خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

راهنمای خرید سمپاش

فهرست مطالب

سم پاش‌ها یک از ابزارهای ضروری در باغبانی هستند. این ابزارها یک روش آسان و کارآمد برای پخش مقدار مناسب و تعیین شده سم و مواد شیمیایی در باغ را ارائه می‌دهند. 

مزایای سمپاش

از درمان درختان و گیاهان با آفت کش، حشره کش و علف کش گرفته تا افزودن کود مایع به خاک، مزیت‌های زیادی برای سم پاش باغی وجود دارد. دستگاه سم پاش به شما اجازه می‌دهد:

مقدار دقیق سم موردنیاز برای کار را اندازه‌گیری کنید.

سم را به صورت یک غبار بسیار ریز و دقیق اسپری نمایید. 

اسپری سم را با سرعت انجام داده و در هر زمان شروع و متوقف کنید. 

خرید کدام مدل سمپاش؟

همان طور که می‌دانید مدل‌ها و ظرفیت‌های دستگاه‌های پاشنده سم بسیار متنوع است. قبل از خرید دستگاه، ابتدا باید مشکل را شناسایی کنید. برخی از مناطق را می‌توان با مقادیری کمی آفت کش به صورت نقطه‌ای درمان کرد. اما مناطق دیگر همچون چمن‌زاها و یا باغ‌های بزرگ به دستگاهی با ظرفیت بیشتر نیاز دارند. بنابراین پیدا کردن مدلی که با نیازهای باغبانی شما تناسب داشته باشد، کار چندان سختی نخواهد بود. 

انواع سم پاش

بهتر است باغداران دو مدل سمپاش داشته باشند. بدین صورت که یکی از دستگاه‌ها برای کارآیی علف‌کشی و دیگری برای حشره‌‌کشی مورد استفاده قرار گیرد. بقایای مواد علف‌کش به سختی از داخل دستگاه سمپاش پاک شده و این مواد سبب آسیب به گیاهان خواهد گردند، از این جهت توصیه میکنیم دو مدل سم پاش برای کار تخصصی کشاورزی داشته باشید.

نمونه دستی

در مواقعی که لازم است پاشش سم را از نزدیک و در مقیاس کم انجام دهید، سم پاش دستی کارآیی بسیار مناسبی دارد. این مدل از دستگاه‌ها کوچک و سبک هستند و کاربر به راحتی می‌توانند برای پاشیدن سم در مناطقی تنگ و محدود از آن‌ها استفاده نماید. شما با صرف هزینه نهایت 500.000 تومان می‌توانید یک سمپاش دستی 20 لیتری تهیه کنید. 

سم پاش دستی

نمونه شارژی

پاشنده‌های سم شارژی توسط باطری کار می‌نمایند. این مدل از دستگاه‌ها مجهز به یک مخزن 20 لیتری می‌باشند. اگر قصد دارید سم پاشی یک باغ کوچک را انجام دهید، هزینه کمی را پرداخت نموده و در عین حال یک دستگاه کارآمد و سریع داشته باشید، می‌توانید از سمپاش شارژی استفاده کنید. شما با صرف هزینه نهایت 1.900.000 تومان می‌توانید بهترین مدل سم پاش شارژی را تهیه کنید. 

نمونه کوله‌پشتی

زمانی که لازم است سم پاش برای مناطق بزرگتر و به طور مداوم استفاده کنید، از مدل موتوری بنزینی استفاده نمایید. این مدل دستگاه پاشنده سم روی پشت اپراتور و شانه‌ها قرار گرفته و مخزن آن 25 لیتر است. پاشنده‌های سم بنزینی در دو نمونه دوزمانه و چهارزمانه تولید می‌شوند، که در این میان قیمت سمپاش چهارزمانه از نمونه دوزمانه بیشتر است.

قیمت سم پاش کوله پشتی 2 زمانه و 4 زمانه  در بازه‌ی 3.500.000 تا 7.000.000 تومان می‌باشد. 

شحص در حال کار با سمپاش کوله پشتی

نمونه پرتابل

این مدل از سم پاش جهت پاشش سم در مقیاس متوسط و درخت‌‌های بلند قد به کار گرفته می‌شوند. سمپاش‌های پرتابل فاقد مخزن بوده، پمپ و موتور روی یک شاسی نصب گردیده است. همراه این مدل از دستگاه حدود 10 تا نهایت 25 متر شیلنگ وجود دارد و به یک مخزن ثابت وصل می‌شوند. مدل پرتابل در دو نمونه برقی و بنزینی به صورت آماده به بازار عرضه می‌گردند.

سمپاش پرتابل

نمونه زنبه‌ای

سمپاش زنبه‌ای شباهت زیادی به مدل پرتابل داشته با این تفاوت که توان موتور، پمپ و متراژ شیلنگ بیشتر بوده و به همان نسبت قدرت پاشش آن بیشتر است. این سم پاش‌ها در دو نمونه برقی و بنزینی مونتاژ می‌شوند و همانند مدل پرتابل به یک مخزن ثابت متصل می‌شوند.

سم پاش زنبه ای

نمونه فرغونی

چنانچه قرار است همواره مخزن همراه دستگاه سمپاش باشد، نمونه فرغونی ایده‌آل ترین گزینه است. مدل فرغونی شباهت زیادی به مدل زنبه‌ای داشته با این تفاوت که یک مخزن 100 لیتری و 200 لیتری از جنس پلی اتیلن همراه دستگاه بوده و دو یا چهار چرخ در زیر شاسی جهت حمل و نقل آسان آن تعبیه گردیده است. 

سم پاش فرغونی

 

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر