خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

کمپکتور قورباغه ای یا کمپکتور کانگورویی چیست؟

کمپکتور کانگورویی بنزینی

فهرست مطالب

کمپکتور قورباغه ای یا کمپکتور پرشی که همچنین به آن کمپکتور کانگورویی نیز گفته می شود، یکی از قطعات پرمصرف صنعتی به حساب می آید که برخلاف ظاهر به وزن سبک و نیروی بسیار زیاد و تاثیرگذار و متمرکزی را در حین فعالیت های ساختمانی و صنعتی بر روی سطح مورد نظر ایجاد می نماید. ما در این مقاله به صورت کامل کمپکتور قورباغه ای مورد بررسی قرار می دهیم و اگر شما قصد خرید کمپکتور قورباغه ای را داشته و می خواهید در مورد قیمت کمپکتور قورباغه ای و همچنین انواع آن اطلاعات کافی کسب نمایید می توانید موضوعات موجود در این مقاله را تا انتها مطالعه نمایید:

کمپکتور چیست؟

کمپکتور وسیله و دستگاه صنعتی است که از آن به منظور ایجاد فشرده سازی در مصالح مختلف سنگ و خاکی به با به کارگیری نیروی مکانیکی باعث افزایش سطح چگالی یک ماده می گردد.

کمپکتور کانگورویی بنزینی

شاسی به کار رفته در بدنه انواع مختلف کمپکتور معمولاً از جنس فولاد بسیار ضخیم و یا چدن سخت کاری شده می باشد.

معرفی کمپکتور قورباغه ای

کمپکتور قورباغه ای یا همان کمپکتور کانگورویی یک قطعه در دستگاه صنعتی است که علیرغم اینکه طراحی ظریف و وزن سبکی دارد می‌تواند نیروی بسیار زیاد و متمرکز و در عین حال تاثیرگذاری را بر روی سطح مورد نظر اعمال نمایند. در صورت وجود کمپکتور قورباغه ای این امکان وجود دارد که برای اکثر خاک ها و سنگ ها فشار لازم را ایجاد نموده و روی آن ها فعالیت نمود. البته خاک هایی که نرم هستند مناسب جهت استفاده کمپکتور قورباغه ای نمی باشند. از جمله مهمترین موارد استفاده کمپکتور قورباغه ای می توان به استفاده از آن در پروژه های راهسازی و جاده سازی و همچنین استفاده از عوامل مختلف عملیات خاکریزی و خاکبرداری یا مواردی دیگر مانند آماده کردن سطح برای پی کنی ساختمان ها و عملیات مختلف کارگزاری خطوط لوله و گاز و آب و یا کابل های برق و تلفن و یا پروژه های دیگری نیز اشاره نمود.

کمپکتور پرشی بنزینی

عملکرد کمپکتور قورباغه ای با عملکرد کمپکتور های دستی از نظر نحوه کوبش و میزان فشاری که به خاک و یا سنگ و یا سطح مورد نظر اعمال می کند کاملا متفاوت می باشد. کمپکتور قورباغه ای به جای آنکه از نیروی ارتعاش جهت فشرده سازی و ایجاد فشار لازم بر سطح خاک استفاده گردد از نیروی ضربه ای استفاده می شود. همین امر باعث شده تا با توجه به تفاوتی که میان کمپکتور قورباغه ای نسبت به انواع دیگر کمپکتور وجود دارد قیمت کمپکتور قورباغه ای نسبت به انواع دیگر کمپکتور ها عدد بالاتری را به خود ببیند. محبوبیت این نوع کمپکتور سبب شده تا بازار خرید و فروش کمپکتور قورباغه ای نسبت به انواع دیگر کمپکتور ها داغ تر باشد. از دیگر کاربردهای کامپکتور قورباغه می‌توان به ایجاد فشرده سازی در خاک و سطح مورد نظر برای حفاری های لازم جهت خطوط انتقال گاز، برق، آب، تلفن و غیره اشاره نمود. از جمله مزایای استفاده از کمپکتور قورباغه ای این است که تا حدود زیادی در هنگام استفاده از این نوع کمپکتور فرایند انجام کار آسان شده و همچنین در بحث هزینه و وقت، صرفه جویی بسیار زیادی می گردد و در نتیجه سطح مورد نظر به صورت اصولی و دقیق فشرده سازی شده و محصول نهایی کیفیت بالایی خواهد داشت.

فرایند کارکرد کمپکتور پرشی

کمپکتور قورباغه ای به این صورت عمل می کند که نیروی کمپکتور به صورت کاملا یکنواخت می تواند حفره ها و فضاهای اضافی خالی را پر کند و اگر در بین ذرات خاک و یا سنگ وجود دارد را از طریق افزایش چگالی و یا فشردگی موجود در بین ذرات از بین برده و این ذرات را به صورت کامل به هم چسبانده و فشرده می کند و همچنین با توجه به حرکت دورانی که برای ایجاد نیرو به سطح مورد نظر وارد می گردد یک نیروی فشرده سازی بسیار قوی از سمت کمپکتور قورباغه ای در کف کمپکتور و در سطح مورد نظر ایجاد می گردد. همچنین برای افزایش عملکرد کمپکتور قورباغه ای و ایجاد فشرده سازی بهتر از ترفندها و عملیات های بسیار زیادی وجود دارد که با استفاده از آنها می‌توان نتیجه کار را بسیار بهبود بخشیده و عمل فشرده سازی را به نحو احسن انجام دهیم.

اجزای تشکیل دهنده کمپکتور قورباغه ای

کمپکتور کانگورویی یا همان کامپکتور پرشی از اجزای مختلفی تشکیل می شود که از مهمترین آنها می توان به یک خنک کننده هوا و همچنین یک موتور بنزینی چهار زمانه اشاره نمود که با واسطه این موتور بنزینی انتقال نیرو با استفاده از افزایش سرعت موتور امکان پذیر می باشد.

کامپکتور پرشی

از دیگر قطعات و اجزای تشکیل دهنده کمپکتور قورباغه ای می توان به سیلندر های فنری بلبرینگ کاتر و اتصالات گریس خور اشاره نمود. در حالت کلی کمپکتور کانگورویی به منظور روغنکاری اتصالات فنری که با طرح به کار رفته در اجزای خود از اتصالات گریس خور استفاده می‌نماید. به منظور آنکه طول عمر دستگاه افزایش پیدا کند و هم چنین راندمان و بازده کلی دستگاه کاهش پیدا نکند بهتر است تا اتصالات گریس خور موجود در کامپکتور کانگورویی را در طی دوره های زمانی مشخص به صورت سرویس دوره ای مورد روغن کاری و بازبینی قرار دهیم. همچنین لازم است تا قبل از شروع فعالیت و روشن کردن کمپکتور قورباغه ای نسبت به عملکرد دستگیره ها آگاهی کافی به دست آورده و نحوه صحیح کار کردن با آنها را به یاد داشته باشیم. معمولاً طراحی و ساختمان کمپکتور قورباغه ای به این صورت است که در آن یک قلاب برای بلند کردن دستگاه تعبیه شده است.

طریقه کار کردن با کمپکتور کانگورویی

برای استفاده از کمپکتور کانگورویی باید مراحل زیر را به صورت مرحله به مرحله انجام دهیم و در ابتدا لازم است تا شیر سوخت را با استفاده از اهرم سوپاپ سوخت را باز نمایید سپس سوئیچ موجود برای موتور دستگاه را بر روی حالت روشن قرار داده و اهرم سوپاپ را در وضعیت بیکاری تنظیم نماییم. در صورتی که دمای هوا سرد بود لازم است تا کمپکتور پرشی را با استفاده از اهرم ساسات در حالت کاملاً بسته روشن کنیم و در صورتی که دمای هوای محیط گرم بود و یا در هنگامی که موتور دستگاه فعالیت کرده و گرم می باشد می توان دستگاه با استفاده از اهرم ساسات کاملا باز به فعالیت واداشت. بعد از روشن شدن دستگاه، دستگیره استارت عقب زن موجود بر روی کامپیوتر و قورباغه ای را در دست گرفته و آن را به سمت عقب بکشید  مقدار این کشیدن را باید به اندازه ای باشد که کمی احساس مقاومت کنیم و در مرحله بعد این کار را به شدت و سریع تر انجام دهید و قبل از آنکه بخواهید دستگیره استارت عقب زن را آزاد کنید لازم است تا دستگیره استارت را به موقعیت اول بازگردانید.

کامپکتور کانگورویی برند میکاسا ژاپنی

در صورتی که مراحل ذکر شده را انجام دادید و موتور دستگاه شروع به فعالیت نکرد، باید اهرم ساسات را در حالت نیمه باز قرار دهید و دوباره مراحل گفته شده را تکرار کنید. در صورتی که باز هم مراحل انجام شده را در حالت اهرم ساسات نیمه بازی انجام دادید و موتور روشن شد لازم است تا به بررسی موتور دستگاه پرداخت و شمع های موتور را در مرحله اول چک نمایید و در صورتی که شمع ها دچار عیب و یا کثیفی بودند نسبت به تمیز کاری آنها در صورت لزوم نسبت تعویض آنها اقدام نمایید. در صورتی که بعد از زدن چند بار استارت موتور دستگاه کمپکتور کانگورویی روشن نشد، لازم است تا شمع ها درکمپکتور مورد بازبینی قرار گیرد و در صورتی که هر گونه عیب و نقصی در شمع ها وجود داشته باشد باید نسبت به تعویض و یا تعمیر و یا تمیزکاری آن اقدام شود تا در نتیجه موتور دستگاه بتواند فعالیت خود را آغاز نمایند. بعد از اینکه موتور دستگاه شروع به فعالیت نمود به منظور اینکه فعالیت کوبیدن بر روی سطح مورد نظر را با استفاده از کمپکتور قورباغه ای شروع شود لازم است تا اهرم سوپاپ را از حالت بسته به خالت کاملا باز تغییر حالت دهیم. همچنین به منظور آنکه هیچگونه آسیب به فنر و کلاج موجود بر روی دستگاه وارد نگردد باید اهرم سوپاپ را با سرعت تغییر وضعیت داده و این کار را به هیچ وجه به آرامی انجام ندهیم. معمولاً مدلهای مختلف کمپکتور قورباغه ای برای کار در سرعتی در بین ۳ هزار و ۸۰۰ الی ۴ هزار و ۱۰۰ دور بر دقیقه طراحی و ساخته شده اند و همچنین از کوبیدن این دستگاه نیز چیزی در حدود 4640 الی 6195 ضربه در هر دقیقه می باشد.

رعایت نکات ایمنی هنگام کار با کمپکتور قورباغه ای

در صورتی که بخواهید سرعت فعالیت دستگاه و یا قدرت کوبش را بیش از حد مجاز است که توسط تولید کننده دستگاه اعلام شده است افزایش دهیم هیچ تاثیر مثبتی در روند فعالیت و نتیجه کار نخواهد داشت و همچنین ممکن است خسارات بسیار زیادی در زمینه خرابی دستگاه به وجود بیاید. همانطور که ذکر شد کمپکتور قورباغه ای برای ایجاد کوبش و فشرده سازی طراحی شده است و به منظور آنکه و فشرده سازی به صورت صحیح تر و اصولی تری انجام پذیرد، می توان دسته موجود بر روی دستگاه را کمی به سمت عقب متمایل کنید، تا انتهای پایه دستگاه با سطح مورد نظر به خوبی تماس پیدا کرده و عملیات فشرده سازی کامل تر و صحیح تر انجام پذیرد.

خاموش کردن دستگاه کمپکتور کانگورویی

به منظور خاموش کردن دستگاه لازم است اهرم موجود در دستگاه را از موقعیت باز بر روی موقعیت کاملاً بسته قرار داده و در این حالت بگذاریم موتور چیزی در حدود ۳ دقیقه با سرعت کم فعالیت نماید و در حالتی که شمع موتور از دستگاه جدا می گردد دستگیره ساسات را دو یا سه بار کشیده تا سوخت موجود در دستگاه به صورت کامل در قسمت سیلندر تخلیه گردد و هیچ سوخت اضافی درون دستگاه باقی نماند.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر