خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

کمپکتور مورد نیاز شما

کمپکتور مورد نیاز شما

فهرست مطالب

چه نوع کمپکتور صفحه ای باید به کار برد؟

تراکم و فشرده سازی یکی از مهمترین فرآیندها در بسیاری از برنامه های کاربردی به شمار می رود. زمانی که شما در حال لایه گذاری سنگ، آسفالت یا بتن هستید به کارگیری یک کمپکتور صفحه ای تضمین کننده طول عمر سطح است. با وجود تعدد کمپکتورهای صفحه ای موجود در بازار، تشخیص آنکه کدام کمپکتور مناسب کار شماست اندکی سخت و مشکل و در پاره ای از مواقع گیج کننده است. انتخاب کمپکتور دستی مناسب بسیار حائز اهمیت بوده از ان جهت که عواقب تراکم نامناسب و نادرست غیرقابل جبران و بسیار خطرساز است.

کمپکتور صفحه ای

به چه میزان تناژی جهت کوبش نیاز دارید؟

تناژ یکی از اساسی ترین موارد هنگام انتخاب یک کمپکتور است که باید به آن توجه کامل نمود. بر اساس ماده ای که می خواهید آن را بکوبید و اینکه جهت چه کارآیی می خواهید از آن استفاده کنید، نیروی مناسب کوبش کمپکتور تعیین می گردد.

اطمینان حاصل کنید که چه میزان نیروی کوبش برای پروژه شما نیاز است. زیرا کم بودن نیروی کوبش مشکلات جدی در مسیر جاده ای ایجاد می نماید و در بلند مدت خسارت های زیادی برای شما ایجاد خواهد نمود.

چه مساحتی توسط زمین کوب می خواهید فشرده سازی کنید؟

اندازه و مساحت محل نیز یک عامل بسیار مهم در انتخاب کمپکتور به شمار می رود. یک کمپکتور با صفحه بزرگتر میزان مساحت بزرگتری را در هر محله می کوبد، اما سرعت کار کمپکتور دستی را نیز باید در نظر گرفت. کمپکتور صفحه ای مختلف میزان سرعت های مختلفی دارند که بر حسب متر بر دقیقه اندازه گیری می گردد.

کمپکتور مورد نیاز

پس ابعاد صفحه و سرعت کمپکتور دستی مواردی بسیار حائز اهیمت بوده که باید به آن ها توجه کامل داشته باشید. چنان چه صفحه کمپکتور بزرگتر بوده اما سرعت کمپکتور صفحه ای بسیار کندتر از مدل دیگری با ابعاد صفحه کوچکتر است، راندمان و بازدهی کمپکتور تغییری نخواهد کرد، در نتیجه به این موارد توجه کامل داشته باشید و قبل از خرید کمپکتور به طور کامل این موارد را محاسبه کنید، همچنین شما همواره می توانید با کارشناسان فنی شرکت نیکاکورپ تماس حاصل نموده و از مشاوره فنی و رایگان متخصصان فنی این شرکت در زمینه انتخاب و خرید کمپکتور مناسب بهره مند شوید.

مهمترین موردی که در انتخاب کمپکتور و ابعاد صفحه آن باید به یاد داشته باشید آن است که کمپکتوری را انتخاب نمایید که مناسب با متوسط اندازه کار شما باشد. اگر کمپکتوری را خرید کنید که تنها با یک پروژه شما همخوانی داشته باشد، در پروژه های دیگر شما کارآیی و راندمان مناسب را نخواهد داشت. یکی از مناسب ترین و پرطرفدارین کمپکتورها در ایران که به دلیل سرعت مناسب و ابعاد صفحه متوسط با اکثر پروژه های عمرانی و ساختمانسازی همخوانی کامل داشته، کمپکتور صفحه ای هیساکی با موتور روبین می باشد.

چه قابلیت هایی را از دستگاه کمپکتور انتظار دارید؟

اکثر کمپکتورهای صفحه ای دستگاه هایی دارای ویژگی های نزدیک به هم هستند، که تفاوت اصلی آن ها در قابلیت رو به جلو بودن و برگشت پذیر بودن آن هاست. کمپکتور صفحه ای رو به جلو تنها در جهت جلو حرکت می کنند، اما کمپکتورهای برگشت پذیر قابلیت حرکت به سمت جلو و عقب را دارا می باشند.

 

کمپکتور صفحه ای سنگین

تشخیص رو به جلو بودن یا برگشت پذیر بودن کمپکتور، بسته به نوع تراکمی که نیاز دارید و طرحی که قرار است در محل پروژه اجرا شود، می باشد، به صورت کلی کمپکتورهای برگشت پذیر در مناطق تنگ تر بهتر کار می کنند، زیرا شما مجبور نیستید جهت چرخش دستگاه را تغییر دهید و این قابلیت در آن ها وجود دارد که در هر دو جهت کار کنند.

شکل صفحه کمپکتور به چه صورت است؟

از ویژگی های مهم دیگر، شکل صفحه کمپکتور است. شکل صفحه به شما قابلیت مانور در مکان های مختلف را داده و امکان کار با دستگاه در فضاهای تنگ را ممکن می سازد.

به این مورد نیز توجه داشته باشید که معمولا تناژ و ابعاد کمپکتور صفحه ای معمولی (رو به جلو) محدود بوده، اما کمپکتورهای برگشت پذیر تا تناژهای بسیار بالا با صفحات در ابعاد بزرگ موجود می باشند و محدودیتی ندارند.

از لحاظ قیمتی اما قیمت کمپکتور صفحه ای معمولی بسیار پایین تر از کمپکتور برگشت پذیر بوده که این امر باعث پرطرفدار شدن نوع معمولی نسبت به نوع برگشت پذیر گردیده است.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر