خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

آیا می دانید بهترین چکش برقی کدام است؟

آیا می دانید بهترین چکش برقی کدام است؟

فهرست مطالب

بهترین چکش تخریب کدام است ؟

امروزه ابزارهای قدرت زیادی در بازار وجود دارد.یکی از محبوب ترین ابزارهای قدرتی انواع مختلفی از چکشهای تخریب و بتن کن است که عمدتا از قدیم در بازار ایران با نام و مارک هیلتی  شناخته شده است و همانطورکه میدانید عموما جهت تخریب سازه های ساختمانی و جاده ای بکار برده می شوند.

بتن کن در واقع دریلی با قابلیت انجام عملیات سوراخ کاری و تخریب بروی سطوح مقاوم و اما چکش تخریب با قابلیت تخریب بدون چرخش می باشد. مطلع باشید با اینکه اصطلاح بتن کن را برای ابزار دریلی (چرخشی ) بکار می برند اما در واقعیت این چکش تخریب است که صرفا به طور خاص برای تخریب سطوح بتنی طراحی شده است و به نوعی قدرت چکشی بیشتری دارد.

 انواع چکش تخریب شامل موارد زیر می باشد:

1-   الکتریکی(برقی)

2-   پنوماتیکی

3-   هیدرولیکی

که البته رایج ترین نوع آن چکش تخریب برقی می باشد.

هنگام انتخاب چکش تخریب مناسب شما با قابلیتها و پیشنهادات گوناگونی روبروهستید که برقیمت چکش تخریب تاثیر گذارهستند که باعث میشوند با دامنه متفاوتی ازقیمت چکش تخریب مواجه شوید.

به هر حال انتخاب بهترین مورد کمی قابل تامل می باشد و مستلزم کمی آگاهی از انواع محصول است تا بهترین خرید و مناسب ترین ابزار با توجه به نوع کار شما انجام شود. اما برای کمک به همه، ما برخی از ویژگی های کلی را برای جستجو در هنگام خرید چکش تخریب برقی مناسب جمع آوری کرده ایم.

 ویژگی های که باید هنگام خرید یک چکش تخریب برقی به دنبال آن باشید.

قدرت موتور

اگردرخانه خود به یک کارسبک مشغول میشوید (بازسازی ساده) و با بتن سرو کار ندارید، یک چکش تخریب پنج تا هشت آمپربخرید.

منبع انرژی

ابزار فوق در دو نوع شارژی (باطری ) و اتصال مستقیم به برق عرضه می شود

واضح است که نوع شارژی دارای قابلیت حمل است ، شما می توانید درهر مکانی از آن استفاده کنید اما باید اطمینان حاصل کنید که از باطری کافی برخورداراست. در این نوع چکش تخریب توجه داشته باشیدهنگام خرید گاهی بعضی از برندها و مدلها فاقد شارژ بوده ومشتری باید شارژرو باطری را جداگانه خریداری نماید.اما درانواعی دیگرپکیج خریداری شده شامل شارژو باطری هم میباشند.

از طرف دیگر توجه داشته باشید مدل های شارژی کمی حجیم ترو البته گران ترهستند وهمچنین انواع مدل های اتصال مستقیم به منبع انرژی می توانند جریان برق ثابت و قدرتمندتری نسبت به انواع شارژی داشته باشندوبه همین دلیل اگر روی بتن یا سایر مواد سخت تر کارمی کنید ، چکش تخریب برقی اتصال مستقیم از لحاظ  ایجاد توان وقدرت بیشتربرای کارشما مناسبتراست.

قلم چکش تخریب

با توجه به عدم چرخش ابزار در چکش تخریب مته در نظر گرفته نمیشودو از ابزار قلم استفاده می گردد.عموما نوع بیت قلم با نام HEX یا شیش گوش در بازارعرضه می شود.ازقلم نوک تخت برای تخریب لبه ها و بخش های ظریف ترکه باعث ایجاد کنترل بیشتر توسط کاربرشده وازنوع قلم نوک تیزجهت تخریب با عمق بیشترمی توان استفاده نمود.

مته بتن کن

برای بتن کن از مته بیتSDSدر دو نوع چهار شیارSDS Maxوپنج شیار SDS Plus استفاده می شود. این نوع مته ها به سهولت و بدون سفت کردن ابزارگیر نصب و جدا می گردند (سه نظام اتومات). توجه داشته باشید که با توجه به وزن و ظرفیت تخریب بتن کن نوع و سایز مته انتخاب می شود. 

سرعت و قدرت

 میزان قدرت چکش تخریب ازدیدگاه محاسبات مهندسی مستلزم اندازه گیری گشتاورمکانیزم لنگ و لغزنده (به صورت پیستونی) است که حرکت رفت و برگشتی(برگشت فنر) ابزاررا تامین می نماید.درصورت بالاتر بودن گشتاور ، نیروی بیشتری ایجاد می شود.

ضمنا در برخی ازمدل ها مشخص است که ضربات چه تعداد دردقیقه می تواند روی مصالح خشن مانند بتن ، آجر و سنگ مناسب ومتفاوت باشد. اما به طورکلی قدرت تخریب با واحد JULمشخص می شود و مورد دیگر وزن چکش است که هرچه سنگین تر باشد چکش تخریب صنعتی تر شده وکاربرد تخریب آن از دیوار به کف نزدیکتر می گردد.

اما برای بتن کن سرعت حفاری بسته به تعداد چرخش  (دور در دقیقه) است که  مدل شارژی  معمولا با سرعت 1500 دور در دقیقه کار می کند و مدل های اتصال مستقیم دارای سرعت 2000 تا 3000 دوردردقیقه هستند.

سرعت حفاری به نوع سطح که با آن کار می کنید متفاوت خواهد بود. بنابراین  اگرکندن بتن یا فلز مدنظر شما می باشد، ابزاری بخرید که سرعت بیشتری داشته باشد. متوجه باشید که بتن کن دو ویژگی دریل و مته را با هم دارد ودرتخریب سطوح  نسبت به چکش تخریب به عنوان مثال برای دیوارآجری که به قدرت کمتری نسبت به سطوح بتونی نیاز است سرعت عمل بیشتری دارد.

سوئیچ  تنظیم سرعت

سوئیچ تغییرسرعت ، نشانه روشنی از یک چکش تخریب برقی خوب است.  استفاده صحیح از این سوئیچ می تواند به دستگاه در یکنواختی حفاری کمک کند تا مانع از پایین آمدن بیت مته شود و همچنین مانع از پاره شدن سوراخی که  مته  بروی سطح ایجاد می کند شود و شما بتوانید با این ابزار صرفا یک سوراخ بروی سطح ایجاد نمایید.

همچنین شما می توانید برای ایجاد  بالاترین راندمان از تنظیم درموقعیت سرعت بالا استفاده کنید.

چکش تخریب باید دارای سیستم میرایی باشد

یک سیستم جذب شوک خوب به اپراتور اجازه می دهد تا احساس راحتی کند و خستگی را تسکین دهد. یکی از راه های دستیابی به سیستم لرزه گیرخوب ،داشتن یک دستگیره با متریال نسبتا انعطاف پذیر با جذب ارتعاشات ناشی از کارکرد ابزار و طراحی ایده ال با دیدگاه اپراتوری آسان است.

چکش برقی باید درای کلاچ ایمنی پایدار وقابل اعتماد باشد

کلاچ ایمنی پایدار و قابل اطمینان می تواند مانع خطرات  ناشی از کارکرد مخرب مته هنگام استفاده شود. به هنگام گیر کردن ابزار در مصالح نیروی واکنش گشتاور بزرگی ایجاد می شود که به کاربرمنتقل شده اما یک مکانیزم محافظ می تواند ایمنی خاص را برای کاربر فراهم کند و همچنین مانع از چرخش موتور شود.

بتن کن برقی باید عملکرد مثبت و منفی داشته باشد

 در واقع  مجهز به چرخش معکوس (چپ و راست) تا دامنه کاربرد وسیع تری داشته باشد اجرای عملکرد معکوس عمدتاً با تعویض یا تنظیم موقعیت برس انجام می شود.

 و نهایتا  به طور کلی یک چکش تخریب خوب نه تنها نیازهای محیط کار را برآورده می کند بلکه باید دارای ویژگیهای محافظتی جهت تامین ایمنی کاربر و بهبود کارایی را نیز داشته باشد.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر