خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

کمپکتور قورباغه ای ویلسون

برای استعلام قیمت، تماس بگیرید.

تماس با ما
کمپکتور قورباغه ای ویلسون
  • کمپکتور قورباغه ای ویلسون
  • ارسال به سراسر ایران

  • پشتیبانی از ۹ الی ۲۱

  • کمترین هزینه ممکن

  • امکان خرید ۲۴ ساعته

  • پرداخت نقد

  • نقد و بررسی
  • مشخصات فنی
  • نظرات کاربران
  • پرسش و پاسخ

فهرست مطالب

کمپکتور چیست ؟

از این محصول برای فشرده سازی خاک و سنگدانه ها استفاده می شود. در واقع یک نوع فشرده ساز خاک و سنگ است که بیشتر در ساختمان سازی به کار می رود جهت فشردن ، وقتی که مخلوط خاک و سنگدانه در مکانی تخلیه و پهن شود، به مرور زمان در اثر وزن و فشار متراکم تر شده و نشت می کند.

اگر بر روی خاک پهن شده بدون کمپکتور ، شروع به ساخت یا کف سازی کنیم ، در اثر زمان، به خاطر نشست محصول ساخته شده ترک خورده و تخریب می شود، پس برای جلوگیری از این پیش آمد که باعث تخریب ساختمان می شود از کمپکتور استفاده می شود.

کاربرد کمپکتور

همان طور که در بالا گفته شد ، کمپکتور از ترک خوردگی و تخریب ساختمان  جلوگیری می کند. در ساختمان هایی که پی هایی با ابعاد کوچک تر دارند و امکان استفاده از دستگاه غلطک نیست از کمپکتور استفاده می کنند.

در واقع از کمپکتور در زیر دیوارهای حیاط و یا در بخش هایی از کف سازی حیاط و در پارکینگ استفاده می شود. چون ابعاد پی کوچکتری دارند و امکان استفاده از غلطک نیست ، به همین دلیل از کمپکتور استفاده می شود. 

عملکرد کمپکتور به چه صورت است؟

قبل از هر چیز باید خاک را آبپاشی کرد ، طوری که همه مکان آبپاشی شود و حسابی آب را به خود جذب کند ، بعد از آبپاشی ، به مدت 24 ساعت منتظر بمانید تا آب کاملاً ته نشین شود و خاک فقط رطوبت داشته باشد حال می توانید از دستگاه کمپکتور استفاده کنید جهت فشرده سازی خاک،نکته ای قابل توجهی که باید به آن دقت داشته باشید این است که خاک، حالت گل آلود نداشته باشد، چون اگر بدین شکل بود کف دستگاه کمپکتور در آن گیر می کند ودر اثر ضربات آب ، خاک به سمت بالا حرکت می کند پس برای اینکه دستگاه کمپکتور به خوبی کار کند و عملکرد خوبی داشته باشد ، باید صبر کنید تا آبی که پاشیده شده تنه نشین شود و فقط خاک رطوبت داشته باشد.

انواع مدل های مختلف کمپکتور بنزینی و دیزلی

چرا باید از کمپکتور جهت فشرده سازی خاک استفاده کنیم؟

  • ظرفیت تحمل بار را افزایش می دهد.
  • ثبات خاک را فراهم می کند.
  • از آسیب های همچون یخ زدگی خاک جلوگیری می کند.
  • موجب کاهش میزان تورم، انقباض و نفوذ پذیری مایعات در خاک می شود.
  • از نشست خاک جلوگیری می کند 
  • همچنین از ترک خوردگی و تخریب ساختمان جلوگیری می کند.

انواع کمپکتور

کمپکتور های دستی در دو مدل صفحه ای و قورباغه ای هستند که بعضی از این مدل کمپکتورها با بنزین و بعضی از آنها با گازوئیل کار می کنند  و سوخت مصرفی آنها یا بنزین و یا گازوئیل و یا بعضی از کمپکتورها با برق کار می کنند در واقع میشه گفت برقی هستند.

در کمپکتور دستی ، در واقع در ساختار خود دسته دارد که کسی که می خواهد با آن کار کند دسته را گرفته و کمپکتور را به هر جهتی که می خواهد کار کند جابه جا می کند. به طور دائم از شخص نمی تواند از کمپکتور استفاده کند چون زمان کار ، کمپکتور لرزش دارد و فرد در حین کار خسته می شود ، می تواند جای خود را به کسی دیگری بدهد و یا مدتی را استراحت کند و دوباره شروع به کار کند.

کمپکتور دستی برای متراکم کردن مصالح خاکی و سنگی استفاده می شود که از چهار پارامتر، وزن، ضربه، ارتعاش برای کوبیدن خاک استفاده می کند. همان طور که گفته شد از کمپکتور دستی برای کوبش و زیر سازی در محوطه های خیلی کوچک و باعرض کم مناسب می باشد و مانند غلتک عمل می کند.

  • کمپکتور صفحه ای

هریک از شرکت ها و برندها کمپکتورهای با ویژگی های مخصوص به خود تولید می کنند ، اما تنها ویژگی که در همه آنها مشترک است، این است که تمام آن ها از صفحه فولادی سنگینی برخوردارند که به پایه دستگاه و ساپورت نصب شده  و دارای طرح ها و قطعات مختلفی هستند؛ این صفحه فلزی به وسیله یک موتور بنزینی یا دیزلی  به سمت بالا و پایین حرکت کرده و اقدام به فشردن خاک می کند.

یکی از تفاوت های که بین کمپکتور صفحه ای این  است که کمپکتورهای صفحه ای یا در حقیقت  کمپکتورهای رو به جلو در ابعاد کوچکتر جهت مساحت های کم و کارهای کوچکتر استفاده می شود در حالی که دستگاه های بزرگتر دارای صفحات بزرگتر و موتور قدرتمند تر بوده ، در نتیجه بزرگتر بودن صفحه فشرده ساز کمپکتور موجب ایجاد نیروی بیشتر می گردد.

مزایای کمپکتور صفحه ای

1-دارای ابعاد صفحه بزرگ جهت فضا سازی وسیع

2-قیمت مناسب نسبت به دیگر کمپکتورها

3-داشتن مکانیزم ساده و تعمیر و نگهداری آن آسان است.

4-به دلیل بزرگی ابعاد صفحه و پخش شدن نیرو امکان آسیب رسیدن به خاک کمتر می شود.

بهترین کمپکتور برای کوبش آسفالت

  • کمپکتور قورباغه ای

به این دلیل به این نمونه کمپکتور قورباغه ای گفته می شود ، چون عملکرد آن طوری است که پای دستگاه کمپکتور را از زمین بلند کرده و با ضربه ای سنگین آن را روی خاک می کوبد ، این عمل فشرده سازی در گودال ها و فضاهای محدود کاری ، انجام می شود. کمپکتور قورباغه ای را کمپکتور کانگرویی ، به دلیل عملکرد فشرده سازی که شبیه به کانگرو عمل می کند هم می  نامند.

مزایای کمپکتور قورباغه ای

1-کمپکتور قورباغه ای برای فضاهای محدود و مکان هایی که جای مانور برای دستگاه وجود ندارد ،مناسب است.

2-از کمپکتور قورباغه ای برای کانال سازی، حفاری، پی سازی و تعمیرات آسفالت  استفاده می کنند.

3-حمل و نقل آنها آسان است ، به این دلیل که ماشین های باریک با صفحه کوچکی هستند .

4-عمق فشرده سازی آنها نسبت به کمپکتورهای صفحه ای بسیار بیشتر است.

5-طراحی آنها این اجازه را می دهد که قدرت مانور عالی در فضای محدود داشته باشند.

نحوه کار با کمپکتور قورباغه ای روی خاک

کاربرد کمپکتور قورباغه ای ویلسون

این محصول در محیط های با فضای کم و محدود مانند تعمیرات آسفالت، پی ریزی ساختمان، کار حفاری  و ..... جهت فشرده سازی به کار می رود. از اصلی ترین کاربردی های که کمپکتور قورباغه ای ویلسون دارد می توان به فشرده سازی  یا کمپکت کردن کانال های  کوچک آب اشاره کرد چون در این مکان ها نمی توان از کمپکتور صفحه ای  و کمپکتورهای بزرگ استفاده کرد. 

در واقع تمام ایده طراحی کمپکتور قورباغه ای به حضور سیلندرهای فنری متکی است. این سیلندرها از قسمت بالای صفحه فولادی و تحت تأثیر قدرت موتور بنزینی دستگاه  مقدمات عملیات جهش را تدارک می بینند. موتور دستگاه کمپکتور قورباغه ای ویلسون، با سوخت بنزین کار می کند. این موتورها در مدل های 2سیلندر 4زمانه  طراحی شده است.  تا بتواند از قدرت بالایی برخوردار باشد.

نیروی حاصل از قدرت گردش موتور در شفت خروجی آن راهی یک بادامک تقریباً  بزرگ می شود. این بادامک قرار است تا قدرتی لنگ گونه را از محور گردش موتور حاصل آورد. در واقع آنچه در خروجی بادامک شاهد هستیم، محوری است که دائماً در حال رفت و برگشت می باشد. این موتور تحت تأثیر قدرت مستقیم موتور قرار دارد. لذا سرعت بیشتر موتور باعث نوسان سریعتر ان خواهد شد.

حرکت رفت و برگشت تولید شده ، شفت متحرک پیستون در سیلندرهای فنری را تحت تأثیر داشته، باعث جابه جایی آنها خواهد شد. در این سیلندرهای فنری در اثر جابه جایی پیستون ، حالتی جهش گونه تولید خواهد کرد.قدرت این جهش تا آنجا است که می تواند کل دستگاه کمپکتور قورباغه ای را بلند کند. به این ترتیب در مسیر فعالیت موتور بنزینی و تبدیل آن از طریق یک بادامک ، حرکت رفت و برگشتی حاصل می شود.

که سیلندر فنر دار را تحت تأثیر خود گذاشته  و باعث قدرت زیادی می شود که در نتیجه باعث پرتاب شدن دستگاه می شود. نتیجه می گیریم هر چه سرعت موتور را افزایش دهیم ، ضریب توالی جابه جایی پیستون در سیلندر را جابه جا کرده ایم.

به این ترتیب سرعت فشرده سازی را افزایش خواهیم داد. افزایش سرعت تنها باعث افزایش قدرت در فشرده سازی خاک توسط کمپکتور نخواهد شد . چرا که این ماشین با وزن خودش باعث فشرده سازی خاک می شود. پس وزن کمپکتور هم در فشرده سازی خاک نقش مؤثری دارد. 

کار با کمپکتور قورباغه ای ویلسون

مقایسه کمپکتور صفحه ای و کمپکتور قورباغه ای

هر یک از این دستگاه ها در مدل ها با ویژگی های مربوط به خود در بازار توسط برندها ارائه شده اند. کمپکتور صفحه ای به دلیل داشتن، دسته ای بلند و مناسب، کمپکتور دستی نام گرفت . کمپکتور صفحه ای بر عکس کمپکتور قورباغه ای به جای اینکه حالت ضربه و پرش به خاک  وارد کند، حرکت های رفت و برگشتی  انجام می دهد.

کار با کمپکتور صفحه ای نسبت به کمپکتور قورباغه ای راحت تر است ولی همه افراد هم نمی توانند با کمپکتور صفحه ای کار کنند  بلکه نیاز به تجربه و تخصص دارد. اگر خاک نیاز به کوبیدن بیشتر  با سرعت شدیدتر داشته باشد . کمپکتور قورباغه ای مناسبت تر است چون کوبش زمین را به بهترین شکل انجام می دهد.

اگر خاک دارای لایه های منسجم و دانه های کوچک باشد استفاده از کمپکتور صفحه ای بهتر است. زیرا نوع ارتعاش و لرزشی که کمپکتور صفحه ای به خاک وارد می کند برای تثبیت خاک مناسب تر است. کمپکتور قورباغه ای  دارای قدرت  و توان فشرده سازی بیشتری نسبت به کمپکتور صفحه ای هست  و این باعث می شود نیروی بیشتری به خاک وارد کند.

این کمپکتور برای مکان هایی با فضای تنگ مانند گودال و کانال مناسب است. از لحاظ اندازه و ابعاد ،کمپکتور صفحه ای بزرگتر است  و همین باعث می شود تا سطح بیشتری از زمین را تحت فشردگی قرار دهد. طراحی و ساخت کمپکتور صفحه ای برای مساحت های بزرگ و یکدست  کاربردی تر است.

کوبش آسفالت با کمپکتور صفحه ای ویلسون

نکات مهمی که در زمان استفاده از کمپکتور باید رعایت کرد:

  • با توجه به فضای مورد نظر و تراکم زمین، کمپکتور مناسب را انتخاب کنید.
  • از تکرار کوبش و خرد شدن سنگدانه ها جلوگیری کنید زیرا که مقاومت خاک از بین می رود.
  • پیش از متراکم سازی، مکان مورد نظر آبیاری  و تا 24ساعت به حال خود رها کنید.
  • پیش از شروع کردن عملیات، یکپارچگی  خاک را بررسی کنید.

عوامل مؤثر در قیمت خرید کمپکتور

1-برند  کمپکتور

برندهای زیادی در رقابت با یکدیگر کمپکتورهای بسیاری را در مدل ها و طرح های متفاوت به بازار ارائه کردند. یکی از این برندها، کمپکتور ویلسون است که با کیفیت ترین  کمپکتور را در مدل قورباغه ای به بازار ارائه کرده ، کمپکتوری که بیشترین کاربرد را دارد.

2-موتور نصب شده بر روی دستگاه

بر روی هر یک از دستگاه کمپکتور ، موتور متفاوتی نصب شده است، مسلم است که موتوری که پر قدرت و با کیفیت که روی هر کدام از دستگاه کمپکتور نصب شده ، در واقع قیمت اون کمپکتور هم افزایش می یابد.

3-میزان کوبش دستگاه کمپکتور

کمپکتورها با میزان کوبش و قدرت فشار  متفاوتی در بازار ارائه شده اند. هر چه میزان کوبش و قدرت فشار دستگاه زیاد باشد ، بازدهی بالاتر و در نهایت قیمت آن هم بالاتر می رود.

4-ابعاد صفحه کوبنده

کمپکتورها در ابعاد و صفحات مختلفی در بازار وجود دارند، هر کدام از آنها برای فضای خاصی کاربرد دارند. کمپکتور قورباغه ای دارای ابعاد کوچکتر و صفحه باریکی هست که بیشتر در فضاهای محدود و کانال هایی که با محدودیت فضای مواجه هستند  کاربرد دارد. ولی کمپکتور صفحه ای  و برگشت پذیر دارای ابعاد متوسط  که بیشتر در فضاهای وسیع کاربرد دارد. پس هر چه ابعاد صفحه و قدرت کوبش آن زیاد باشد در نهایت قیمت آن هم افزایش می یابد.

پی سازی با کمپکتور قورباغه ای

جمع بندی خرید کمپکتور قورباغه ای ویلسون:

فرآیند متراکم سازی و فشرده سازی خاک و سنگدانه ها توسط کمپکتور انجام می شود. هر کمپکتوری در ابعاد با قدرت موتوری متفاوت به بازار ارائه شده اند ، پس موقع خرید با توجه به میزان کار و تراکم خاک و مساحت کم و زیاد، کمپکتور مورد نظر را خرید کنید.

علاوه بر خرید فیزیکی ، که می توانید مراجعه کنید به فروشگاه و کمپکتور مورد نظر را خرید کنید ، می توانید خرید آنلاین هم داشته باشید ، چرا که مشاورین با تجربه ای در خدمت شما هستند که با راهنمایی آنها می توانید کمپکتور مناسبی را خریداری کنید.

    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر

        مرتب‌سازی محصولات:

      • پیش‌فرض
      • ارزان‌ترین
      • گران‌ترین
      • جدید‌ترین
      • پرفروش‌ترین
      • پربازدیدترین
      • 1
      • 2
      • 3
      • 4
      • 5