خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

تیغه کاتر بتن مسلح بوفالو

برای استعلام قیمت، تماس بگیرید.

تماس با ما
تیغه کاتر بتن بر مسلح
  • تیغه کاتر بتن بر مسلح
  • ارسال به سراسر ایران

  • پشتیبانی از ۹ الی ۲۱

  • کمترین هزینه ممکن

  • امکان خرید ۲۴ ساعته

  • پرداخت نقد

  • نقد و بررسی
  • مشخصات فنی
  • نظرات کاربران
  • پرسش و پاسخ

فهرست مطالب

تیغه کاتر بتن بر مسلح بوفالو یکی از محصولات با کیفیت و با طول عمر مناسب جهت برش بتن می باشد. این دسته از تیغه ها از جنس الماس تهیه گردیده اند و به دلیل ساختار مقاومی که دارند علاوه بر برش بتن جهت برش بتن آرماتوردار (دارای میلگرد) نیز مورد استفاده قرار می گیرند، همچنین از قابلیت های منحصر به فرد این تیغه می توان به قابلیت نصب بر روی انواع شاسی های کاتر اشاره نمود. به طور معمول قیمت کاتر بتن بر مسلح نسبت به انواع تیغه کاتر آسفالت بر بالاتر بوده اما این دسته از تیغه ها علاوه بر قابلیت برش بتن با آرماتور، توانایی برش آسفالت را نیز دارا می باشند.

تیغه کاتر بتن بر بوفالو سایز ۳۵

مشخصات کلی تیغه کاتر بتن مسلح بوفالو:

برند تیغه

بوفالو

کشور سازنده

چین

نوع ابزار و کاربری

تیغه کاتر جهت برش بتن مسلح و آسفالت

مشخصات فنی تیغه کاتر

سایز تیغه کاتر

۳۵، ۴۵، ۶۰ سانتی متر

بیشترین عمق برش تیغه 35

۱۲-۱۰ سانتی متر

بیشترین عمق برش تیغه 45

۱۷-۱۵ سانتی متر

بیشترین عمق برش تیغه 60

۲۲-۲۰ سانتی متر

اندازه سوراخ تیغه

۲۵ میلیمتر

مزایای تیغه کاتر بتن مسلح بوفالو:

1- طول عمر بالا و کیفیت مناسب تیغه که قابلیت کاکرد و عمر مفید تا 4000 متر را برای آن ایجاد می نماید.

2- کیفیت الماس های تیغه بتن بر مسلح بوفالو بسیار بالا بوده و از این رو هنگام برخورد با بتن مسلح به هیچ وجه لب پر یا دچار خوردگی نمی شوند.

3- الماس ها با جوش لیزر بر روی بدنه تیغه محکم شده اند، که این امر از جدا شدن الماس ها در حین عملیات برش و وارد شدن فشار به تیغه جلوگیری به عمل می آورد.

4- ایمنی و ضریب اطمینان تیغه در حین عملیات برش بتن و همچنین بتن مسلح بسیار بالا بوده و این امر خطر به وجود آمدن حوادث را به حداقل میزان ممکن می رساند.

کاتر بتن بر، تجهیزی برای یک ماجرای سخت

از زمان اختراع بتن، راه و رسم ساختمان ‌سازی نیز عوض شده است. بتن با آن استحکام حیرت انگیز خود توانست دست انسان امروز را در خلق سازه های بلند، بالاتر ببرد تا جایی که هر روز و هر سال شاهد رکوردزنی های انسان در ساخت سازه های عظیم با اهداف گوناگون هستیم. از برج های بلند مرتبه تا سد های محکم و راه های طولانی و پل ‌های بزرگ، همه و همه از نعمت سختی بسیار بالای بتن می آیند. البته این ماده ی مهم در فضا های ساختمان سازی اگر همراه با میلگرد ها بشود، تبدیل به یک اصطلاح رایج می شود. اصطلاحی با عنوان بتن مسلح که در استحکام و دوام، هیچ متریال دیگر ساختمان سازی به پای آن نمی ‌رسد؛ اما قرار نیست هر سازه بتنی تا ابد بر جای خود استوار بماند. بسیار پیش می آید که بر اثر تغییرات ساختمان سازی ناشی از تغییر کاربری، اصلاح سازه ها، عملیات راه سازی، تعمیرات و... نیاز به حذف و یا تغییر در قسمتی از یک سازه بتنی داشته باشیم؛ اما این تغییرات با توجه به مقاومت حیرت انگیز بتن چگونه صورت خواهد گرفت؟ امروزه هر کار سنگینی یک ابزار مخصوص دارد و جنگیدن با بتن سخت نیز ابزار خودش را اختراع کرده است، دستگاهی با نام کاتر بتن بر که با نام کاتر آسفالت بر نیز آن را میشناسند. اما این کاتر بتن بر وقتی می تواند به خوبی از عهده ی برش های بتن براید که مجهز به یک تیغه بتن بر با کیفیت باشد. تیغه کاتر بتن بر از اصلی ترین ابزار ها در امر تخریب سطوح بتی می باشد. در ادامه قصد داریم تا شما را اندکی با یکی از بهترین تیغه های بازار با نام تیغه بتن بر بوفالو آشنا سازیم.

کاتر بتن بر جهت برش بتن

چرا به تیغه کاتر بتن بر احتیاج داریم؟

شاید در نگاه اول چندان ضرورتی در استفاده از یک کاتر بتن بر با هدف ایجاد تغییر در سازه های بتنی احساس نشود. مثلا ممکن است این طور فکر شود که می شود به راحتی با کمک یک دریل قدرتمند و یا یک چکش برقی و چیز هایی شبیه به این هر سازه بتنی را از بیخ و بن کند و به هم ریخت؛ اما آیا از یک چکش برقی می‌ توان انتظار یک کار تمیز عملیاتی را داشت؟

تجهیزاتی مانند چکش تخریب برقی شاید بتوانند از عهده ی تخریب هر سازه ای برآیند؛ اما در زمانیکه می خواهید برش هایی در دل بتن داشته باشید، اصولاً ابزار جالبی را انتخاب نخواهید کرد. برای برش در بتن به جهت انجام عملیاتی که عموماً همراه با هدف تغییر در ساختار های بتنی می باشد، تیغه کاتر بتن بر می تواند ابزار بسیار مطلوب تری به نظر آید.

کاتر بتن بر چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

کاتر بتن بر یک ابزار قدرتمند است که می تواند همراه با تیغه های الماسه قدرتمندی که با نام تیغه کاتر بتن بر می شناسند، به راحتی هر گونه برشی را بر سطح بتن ایجاد نماید. نیروی محرکه ی کاتر بتن بر می تواند به هر یک از روش های متداول در تامین نیروی تجهیزات موتوری تامین شود. بنزینی، برق، هیدرولیک و موتور های دیزل عمده روش ‌ها در تامین نیروی بالای کاتر بتن بر هستند که در این میان موتور بنزینی به عنوان پراستفاده ترین و مناسب ترین موتور در تامین نیروی کاتر محسوب می گردد.

همان طور که بیان شد دستگاه کاتر بتن بر حتما باید به یک تیغه تیز بر بتن مجهز باشد. تیغه کاتر بتن بر بوفالو همراه با قدرت برندگی فوق‌ العاده ‌ای که دارد هر سطح سخت بتنی را به راحتی برش می زنند. این تیغه برش بتن در سایز های مختلف تهیه می شوند و در هر کاتر بتن بر می ‌توان از دیسک ها با سایز های گوناگون اعم از 35، 45 و 60 بهره برد. نهایت عمقی که می‌ توان از یک دستگاه کاتر بتن بر معمولی انتظار برش آن را داشت، در حدود 15 سانتی متر است و این برش ها در خطوط مستقیم و کاملاً صاف و یکدست در سطح بتن ایجاد خواهند شد.

عمده کاربرد کاتر بتن بر

فرض کنید با یک خیابان با آسفالتی خراب شده رو به رو هستید و یا مثلاً در یک سالن ورزشی، قسمتی از کف بتن ریزی شده ی سالن دچار خرابی موضعی شده است. آیا برای رفع خرابی های موجود، اقدام به آسفالت ریزی تمام خیابان و یا بتن ریزی تمام سالن می کنید؟ خب، قطعا این کار را نخواهید کرد. اگر هوشمند باشید، تا آنجا که بتوانید سعی خواهید کرد قسمت های آسیب دیده را تحت تعمیر قرار دهید؛ اما قبل از هر اقدامی باید این قسمت های آسیب دیده را از دیگر قسمت های آسفالت و یا سطح بتنی جداسازی کنید. اینجاست که یک تیغه کاتر بتن بر به کار شما خواهد آمد. شما می توانید با کمک تیغه کاتر بتن بر بوفالو به راحتی قسمت ‌های آسیب دیده را از دیگر قسمت های سالم جدا نموده و مورد تعمیرات قرار بدهید.

با همین مثال ساده به راحتی می توانید متوجه ی کاربرد عمومی در استفاده از انواع کاتر بتن بر بشوید. برداشت قسمت های خراب در کف خیابان ها، سالن ها، پل ها به همراه مواردی دیگر مانند ایجاد راه ‌ها به جهت عبور آب و یا تاسیسات در کف سالن ها، شیارزنی ها به جهت ایجاد معابر در فضا های شهری و... از جمله موارد عام در کاربرد کاتر بتن بر می باشد.

اهمیت تیغه کاتر بتن بر بوفالو در انجام سریع و دقیق عملیات بتن بری

هدف از استفاده ی کاتر بتن بر ایجاد برش های عمیق و تمیز و صاف در سطح بتن و یا آسفالت با استفاده از تیغه کاتر می باشد. این دقت در کار علاوه بر نیاز به داشتن یک کاتر بتن بر خوب و قوی، نیازمند به یک تیغه ی برش بتن خوب و باکیفیت نیز می ‌باشد. تیغه کاتر بتن بر از قسمت های مصرفی در کاتر بتن بر است و از این جهت کیفیت آن در سرعت و دقت عملیات برش بتن تاثیرات عمیقی می گذارد، از همین جهت خرید تیغه برش بتن بوفالو یکی از باکیفیت ترین تیغه های بتن بر موجود در بازار به شما توصیه می گردد.

کاتر بتن بر با موتور هوندا ۱۵ اسب

قیمت تیغه بتن بر بوفالو:

همان طور که اشاره شد یکی از بهترین های بازار در زمینه تیغه، تیغه کاتر بتن بر بوفالو می باشد. اگر چه قیمت تیغه بتن بر در سطح بازار از تنوع بالایی برخوردار است؛ اما به هر حال قیمت تیغه بتن بر تابع کیفیت تیغه خواهد بود و از این حیث تیغه بتن بر بوفالو جایگاه معقولی دارد. یک تیغه باکیفیت که می تواند برای برش میلگرد ها تا قطر 14 نیز مورد استفاده قرار گیرد. از طرفی یک تیغه بتن بر بوفالو از عهده ی برش 4000 الی 5000 متر بتن بر می آید و می تواند بر تمامی دستگاه های کاتر بتن بر نصب شود. از ویژگی های منحصر به فرد تیغه بتن بر بوفالو آن که این تیغه بتن بر برای برش بتن مسلح نیز کاملا مناسب است.

عیب یابی تیغه کاتر بتن مسلح

به دلیل سختی بتن و اصطکاک بالا در حین برش توسط کاتر، همواره باید از دستگاه و تیغه بتن بر یا آسفالت بر مراقبت و مجموعه ای از نکات ایمنی را به طور همیشگی در نظر گرفت. به همین دلیل در این قسمت یک راهنمای عیب یابی ایجاد نموده ایم تا شما را با اکثر مشکلات احتمالی در حین برش بتن و راه های برطرف نمودن آن آشنا نماییم.

مشکلات

دلیل

راه حل

1- تیغه برش نمی دهد

چرخش در جهت غیر عادی

جهت درست را تنظیم کنید

موادی که می خواهید برش دهید بسیار سخت است

مطمعن شوید که تیغه درست را جهت کاربرد موردنظر انتخاب نموده اید

تسمه دستگاه شل است

تسمه را سفت کنید

قدرت دستگاه کاتر کافی نیست

دستگاه مناسب با قدرت بیشتر را جایگزین کنید

تیغه بتن مسلح در قسمت هایی دارای الماس نیست

قسمت های بدون الماس را با سنگ های سخت و یا مواد بسیار ساینده بپوشانید

2- تیغه به سرعت ساییده می شود

جریان آب خنک کننده تیغه کافی نیست

جریان آب را افزایش دهید

دور تیغه از بین رفته است

محور یاتاقان و یا مشخصات قطعه ای که می خواهید برش دهید را بررسی کنید

ساییدگی در محل اتصال تیغه به الماس ها ایجاد گردیده است. به همین دلیل تیغه سریعا از بین رفته و الماس تیغه در معرض آسیب قرار می گیرد

نوع تیغه و میزان آب دستگاه را بررسی کنید

به دلیل کاهش سرعت چرخش، برش به آرامی انجام می گیرد

سفتی تسمه را چک نمایید

3- ناهمواری در پوشش قطعه

دور تیغه بتن بر از بین رفته است

پوشش محور یاتاقان ها را بررسی کنید

جریان آب ناکافی در یک طرف تیغه باعث از بین رفتن پوشش مقطع می گردد

از همگن بودن جریان آب در دو طرف تیغه باید حاصل گردد

4- مغز تیغه برش بتن ساییده می گردد(تنها سایش در قسمت مغز تیغه رخ می دهد، این مشکل معمولا در هنگام برش آسفالت رخ می دهد.)

برش آسفالتی که زیر آن خالی است

مقطعی که میخواهید برش دهید را چک کنید

جریان آب برای هدایت بقایای آسفالت برش داده شده کافی نیست

جریان آب را افزایش دهید

انتخاب تیغه نامناسب

تیغه مناسب را به کار ببرید

5- انحراف برش

تیغه ها از یک سمت ساییده و فرسوده گردیده اند.

تیغه را تعویض نمایید.

نحوه بستن تیغه با جهت برش سازگاری ندارد

تراز بودن و تنظیم تیغه را بررسی و صحت عملکرد دستگاه را بررسی نمایید.

6- از بین رفتن گردی تیغه بتن مسلح

تیغه به اشتباه انتخاب گردیده و در برابر ماده ای که می خواهیم برش دهیم، بسیار نرم است

ویژگی های تیغه را بررسی نمایید

ساییده شدن یاتاقان ها

یاتاقان ها را تعویض نمایید

7- عدم وجود فشار جهت برش

عدم انتخاب تیغه درست (سختی بیش از حد)

نوع تیغه را چک کنید

دستگاه به درستی کار نمی کند

دور دستگاه، شفت دستگاه و پوشش فلنج را بررسی کنید

گرمای بیش از حد در مغز تیغه

آبرسانی به تیغه را بررسی کنید (برش مرطوب)

8- سوراخ تیغه آسیب دیده است

آسیب به تیغه به دلیل تراز نبودن و تنظیم نادرست در حین مونتاژ

قبل از مونتاژ: اطمینان حاصل کنید که قطر تیغه سوراخ برای محور مناسب می باشد و سوراخ تغذیه با فلنج هم تراز و تنظیم گردیده است.

محوردستگاه ساییده گردیده است

محور جدیدی جایگزین نمایید

مشکلات در جابه جایی تیغه

مطمئن شوید که تیغه به درستی محکم گردیده است

9- گرمای بیش از حد تیغه بتن در حین برش

برش مرطوب: جریان آب کافی نیست

چک کنید که شیلنگ مسدود نباشد، یا آسیبی ندیده باشد و مطمعن شوید که فشار خیلی کم نیست

برش خشک: فشار برش بسیار زیاد است

از وارد نمودن فشار زیاد به دستگاه اجتناب نمایید

10- شکستن تیغه

مشخصات تیغه جهت برش مواد بسیار سخت است

تیغه با مشخصات مناسب را بررسی کنید.

11- خرد شدن تیغه

هسته تیغه تحت فشار است

هشدار: به صورت درست برش دهید

داغ شدن بیش از حد هسته تیغه

از خنک کننده مناسب در هنگام برش تیغه استفاده نمایید

خم شدن تیغه و توقف امر برش در اثر حرکت قطعه تحت برش

اطمینان پیدا کنید که قطعه به درستی بسته شده است

تغییر مسیر برش به دلیل درست بسته نشدن و تاب داشتن فلنج پشت تیغه

فلنج جدیدی جایگزین نمایید.

حرکت ماشین باعث می شود مسیر برش در هنگام کار تغییر نماید

مسیر برش را مستقیم و دنباله دار ادامه دهید

عملکرد نامناسب تیغه به دلیل قرار گرفتن ماده بین فلنج و تیغه

فلنج و تیغه را تمیز کنید

12- شکست مغز تیغه

تیغه بیش از حد داغ است

اطمینان حاصل کنید آب به اندازه کافی و به صورت منظم تیغه را هنگام برش خنک می نماید

جنسی که برش می دهید بسیار سخت است

نوع مناسب را برای ماده ای که می خواهید برش دهید انتخاب کنید

محور تیغه ساییده شده است: یاتاقان آسیب دیده یا تیغه به صورت اشتباه نصب گردیده است

نصب صحیح تیغه را بررسی و وضیعت سایش قطعات را بررسی کنید

ماشین تحت فشار بسیار زیادی در هنگام برش است

فشار ماشین را کاهش دهید

    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر

        مرتب‌سازی محصولات:

      • پیش‌فرض
      • ارزان‌ترین
      • گران‌ترین
      • جدید‌ترین
      • پرفروش‌ترین
      • پربازدیدترین
      • 1
      • 2
      • 3
      • 4
      • 5