خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

زنجیر اره موتوری اشتیل

برای استعلام قیمت، تماس بگیرید.

تماس با ما
  • ارسال به سراسر ایران

  • پشتیبانی از ۹ الی ۲۱

  • کمترین هزینه ممکن

  • امکان خرید ۲۴ ساعته

  • پرداخت نقد

  • نقد و بررسی
  • مشخصات فنی
  • نظرات کاربران
  • پرسش و پاسخ

فهرست مطالب

یکی از اجزای اصلی اره موتوری زنجیر اره است و انتخاب و خرید زنجیر اره موتوری بسیار حائز اهمیت است. زنجیر اره موتوری اشتیل آلمان با طراحی مناسب و بدنه محکم یکی از بهترین زنجیر اره‌ای است که کیفیت و استحکام بالایی دارد. جنس این اره، استیل است و ضد زنگ می باشد و ماندگاری بالایی دارد.

یکی دیگر از مزایای خرید زنجیر اره موتوری اشتیل این است که هم برای اره موتوری بنزینی و هم برای اره موتوری برقی کاربرد دارد. تیغه هایی این زنجیر بسیار محکم و تیز می باشد و برای برش چوب بیشترین کاربرد را دارد. ساختار زنجیر اره موتوری شامل 4 عنصر؛  اتصالات محکم یا لینک، تسمه های رابط یا پلیت، برنده های سمت چپ و برنده های سمت راست است.

چوب همواره یکی از مهمترین متریال های مورد استفاده انسانی بوده است. به گونه ای که می توان در ساخت بسیاری از تجهیزات مورد استفاده انسانی عنصر چوب را جستجو کرد. از این رو هر گونه تجهیز یا وسیله ای که بتواند الوار های چوبی برای ما تهیه کند، از اهمیت بالایی در نزد صنعتگران عرصه ی چوب برخوردار است. یکی از مهمترین تجهیزات مورد استفاده در صنایع چوب بری، انواع اره موتوری می باشد. در اره موتوری نیز  مهمترین تجهیزی که می تواند بسیار اهمیت داشته باشد، زنجیر اره موتوری خواهد بود.

 

معرفی شرکت اشتیل آلمان معروفترین تولید کننده زنجیر اره موتوری:

اشتیل از جمله برند های مطرح در ساخت اره های موتوری می باشد. این شرکت ریشه آلمانی دارد؛ اما تمام محصولات تولید شده آن در کشور آلمان ساخته نمی شود. در واقع شرکت اشتیل محصولی از پنج کارخانه این برند در پنج کشور مختلف جهان است. کشور هایی مثل آلمان، آمریکا، برزیل، چین و سوئیس میزبان کارخانه های متعدد شرکت اشتیل هستند.

هر کدام از این کارخانه ها با هدفی تأسیس شده ‌اند. از این رو نمی ‌توان تمام اجزای ساخته شده در اره های موتوری اشتیل را تماما آلمانی دانست. مثلاً زنجیر اره موتوری اشتیل در کارخانه سوئیس این برند تولید شده است. از این رو ما زنجیر اره موتوری اشتیل ساخت کشور آلمان نخواهیم داشت.

زنجیر اره موتوری اشتیل یک زنجیر مناسب برای تمام اره موتوری های برند اشتیل از نمره ۱۷۰، ۱۸۰، ۲۳۰، ۲۵۰ و بالاتر می باشد. کیفیت این زنجیر اره برقی اشتیل به حدی است که می توان به راحتی آن را بر روی دیگر اره موتوری های برقی با برند های متنوع نصب نمود و از کارایی مطلوب آن لذت برد.

اجزای تشکیل دهنده زنجیر اره موتوری

زنجیر اره موتوری همان طور که از نام آن پیداست، یک ساختار زنجیر شکل است که همراه با این زنجیر، تیغه هایی محکم و تیز به جهت برش چوب تعبیه شده است. در ساختار زنجیر اره بنزینی می ‌توانید شاهد ۴ عضو اساسی باشید:

*        اتصالات متحرک یا لینک

*        تسمه های رابط یا پلیت

*        بُرنده های سمت چپ

*        بُرنده های سمت راست

تمامی این اجزا در کنار یکدیگر ساختار زنجیر گونه زنجیر اره بنزینی و یا برقی را تشکیل می ‌دهند. تقریباً در تمام زنجیر های اره‌ موتوری شاهد وجود این اجزا هستیم؛ اما از زنجیری تا زنجیره ای دیگر می توانید نوع طراحی، نحوه اتصالات و ابعاد قطعات را در فضایی متفاوت شاهد باشید.

در معرفی زنجیر اره موتوری، واحدی به عنوان واحد برش تعریف شده است. واحد برش شامل بدنه دندانه های اصلی زنجیر و همچنین صفحه‌ ی برش چپ و راست می باشد. در واقع هر جزء برشی زنجیر اره موتوری که به شکل مستقل از اجزای چهارگانه تشکیل شده باشد، واحد برش در زنجیر اره برقی خواهد بود.

در زنجیر اره بنزینی، زاویه ی میان بُرنده ها از اهمیت برخوردار است. این زاویه ها در حد معینی تنظیم می شوند تا بتوانند به شکلی مطلوب براده برداری از سطح چوب را به انجام برسانند. پایه زنجیر اره بنزینی به همراه طول های سمت چپ و راست زنجیر است که ارتفاع نفوذ واحد برش در چوب را تعیین می کند. در زنجیر اره بنزینی شاهد طول مشابه در همه واحد های برش هستیم. به گونه ای که بتوان یک حرکت یکنواخت در زنجیر اره موتوری ایجاد کرد. برند های متعددی هستند که می توانند این گونه ساختار های یکنواخت برای زنجیر اره بنزینی بسازند؛ اما به یقین می توان زنجیر اره موتوری اشتیل را به عنوان بهترین نمونه در سطح بازار معرفی کرد.

 

توجه به کیفیت زنجیر اره موتوری در هنگام خرید

در فضای صنعت چوب بری، زنجیر اره موتوری مطلوب از اهمیت بسیار بالا برخوردار است. تقریباً تمام دارندگان اره‌ موتوری متوجه اهمیت زنجیر اره موتوری هستند. زنجیر اره موتوری از جمله قطعات تعویضی در ساختار اره موتوری محسوب می شود. از این رو یک زنجیر اره بنزینی با کیفیت، اصیل و مستحکم می تواند تاثیرات بسیار خوبی در کارکرد چوب بر ها داشته باشد. از جمله زنجیر اره موتوری مطلوب در سطح بازار داخلی می تواند زنجیر اره موتوری اشتیل ساخت کشور آلمان باشد. زنجیر اره موتوری اشتیل به گونه ای است که می تواند همراه با تمام اره موتوری های این برند شده و یا آنکه آن را در دیگر اره موتوری ها مورد استفاده قرار داد.

جدا از کیفیت و محبوبیت زنجیر اره موتوری اشتیل، آشنایی با زنجیر اره بنزینی، ساختار حاکم بر آن و اصول نگهداری از آن می تواند از اهمیت بالایی در کارکرد اصولی با اره موتوری برخوردار باشد. از این رو با ما همراه باشید تا مختصری به ساختار زنجیر اره موتوری بپردازیم

علائم نشان دهنده، کند شدن زنجیر اره برقی یا اره موتوری

  • زنجیر اره قادر نیست خود را به داخل چوب بکشاند و مجبوریم با اعمال فشار بر روی موتور و تیغه چوب یا درخت را قطع نماییم.
  • حین برش شکاف یا برش متقاطع (برش عمودی)، زنجیر اره به جای رشته های درشت، خاک اره ریز تولید می کنند.
  • حتی اگر روغن کاری زنجیر به صورت مداوم صورت پذیرد و کشش زنجیر صحیح باشد، باز ممکن است هنگام برش با دود مواجه گردیم.
  • گاهی اوقات جهت چرخش اره از یک سمت سبب برش کج درخت و الوار گردد که این خود نشان دهنده کند شدن طول زنجیر و برش ناهموار می گردد.
  • زنجیر اره برقی تق تق صدا دهد و حین فعالیت پرش کند که خود نشان دهنده کندی زنجیر اره موتوری می باشند.
  • اگر هنگام کار با اره برقی خود متوجه این علائم شدید ، زمان آن رسیده است که زنجیره اره را تیز یا احتمالاً جایگزین کنید.

گام زنجیر اره موتوری خود را چگونه تشخیص دهیم؟

تشخیض گام زنجیر اره موتوری اشتیل بسیار راحت می باشد. این در حالی است که بسیاری از فروشندگان این محصول یا اطلاعی ندارن و یا به صورت تجربی آشنا هستند. در نتیجه توضیحی برای این نحوه تشخیض نمی توانند ارائه دهند. اما اگر به وب سایت اشتیل مراجعه نمایید، متوجه می شوید که این شرکت برای همه ی قطعات استاندارد تهیه می کند. وقتی گام اره موتوری عدد 3/8″ نوشته شده است. یعنی گام زنجیر آن سه هشتم اینچ می باشد. این مقدار حدود 0.93 میلیمتر است. اما گام زنجیر فاصله کجاست؟ در استاندارد شرکت اشتیل آلمان نصف فاصله 3 پین زنجیر را یک گام می گویند. دقت داشته باشید نصف فاصله ی 3 پین مجاور.

اصول نگهداری تا کاربرد زنجیر اره موتوری

همان طور که می دانید زنجیر اره موتوری با سرعت بالا توسط موتور برقی و یا بنزینی این دستگاه به گردش در می آید. از این رو نصب صحیح آن می تواند از اهمیت بالایی برخوردار باشد. اشتباه در نصب زنجیر اره موتوری به راحتی باعث پاره شدن زنجیر خواهد بود و با توجه به قیمت زنجیر اره موتوری می تواند باعث دردسر های بسیاری باشد.

در نصب صحیح زنجیر اره موتوری، به گونه ای تنظیم می شود که این زنجیر نه خیلی سفت و نه خیلی شل باشد. به گونه ای که از روانی قابل قبولی برخوردار باشد. طول عمر زنجیر اره برقی ارتباط مستقیم با بُرنده های آن دارد. اگر می خواهید زنجیر اره برقی از کیفیت لازم در درازمدت برخوردار باشد، در اصول نگهداری حرفه ای آن کوشا باشید.

تیغه های بُرنده اره موتوری باید مدام تحت نظارت و تیز کردن منظم قرار گیرند. تیزکاری منظم زنجیر اره موتوری ملزم به استفاده از سوهان های گرد ریز و نازک است که دسته دار هستند و به راحتی می ‌توانند در دست قرار گرفته تا عمل تیز کردن بُرنده های زنجیر اره موتوری را  به انجام رسانند.

در نظر داشته باشید که تیغه های بُرنده در زنجیر اره موتوری توسط اپراتور دستگاه قابلیت نصب و جدا شدن دارند. این تنظیم ها در بُرنده های تیز زنجیر اره موتوری باید همراه با تنظیم زاویه و رعایت زاویه برابر برای تمام آنها باشد. اگر در نگهداری درست و حرفه ای زنجیر اره موتوری همواره دقت های لازم را داشته باشید، به راحتی می توانید برای مدت طولانی به گونه ای که همچنان از کیفیت مطلوب زنجیر بهره مند هستید، اقدام به برش انواع چوب ها داشته باشید.

 

 

 

    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر

        مرتب‌سازی محصولات:

      • پیش‌فرض
      • ارزان‌ترین
      • گران‌ترین
      • جدید‌ترین
      • پرفروش‌ترین
      • پربازدیدترین
      • 1
      • 2
      • 3
      • 4
      • 5