خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

توری سایه بان (درصد سایه اندازی 80 درصد)

برای استعلام قیمت، تماس بگیرید.

تماس با ما
  • ارسال به سراسر ایران

  • پشتیبانی از ۹ الی ۲۱

  • کمترین هزینه ممکن

  • امکان خرید ۲۴ ساعته

  • پرداخت نقد

  • نقد و بررسی
  • مشخصات فنی
  • نظرات کاربران
  • پرسش و پاسخ

فهرست مطالب

تور سایبان با درصد سایه اندازی 80 درصد بهترین انتخاب برای گلخانه داران و پرورش دهندگان گل و گیاه و محصولات گلخانه ای در مناطق گرم و خشک ایران همچون استان های جنوبی می باشد. این نوع از توری سایبان با درصد تراکم 80 درصدی مانع از ورود گرمای بیش از حد  نور خورشید به ورودی گلخانه ها و صرفه جویی در مصرف آب می گردد.

در این مطلب قصد داریم اطلاعات کاملی در مورد توری سایبان با درصد تراکم 80 درصد، مزایای شید گلخانه و همچنین قیمت توری سبز گلخانه ای (قیمت توری سایبان شید) را در اختیار شما قرار دهیم تا بتوانید در زمینه خرید توری سایبان بهترین انتخاب را داشته باشید.

توری سایبان

توری محافظ گلخانه بهترین ابزار برای ایجاد سایه اندازی در گلخانه است که از مزایای شید گلخانه می توان به جلوگیری از تبخیر آب و صرفه جویی در مصرف انرژی اشاره کرد. در ادامه این مطلب به چرایی استفاده از توری سایبان و مکان هایی که قابلیت استفاده از توری سایبان وجود دارد می پردازیم. توری های سایبان در حال حاضر با در صد سایه اندازی 30 درصد، 50 درصد و 80 درصد تولید می شوند. توری محافظ گلخانه معمولاً از جنس پلی اتیلن دانسیته بالا (HDPE) می باشد. توری سایبان در دو مدل از لحاظ بافت پارچه دسته بندی می شود. 1- نوع بافتنی 2- نوع پارچه نساجی که نوع بافتنی ارزان تر و سنگین تر بوده اما نسبت به نوع دیگر گرمای بیشتری را در گلخانه ایجاد می کند. در مقابل نوع توری با پارچه نساجی سبکتر و گرانتر می باشد.

مزایای شید گلخانه

  •         دفع اشعه UV
  •         خنک کاری و افزایش میزان رطوبت محل مورد استفاده
  •         نصب آسان
  •         استفاده برای باغچه ها، گلخانه ها و ...

کاربرد شید گلخانه با درصد تراکم 80 درصد

  •         گل ارکیده
  •         گیاه سرخس
  •         سایبان ساختمان
  •         پناهگاه حیوانات

مشخصات توری سایبان 80 درصد:

بالاترین درصد تراکم در بین توری های سایبان را توری سایه بان با درصد سایه اندازی 80 درصد دارا می باشد. توری گلخانه با درصد سایه اندازی 80 درصد پوشش بسیار مناسب و ایده آل جهت محافظت از گیاهان در مناطق گرم و خشک با درجه حرارت بالا بوده و به خاطر میزان تراکم بسیار بالایی که در شید به کار گرفته شده، تا 80% نور و گرمای خورشید را گرفته و تنها 20 درصد از نور را انتقال می دهند، همچنین این دسته از شید سایه انداز دمای گلخانه را متناسب نگه داشته و از تبخیر آب گیاهان و صدمه رسیدن به آن ها جلوگیری به عمل می آورد.

مزایای توری سایه بان 80 درصد:

1- تا 80 درصد نور خورشید را مسدود نموده و گرما و میزان دما را در محل کاهش می دهد.

2- وزن پایین شید گلخانه و چگالی بالای توری بافته شده از پلی اتیلن علاوه بر مقاومت بالا وزن کم پارچه را فراهم آورده است.

3- توری گلخانه تا 8 سال در برابر اشعه UV از خود مقاومت نشان می دهد.

4- قیمت پایین شید گلخانه و کیفیت مناسب، باعث پرطرفدار شدن این نوع توری گلخانه گردیده است.

5- دوخت محکم توری سایه انداز امکان هرگونه آسیب، پارگی، سوراخ شدن یا باز شدن بافت پارچه در حین بستن و کارکرد را به طور کامل از بین می برد.

6- قابلیت به کارگیری جهت گلخانه و باغ ها در ابعاد مختلف بدون محدودیت (با استفاده از کلیپس های مخصوص می توان توری سایه انداز با عرض های مختلف را به هم متصل و جهت نصب در گلخانه یا باغ از آن ها استفاده نمود.)

7- راحتی در نصب شید گلخانه و سهولت هنگام باز کردن توری در فصول سرما

شید سبز سایه انداز

کاربرد توری سایبان 80 درصد:

1- شید سایه انداز با تراکم 80 درصد به عنوان پوشش بسیار مناسبی جهت گلخانه ها و حفاظت از محصولات در مناطق بسیار گرم و خشک محسوب می گردند. توری گلخانه نه تنها گیاهان را در برابر حرارت و اشعه UV خورشید محافظت بلکه آسیب های ناشی از باد، باران، برف، طوفان و تگرگ به گیاهان را نیز کاهش می دهد.

2- از پارچه سایه انداز 80 درصد می توان جهت حفاظت از دام ها و یا حیوانات و خنک نمودن و حفاظت از اصطبل در برابر نور و گرمای بسیار بالای خورشید در مناطق گرم و خشک استفاده نمود.

3- در فصول گرم سال می با به کارگیری توری سایبان می توان منطقه ای خنک و دلشنین را در داخل حیاط و یا پاسیو تعبیه نمود و علاوه بر لذت بردن از طبیعت، در برابر گرما، نور و اشعات زیان آور خورشید در امان بود.

4- از توری سایبان می توان به عنوان پوششی سطری استفاده نمود تا محصولات کشاورزی را از خورشید محافظت نموده و خاک را خنک نگه تا از تبخیر بیش از حد رطوبت موجود در خاک جلوگیری به عمل آید

نحوه انتخاب توری سایبان:

نکاتی درباره انتخاب بهترین توری سایبان برای گلخانه شما

اگر چه در فصل بهار گلخانه شما پر از گیاهان سر سبز و پر جنب و جوش است اما باید به این نکته توجه داشته باشید که روزهای گرم فصل تابستان در راه است. شما می توانید با خرید توری سایبان و نصب آن مانع از ورود نور و گرمای شدید خورشید شده به طوری که توری سایبان می تواند یک کرم ضد آفتاب برای گیاهان شما شود!

هر شخصی که در پرورش گیاهان مختلف مهارت داشته باشد می داند که خورشید می تواند بهترین دوست گیاهان باشد و در عین حال بدترین دشمن هم باشد. زمانی که ماه های گرم تابستان فرا می رسد هیچ گیاهی از گرمای زیاد در امان نیست این در حالی است که شما باید برای ادامه رشد گیاهانتان مقدار نور و گرمای خورشید را کنترل کنید. انتخاب درست و صحیح توری محافظ گلخانه یا همان شید گلخانه می تواند منجر به موفقیت شما در پرورش گیاهان شده در مقابل هم انتخاب نادرست شید گلخانه می تواند منجر به شکستتان در پرورش محصولات مختلف شود.

 یکی از عوامل شناسایی کیفیت محصول بسته بندی محکم و یک دست محصول  است.بعضی از شبکه های عمدتا وارداتی به دلیل  عدم استفاده از کیفیت نامرغوب توری سایبان بعد از مدت چند روز از حالت اصلی خارج گردیده و حالت جمع شدگی به خود پیدا می نمایند که این امر موجب  می گردد بسته بندی ها از حالت اصلی خود خارج شود. به همین دلیل سعی کنید  توری سایبان را مستقیما از کارخانه و یا نمایندگی رسمی خریداری نمایید.

 شید گلخانه یا آفتابگیر گلخانه چیست؟

توری محافظ گلخانه یک پارچه ساده بلند است که در سرتاسر سقف و کناره های گلخانه پهن و نصب می شود. امروزه توری سایبان یک جزء جدایی ناپذیر گلخانه ها می باشد که خرید توری سایبان از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه بوده و از نیازهای ضروری گلخانه ها محسوب می شود. توری سایبان سبب می شود که اثرات گرمای خورشید خنثی و یا محدود شود تا از این طریق از آسیب دیدگی به گیاهان جلوگیری شود. استفاده از شید گلخانه برای گیاهان و نهال های جوان که قادر به تحمل گرما نیستند ضروری و حیاتی می باشد.

رنگ های مختلف توری سایبان

برای خرید توری سایبان باید به چه چیزی توجه کرد؟

مواد و جنس پارچه

توری های سایه بان از نظر نوع پارچه به دو دسته تقسیم بندی می شوند: 1- پارچه بافتنی knitted 2- پارچه نساجی woven

جنس پارچه نوع اول ترکیبی از پلی اتیلن است که نور و گرمای خورشید را دفع و خنثی می کند اما نور و گرما را به اندازه نیاز گیاهان عبور می دهد تا در روند رشد گیاه خللی پیش نیایید. جنس نوع دوم پارچه توری سایبان 100 درصد از پلی پروپیلن است که وزن آن سنگین تر بوده و برای گلخانه ها در فصل زمستان مناسب است. پرکاربردترین نوع پارچه که در اکثر گلخانه های کشور نیز به کار گرفته می شود، پارچه از جنس پلی اتیلن می باشد.

روشن بودن رنگ توری سایبان

کارشناسان باغبانی معتقد هستند که استفاده از شید گلخانه با رنگ روشن می تواند مشکل تهویه مناسب در گلخانه ها را رفع کند. مشکل رایجی که در استفاده از توری های تیره تر و سنگین تر وجود دارد، تهویه نا مناسب در گلخانه می باشد. اما این نکته واضح و مبرهن است که توری با رنگ تیره باعث جذب گرمای خورشید شده و توری سایبان با رنگ های روشن گرمای خورشید را از خود عبور می دهند اما اگر گلخانه شما در مناطقی است که هوای بسیار داغ و گرمی دارد استفاده از توری گلخانه با رنگ روشن تر می تواند برای گیاهانتان سودمندتر باشد.

توری 80 درصد

تراکم یا درصد سایه اندازی توری سایبان

تراکم یا اصطلاح درصد سایه اندازی توری گلخانه که در باغداری استفاده می شود می تواند بر روی گیاهان شما تاثیر مستقیم بگذارد. از آنجایی که نور خورشید برای رشد گیاهان شما هم ضروری و هم آسیب زا باشد مقدار درصد و میزان نور خورشیدی که به گیاهان شما می رسد باید کنترل شود. برای انتخاب صحیح میزان تراکم توری سایبان شما باید مکان گلخانه و نوع گیاهان را در نظر بگیرید.

به طور مثال استفاده از شید گلخانه 40 الی 60 درصدی برای پرورش سبزیجات مختلف توصیه می شود در حالی که گیاهانی نظیر اُرکیده ها به توری سایبان 75 درصد به بالا برای رشد نیاز دارند. چنان چه هنوز هم در مورد انتخاب درصد سایه اندازی توری سایبان سوالی دارید هم اکنون می توانید با کارشناسان شرکت نیکاکورپ تماس حاصل فرمایید و از مشاوره فنی رایگان کارشناسان فنی این شرکت بهره مند شوید.

 

منظور از درصد توری سایبان چیست؟

با توجه به اینکه میزان تابش نور خورشید در شهرها و کشورهای مختلف از شدت و ضعف  متفاوتی برخوردار است  و نیاز نوری انواع گیاهان با یکدیگر نیز دارای تفاوت می باشد  لذا کارشناسان با اندازه گیری نیاز نوری گیاهان با ابزار دقیق و همچنین تجربیات کشاورزان و باغداران در شرایط گوناگون چارچوبی را برای میزان نور تعریف می نمایند و کارخانجات سازنده بر حسب نیاز نوری گیاهان درصدی را بعنوان مشخصه این محصول بیان می نمایند.به عبارتی توضیح درصد توری چنین می باشد که میزان نوری است که این شبکه های سایبان از ورود نور به فضایی که این توری قرار دارد جلوگیری می کند خواه فضای گلخانه ای باشد خواه فضای باز.

 سخن پایانی

توری سایبان با نام های مختلفی از جمله توری سبز گلخانه، سایبان، راشل گلخانه، شید گلخانه، شیدینگ و سایه انداز معرفی می گردند . فیلتر نمودن بخشی از اشعه تابشی خورشید بوسیله توری سایبان گلخانه (SHADE) درکاهش دمای هوای درونی گلخانه بسیار تاثیر گذار می باشد . این کاهش دما 5تا 8 درجه سانتیگراد می باشد. نایلون گلخانه توسط  انواع پوشش ها مانع از تابش مستقیم اشعه آفتاب به گلخانه می شود. توری سایبان گلخانه(SHADE) سبک بوده و به سهولت نصب قابل نصب می باشد و  در رنگ های سیاه ، سبز تیره و سفید موجود می باشند که نوع سبز تیره مناسب تر می باشد. انتخاب درصد اشتباه یا رنگ اشتباه توری سایبان گلخانه خسارت جبران ناپذیری را در محیط گلخانه ای بوجود خواهد آورد.

    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر

        مرتب‌سازی محصولات:

      • پیش‌فرض
      • ارزان‌ترین
      • گران‌ترین
      • جدید‌ترین
      • پرفروش‌ترین
      • پربازدیدترین
      • 1
      • 2
      • 3
      • 4
      • 5