خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

توری سایه بان (توری گلخانه ای)

توری سایه بان گلخانه

      مرتب‌سازی محصولات:

    • پیش‌فرض
    • ارزان‌ترین
    • گران‌ترین
    • جدید‌ترین
    • پرفروش‌ترین
    • پربازدیدترین
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5

    فهرست مطالب

    هرگز نمی توانیم آفتاب تند میانه روز را به این سادگی ها تحمل کنیم. در عین حال گاهی وقت ها چندان علاقه نداریم که فضاهای مورد نظرمان را در سایه سنگین سقف ها قرار بدهیم. در یک کلام گاهی پیش می آید که هم نور خورشید را می‌ خواهیم و هم علاقه داریم تا آن را در لطافتی ملایم تر داشته باشیم. اینجاست که می توانید از یک توری سایبان استفاده کنید.

    توری سایبان یکی از تجهیزات کشاورزی بوده  و نوعی پوشش ساده برای هر فضا و یا محوطه باز خانگی و صنعتی است. پوششی که مانع از عبور نور خورشید نمی شود. در عین حال نمی گذارد که فضا در هجوم سنگین انوار داغ خورشید قرار بگیرد. استفاده از توری سایبان باعث خلق یک محیط با روشنایی ملایم تر، میزان دمای کمتر، احساس خنکای بالاتر و تبادل هوایی بهتر خواهد شد. توری سایبان یک نوع پوشش نه چندان متراکم است. پوششی که سعی در تقابل با نور خورشید ندارد. بلکه تنها می ‌خواهد نور خورشید را در هاله ای ملایم ‌تر با توجه به نیاز و سلیقه شما در حجم فضاهای ساختمانی و صنعتی و حتی گلخانه‌ ای بگستراند.

    توری سایبان

    سایبان گلخانه که با نام‌های مختلفی از جمله توری گلخانه، شید گلخانه و سایه انداز نیز شناخته می‌شود، برای پوشش‌دهی گلخانه‌ها جهت سایه اندازی و کاهش دمای گلخانه استفاده می‌شود. سایبان گلخانه از نظر سایه اندازی به سه نوع ۳۰ درصد، ۵۰ درصد و ۸۰ درصد تقسیم می‌شوند. استفاده از سایبان گلخانه به دلیل عمر زیاد، وزن کم و قیمت اقتصادی بسیار رواج پیدا کرده است. 

    از الزامات بنا تا سلیقه شخصی شما در انتخاب نوع توری شید گلخانه ای تاثیرگذار است. این توری ها در تیپ های مختلف با درصد سایه اندازی متنوع برای هر نوع فضایی طراحی شده اند. قاعدتاً می توانید از این وسیله پوششی برای حیاط منازل، محیط گلخانه ای و حتی نیازهای رده بالای صنعتی مانند استخرهای پرورش ماهی استفاده کنید. در نهایت این شما هستید که باید با توجه به سلایق خود و یا نیازهای محیط، نوع و درجه سایه اندازی توری شیر گلخانه ای را انتخاب کنید.

    البته در این میان قطعاً با معیارهای متعددی اعم از اندازه توری گلخانه ای، نوع بافت، مقدار تراکم و در نهایت قیمت اجرای توری سایبان مواجه هستید. اما آنچه مسلم است، بهره مندی از توری سایبان ما را به یک نوع پوشش هدفمند می رساند. پوششی برای مدیریت نور در فضاهایی که مورد استفاده ما هستند.

    وقتی از توری محافظ گلخانه ای حالا در هر فضایی با هر نوع کاربری استفاده می کنید، به ترتیبی در تکاپوی مدیریت نور خورشید هستید. شما نمی ‌خواهید با نور طبیعی و در عین حال مفید خورشید در تقابل باشید. بلکه با استفاده از توری سبز گلخانه ای می توانید این انوار به ظاهر تهاجمی را در فضایی دوستانه تر پذیرا باشید. شما می توانید در خرید اینترنتی توری سایبان به محصول مناسبی درسترسی داشته باشید.

    شید گلخانه یا توری سایه بان به عنوان یکی از تجهیزات خنک کننده اصلی در گلخانه شناخته شده که از تابش مستقیم نور خورشید به گیاهان ممانعت به عمل آورده و باعث رشد مناسب گیاهان می گردد.

    همان طور که در مقاله توری گلخانه اشاره شد، انواع توری سایه بان با توجه به درصد سایه انداری شامل 1- توری با درصد سایه اندازی 30 درصد 2- توری با درصد سایه اندازی 50 درصد و 3- توری با درصد سایه اندازی 80 درصد می باشند.به طور معمول قیمت توری سایه بان بستگی به درصد سایه اندازی آن داشته و با افزایش تراکم قیمت آن نیز بیشتر می گردد. در ادامه در مورد قیمت توری گلخانه و مهمترین نکات مهم در هنگام خرید شید گلخانه بحث خواهیم نمود.

    توری سایه بان (توری سبز چیست)؟

    توری سبز گلخانه جهت سایه اندازی و جلوگیری از تابش زیاد نور خورشید بر روی سقف گلخانه ها، دامداری ها و استخرهای پرورش ماهی و .... به کار گرفته می شوند.

    مزیت های استفاده از شید گلخانه

    از مزیت های شید سایه انداز می توان به طول عمر زیاد، وزن کم و قیمت مناسب توری گلخانه اشاره کرد. در روش های قدیمی حصیر را بر روی شیشه گلخانه ها پهن کرده و بسیار گران تر از توری های پلیمری برای گلخانه داران تمام می گردید.ولی امروزه با استفاده از توری های سایه بان که بسیار با صرفه تر و اقتصادی تر از روش های قدیمی می باشند میزان تولید و برداشت محصول را به طرز چشمگیری افزایش می دهند.

    دمای ایده آل گلخانه

    هدف نهایی در استفاده صنعتی و حتی خانگی از توری سایبان ایجاد یک تعادل دمایی مناسب برای محیط هایی است که در مجاورت دائمی تابش خورشید هستند. در این میان عمده کاربرد از توری سایبان برای پوشش فضاهای گلخانه ای است. یک گلخانه صنعتی اصولاً فرمی سوله مانند با سقف هایی شفاف دارد. سقف هایی که به هیچ حالت مانع از عبور نور نیستند. به هر حال فضای داخل هر گلخانه برای پرورش گیاهان تدارک دیده شده است و گیاهان نیز نیاز به حضور مستقیم نور آفتاب دارند. اما چالش جدی در افزایش دمای محیط گلخانه است.

    سقف های شفاف اگر چه باعث عبور حجم کامل از نور خورشید می شوند؛ اما به شدت در افزایش دمای محیط بسته فضاهای گلخانه‌ ای تاثیر می گذارند. محیط گلخانه یک فضای ایزوله شده است که تحت کنترل انواع سیستم های تهویه مطبوع صنعتی قرار دارد. اما قطعا نمی تواند در مقابل تابش حجیم آفتاب سطح دمای محیط گلخانه را ثابت نگه دارد. به این ترتیب سقف های شفاف گلخانه ‌ای خطر داغ شدن بیش از اندازه محیط را در پی دارند. اینجاست که باید به نقش تاثیرگذار توری محافظ گلخانه ‌ای برای هر چه متعادل تر کردن دما اشاره کنیم.

    دمای مطلوب گلخانه بین ۲۰ تا ۲۴ درجه سانتی گراد است و هیچگاه دمای یک گلخانه نباید بیشتر از ۲۷ درجه سانتی گراد شود. علاوه بر سایبان گلخانه که باعث کاهش دمای گلخانه می شود، پنجره های سقفی اتوماتیک که در گلخانه ها وجود دارد نیز به این کاهش دما کمک می کند.

     در استفاده از توری گلخانه ای در کنار دیگر سیستم های اتوماتیک تنظیم دما، ساز و کار حساب شده ای حاکم است. غالبا مهندسین مجری ساخت فضاهای گلخانه ‌ای پایش کاملی از میزان تابش آفتاب در محیط جغرافیایی گلخانه را دارند. لذا کاملا موثر می توانند الگوی چیدمان سقف و پوشش های حایل مانند توری سایبان را تنظیم کنند تا به این ترتیب در جریان کنترل دمای موثر فضای گلخانه ‌ای بهتر و کارآمدتر باشند.

    طبق تحقیقات انجام شده در گلخانه بدون توری‌های سایبان، تا ۳۵ درصد از میوه‌های از میوه‌های تولید شده، پوست ترک‌خورده‌ای دارند در حالی که اگر گلخانه ۵۰ درصد پوشیده شده باشد تنها ۲۵ تا ۲۹ درصد از میوه‌ها دچار ترک خوردگی می‌شوند.

    توری شید نصب شده در گلخانه

    این موضوع به چالش جدی در کنترل دمای محیط گلخانه ای اشاره دارد. هر گیاهی برای رسیدن به زیستی ایده آل که به باروری مناسب ختم خواهد شد، نیاز به یک تعادل ماندگار زیستی دارد. تعادل میان سطح رطوبت، دمای محیط، مقدار آب و حجم کافی از نور خورشید. قطعاً در صورت رها کردن فضای گلخانه‌ ای در مقابل حجم بی ‌پایان نور خورشید نمی ‌توانید این تعادل موثر در اکوسیستم طبیعی گیاهان زراعت شده را تامین نمایید. لذا بهتر است برای کنترل دمای محیط گلخانه ‌ای به ترتیبی حساب شده از یک توری سایبان مناسب استفاده کنید.

    از مزیت های توری گلخانه یا شید گلخانه می توان به انعطاف پذیری این نوع توری سبز گلخانه اشاره نمود که باعث سهولت در استفاده و نصب ساده گردیده است. به همین دلیل امروز توری سایه بان به عنوان بهترین روش برای محافظت گیاهان در داخل و خارج از گلخانه شناخته می گردد که گیاهان را در برابر اشعه ی ماورای بنفش خورشید محافظت می کند.البته قاعده نصب توری سایبان برای فضاهای گلخانه ‌ای شامل نکاتی است که باید در بحث مفصلی به آن اشاره نماییم.

    شرایط نصب توری سایبان در محیط های گلخانه ای

    توری سایبان یکی از بهترین پوشش های گلخانه ای است. زیرا ارزان قیمت است و به سادگی در سقف و دیگر جداره های گلخانه ای نصب می شود. هر چند نصب توری سایبان تقریباً ساده است و خیلی سریع می توانید مراحل عملیاتی شدن آن را اجرایی کنید؛ اما در کل لازم است تا برخی نکات کلیدی و راهنمایی های حرفه ‌ای را بلد باشید تا در نصب توری سایبان دچار اشتباه نشوید.

    • اولین نکته در نصب به حالت شیب دار است. در نصب توری سایبان باید متوجه گذر آب باران باشید. اگر توری سایبان را به شکل افقی نصب کنید، خطر جمع شدن آب باران در فضای پهن توری وجود دارد که قطعاً باعث تخریب شدید توری خواهد شد. نصب شیبدار توری شید گلخانه ای علاوه بر ممانعت از تجمع آب باران در کاهش تابش نور خورشید بر سطح شید هم تاثیر می گذارد. وقتی توری سایبان را شیبدار نصب کرده باشید، تابش آفتاب نیز زاویه دار است و به این ترتیب اثر دیرهنگام تری در فرسودگی و تخریب توری خواهد داشت.
    • هرگز توری سایبان را در نزدیکی سطح زمین نصب نکنید. با نصب شدن توری سایبان در نزدیکی سطح زمین خطر فرسودگی آن وجود دارد.
    • محل نصب توری سایبان باید به دور از منابع آتش زا، کوره ها و یا محل سوزاندن اجسام باشد. هر گونه احتمال افزایش حرارت غیر عادی و یا مواجه شدن با شعله های آتش خطر آتش گرفتن توری سایبان را به دنبال دارد. لذا اگر در محیط گلخانه از انواع سیستم های گرمایش حرارتی استفاده می ‌کنید، بهتر است نسبت به فاصله نصب این سیستم ها از محل استقرار توری سایبان دقت کافی را داشته باشید.
    •  با برآورد سطح مورد نظر برای پوشانده شدن توسط توری سایبان، اقدام به خرید محصول نمایید. توری سایبان را در ابعاد استانداردی با طول های ۵0 و یا ۱۰۰ متری به شکل رول شده تولید می کنند. بهتر است توری سایبان را به شکل یکپارچه بر سقف محیط گلخانه‌ ای نصب کنید. به این ترتیب باید با برآورد درست ابعاد فضا، نوع و اندازه مناسب توری سبز گلخانه ای را خریداری کرده باشید.
    • برای نصب توری سایبان حتماً از گیره های مخصوص استفاده کنید. این گیره ها برای نصب اصولی توری سایبان طراحی شده اند و بدون آسیب رساندن به بافت توری، آنها را به استراکچرهای فلزی نصب می کنند. هرگز استفاده از روش های دیگر را تجربه نکنید. خصوصا استفاده از کابل و یا طناب آن هم به شکلی که محلی از توری را گره زده باشد، باعث تخریب بافت توری خواهد شد.
    • یک استراکچر مناسب برای محل نصب گیره ها داشته باشید. بهتر است قبل از اجرای نصب توری سایبان نسبت به ایجاد چنین استراکچری تمهیدات لازم را اعمال کرده باشید. برای این منظور نصب لوله هایی مقاوم که به وسیله پایه هایی بر بدنه گلخانه و یا هر فضای دیگری سوار هستند، مناسب است.
    • بهتر است توری را در حالت کاملاً کشیده شده بر استراکچرها وصل کنید. نصب دانه به دانه گیره ها به تنظیم نامناسب تری ختم خواهد شد. اگر می‌ خواهید سطح توری کاملاً کشیده شده و نوع استقرار آن صاف و یکدست باشد، بهتر است از چند نفر در نصب توری کمک بگیرید تا تمام گیره ها را در یک شرایط یکسان و به شکل همزمان نصب کنید.
    • توری سایبان یک محافظ فضای گلخانه ‌ای در مقابل تابش نور آفتاب است. این توری نمی ‌تواند در مواجهه با باد و طوفان و همچنین بارش برف و تگرگ مقاومت کند. لذا در صورت مواجه شدن با دوره فصل سرد سال که احتمال باد و باران و برف وجود دارد، بهتر است توری سایه بان را جمع آوری کنید. قطعاً در این هنگام از سال، تابش آفتاب آنچنان نیست که باعث افزایش دمای محیط گلخانه بشود.
    • دائما از محل نصب توری سایبان بازدید کنید و اتصال درست و سالم تمام گیره ها را چک کنید. یک گیری باز شده باعث به هم خوردن نصب دقیق توری خواهد شد.

    مشخصات فنی توری سایه بان گلخانه ای

    یک توری گلخانه ای قرار است پوشش موثر برای سقف های گسترده گلخانه ‌ای تا محیط های کوچک در ویلاهای خانگی و موارد مشابه باشد. قطعاً نمی توانیم برای هر فضایی که کاربری خاص خود را دارد، از یک نوع توری سایبان استفاده کنیم. تنوع در فضاهای کاربردی در کنار تفاوت در ابعاد محیط، زمینه ساز توسعه فنی در طراحی انواع توری سایبان شده است. مدل هایی که قاعده طراحی یکسانی دارند؛ اما در مشخصه های فنی از ابعاد، درصد سایه اندازی و قاعده بافت با یکدیگر متفاوت می باشند. نوع توری و درصد سایه اندازی بسته به تولید مراکز تولید و پخش توری گلخانه ای متفاوت است.

    توری های شید گلخانه در ابعاد و اندازه های گوناگون تولید و به صورت رول های ۵۰ متری به بازار عرضه می شوند. شید های گلخانه از لحاظ عرضی در عرض های ۲، ۴، ۶، ۸ و ۱۰ متر تولید می شوند.همچنان میزان UV به کار رفته در شیدهای گلخانه ۶ درصد بوده که عدد بیان کننده میزان مقاومت توری در برابر میزان تابش نور خورشید بوده و طول عمر مفید توری گلخانه ۳ سال می باشد.

    تقریباً تمام کمپانی های فعال در عرصه طراحی تا تولید انواع توری شید گلخانه ای این پوشش سایه انداز را در متراژهای ۵۰ متری تعیین می کنند. زیرا عموم فضاهای گلخانه‌ ای در بزرگترین سالن ها هم به طول فراتر از ۵۰ متر ساخته نمی شوند. لذا با داشتن یک رول کامل از توری سایبان می توانیم کل سطح سقف بزرگترین سازه های گلخانه ای را پوشش بدهیم. البته در نظر داشته باشید که هر توری سایبان از جنس الیافی مقاوم است. اما می ‌توان به سادگی آنها را با انواع قیچی ها و تیغ های ساده برش داد تا در اندازه های دلخواه ما مورد استفاده قرار بگیرند.

    اگر چه سازندگان در طول رول های تهیه شده از توری گلخانه ای ابعاد یکسانی را رعایت می کنند؛ اما این پوشش سایه انداز را در عرض های مختلفی تهیه می کنند. عرض های استاندارد ۲، ۴، 6 و حتی 8 و شاید 10 متری از نمونه های پرکاربردی هستند که تماما عرض سازه‌ های گلخانه ‌ای متداول را پیش‌ بینی کرده ‌اند. بزرگترین گلخانه ها را می توان با توری ‌های عریض 10 متری پوشش داد و برای کوچکترین آنها از توری های 2 متری استفاده کرد.

    اما همه می ‌دانیم که وظیفه اصلی توری سایبان در کاهش شدت نور خورشید است. این توری قرار است با مدیریت حجم نور، فضای ملایم تری را برای محیط گلخانه‌ ای تا هر فضای هدف دیگری فراهم کند. اما خود توری سبز گلخانه ای در مقابل این حجم از تابش مخرب آفتاب تنها است. برای محافظت از توری در مقابل اثرات تخریب کننده نور خورشید هیچ دفاعی جز خود توری نداریم. برای همین دلیل ساده است که باید توری ها را از متریال های مقاوم در مقابل تابش اشعه خورشید بسازند.

    مقاومت در برابر اشعه UV نور خورشید، سطح توانمندی بالای توری سایبان را ثابت خواهد کرد. هنر هر توری در مقاومت بیشتر آن است. لکن همه توری ها محصول همه سازنده ها نمی توانند درجات مقاومت یکسانی را تامین نمایند. لذا در هنگام خرید توری سایبان باید نگاه کاربردی درست و درمانی در مورد تحلیل مقاومت محصول در مقابل نور خورشید داشته باشید. بهتر است با اندک مطالعه اطلاعات تکمیلی محصول و دقت در نام و نشان تجاری توری سایبان نسبت به کیفیت ساخت و مقاومت احتمالی این محصول در مقابل نور خورشید قضاوت کنید.

    رول توری سایه بان

    از سوی دیگر مواد اولیه و افزودنی های پایدار کننده ی توری های گلخانه ای به شیوه ای ترکیب و فرمول بندی شده اند که در برابر نور خورشید، برف و باران و یا حتی تنش های دمایی از ۲۵ درجه زیر صفر تا ۶۰ درجه سانتیگراد، ساختار، ایستایی و مقاومت خود را حفظ نموده و سالم بمانند.

    درصد سایه اندازی توری گلخانه چیست؟

    توری های گلخانه ای با درصد سایه اندازی های مختلف یا در حقیقت درصد پوشش دهی مختلف تولید می گردند. که این درصدهای سایه انداز که با توجه به بافت توری تعیین می گردد به میزان ۳۰، ۵۰، ۶۵، ۸۰ و ۹۰ درصد می باشد و نشان دهنده ی میزان سایه ای است که توری گلخانه ایجاد می کند. به عنوان مثال توری گلخانه ۸۰٪ به میزان ۲۰٪ نور خورشید را به داخل گلخانه هدایت نموده و تا ۸۰ درصد سایه ایجاد می کند.

    به ازای درصد سایه اندازی یا تراکم بافت های مختلف، سطح پوشش شبکه به ازای یک کیلوگرم از توری گلخانه به شرح ذیل می باشد:

    نوع توری سایه بانمیزان سطح پوشش به ازای یک کیلوگرم
    توری گلخانه ۳۰٪۱۸ مترمربع
    توری گلخانه ۵۰٪۱۴.۵ مترمربع
    توری گلخانه ۶۰٪۱۳ مترمربع
    توری گلخانه ۸۰٪۱۰ مترمربع
    توری گلخانه ۹۰٪۸ مترمربع

    نحوه محاسبه قیمت شید گلخانه

    قیمت توری سایه بان و یا همان توری سبز گلخانه ای بر اساس یکی از سه روش مختلف زیر محاسبه گردیده و فروش توری گلخانه نیز بر همین اساس انجام می پذیرد.

    • بر اساس وزن توری سایبان و به صورت کیلوگرم
    • بر اساس هر مترمربع توری گلخانه ای
    • به صورت رول کامل ۵۰ متری توری سایه انداز

    عوامل تاثیرگذار بر قیمت توری سبز گلخانه‌ای کدامند؟

    همان طور که اشاره کردیم توری سبز گلخانه یکی از ابزارهای مهم و کاربردی در گلخانه‌ها است که در تهیه آن باید به موارد متعددی دقت داشته باشید. وظیفه اصلی توری سبز گلخانه حفظ گیاهان گلخانه‌ای از تابش شدید و مستقیم نور خورشید است.

    همانطور که می‌دانید تنظیم میزان نور در گلخانه‌ها اثر مهمی بر میزان رشد، شادابی و عملکرد مناسب گیاهان دارد؛ امری که با انتخاب توری سبز گلخانه مناسب ممکن است. ما در این یادداشت قصد داریم تا مشخصات مختلف توری سبز گلخانه را بررسی کنیم و شما را در انتخاب توری سبز گلخانه یاری کنیم.

    با ما همراه باشید تا مهم‌ترین ویژگی‌های این وسیله پر کاربرد در هنگام خرید را با هم بررسی کنیم. پیش از آغاز بیان این نکته لازم است که تعیین قیمت توری سبز گلخانه‌ای امری بسته به چندین کمیت و شاخص در فروش توری سبز گلخانه‌ای، متقابل بوده و مطلق نیست.

    توری سبز گلخانه

    درصد سایه اندازی عامل موثر در قیمت توری گلخانه

    کارکرد اصلی شید گلخانه یا توری سایه‌بان ایجاد سایه برای محیط گلخانه است. بر همین مبنا که تا چه حد توان ایجاد سایه دارند، می‌توان توری سبز گلخانه را در دسته‌بندی‌های مختلفی سامان داد. برای اینکه تعیین شود که میزان ایجاد سایه توسط شید گلخانه چقدر است، از کمیت خاصی به عنوان نرخ سایه‌پراکنی استفاده می‌شود.برای اندازه‌گیری این کمیت از درصد بندی کمک گرفته می‌شود. معمولاً حداقل نرخ سایه‌پراکنی توری سبز گلخانه سی درصد است و این میزان می‌تواند تا نود و پنج درصد نیز افزایش یابد.

    مقصود از این درصدها، توانایی توری سبز گلخانه در جذب نور خورشید است. به طور مثال اگر نرخ سایه‌پراکنی یک شید گلخانه‌ای سی درصد باشد، این بدان معنی است که سی درصد نور خورشید جذب شده و هفتاد درصد آن از سطح توری سبز گلخانه عبور خواهد کرد.

    طبیعتاً هرچه نرخ سایه‌پراکنی بیشتر باشد، تراکم گره‌های توری سبز گلخانه بیشتر خواهد بود و قیمت آن افزایش پیدا خواهد کرد. هر چند این موضوع یک قاعده کلی نیست و گاهاً یک توری سبز گلخانه با نرخ سایه‌پراکنی بیشتر اما جنس بدتر ممکن است قیمت کمتری داشته باشد. در مورد اینکه چه سطح از نرخ سایه‌پراکنی برای گلخانه شما مناسب است، همه چیز به نوع گیاهانی که در زیر کشت دارید بستگی دارد.

    عرض توری سایه انداز عاملی که قیمت توری سبز را تعیین می کند.

    نکته دیگری در خرید شید گلخانه دقت به عرض آن است. این محصول چون همانند پارچه به شکل توپی‌هایی با متراژ مختلف در دسترس است، بسیار مهم است که عرض مناسبی از آن را خریداری کنید. مساحت سطح بالا و اطراف گلخانه شما در انتخاب عرض توری سبز گلخانه مؤثر است.هر قدر مساحت بیشتری جهت پوشش داشته باشید، بدیهی است که باید سعی کنید توری با عرض بیشتری خریداری کنید. هر قدر عرض توری بیشتر باشد به خاطر افزایش مساحت در متراژ، قیمت توری سبز گلخانه‌ای بیشتر خواهد شد.

    موارد مهم جهت افزایش عمر توری سایبان

    • قبل از خرید توری سبز گلخانه ای، ابتدا ابعاد موردنظر را با دقت بالا محاسبه کنید تا در هنگام نصب شید گلخانه مجبور به کشش توری نشوید و ابعاد توری گلخانه دچار تغییر نشود.
    • پس از خرید شید گلخانه، آن را در محلی سرپوشیده، به دور از نور مستقیم خورشید و به دور از حیوانات موذی قرار دهید تا قبل نصب دچار آسیب نگردند.
    • در هنگام نصب توری سبز گلخانه، از برخورد و تماس توری با اجسام تیز و برنده خودداری گردد.
    • بهترین روش برای نصب توری سایبان، استفاده از بست ها یا همان گیره های مخصوص بوده که حداکثر باید در فواصل ۵۰ سانتی متر نسبت به یکدیگر وصل شوند.
    • اگر قرار است شید سایه انداز را با استفاده از سازه نگهدارنده انجام دهید، توصیه می شود برای بستن توری از سیم بکسل روکش دار استفاده کنید.
    • توری گلخانه را به هیچ وجه با ماشین کارواش و آب با فشار بالا شستشو ندهید. بهترین روش شستشوی توری گلخانه استفاده از آب با فشار معمول و مواد شستشودهنده به میزان ناچیز است.
    • اگر امکان جمع آوری توری گلخانه وجود دارد، توصیه می کنیم در فصول سرد سال توری سایبان را جمع آوری کنید تا طول عمر مفید آن افزایش یابد.
    • از تماس شید سایه انداز با روغن، بنزین، گازوئیل، سیمان، آهک و ترکیبات حاوی گوگرد و کودهای شیمیایی خودداری نمایید. تماس این مواد با توری گلخانه سبب تخریب لایه UV به کار رفته در شید گلخانه ای می گردد و کارآیی آن جهت مقاومت در برابر نور خورشید را از بین می برد.

    قیمت توری محافظ گلخانه

    قیمت توری سبز گلخانه بستگی به دو فاکتور اصلی ۱- درصد سایه اندازی ۲- متراژ توری گلخانه ای دارد. مطمعنا به هر میزان متراژ و درصد سایه اندازی توری سایه انداز بیشتر گردد، به همان نسبت قیمت آن بیشتر می شود.

    در این قسمت یک لیست قیمت کامل از انواع توری گلخانه ایجاد نموده ایم تا به راحتی بتوانید انواع قیمت شید سایه انداز را با یکدیگر مقایسه نموده و انتخاب درست را انجام دهید. به این مورد توجه داشته باشید که به دلیل نوسانات بازار، امکان تغییر قیمت ها و وجود داشته و جهت اطلاع از قیمت به روز انواع توری گلخانه با کارشناسان فروش شرکت نیکاکورپ تماس حاصل فرمایید.

    لیست قیمت شید سایه انداز (سایه اندازی ۳۰ درصد)

    نوع شید سایه اندازقیمت (تومان)
    قیمت شید سایه انداز ۳۰ درصد، عرض ۲ متر۳۰۰.۰۰۰ تومان
    قیمت شید سایه انداز ۳۰ درصد، عرض ۳ متر۴۴۰.۰۰۰ تومان
    قیمت شید سایه انداز ۳۰ درصد، عرض ۴ متر۵۷۰.۰۰۰ تومان
    قیمت شید سایه انداز ۳۰ درصد، عرض ۶ متر۸۴۰.۰۰۰ تومان
    قیمت شید سایه انداز ۳۰ درصد، عرض ۸ متر۱.۱۰۰.۰۰۰ تومان
    قیمت شید سایه انداز ۳۰ درصد، عرض ۱۰ متر۱.۴۰۰.۰۰۰ تومان

    لیست قیمت شید گلخانه (سایه اندازی ۵۰ درصد)

    نوع شید سایه اندازقیمت (تومان)
    قیمت شید گلخانه ۵۰ درصد، عرض ۲ متر۳۵۰.۰۰۰ تومان
    قیمت شید گلخانه ۵۰ درصد، عرض ۳ متر۵۱۰.۰۰۰ تومان
    قیمت شید گلخانه ۵۰ درصد، عرض ۴ متر۶۸۰.۰۰۰ تومان
    قیمت شید گلخانه ۵۰ درصد، عرض ۶ متر۱.۰۰۰.۰۰۰ تومان
    قیمت شید گلخانه ۵۰ درصد، عرض ۸ متر۱.۳۳۰.۰۰۰ تومان
    قیمت شید گلخانه ۵۰ درصد، عرض ۱۰ متر۱.۷۰۰.۰۰۰ تومان

    لیست قیمت توری سایبان شید (سایه اندازی ۸۰ درصد)

    نوع شید سایه اندازقیمت (تومان)
    قیمت توری سایبان شید ۸۰ درصد، عرض ۲ متر۵۳۰.۰۰۰ تومان
    قیمت توری سایبان شید ۸۰ درصد، عرض ۴ متر۱.۰۳۰.۰۰۰ تومان
    قیمت توری سایبان شید ۸۰ درصد، عرض ۶ متر۱.۵۳۰.۰۰۰ تومان
    قیمت توری سایبان شید ۸۰ درصد، عرض ۸ متر۲.۰۳۰.۰۰۰ تومان
    قیمت توری سایبان شید ۸۰ درصد، عرض ۱۰ متر۲.۵۳۰.۰۰۰ تومان

    کاربرد سایبان گلخانه

    این نوع سایبان کاربرد مختلفی دارد که از مهم‌ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • پوشش گلخانه و سایه اندازی 
    • صرفه‌جویی در مصرف آب آبیاری به دلیل کاهش تبخیر سطحی آب 
    • تنظیم نور ورودی برای انواع گیاهان موجود و محافظت از آن‌ها در برابر نور شدید آفتاب
    •   محافظت از دام و سایه اندازی بر دامداری

    برای تولید و پرورش تجاری گیاهان با کیفیت بالا و در تمام طول سال باید همۀ شرایط لازم را فراهم کرد. گلخانه مکانی است که با فراهم کردن تمامی شرایط لازم برای رشد یک گیاه، امروزه در همه جای جهان رواج زیادی پیدا کرده است. یکی از مهم‌ترین موضوعات بحث دمای گلخانه است که باید همیشه در دمای مطلوب و پایینی باشد. سایبان گلخانه این امکان را برای گلخانه‌ها فراهم می‌کند. استفاده از سایبان گلخانه به دلیل عمر زیاد، وزن کم و قیمت اقتصادی بسیار رواج پیدا کرده است. در اینفوگرافیک سایبان گلخانه به بررسی انواع سایبان گلخانه و مزایای استفاده از آن خواهیم پرداخت.

    در زیر ، گیاهانی را معرفی می کنیم که از شید گلخانه برای دستیابی به نتایج بهتر در طول رشد و باردهی استفاده می کنند:

    گوجه فرنگی: یکی از ویژگی های این گیاه حساسیت بالای آن در برابر نور مستقیم خورشید است که می تواند در تابستان به این گیاه صدمه بزند و افزایش حرارت و جریان هوا ناشی از افزایش نور خورشید و جریان هوای گرم است. توری سایبان منحصر به فرد خود را دارد خواص می تواند بهترین راه حل برای حفظ سلامت و میوه این گیاه باشد.

    انار: از دیگر کاربردهای توری سایبان می توان به ایجاد سایه در باغ انار اشاره کرد که باعث ایجاد اثراتی مانند انارهای نسوز ، جلوگیری از آفات و کاهش مصرف آب تا 30 درصد می شود.

    فلفل دلمه ای: دمای مناسب برای رشد فلفل دلمه ای برای گیاهان 21-32 درجه سانتی گراد و برای ریشه ها 27.5 درجه سانتی گراد است. در تابستان فقط شید گلخانه می تواند این دما را تأمین کند. استفاده از توری سایبان علاوه بر افزایش باروری گیاهان ، کیفیت پوست محصول و ماندگاری طولانی تر فلفل دلمه ای را نیز افزایش می دهد.

    گلها: با توجه به انواع گلهای پرورشی می توان از توری با تراکم مختلف برای تنظیم دمای محیط ، میزان تابش آفتاب و جلوگیری از اشعه های مضر فرابنفش استفاده کرد ، این یکی از مهمترین عوامل موثر بر خروجی گلدهی است.

    گیاهان زینتی: در کشت گیاهان زینتی می توان از تن های مختلف با رنگ های مختلف و عملکردهای متفاوت استفاده کرد ، اما باید توجه داشت که استفاده از توری سایبان در فصول سرد باعث افزایش دمای گلخانه در مقایسه با محیط خارجی می شود.

    خیار: عملکرد محصول و رشد خیار را بهبود می بخشد. دادن. استفاده از چنین تورهایی در کاشت خیار می تواند رطوبت گلخانه را افزایش داده ، مصرف آب را تا 60 درصد کاهش دهد و از تغییرات دمای اطراف گیاهان جلوگیری کرده و در نتیجه کیفیت و عملکرد میوه را بهبود بخشد. استفاده از شید گلخانه همچنین می تواند گیاهان را در برابر نور مستقیم خورشید محافظت کرده و از تغییرات فیزیولوژیکی مانند تغییر در شاخص رشد گیاه ، نسبت ریشه به گیاه و تعداد برگها جلوگیری کند. با توجه به مورد فوق ، بهترین توری سایبان برای کشت خیار شید گلخانه سفید با تراکم 50٪ توصیه می شود.

    کاربرد توری سایبان تنها به گلخانه محدود نمی شود ، بلکه در مشاغل دیگر مانند دامداری و آبزیان نیز برای محافظت از دامها و آبزیان در برابر نور مضر ماوراء بنفش و سایه استفاده می شود. شایان ذکر است که با توجه به عمر طولانی آن ، استفاده از توری سایبان در استخرها می تواند از رشد خزه و خار مریم جلوگیری کرده و با کاهش تبخیر سطحی آب ، دمای محیط زیست موجودات آبزی را متعادل کند.علاوه بر این ، با توجه به مورد فوق ، توری سایبان می تواند برای چشم انداز و پارک در مناطق تفریحی و ورزشی ، نمایشگاه ها و فضاهای باز به دلیل توانایی ایجاد یک محیط همگن در دمای پایین استفاده شود.

    توری سایبان پارکینگ

    قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید ، به ویژه در تابستان و گرما ، گرمای زیادی را در خودرو ایجاد می کند.نشستن در ماشین باعث نارضایتی و حتی گرم شدن بیش از حد سرنشینان خودرو می شود و در مواردی باعث ورود آب به داخل خودرو می شود. تجهیزات داخل ماشین. استفاده از توری سایبان پارکینگ یک راهبرد بسیار موثر و مقرون به صرفه برای حل این مشکل است.

        مرتب‌سازی مقالات:

      • پیش‌فرض
      • جدید‌ترین
      • پربازدیدترین
      • بیشترین امتیاز

        جدید‌ترین مقالات:

      مشاهده مقالات بیشتر
      دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
      کاربر میهمان

      تایید و ارسال
      انصراف
      دیدگاه کابران:
        نمایش دیدگاه‌های بیشتر