خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

تیغه کاتر آسفالت بر لوکیا

برای استعلام قیمت، تماس بگیرید.

تماس با ما
تیغه برش آسفالت برند لوکیا
  • تیغه برش آسفالت برند لوکیا
  • ارسال به سراسر ایران

  • پشتیبانی از ۹ الی ۲۱

  • کمترین هزینه ممکن

  • امکان خرید ۲۴ ساعته

  • پرداخت نقد

  • نقد و بررسی
  • مشخصات فنی
  • نظرات کاربران
  • پرسش و پاسخ

فهرست مطالب

 از گذشته دور تا به الان بشر به دنبال راه هایی برای کندن وتراشیدن اشیاء سخت، مانند سنگ و چوب بوده است تا بتواند بناها و ساختمان های عظیم و با شکوهی برای خود بسازد؛ به تدریج با قدم نهادن در مسیر پیشرفت و توسعه، توانست راه هایی را در این باره پیدا کند و با اختراع دستگاه های پیشرفته ای مانند انواع کاتر برش، اره های موتوری، تیغه آسفالت بر و... انجام این کار سخت ونفس گیر را برای خود راحت کند. در متن زیر توضیحاتی درباره ی یکی از قطعات دستگاه برش آسفالت، یعنی تیغه آسفالت بر لوکیا داده شده است که توجه شما را به آن جلب می کنیم.

منظور از تیغه آسفالت بر چیست؟

تیغه آسفالت بر یکی از اجزای دستگاه کاتر آسفالت بر محسوب می شود و براساس محلی که قرار است برش دهد، جنس تیغه ی آن را تعیین می کنند. این نوع وسیله بر اساس قطر و نوع برندی که دارد به دسته های مختلفی تقسیم می شود  و در موارد گوناگونی همانند برش بتن، آسفالت و  انواع سنگ و سرامیک مورد استفاده قرار می گیرد.

تیغه کاتر آسفالت بر لوکیا

تیغه لوکیا یکی از مدل های تیغه کاتر آسفالت بر  پرفروش و با کیفیت موجود در بازار ایران بوده که از آن برای برش آسفالت در عمق های مختلف استفاده می گردد. تیغه برش آسفالت لوکیا در سه سایز متفاوت 35، 45 و 60 سانت جهت نصب بر روی کاترهای آسفالت بر موجود می باشد و از ویژگی های مناسب دیگر آن می توان به قابلیت نصب این تیغه برش دهنده آسفالت بر روی تمامی شاسی های کاتر اشاره نمود. در ادامه مشخصات فنی تیغه آسفالت لوکیا را بیان نموده و یک راهنمای کار با تیغه آسفالت بر در اختیارتان قرار می دهیم.

تیغه کاتر برند لوکیا

مشخصات فنی تیغه کاتر آسفالت لوکیا

برند تیغه

لوکیا

کشور سازنده

چین

نوع ابزار و کاربری

تیغه کاتر جهت برش آسفالت

مشخصات فنی تیغه کاتر

سایز تیغه کاتر

۳۵، ۴۵، ۶۰ سانتی متر

بیشترین عمق برش تیغه 35

۱۲-۱۰ سانتی متر

بیشترین عمق برش تیغه 45

۱۷-۱۵ سانتی متر

بیشترین عمق برش تیغه 60

۲۲-۲۰ سانتی متر

اندازه سوراخ تیغه

۲۵ میلیمتر

سایزهای مختلف تیغه برش آسفالت لوکیا:

انواع سایزهای تیغه برش آسفالت لوکیا شامل موارد زیر می باشد:

        تیغه آسفالت بر 60 سانت:

این تیغه دارای قطر 60 سانتی متر  بوده و توانایی ایجاد عمق  20الی 22 سانتی متر را دارد و علاوه بر برش لایه هایی از خرده سنگ های مختلف، قابلیت نصب بر روی انواع شاسی کاتر نیز از ویژگی های این تیغه به شمار می رود.

         تیغه آسفالت بر 45 سانت:

این نوع تیغه می تواند حداکثر 15 الی 17 سانتی متر عمق برش ایجاد کند و قابلیت نصب بر روی انواع شاسی کاتر را دارد. از خصوصیات منحصر به فرد این تیغه، توانایی برش لبه خورده سنگ ها می باشد که برمزیت های این تیغه می افزاید.

        تیغه آسفالت بر 35 سانت:

این نوع تیغه توانایی ایجاد برش حداکثر 11 سانتی متر را داشته و مانند گونه قبلی توانایی نصب روی انواع شاسی را دارد.

مزایای تیغه کاتر آسفالت بر لوکیا:

1- قیمت بسیار مناسب تیغه برش آسفالت لوکیا

2- قابلیت اطمینان بالا، کیفیت عالی و دوام طولانی

3- قابلیت انجام برش آسفالت با سرعت بالا و تنظیم دورهای بالا بر روی دستگاه کاتر

4- تیغه های الماس با جوش لیزر محکم شده اند که این امر باعث جلوگیری از جدا شدن تیغه ها و افزایش طول عمر الماس ها در حین عملیات برش آسفالت می گردد.

5- بالا بردن ضریب اطمینان و ایمنی تیغه برش آسفالت که خطر شکستن تیغه و آسیب به اپراتور و دستگاه در حین عملیات برش را به طور کامل از بین می برد.

نکته مهم: توجه داشته باشید که تیغه برش لوکیا برای برش آسفالت تعبیه گردیده و الماس های آن جهت این امر ساخته شده است، از این رو از تماس تیغه با بتن جدا خودداری نماید، چون عمر تیغه آسفالت بر را به شدت کاهش می دهد.

ویژگی های منحصر به فرد تیغه برش آسفالت لوکیا:

از ویژگی های منحصر به فرد تیغه آسفالت لوکیا می توان به قیمت مناسب، کیفیت و دوام بالا، قابلیت انجام برش با دور های بالا، الماسه های با دوام و داشتن ضریب ایمنی بالا اشاره کرد. الماسه های موجود بر روی این تیغه بوسیله جوش لیزر محکم شده که این باعث پیشگیری از جدا شدن تیغه های الماس می شود و عمر تیغه آسفالت بر را افزایش می دهد. همین طور ضریب ایمنی بالای این وسیله از شکستن ناگهانی آن جلوگیری می کند. تنها نکته ای باید مورد توجه قرار بگیرد؛ استفاده از نوع تیغه آسفالت بر صرفا برای آسفالت است زیرا بتن دارای سختی بیشتری بوده و باید تیغه ای با سختی بیشتری تهیه کنید.

تیغه برش آسفالت لوکیا

شرکت چینی لوکیا، تیغه آسفالت بر خود را منطبق بر آخرین استاندارد های جهانی تولید کرده است که به جرات می توان نام یکی از بهترین تیغه های آسفالت بر موجود در بازار را به آن نهاد. از این تیغه آسفالت بر می توان در برش انواع آسفالت و بتن و انواع سنگ  استفاده کرد.

قیمت تیغه آسفالت بر لوکیا:

قیمت تیغه کاتر آسفالت بر لوکیا؛ نسبت به کیفیت ایده آل و سنجیده ای که دارد، از جایگاه مناسب و منطقی برخوردار بوده و می توان آن را از تیغه های آسفالت بر پر استفاده در بازار نامید. شما می توانید برای مقایسه قیمت تیغه کاتر در انواع برند های موجود در بازار که شامل لوکیا، آسترون، مرسی، بوفالو، دیاموند، امپرور و...می باشد به سایت ما مراجعه کرده و متوجه شوید که این تیغه آسفالت بر لوکیا از قیمت مناسبی برخوردار می باشد. فروش تیغه کاتر آسفالت بر در مراکز زیادی انجام می شود برای همین باید از مراکز معتبر که جنس اصیل و با کیفیت برای مشتری آماده می کنند خرید کرد. شما می توانید برای تهیه این محصول به سایت مراجعه کرده و از طریق تماس با کارشناسان فروش شرکت نیکاکورپ تیغه آسفالت بر لوکیا را سفارش دهید تا در اسرع وقت برای شما ارسال گردد.

کدام تیغه کاتر آسفالت را انتخاب کنیم؟

هرانسان هوشمند و با تجربه ای به خوبی می داند که برای خرید یک وسیله با کیفیت بهتر است با خصوصیات و  ویژگی های آن وسیله آشنا شود و با در نظر گرفتن همه ی آن ها خرید خود را انجام دهد. در اینجا قصد داریم با خصوصیات یک تیغه آسفالت بر مناسب آشنا شویم. برای اینکه بتوان تیغه آسفالت بر مورد نیاز را تهیه کرد لازم است چند سوال اساسی را از خود پرسید؛ اول اینکه جنس آسفالتی را که می خواهیم برش دهیم از چه است؟ با چه سرعتی می خواهیم برش مورد نظر را ایجاد کنیم؟ وسعت و حجم پروژه ای که برای برش انتخاب کرده ایم چه قدر است؟

چه عمقی از آسفالت را می خواهیم برش بزنیم؟

 نهایت عمقی که یک تیغه آسفالت بر می تواند ایجاد کند، در حدود 1/3 قطر تیغه خواهد بود؛ برای همین تیغه ای را برای کار خود انتخاب کنید که بتواند میزان عمق لازم را ایجاد کند. همان طور که اشاره شد جنس این تیغه آسفالت بر ها بر اساس محلی که قرار است برش بزنند متفاوت است؛ برای مثال برای  برش آسفالت که سختی کمتری نسبت به بتن دارد، نیاز به تیغه های الماسه نرم تر با اتصال قوی دارد و برای برش دادن بتن باید از تیغه هایی با سختی بیشتر استفاده کرد.

چند نکته در نگه داری تیغه آسفالت بر لوکیا

  •         از آنجایی که کار با دستگاه کاتر، خطرات زیادی را به دنبال دارد برای همین بهتر است در نگه داری از کاتر و تیغه آن،  به چند نکته توجه کرد که توجه شما را به آن ها جلب می کنیم.
  •         یکی از موارد مهم در بکار گیری تیغه آسفالت بر این است که از چه تیغه ای برای محلی که می خواهید برش ایجاد کنید بهره می گیرید؛ برای مثال از تیغه مخصوص برش بتن برای برش بتن و از تیغه مخصوص برش آسفالت برای آسفالت استفاده شود.
  •         در هنگام استفاده از دستگاه کاتر به سلامت تیغه ای که از آن استفاده می کنید توجه داشته باشید. برای مثال از تیغه ی دارای خمیدگی و انحراف استفاده نکنید.
  •         به سیستم خنک کننده تیغه توجه ویژه ای داشته باشید و نقص های بوجود آمده در آن را برطرف کنید؛ چرا که بی توجهی به این قسمت باعث سوختن لبه های تیغه آسفالت بر می شود.
  • در زمانی که از تیغه آسفالت بر استفاده می کنید، مدتی را دست از کار بکشید تا تیغه توسط هوای آزاد خنک شود.
  •         اگر تیغه در حین برش دچار لرزه می شود آن را در جای خود ثابت کنید و بعد کار خود را ادامه دهید؛ عدم توجه به این نکته باعث جدا شدن جوش بین تیغه و هسته تیغه کاتر می شود.
  •         هسته تیغه باید از مواد بسیار سخت تولید شده باشد.
  •         تلاش کنید در جایگذاری تیغه آسفالت بر روی دستگاه کاتر، کمترین فشار به تیغه وارد شود و دستگاه را مناسب کار خود تنظیم کنید باشد برای مثال اگر قصد برش مواد سخت و چگال را دارید، دستگاه را برای آن تنظیم کنید.
  •         دور شفت را چک کنید و اطمینان حاصل کنید که مهره تیغه آسفالت بر سفت شده اند.

مراحل جهت برش مناسب تیغه آسفالت بر:

با بکارگیری ابزارهای مناسب، سه مرحله مهم جهت آماده سازی سطح برای برش آسفالت وجود دارد:

1- تمیز نمودن سطحی که می خواهید توسط تیغه آسفالت بر برش دهید.

قبل از تماس تیغه با سطح آسفالت، بسیار حائز اهمیت است که سطح از هرگونه خاک و خرده سنگ تمیز شود. بدیهی است که اگر سطح از اشیای بزرگ و تخته سنگ ها پاک نشود، توانایی شما را برای برش سطح آسفالت مختل خواهد گردید.

2- با کشیدن خط کمکی مسیر برش تیغه آسفالت را مشخص کنید.

بعد از این که سطح تمیز گردید، شما می توانید برش را آغاز کنید. اما در ابتدا باید یک مسیر را برای برش خود به طور کامل علامتگذاری کنید. بیشتر پروژه های برش آسفالت، جهت تعمیر سطح و یا جایگزینی سطحی به جای سطح قدیم انجام می گیرد. برای انجام عملیات به صورت موثر و اطمینان از آنکه به طور مستقیم حرکت می نمایید، بهترین روش علامتگذاری مسیر حرکت است. اگر شما در حال از بین بردن یک قسمت آسیب دیده آسفالت هستید، پهن تر کشیدن خطوط علامت گذاری و گذاشتن جای اضافی برای گم نکردن مسیر ضروری است. در ابتدا مسیر مستقیم رو با گچ مشخص نموده، سپس با چکش و پیچ گوشتی مسیر را گود نمایید.

3- برش سطح آسفالت

اکنون که آماده شدید و نکات بالا را انجام دادید، می توانید دستگاه را راه اندازی و برش را شروع کنید. عمق برشی که می خواهید ایجاد کنید را باید بر روی دستگاه تعیین نمایید.

نکات لازم برای تعویض تیغه کاتر آسفالت بر

  •         قبل از اینکه اقدام به تعویض تیغه کاتر آسفالت بر کنید؛ مطمئن شوید که دستگاه به طور کامل متوقف شده است و تیغه کاتر از گردش ایستاده است.
  •         در مرحله بعد با بررسی کامل تیغه آسفالت بر مطمئن شوید که که از هر گونه شکستگی، ترک، لب پریدگی و آسیب در قسمت سوراخ تعبیه در سلامت به سر می برد.
  •         سعی کنید هیچ وقت از تیغه های پیچ خورده و تاب برداشته استفاده نکنید زیرا این تیغه دارای بالانس مورد نیاز نبوده و احتمال آسیب به اپراتور و دستگاه را بالا می برند.
  •         تا جای ممکن از تیغه های فرسوده و قدیمی استفاده نکنید زیرا این کار احتمال شکستگی و پرش تکه های تیغه را بالا می برد. 
  •         همان طور که اشاره شد اطمینان کسب کنید که تیغه از گردش ایستاده است و بعد اقدام به تعویض تیغه آسفالت بر کنید.
  •         مطمئن شوید که شفت دستگاه، محل نشیمن تیغه آسفالت بر و صفحه پشتی دستگاه  دارای آلودگی و ذرات آسفالت وبتن نباشد چرا که به تدریج باعث فرسودگی و خراب شدن کاتر آسفالت بر می شود.
  •         در آخر قسمت محافظ تیغه را از آن جدا کرده، تیغه قبلی را از آن خارج نموده و تیغه آسفالت بر جدید را در محل خود قرار دهید. و تمامی اتصالاتی که جدا کرده بودید، متصل کنید و به دقت آن ها را محکم کنید.

عیب یابی تیغه آسفالت بر لوکیا:

عوامل متعددی وجود دارد که می تواند منجر به سایش و یا شکستن الماس های روی تیغه شود. این عوامل شامل کیفیت پایین تیغه، میزان دور نامناسب دستگاه، جریان آب نامناسب، استفاده نادرست از تیغه ها و به کارگیری تیغه برای کاربردی که جهت آن ساخت نشده است، می باشد. در تیغه کاتر آسفالت بر لوکیا مشکلی از بابت کیفیت تیغه، الماس ها و جوشی که الماس ها را بر روی بدنه تیغه محکم نموده وجود نداشته، به همین دلیل بیشترین مشکلاتی که در هنگام برش آسفالت رخ می دهد ناشی از دستگاه کاتر آسفالت بر یا انتخاب نامناسب و استفاده از تیغه برش آسفالت لوکیا جهت برش بتن یا بتن مسلح می باشد. 

کاتر آسفالت بر لوکیا

   

راه های افزایش عمر تیغه برش آسفالت لوکیا                          

1- برای آنکه عمر یک تیغه برش آسفالت و الماس های آن به حداکثر میزان ممکن برسد، انتخاب تیغه درست با توجه به ماده ای که می خواهیم برش دهیم، بسیار حائز اهمیت است. به فرض مثال اگر با استفاده از تیغه ای که جهت برش آسفالت ساخته شده بتن را برش دهیم، سایش بسیار زیادی در تیغه ایجاد خواهد گردید و عمر آن به شدت کاهش پیدا خواهد نمود.

2- دور مناسب تیغه برش آسفالت نصب شده بر روی دستگاه و سرعت آن نیز تاثیر زیادی بر روی عمر تیغه دارد. چنان چه دور تیغه بالا یا پایین تر از حد مجاز انتخاب شود باعث سوختن یا آسیب به الماس های برش دهنده که بر روی تیغه جوش داده شده اند، خواهد گردید.

3- جریان آب نامناسب و عدم رسیدن آب به تیغه برش باعث کاهش عمر تیغه برش آسفالت خواهد گردید. آب نه تنها به عنوان یک خنک کننده مناسب عمل نموده، بلکه بقایای ماده ای که برش می دهد را از روی تیغه پاک نموده تا عملیات برش به سهولت انجام پذیرد.

4- لرزش و تکان های شدید شاسی دستگاه کاتر آسفالت بر نیز ممکن است باعث ترک برداشتن و یا شکست در تیغه شود. به همین دلیل از خرید دستگاه کاتر آسفالت بری که شاسی آن کیفیت نداشته و در هنگام کار لرزش های شدیدی ایجاد می کند، جدا خودداری نمایید تا در حین عملیات برش با شکستگی تیغه آسفالت بر و مشکلاتی از این قبیل روبرو نشوید.

5- شفت دستگاه کاتر برش آسفالت که تیغه بر روی آن سوار می گردد باید به صورت دوره ای بررسی شود تا فاقد هرگونه صدمه یا آسیب بوده، همچنین کاملا صاف باشد تا در هنگام کار به مشکل برنخوریم.

عیب یابی تیغه کاتر آسفالت بر لوکیا:

در این جدول برخی از مشکلات رایجی که در هنگام کار با تیغه برش آسفالت ممکن است با آن مواجه شوید را برای شما شرح داده ایم تا در هنگام کار با دستگاه کاتر آسفالت بر و تیغه برش آسفات با مشکل مواجه نشوید.

مشکل

راه حل

قرارگیری تیغه آسفالت بر در دستگاه کاتر با محوری کج

شفت را تعمیر و یا تعویض نمایید

جنس تیغه برای برش ماده به درستی انتخاب نشده است

انتخاب تیغه را با توجه به ماده ای که می خواهید برش دهید و به درستی انجام دهید.

سرعت تیغه بیش از حد اندازه زیاد است

مطمئن شوید که دور موتور دستگاه برش آسفالت به درستی تنظیم گردیده است.

تیغه برش بسیار داغ شده و به سختی عملیات برش آسفالت را انجام می دهد

سیستم خنک کاری به خوبی کار نمی کند، به طور کامل سیستم تمیز شود.

تسمه دستگاه ساییده شده و به مرور زمان شل گردیده است.

تسمه دستگاه را تعویض کنید.

سرعت تیغه بسیار کند است

دور موتور دستگاه به درستی تنظیم نگردیده یا انتقال حرکت به درستی انجام نمی پذیرد.

فشار برش بیش از، یا پیچ خوردن تیغه در حین عملیات برش که باعث خم شدن هسته تیغه آسفالت بر می گردد و در هسته تیغه خستگی ایجاد می کند و به شکست تیغه خواهد انجامید.

اپراتور به هیچ وجه نباید فشار بیش از حدی به تیغه وارد کند و با یک میزان فشار ثابت تیغه برش آسفالت باید عملیات آسفالت بری را انجام نماید.

بلبرینگ شفت تیغه ساییده شده و آسیب دیده که باعث لنگ زدن تیغه در حین کار و ایجاد صداهای عجیب در حین عملیات برش می گردد.

بلبرینگ های شفت را تعویض نمایید. اگر دستگاه به مدت زمان طولانی با بلبرینگ های آسیب دیده کار کند، شفت نیز آسیب دیده و نیاز است که شفت نیز تعویض گردد

تیغه کاتر آسفالت بر به خوبی خنک کاری نمی گردد

مخزن، پمپ و سیستم خنک کاری را جهت تامین آب مناسب برای تیغه بررسی کنید، هر 10 تا 15 ثانیه برش را متوقف نموده و اجازه دهید جریان هوا به تیغه آسفالت بر برسد تا کاملا خنک شود.

    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر

        مرتب‌سازی محصولات:

      • پیش‌فرض
      • ارزان‌ترین
      • گران‌ترین
      • جدید‌ترین
      • پرفروش‌ترین
      • پربازدیدترین
      • 1
      • 2
      • 3
      • 4
      • 5