خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

دلایل اصلی خرید ماله پروانه ای سرنشین دار مکانیکی

ماله پروانه ای

فهرست مطالب

تکنولوژی ماله پروانه ای سرنشین دار طی ده سال گذشته به شدت پیشرفت نموده است. این دستگاه ها در دو مدل هیدرولیکی و مکانیکی جهت برای سوارشدن و ماله کشی دقیق توسط اپراتور ساخته شده اند و انجام عملیات ماله کشی برای اپراتور را سهل و آسان می نمایند.

تعدادی از پیمانکاران ساختمانی و بتن ریزها به ماله موتوری سرنشین دار هیدرولیک علاقه خاصی نداشته و آن ها را رد می کنند، در حالی که تعدادی از طرفداران این نوع ماله هستند. ما نمی گوییم ماله پروانه ای نفربر هیدرولیک ماشین های نامناسبی بوده، بحث آن است که این ماشین ها برای تمام شرایط کاری ایده آل نیستند!!!

در این مقاله قصد داریم چند دلیل رونق داشتن خرید ماله موتوری سرنشین دار مکانیکی نسبت به ماله هیدرولیک را برای شما بیان نماییم.

قبل از آنکه این دلایل را برای شما بیان کنیم، شرح مختصری از ماله موتوری معمولی و ماله پروانه ای سرنشین دار را برای شما بیان می نماییم.

ماله پروانه ای سرنشین دار معمولی:

رایج ترین نوع ماله موتوری سرنشین دار موجود در بازار که با فشار دادن اهرم ها نیرو به عنکبوتی منتقل می شود، این دسته از ماله موتوری سبک تر و ارزان تر از ماله موتوری هیدرولیک هستند.

ماله پروانه ای

ماله پروانه ای سرنشین دار هیدرولیک:

سیستم این نوع ماله موتوری هیدرولیک بوده و انتقال حرکت از طریق سیستم هیدرولیک انجام می پذیرد. خرید ماله پروانه ای سرنشین دار هیدرولیک به طور معمول برای انجام پروژه های بسیار بزرگ و وسیع توصیه می گردد.

ماله پروانه ای
 

دلایل اصلی رونق خرید ماله پروانه ای سرنشین دار معمولی نسبت به هیدرولیک:

1- قیمت ماله پروانه ای:

اولین دلیل برای خرید ماله پروانه ای سرنشین دار معمولی، هزینه ی اولیه ای است که باید برای دستگاه بپردازید. قیمت ماله پروانه ای سرنشین دار هیدرولیک چندین برابر ماله پروانه ای نفربر معمولی بوده، با وجود اینکه کاربری آن ها تقریبا یکسان است. همچنین به دلیل طراحی مهندسی و قطعات اصلی که بر روی ماله موتوری هیدرولیک نصب گردیده هزینه تعمیر و نگهداری و خرابی آن ها نیز بسیار پرهزینه تر از نوع معمولی است.

انتخاب و خرید ماله موتوری موردنظر باید بر اساس حجم پروژه ای که در حال کار بر روی آن هستید انجام گیرد.

2- خطر نشت روغن هیدرولیک:

یکی از مشکلاتی که در ماله پروانه ای هیدرولیک وجود دارد، امکان نشت روغن هیدرولیک در هنگام کار با دستگاه است. اگر در هنگام کار با ماله پروانه ای روغن نشت کند، تمامی سطحی که بر روی آن کار می کنید نابود خواهد گردید و بتنی که با روغن هیدرولیک ترکیب شده را باید به طور کامل دور بریزید. البته این موردی نیست که اغلب رخ دهد اما زمانی که هزینه زیادی برای خرید ماله پروانه ای صرف می کنید حتما این موارد برای شما حائز اهمیت می گردد. این مورد به هیچ وجه در یک ماله پروانه ای مکانیکی رخ نخواهد داد.

3- احساس تحرک و لیز خوردن بر روی بتن

یکی از ویژگی های فوق العاده در مورد ماله پروانه ای سرنشین دار مکانیکی، توانایی سیال و تحرک دستگاه در هنگام ماله کشی است. این مورد باعث شده خرید ماله پروانه ای مکانیکی بیشتر شود و این نوع ماله موتوری طرفداران بیشتری داشته باشد. در صورتی که هنگام کار با ماله موتوری هیدرولیک به دلیل استفاده از دسته کنترلی شما حالت سیالت و لغزش را حس نمی کنید.

جمع بندی خرید ماله پروانه ای سرنشین دار یا هیدرولیک:

واقعیت آن است که انتخاب بین ماله پروانه ای معمولی و هیدرولیک بستگی به حجم پروژه دارد. اگر شما بر روی تعدادی پروژه کوچک و بزرگ در حال کار کردن هستید، خرید ماله موتوری سرنشین دار مکانیکی بهترین گزینه است، زیرا به شما امکان کار در پروژه های بزرگ و کوچک را فراهم کرده و از لحاظ قیمتی بسیار معقول می باشد.

تنها دلیل برای خرید ماله موتوری هیدرولیک آن است که شما بخواهید یک پروژه بسیار وسیع و سنگین را انجام دهید. زیرا در هنگام کار با ماله موتوری هیدرولیک خستگی و زحمت پرسنل بسیار کم بوده و شما می توانید پروژه های بسیار وسیع را به راحتی انجام دهید.

در اکثر موقیعت ها خرید ماله موتوری سرنشین دار مکانیکی بهترین گزینه برای اکثر مردم بوده زیرا تنوع و انعطاف پذیری بالایی در کار داشته و در هیچ شرایطی شما را لنگ نمی گذارد.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر