خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

بالابر ساختمانی 1 تن

برای استعلام قیمت، تماس بگیرید.

تماس با ما
موتور بالابر ساختمانی ۱ تن
  • موتور بالابر ساختمانی ۱ تن
  • ارسال به سراسر ایران

  • پشتیبانی از ۹ الی ۲۱

  • کمترین هزینه ممکن

  • امکان خرید ۲۴ ساعته

  • پرداخت نقد

  • نقد و بررسی
  • مشخصات فنی
  • نظرات کاربران
  • پرسش و پاسخ

فهرست مطالب

بالابر ساختمانی تکفاز و بالابر ساختمانی سه فاز از اصلی ترین تجهیزات  در صنعت ساختمان سازی می باشند. اصلی ترین کاربرد بالابر ساختمانی تکفاز و سه فاز ،حمل مصالح ساختمانی می باشد. بالابرهای ساختمانی متشکل از یک الکتروموتور سه فاز یا الکتروموتور تکفاز و گیربکس و کالسکه (وینچ) و سیم بکسل و پایه و ریل و کرپی و قلاب و باکت حمل مصالح می باشد

.در پروژه های خاص و محل هایی که نیاز به حمل اجسام با وزن  بالا بوده و بالابرهای ساختمانی کوچک جوابگوی کار نیستند، از بالابر ساختمانی 1 تن استفاده می گردد. از نکات مهم در مورد بالابر ساختمانی 1 تن این بوده که این بالابرها به دلیل سنگینی وزن، خطر کله کردن دارند. از همین رو باید تکیه گاه را در محل استقرار بالابر جوش داده و به طور کامل سنگین و محکم نمود تا خطر سقوط در حین کار به طور کامل از بین برود. این دسته از بالابرها با برق سه فاز کار می کنند و رعایت نکات ایمنی در هنگام کار با آن ها به دلیل حمل وزن های بالا الزامی است.

ویژگی های یک بالابر ساختمانی مناسب:

 هر بالابر لازم است دارای ظاهری زیبا و اندازه ی مناسب باشد.

جنس دندانه های گیربکس مورد استفاده باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد .

دارای ریل ها و پایه های با مقاومت و ایمنی بالا باشد.

الکتروموتور مورد استفاده در آن دارای سیم پیچی تمام مس با کیفیت و توان بالا بوده و احتیاج به آمپر کمی داشته باشد.

مشخصات کلی بالابر ساختمانی 1 تن

برند شاسی و پایه بالابر

نیکاکورپ

کشور تولید کننده

ایران

نوع و کاربری بالابر

بالابر ساختمانی- مصالح بر

برند گیربکس

اصفهان

مشخصات فنی بالابر

ظرفیت اسمی بالابر

1 تن (1000 کیلوگرم)

ظرفیت مفید بالابر

850 کیلوگرم

نوع برق

سه فاز

میزان سرعت بالابر

15 متر در دقیقه

سایز سیم بکسل

10 میلیمتر

متراژ سیم بکسل

20 متر

کلید بالابر

30 آمپر

ظرفیت باکت

2 فرغون

مشخصات فنی موتور بالابر ساختمانی

نوع موتور

الکترومتور 7.5 کیلووات (10 اسب بخار)

جنس پوسته موتور

چدن

میزان دور موتور

1400 دور در دقیقه

میزان ولتاژ موتور

380 ولت، 50 هرتز

نوع سیم پیچ

سیم پیچ مس

مشخصات فنی گیربکس بالابر

نوع گیربکس

VF130 یا VF150

جنس گیربکس

آلمینیوم

نسبت تبدیل گیربکس

1 به 56

نکته: بالابر ساختمانی یک تن دارای ظرفیت مفید حمل بار 850 کیلو بوده و نباید بیشتر از این وزن با آن بار حمل نمود. این نکته را در بالابرهای ساختمانی مدنظر داشته باشید که هر مقدار وزن حمل بار بیشتر گردد به همان نسبت خطرات افزایش و ضریب اطمینان باید بالاتر در نظر گرفته شود.

         

بالابر های ساختمانی از قسمت های مختلفی مانند موارد زیر تشکیل شده اند:.

دو عدد پایه بزرگ و دو عدد پایه کوچک(که به یکدیگر متصل می گردند.)

کالاسکه بالابر(شامل دینام،گیربکس،20 متر سیم بکسل،قرقره و …)

الکتروموتور

گیربکس

جعبه بالابر ریل پایه

وینچ سیم بکسل

باکت

مشخصات فنی بالابر ساختمانی 1 تن:

بالابرهای ساختمانی در انواع ۳۵۰، ۵۰۰، ۷۵۰ و تا 1 تن ساخته شده و به بازار ارائه می شوند،البته در مدل های بالای ۵۰۰ کیلوگرم نیاز است که حتما تکیه گاه به صورت کاملا مطمئن به زمین محکم شده و جوش داده شود تا امکان کله کردن بالابر به صفر برسد، همچنین در بالابرهای بالای ۵۰۰ کیلو وجود ترمز بسیار مهم و ضروری می باشد.بالابر ساختمانی یک تن از قسمت های مختلف همچون الکتروموتور ترمزدار، گیربکس، وینچ، پایه و ریل، کلید بالابر، جعبه و سیم بکسل نتاب با ضریب اطمینان بالا تشکیل شده می باشد.

نکته: به هیچ وجه در بالابرهای ساختمانی 1 تن از تجهیزات بی کیفیت و یا ضعیف استفاده ننمایید و خرید بالابر ساختمانی 1 تن را از فروشگاه ها و شرکت های نامتعبر انجام ندهید، به آن دلیل که وزن حمل بار در این نوع بالابر بسیار بالا بوده و درست عمل نکردن یک قسمت از بالابر 1 تن، حوادث جبران ناپذیری را در پی خواهد داشت.

 

بالابر ساختمانی 1 تن سه فاز

الکتروموتور بالابر ساختمانی 1 تن:

بالابرهای ساختمانی 1 تن با برق سه فاز کار نموده و الکتروموتور مورد استفاده در آن ها بر اساس شرایطی همچون ارتفاع و وزن دقیقی که قرار است توسط بالابر حمل شود، 7.5 کیلو وات (10 اسب بخار) ترمزدار یا 5.5 کیلو وات (7.5 اسب بخار) انتخاب می شود. البته این موارد نسبی بوده و هنگام انتخاب الکتروموتور برای بالابر 1 تنی باید دو فاکتور مهم ارتفاع و وزن را در نظر گرفته و الکتروموتور انتخابی را بر آن اساس تعیین نمود. یکی از ایده آل ترین موتورها جهت بالابرهای سه فاز 1 تن، الکتروموتور موتوژن ترمزدار بوده که علاوه بر قدرت مناسب، دارای کیفیت سیم پیچ بسیار عالی و طول عمر بالایی می باشد.

نکته: در بالابرهای ساختمانی 1 تن به دلیل حمل بار با وزن بالا و افزایش خطرات احتمالی حتما باید از الکتروموتور ترمزدار استفاده نمود. وجود ترمز بر روی موتور سبب شده اپراتور تسلط و کنترل کاملی بر روی بالابر ساختمانی داشته و ضریب اطمینان افزایش و خطر به وقوع پیوستن حوادث احتمالی از بین برود.

گیربکس بالابر ساختمانی 1 تن:

گیربکس مورد استفاده در این نوع از بالابر ساختمانی مدل VF150  یا VF130 بوده و برند آن شاکرین اصفهان یا سهند اصفهان ازبهترین و با کیفیت ترین نوع گیربکس تولید شده در داخل کشور انتخاب می گردد. در بالابر ساختمانی 1تن از آن جهت که باید ضریب اطمینان بالایی در نظر گرفته شود، از بهترین برندهای گیربکس تولید شده در داخل کشور همچون شاکرین و سهند استفاده می گردد. نسبت تبدیل در گیربکس بالابر یک تنی، 1 به 56 می باشد.

قرقره بالابر ساختمانی (وینچ):

به دلیل بسته شدن سیم بکسل نتاب بر روی این دسته از بالابرها، قرقره بالابر ساختمانی 1 تن از انواع بالابر 250 کیلویی و بالابر  500 کیلویی متمایز می گردد. مقاومت وینچ بالابر سه فاز یک تن و گوشت آن بیشتر بوده تا توان مقاومت در برابر وزن ها و بارهای بالا را به طور کامل داشته باشد.

سیم بکسل بالابر ساختمانی 1 تن:

بالابر 1 تن به دلیل حمل بار سنگین تر نسبت به انواع بالابر ساختمانی و همچنین افزایش خطر سقوط حین حمل، حتما باید به سیم بکسل نمره 10 نتاب مجهز گردد. در سیم بکسل های نتاب جهت لایه بیرونی سیم بکسل خلاف جهت لایه های داخلی  آن قرار گرفته است. سیم بکسل نتاب علاوه بر مسئله مقاومت بالا در برابر بار و فشار زیاد، تمایل بسیاری کمی نسبت به چرخش و تابش در زمان قرار گرفتن زیر بارهای سنگین دارند و از این نظر جهت افزایش ضریب اطمینان و حمل بارهای با تناژ بالا بسیار ایده آل می باشند.

جعبه بالابر ساختمانی 1 تن:

تمامی قسمت های بالابر ساختمانی سه فاز 1تن همچون الکتروموتور، گیربکس، وینچ یا قرقره، سیم بکسل و کلید بالابر در قسمتی به نام جعبه گردهم آمدند و مونتاژ گردیده اند تا عملیات حمل بار را انجام دهند. جعبه بالابر ساختمانی 1 تن مستحکم تر و از ورقی با ضخامت بالاتر نسبت به انواع بالابر 250 کیلو و ۵۰۰ کیلو طراحی گردیده تا توان تحمل وزن سنگین تر الکتروموتور، گیربکس و سیم بکسل نسبت به انواع بالابر با ظرفیت پایین تر را داشته باشد، همچنین ضخامت جوش های جعبه بالاتر در نظر گرفته شده تا در حین کار به هیچ وجه جدا نشوند.

پایه های بالابر ساختمانی 1 تن:

پایه های بالابر مصالح 1 تن بسیار ضخیم تر، مستحکم تر و دارای جوش های قوی تری نسبت به انواع بالابر ساختمانی 250 کیلویی و 500 کیلویی بوده تا از پس حمل بار با وزن بالا برآید و خطر شکستن، خم شدن، ترک خوردن، باز شدن جوش ها و یا سقوط آن در حین حمل به حداقل میزان ممکن برسد.

نکته بسیار مهم:  حتما در مورد بالابرهای ساختمانی 1 تن به این موضوع توجه داشته باشید که باید پایه ها را در زیر زمین فرو بوده و به طور کامل به زمین جوش داد و اتصالی جدانشدنی ایجاد نمود تا به هیچ وجه خطر سقوط و یا کنده شدن پایه ها در حین عملیات به وجود نیاید. سنگین نمودن پایه ها از راه هایی همچون قرار دادن گونی و یا تجهیزات سنگین بر روی آن ها به هیچ وجه در بالابرهای ساختمانی 1 تن جوابگو نبوده و خطرات جبران ناپذیری را به وجود خواهد آورد.

 

موتور موتوژن بالابر ساختمانی سه فاز

باکت بالابر ساختمانی 1 تن:

باکت  این دسته از بالابر ساختمانی با بالابر ساختمانی 500 کیلویی یکسان بوده و ظرفیت آن در حدود دو فرغون می باشد و از ورقی با ضخامت بالا طراحی شده اند تا در حین عملیات حمل بار دچار مشکلی نگردند. همچنین امکان طراحی و ساخت باکت سفارشی با توجه به نیاز مشتری توسط تیم فنی شرکت نیکاکورپ وجود دارد.

نکته: به طور معمول اکثر افرادی که از بالابر ساختمانی 1 تن استفاده می کنند آن را جهت کاربردهای خاص یا ساختمان هایی با ارتفاع بسیار بالا مورد استفاده قرار می دهند، از این رو یا نیازی به باکت ندارند یا باکت بالابر ساختمانی 500 کیلویی جوابگوی کار آن ها خواهد بود.

ریل بالابر ساختمانی 1 تن:

ریل بالابر ساختمانی 1 تن به صورت کاملا مهندسی و با حالتی ته بسته طراحی گردیده تا خطر در آمدن جعبه و به وجود آمدن خطرات احتمالی در حین عملیات به طور کامل از بین برود. ریل بالابر ساختمانی 1 تن ضخیم تر و دارای گوشت بیشتری نسبت به انواع بالابر250 کیلویی و 500 کیلویی می باشد.

کلید بالابر ساختمانی 1 تن:

موتور بالابر ساختمانی در لحظه استارت به توانی نزدیک به 2 برابر توان اسمی نیاز دارند، به همین دلیل کلید بالابر ساختمانی 1 تن، 30 آمپر در نظر گرفته شده تا بالابر در هنگام کار دچار مشکل نگردد و عملیات حمل بار را به صورت مناسب انجام دهد. در بالابر ساختمانی 1 تن شرکت نیکاکورپ از کلید 30 آمپر پارس صنعت یکی از معتبرترین برندهای تولیدکننده کلید بالابر در ایران استفاده گردیده تا در هنگام کار با هیچگونه مشکلی مواجه نگردید و جوابگوی آمپر موتور باشد.

بالابرها چه کاربردی دارند؟

به طور کلی بالابرهای ساختمانی در همه جا کاربرد زیادی دارند ، از کاربردهای بالابر می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • جهت منتقل کردن  مصالح  و بارهای ساختمانی  در مقیاس های مختلف  و خاص بهره گیری از بالابرهای ساختمانی بسیار رایج می باشد.
  • در جهت حمل بارهای داخل کامیون و تخلیه آن ها
  •  افراد  در راستای  بارگیری در کارگاه ها و کارخانه های گوناگون، انبارهای بزرگ، معدن، بنادر و ... از انواع بالابرهای ساختمانی بهره مند می شوند .
  • جهت بارگیری در تمامی ماشین آلات ساختمانی مانند کامیون و وانت و ...
  • در زمان ساخت و ساز ساختمان ها و پروژه های عمرانی، برای انتقال  و جابه جایی  راحت تر مصالح بین طبقات استفاده می گردد.
  • برای انتقال بار در کارخانجات و انبارها از بالابرها در بخش های صنعتی کاربرد دارند.
  • برای انتقال آب از داخل چاه می توان از بالابرها استفاده نمود.

 

گیربکس بالابر ساختمانی ۱ تن

نکات ایمنی کار با بالابر ساختمانی:

  • در هنگام کار با بالابر نیاز هست به مواردی که در ادامه عنوان می شود دقت نمایید تا از خطرات احتمالی جلوگیری شود.
  • بدنه بالابر کاملا در محل فیکس گردد.
  • هیچگاه باری بیشتر از توان بالابر نباید لیفتینگ شود . برای احتیاط حتی کمتر از کل توان بالابر استفاده شود.
  • روزانه سیم بکسل بالابر - بست های سیم بکسل - قرقره بالابر - گریبکس بالابر باید چک شود.
  • روغن کاری بالابر و تمیز نگه داشتن آن باعث می گردد  تا فشار کمتر به الکترو موتور وارد شود.
  • توجه کنید که در زیر باران و برف قرار نگیرد و در روزهای بارانی از نایلون عریض برای پوشش آن استفاده گردد.
  • قلاب بالابر بسیار مهم بوده و باید از بهترین نوع قلاب مصرف شود .
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر

        مرتب‌سازی محصولات:

      • پیش‌فرض
      • ارزان‌ترین
      • گران‌ترین
      • جدید‌ترین
      • پرفروش‌ترین
      • پربازدیدترین
      • 1
      • 2
      • 3
      • 4
      • 5