خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

خرید یا اجاره زمین کوب

خرید یا اجاره زمین کوب

فهرست مطالب

خرید کمپکتور می تواند با اهداف بسیار متنوعی همراه شود. از کوبش خاک در مسیر ساخت فونداسیون ساختمانی در آینده ای نزدیک تا کوبش خاک با اهداف ساخت محوطه ‌های پارک‌ ها و پیاده ‌رو ها. هر جا که قرار است سطحی صاف و در عین حال مستحکم داشته باشیم؛ لاجرم باید از یک نوع دستگاه با امکان کوبش خاک بهره ‌مند شویم.

کوبش خاک با دستگاه زمین کوب یا کمپکتور

دلایل حرفه ای در انتخاب اجاره یا خرید کمپکتور

برای ساختن هر ساختمانی باید زمین داشته باشید و هر زمینی به هر اندازه که مسطح باشد، باید قبل از اقدام برای ساخت و ساز آماده سازی شود. این آماده سازی زمین، مجموعه عملیات ‌هایی است که به شما در داشتن یک خاک مستحکم و غیر قابل نفوذ اطمینان خواهد داد. در چنین حالتی است که می‌ توانید سازه های سنگین خود را بر سطح زمین هایی بسازید که دیگر هرگز نشست نخواهند کرد و یا خاک آنها جا به جا نخواهد شد؛ اما زمین ‌ها به همین سادگی از چنین شرایطی بهره ‌مند نیستند. یک عملیات مهندسی است که می ‌تواند زمین زیر پای ساختمان شما را تا این اندازه مطمئن و مستحکم سازد. این عملیات های مهندسی جدا از دانش خاصی که طلب می‌ کنند، الزاماتی نیز دارند. دستگاه ‌های متعددی با هدف استحکام سازی خاک ابداع شده است و حالا به وفور استفاده می ‌شوند. مانند مجموعه دستگاه‌ های کوبش خاک که با نام آشنایی، با عنوان کمپکتور شناخته می ‌شوند. از این رو است که خرید کمپکتور، اگر چه برای افراد عادی جامعه عبارتی غریب باشد؛ اما برای اهل فن در دنیای ساختمان سازی یکی از آشناترین کلمات است.

کوبش خاک با کمپکتور صفحه ای سنگین

آیا اجاره کمپکتور یک تصمیم حرفه ای است؟

خرید کمپکتور می تواند با اهداف بسیار متنوعی همراه شود. از کوبش خاک در مسیر ساخت فونداسیون ساختمانی در آینده ای نزدیک تا کوبش خاک با اهداف ساخت محوطه ‌های پارک‌ ها و پیاده ‌رو ها. هر جا که قرار است سطحی صاف و در عین حال مستحکم داشته باشیم؛ لاجرم باید از یک نوع دستگاه با امکان کوبش خاک بهره ‌مند شویم. در چنین تعریفی، هر ساختمانی که ساخته می ‌شود، هر راهی که کشیده می ‌شود، هر پارکی که تاسیس می گردد و یا هر حیاطی که ایجاد خواهد شد، به نوعی نیاز به بهره مندی از انواع کمپکتور خواهد داشت. این نیاز سطح بالا، پای هر سازنده ‌ای را در مسیر آشنایی با لیست قیمت کمپکتور خواهد انداخت.

لکن خرید کمپکتور امر ساده ‌ای نیست و مشکل عمده آن در تامین منابع مالی آن است. قیمت کمپکتور زیاد است، خیلی زیادتر از بسیاری دیگر از تجهیزات ساختمان سازی. قیمت کمپکتور برای هر خریداری که می ‌خواهد خرید کمپکتور خود را به انجام برساند، تقریباً اولین فاکتوری است که او را به فکر فرو خواهد برد. چه فکری؟ فکر آنکه آیا می توان قید خرید کمپکتور را بزنیم و راه حل دیگری در تامین تجهیز داشته باشیم؟ در چنین حالتی دیگر نیازی نیست تا با دقت بالا در لیست قیمت کمپکتور هزینه سنگینی بابت خرید و فروش کمپکتور داشته باشیم. در این فکر ها ایده های متعددی خلق نمی‌ شود. فقط یک ایده است که در انتهای تمام این تفکرات مطرح خواهد شد. اجاره کمپکتور به عنوان راه حلی برای گریز از صرف هزینه های بسیار به جهت خرید کمپکتور.

کمپکتور دستی ویلسون

اجاره کمپکتور انتخابی عامیانه!

اجاره کمپکتور یک انتخاب عام است. خیلی فرقی نمی‌ کند که در انواع کمپکتور سراغ کدام یک می روید. کمپکتور صفحه ای و یا کمپکتور قورباغه ای و... . وقتی تصمیم به اجاره کمپکتور در عوض خرید کمپکتور دارید، هر کدام از انواع کمپکتور را می توانید اجاره کنید. موضوع بحث ما اجاره انواع کمپکتور نمی باشد. موضوع در منطقی بودن این تصمیم است. در واقع یک سوال کلی در این ماجرا باید پاسخی داشته باشد. آیا اجاره کمپکتور در عوض خرید کمپکتور امری منطقی است و می‌ تواند به عنوان یک تصمیم صحیح مدیریتی مورد انتخاب قرار گیرد؟

کمپکتور صفحه ای با موتور بنزینی روبین

خب، ما قصد تحلیل و پاسخی درخور برای این سوال را داریم. می خواهیم ببینیم که آیا اجاره کمپکتور به صرفه است؟ می ‌تواند آورد مالی داشته باشد؟ آیا باعث دردسر هایی در مراحل اجرای پروژه نمی شود؟ آیا در مقابل، خرید کمپکتور می ‌تواند باعث کاهش هزینه ها باشد؟ اصولاً چرا نیاز به اجاره کمپکتور پیدا می ‌شود؟ اگر اجاره کمپکتور یکامر غیر منطقی است، پس چرا وجود دارد؟ چرا برای برخی، اجاره کمپکتور می ‌تواند راهگشا شود، مادامیکه در فضا های دیگر و یا زمان ‌هایی دیگر یک امر غیر حرفه ای می شود؟

در خرید کمپکتور مانند حرفه ای ها باشید

در زیر سازی اگر حرفه ای باشید، به راحتی از پس پاسخ تمام سوالات مطرح شده بر خواهید آمد. حرفه ای ها می دانند که در انواع کمپکتور کدام یک را برای فعالیت پیش روی خود نیاز دارند. مثلا برای محوطه سازی های بزرگ کمپکتور صفحه ای مناسب تر است یا کمپکتور قورباغه ای و شاید یک کمپکتور دستی پاسخگو شود.

کمپکتور کانگورویی جهت کوبش خاک

برای کسانیکه حرفه ای هستند، هر فضایی کمپکتور مخصوص به خود را می ‌خواهد. آنها می‌ دانند که نمی ‌شود با یک کمپکتور صفحه ای سراغ فضا های کوچک و زاویه دار با هدف کوبش زمین را بگیریم و در عوض همراه با یک کمپکتور قورباغه ای و یا کمپکتور دستی واقعا نمی ‌توان فضا های بزرگ در محوطه سازی را پاسخگو شد.

کمپکتور پرشی یا قورباغه ای

از این رو حرفه ای ها در مراحل خرید کمپکتور همیشه جانب احتیاط را دارند. آنها با تحلیل نیازی که دارند، خرید کمپکتور را به انجام می رسانند؛ اما همین نیاز هم یک امر نسبی است. مثلاً امروز می خواهیم برای محوطه سازی یک پارک بزرگ در جمع انواع کمپکتور، یک کمپکتور صفحه ای خریداری کنیم. فردا که عملیات محوطه سازی ما تمام می ‌شود و پشت بند آن پروژه ای کوچک در زیر سازی یک سازه ساختمانی نصیب ما خواهد شد، چطور باید همراه با کمپکتور صفحه ای عملیات را پیش برد؟ آیا نیاز است که ما هم برویم و یک کمپکتور قورباغه ‌ای خریداری کنیم؟

تمام افرادی که به شکل حرفه ‌ای در سطح بازار قصد فروش کمپکتور را دارند، به خوبی می ‌دانند که اهل فن در زیر سازی ساختمان ها در ماجرای خرید و فروش کمپکتور همواره یک عدد از انواع کمپکتور را به جهت پیشبرد اهداف خود خریداری می کنند. مگر آنکه شرکتی بزرگ باشند و یا پیمانکار ارشدی که تصمیم به خرید کمپکتور در تعداد قابل توجهی نمایند. فعالان در عرصه های فروش کمپکتور دلیل این ماجرا را در قیمت کمپکتور نمی ‌دانند. برای پیمانکارانی که پروژه ‌ها با ابعاد چند صد میلیونی و گاها میلیاردی را به انجام می رسانند، قطعاً قیمت کمپکتور آنچنان تاثیری در تصمیمات آنها نخواهد گذاشت. پس چرا اکثر آنها می ‌خواهند خرید کمپکتور را به این ترتیب به انجام رسانند؟ ماجرا در یک نگاه مدیریتی خلاصه شده است. نگاهی که می ‌خواهیم در ادامه آن را برای شما نیز بشکافیم.

کمپکتور دستی هیساکی با موتور 5 اسب روبین

خرید کمپکتور و تضمین در تداوم کار

اصولا عملیات کوبش خاک در سطح پروژه های ساختمانی تا راه سازی و ساخت محوطه های شهری همگی در حیطه شغلی پیمانکاران متخصص قرار دارد که عموماً به شکل انحصاری اقدام به این دست از فعالیت ها خواهند داشت. این یعنی آنکه کوبش خاک را هر شرکت و یا پیمانکاری به انجام نمی رساند. افرادی متخصص و آگاه می خواهد. برای چنین پیمانکارانی خرید کمپکتور یک ضرورت حتمی است. چرا که انواع کمپکتور برای آنها حکم ابزار هایی را دارند که دائماً در حال استفاده خواهند بود.

یک پیمانکار حرفه‌ ای در امر زیر سازی چگونه می‌ تواند اجاره کمپکتور را در اولویت اول به نسبت خرید کمپکتور قرار دهد؟ وقتی این طور متوجه باشید که فعالان در عرصه زیرسازی نیز انحصاری هستند، کاملاً ضرورت خرید کمپکتور را در تضمین صحیح اجرای عملیات ‌ها به نسبت اجاره کمپکتور درک خواهید کرد.

کمپکتور دستی صفحه ای سنگین

سرعت در اجرای کار، پای اجاره کمپکتور را میان می ‌کشد

اگر چه می توان تمام فعالان در عرصه های زیرسازی ساختمان ها تا راه ها و محوطه های شهری را پیمانکاران با فعالیت ‌های تخصصی در نظر گرفت؛ اما همین پیمانکاران نیز غالباً با توجه به حجم عموم پروژه ‌هایی که دارند، خرید کمپکتور را به انجام می رسانند. این خرید در سطح بازار ایران غالباً در مدل‌ های کمپکتور هیساکی و یا کمپکتور روبین صورت می‌ گیرد. در جمع ابزار های متداول بسیاری از فعالان حرفه ‌ای در عرصه زیرسازی، یقیناً چند نمونه از انواع کمپکتور هیساکی و یا کمپکتور روبین دیده خواهد شد.

کمپکتور بنزینی روبین

ماجرا در نیاز به اجاره کمپکتور وقتی اهمیت پیدا می ‌کند که پیمانکار حرفه ‌ای داستان ما با یک پروژه بسیار بزرگتر از موارد عادی قرارداد ببندد و یا اینکه سرعت عمل بالایی در اجرای زیرسازی نیاز شده است. در این حالت اگر پیمانکار بر تعداد کمپکتور صفحه ای تا کمپکتور دستی ای که دارد اکتفا کند، احتمالاً نتواند از لحاظ زمانی پاسخگوی نیاز های پروژه باشد. در چنین حالتی اجاره کمپکتور یک نیاز حتمی خواهد شد. اصولا فعالان حرفه ای در امر زیرسازی هرگز سرمایه خود را اسیر در تملک تعداد زیاد انواع کمپکتور نخواهند کرد. اگر این طور باشد، آنها نیاز به فضای بزرگ برای نگهداری در کنار تعمیرات و سرویس دوره ای بسیار خواهند داشت. در عوض آنها بر سر نیاز اقدام به خرید کمپکتور خواهند داشت و در مواقع ضرورت است که اقدام به اجاره کمپکتور خواهند نمود.

عملیات ویژه با دستگاه زمین کوب، فراتر از امکانات موجود

یکی از عمده دلایل در اجاره کمپکتور وقتی است که عملیات ویژه ای قرار است به انجام برسد. عملیاتی که از عهده کمپکتور های معمولی بر نمی آید. مثلا اگر پیمانکاران به حد کفایت اقدام به خرید کمپکتور صفحه ای خواهند داشت؛ اما خرید کمپکتور قورباغه ای به دلیل قیمت بالاتر غالبا در تعداد کمتری صورت خواهد گرفت.

کوبش آسفالت توسط دستگاه کمپکتور بنزینی

اصولاً انجام عملیات‌ های ویژه مثلاً کوبش خاک در فضا های بسیار محدود که گونه ‌های کمپکتور قورباغه ای را طلب خواهد کرد، پیمانکاران زیرسازی را نیازمند به اجاره کمپکتور خواهد نمود. در چنین مواردی که پروژه هایی نامتعارف از آن عملیات هایی که توسط پیمانکار همیشه انجام می شود یکی از عمده دلایل در تصمیم به اجاره کمپکتور خواهد شد. البته پیمانکار هوشمند از قبل فکر خرید کمپکتور را کرده است.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر