خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

راهنمای خرید سمپاش شارژی

شخص در حال استفاده از دستگاه سمپاش

فهرست مطالب

دستگاه سمپاشی شارژی

سمپاش یکی از تجهیزات مهم کشاورزی بوده برای پخش کردن و اسپری کردن سم در مقادیر مختلف به صورت یکسان و یکنواخت، صرفه جویی در مصرف سم و در نتیجه از بین بردن آفات گیاهان می‌باشد. سمپاش شارژی، تجهیزی شبیه به سمپاش پشتی موتوری لانسی بوده که در ساخت آن برخی نکات کلیدی در نظر گرفته شده است. مثلاً اولین عیب همراه با سمپاش‌های دستی آن است که در همه حال باید توسط نیروی انسانی عملیات سمپاشی خود را به انجام رساند. در مقابل سمپاش‌های موتوری که از موتورهای بنزینی با هدف تامین سمپاشی استفاده می ‌کنند، جدا از آنکه بسیار گران قیمت هستند، وزن قابل توجهی پیدا خواهند کرد.

موتور سمپاش شارژی

در طراحی دستگاه سمپاش شارژی از پمپی کوچک با هدف تامین قدرت پاشش استفاده شده است و برای راه اندازی این پمپ این موتورباتری بزرگ و قابل شارژی را همراه با دستگاه کرده‌ اند. به این ترتیب می‌توان همراه با شارژ کردن باتری این سمپاش، پمپ الکتریکی دستگاه را به گردش انداخت و عملیات سمپاشی را به انجام رسانید.

در این بین شرایط تحت شارژ بودن این دستگاه می‌تواند یکی از نقاط ضعف دستگاه باشد. چرا که باتری‌ها به سرعت توان خود را از دست خواهند داد. به این ترتیب در حین عملیات‌های طولانی مدت نمی‌توانند پاسخگویی کاملی داشته باشند. 

شخص در حال سمپاشی درختان با سم پاش

راهنمای خرید انواع سم پاش شارژی

به طور کلی انواع مدل سمپاش شارژی به دو دسته زیر تقسیم بندی می‌شوند که در ادامه به طور کامل توضیحاتی پیرامون هر دو مدل بیان خواهیم کرد تا با توجه به مشخصات فنی هر یک از آن‌ها و با توجه به نیاز خود مدل مربوطه را خریداری نمایید.

  • سم پاش شارژی تک کاره
  • سم پاش شارژی دوکاره

مدل شارژی تک کاره

همراه با سم پاش شارژی تک کاره فقط می‌توان از طریق قدرت آمده همراه با پمپ الکتریکی دستگاه، عملیات سمپاشی را به انجام رسانید. مقصود از تک کاره بودن در این دستگاه آن است که قابلیت سمپاشی دستی را در آن طراحی نکرده اند. به این ترتیب تا زمانی که باتری دستگاه شما توان لازم را دارد، می‌توانید عملیات سمپاشی را به انجام رسانید.

ویژگی هایی مانند تعویض آسان و سریع باتری، قابلیت فست شارژ بودن و قدرت بالا در ظرفیت باتری‌ها از مزیت‌های این مدل دستگاه است.از سوی دیگر حذف سیستم سمپاش دستی در دستگاه باعث کاهش وزن و کاهش قیمت شده است.

سمپاش شارژی تک کاره

مد شارژی دو کاره 

برای رفع ناتمام ماندن عملیات سمپاشی به دلیل پایان یافتن شارژ باتری، سمپاش شارژی دوکاره را طراحی کرده اند. به این ترتیب اگر باتری در این دستگاه نتواند آن ظرفیت لازم را در حین کارهای طولانی تامین نماید، به راحتی می‌توان با بالا و پایین کردن اهرم دستی ادامه فعالیت سمپاشی را به انجام رسانید.

مدل شارژی دوکاره برای زمان ‌هایی مناسب است که در حین کار ظرفیت باتری پاسخگوی نیاز حجم کار نمی باشد. 

سمپاش شارژی دو کاره

 

جمع بندی درباره راهنمای خرید انواع دستگاه سمپاشی شارژی

برای بسیاری از کسانی که با حجم متوسط از سمپاش مواجه هستند، خرید تا بررسی قیمت سمپاش شارژی می‌تواند جالب توجه باشد. در این بین یقیناً باید میان مدل شارژی تک کاره تا مدل شارژی دوکاره یکی را انتخاب کنید. یک نکته در تفاوت اندک قیمت میان این دو مدل است.

وقتی می‌توان با صرف هزینه اندکی همراه با خرید مدل شارژی دوکاره سیستم خود را بسیار توانمند تر نمود و در زمان‌هایی که واقعاً سطح دسترسی به نیروی برق ناممکن می باشد، امکان استفاده از دستگاه را همچنان برقرار داشت، چرا نباید این هزینه اندک را داشته باشیم.

  • مدت زمان شارژ سمپاش شارژی چه مقدار است؟

    در اکثر مدل‌های سمپاش شارژی حداکثر 8 ساعت برای شارژ کامل باتری دستگاه زمان لازم است.

  • حجم مخزن دستگاه سمپاشی شارژی معمولاً چند لیتر است؟

    معمولاً این دستگاه با مخزن‌های 16 و 20 لیتری تولید می‌شود.

    مرتب‌سازی مقالات:

  • پیش‌فرض
  • جدید‌ترین
  • پربازدیدترین
  • بیشترین امتیاز

    جدید‌ترین مقالات:

مشاهده مقالات بیشتر
دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
کاربر میهمان

تایید و ارسال
انصراف
دیدگاه کابران:
    نمایش دیدگاه‌های بیشتر