بیشترین نوع میلگردبرهای مورد استفاده در ساختمان سازی نهایتا تا سایز 25 می باشند و همین سایز کار بسیاری از پروژه ها را سر و سامان می دهد.

به همین دلیل علی رغم وجود سایزهای مختلفی که از میلگردبرها طراحی و تولید شده اند؛ می توان سایز 25 میلگردبر را یکی از سایزهای پرکاربردی دانست که در غالب پروژه های ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین در صورتی که در تردید برای خرید میلگردبر مورد نیاز برای ساختمان سازی هستید؛ بهتر است این نکته را مدنظر قرار دهید که بیشتری فروش دستگاه مورد نظر در سایز 25 می باشد و بهتر است این سایز از میلگردبرها را برای کار خود خریداری کنید.

مگر اینکه نیاز به سایزی کمتر یا بیشتر بر حسب شرایط مختلف داشته باشید که سایزهای کمتر شما را با محدودیت مواجه می سازند و سایزهای بیشتر نیز نیاز به هزینه زیاد و عدم نیاز زیاد به آن می شود. بنابراین سایز 25 میلگردبرها بهترین و مناسب ترین سایز ممکن می باشد.

قدرت مورد نیاز برای انواع سایز میلگردبر

به طور کلی یک دستگاه برش میلگرد به صورت دستی و هیدرولیکی وجود دارد که هر یک از آن ها قدرت و توان مختلفی دارند و برای مصارف ها خاص خود مورد استفاده قرار می گیرند. سایز میلگردبر 25 نسبت به سایر ابعاد و اندازه های دیگر این دستگاه ها استانداردتر می باشد.

این سایز از دستگاه موجود دارای قدرت و توان مقبولی است و می توان در بسیاری از پروژه ها کارساز باشد. برای برش میلگردهایی که بسیار ضخیم هستند؛ نیاز به یک دستگاه قوی تری می باشد که با قدرت بیشتر آن بتوان انواع میلگردهای بزرگ و ضخیم را نیز خم نمود یا آن ها را برش داد.

ولی به طور کلی در بیشترین پروژه ها و عملیات عمرانی همان سایز 25 میلگردبرها مورد استفاده قرار می گیرد. چون کمتر از سایزهای بزرگ و ضخیم میلگردها استفاده می شود. بنابراین سایز 25 می تواند جوابگوی نیاز شما باشد و شما با استفاده از این دستگاه می توانید به هدف مورد نظر خود دست یابید.

میلگرد بر هیدرولیک چهار چرخ پیکانی تکفاز

عمده ترین ویژگی های دستگاه میلگردبر

دستگاه میلگردبر به طور کلی دارای ویژگی ها و مزایای مختلفی است که در زیر به چند مورد از آن ها اشاره می شود:

1-    قدرت بالا و مناسب دستگاه برای خمش و برش در فضایی محدود

2-    سهولت در اجرای فرآیند کار با دستگاه مورد نظر

3-    حمل و نقل آسان دستگاه با توجه به وزن و ابعاد مناسب

4-    تیغه برش بسیار بادوام و محکم

5-    عدم ایجاد هیچ گونه جرقه و گرد و غبار در حین استفاده از دستگاه مورد نظر

با وجود این مزایاست که امروزه از دستگاه میلگردبر در ساختمان سازی استفاده می شود. بنابراین بهتر است با توجه به سهولت استفاده از این وسیله فقط با فشردن یک دکمه آن را خریداری نمود تا در پروژه های مختلف بتوان از وجود آن به خوبی استفاده نمود.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر