خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

شمشه مالی دستی تراز دار

برای استعلام قیمت، تماس بگیرید.

تماس با ما
شمشه ماله دستی ترازدار
  • شمشه ماله دستی ترازدار
  • ارسال به سراسر ایران

  • پشتیبانی از ۹ الی ۲۱

  • کمترین هزینه ممکن

  • امکان خرید ۲۴ ساعته

  • پرداخت نقد

  • نقد و بررسی
  • مشخصات فنی
  • نظرات کاربران
  • پرسش و پاسخ

فهرست مطالب

شمشه ماله دستی ترازدار

شمشه ماله دستی ترازدار را می توان به عنوان پرکاربردترین ابزار در زمینه ساخت و تراز سازی زمین و به طور کلی کارآمدترین ابزار حوزه کف سازی معرفی کرد.

البته با اندکی جستجو متوجه خواهیم شد که ابزارهای ماشینی و پیشرفته بسیار زیادی برای این هدف در بازار طراحی و تولید شده‌اند. انواع شمشه ماله های موتوردار و حرفه ای که هر کدام برای هدفی خاص مهندسی شده و به بازار عرضه گشته‌اند. اما سوال اینجاست که چرا افراد، ابزاری مانند شمشه مالی دستی ترازدار را به عنوان پرکاربردترین ابزار این حوزه می‌شناسند؟

درواقع دلایل زیادی بر روی پرفروش بودن این محصولات و محبوبیتشان در بین کاربران حوزه ساخت و ساز تاثیرگذار بوده است. به طور کلی شمشه ماله دستی ترازدار برای افراد فعال در این شاخه از صنعت، یکی از مورد اعتمادترین ابزارآلات محسوب می‌شود، از این رو عده بسیار زیادی استفاده از آن را به استفاده از انواع گسترده‌ای از مدل‌های موتوردار و ماشینی ترجیح می‌دهند.

آشنایی بیشتر با شمشه ماله دستی ترازدار

در سطح بازار امروز، شمشه ماله دستی ترازدار را در انواع گوناگونی از نظر ابعاد و اشکال، تولید کرده و در دسترس کاربران این حوزه قرار داده‌اند.

پیشتر به موضوع مورد اعتماد بودن این ابزار صنعتی اشاره کردیم، اما دلیل این جلب اعتماد در کمترین میزان خطا برای کف سازی چیست؟

درواقع بر روی دسته شمشه ماله دستی ترازدار، شاخص دقیقی برای نمایش زاویه کف یا زمین فضای در حال احداث تعبیه شده است که این شاخص کمترین درصد خطای ممکن را برای کابران این ابزار دستی پدیدار ساخته است.

از این رو دقت عملکرد آن برای کاربران از نمونه‌های ماشینی این ابزار بسیار قابل اعتمادتر است.

به خوبی می‌دانیم که وقتی صحبت از عملیات کف سازی است، تراز بودن کف در زاویه موردنظر مهندس ساخت و ساز، یک امر حیاتی و حائز اهمیت است. پس اگر یک شمشه ماله نتواند این کار را به درستی به انجام برساند، تقریبا ارزش خود را در بین ابزارآلات این حوزه از دست می‌دهد.

کار با شمشه ماله دستی ترازدار روی بتن

تیغه شمشمه ماله دستی ترازدار، از جنس فلز آلومینیوم ساخته شده است. علت انتخاب این فلز برای این قسمت از ساختار کلی شمشه ماله دستی ترازدار، مقاومت بالای این فلز در برابر رطوبت است.

به خوبی می‌دانیم که از شمشه ماله دستی ترازدار برای مدت طولانی و قابل توجهی در شرایط مرطوب استفاده می‌شود. از این رو بهترین ایده در ساختار این ابزارآلات همین برخورداری از خاصیت ضدزنگ بودن آن است.

درباره ابعاد، وزن، تعداد تیغه‌ها و دیگر مشخصات شمشه ماله دستی ترازدار باید گفت که بستگی دارد که قصد تهیه کدام نوع و برند موجود آن در بازار را داشته باشید، چرا که این مشخصات در هر یک از انواع مختلف این ابزار دستی، متفاوت است.

مزایای کار با شمشه ماله دستی ترازدار

علیرغم ویژگی‌های مثبتی که درباره شمشه ماله دستی ترازدار عنوان شد، یک موضوع مهم دیگر درباره این محصولات مقرون به صرفه بودن آن است. درواقع قیمت شمشه ماله دستی ترازدار، نسبت به سایر نمونه های ماشینی و موتوردار این محصول، بسیار مناسب‌تر است.

حال آنکه این ابزار مقرون به صرفه، از مزیت‌های بسیاری نیز برخوردار می‌باشد؛ پس بدیهی است که در بین کاربران این حوزه، از محبوبیت بیشتری نسبت به نمونه‌های پیچیده و پیشرفته دیگر برخوردار باشد.

ممکن است پس آنکه متوجه شدید جنس تیغه این ابزار از فلز آلومینیوم است، با خود بیندیشید که پس حتما این ابزار از وزن قابل توجهی برخوردار است؟

اما نکته جالب توجه در مهندسی و ساخت شمشه ماله دستی ترازدار این است که داخل تیغه‌های آلومینیومی آن خالی است و همین موضوع مقدار بسیار زیادی از وزن آن را کاهش داده است.

از این رو می‌توان با احتساب این خلاء موجود در تیغه‌ها، شمشه ماله دستی ترازدار را یک ابزار سبک و قابل حمل توسط افراد دانست.

از دیگر مزایا و امکانات شمشه ماله دستی ترازدار، می‌توان به قابل تنظیم بودن دسته آن اشاره کرد. به این شکل که دسته این ابزار دستی متناسب با نیاز پروژه، بلند و کوتاه می‌شود و قابلیت تنظیم شدن در اندازه مطلوب برای کاربر را دارد.

برای قسمت دستگیره شمشه ماله دستی ترازدار نیز از استانداردهای موجود در ساخت این محصول به طور کامل تبیعت شده است، از این رو استفاده از آن برای همه کاربران امری سهل و رضایت بخش است.

در خرید شمشه ترازدار، حتما به این موضوع توجه کنید که نباید صرفا به خاطر قیمت شمشه ماله دستی ترازدار، یک نمونه نامطلوب از آن را برای پروژه انتخاب کرد.

چرا که پروژه کف سازی یک عملیات زمانبر است و در صورتی که اندازه دستگیره، طول میله و بسیار از مسائل در انتخاب و خرید شمشه ترازدار مدنظر قرار داده‌نشود، کارکردن طولانی مدت با آن می‌توان سبب بروز خستگی در کاربر و افت کیفیت پروژه شود.

علاوه بر آن حفظ ایمنی کارگران در پروژه‌های ساخت‌و‌ساز از اهمیت بالایی در این حوزه برخوردار است.

صاف کردن بتن توسط شمشه ماله دستی ترازدار

برخی از ویژگی‌های مهم شمشه ماله دستی ترازدار

علاوه بر آنچه تا به اینجای امر درباره شمشه ماله دستی ترازدار گفته شد، برخی از ویژگی‌های بارز و منحصر به فرد این ابزار صنعتی نیز به شرح زیر است:

شمشه ماله دستی ترازدار به دو صورت نواری و شناور، قابل استفاده است.

شمشه ماله دستی ترازدار، در انواع مختلف دارای لبه‌های تیز برای برش است.

دستگیره های تعبیه شده بر روی شمشه ماله دستی ترازدار، به صورت گیره‌ای بوده و قابلیت جدا شدن دارد.

شاخص یا ابزار تعیین درجه و زاویه بر روی مرکز دسته شمشه ماله دستی ترازدار تعبیه شده و به راحتی برای کاربران قابل استفاده است. درون محفظه این تراز، یک سیال سبز رنگ و مقداری هوا برای جا به جایی سیال وجود دارد. البته محفظه کاملا ضد ضربه و ضد فشار است و در برابر آسیب‌های احتمالی مقاوم سازی شده است. ساختار سیال سبزرنگ از الکل می‌باشد، از این رو در برابر سرما، یخ زدگی و گرما مقاوم است.

شمشه ماله دستی ترازدار، در دو اندازه 1.5 متری و 3 متری طراحی و تولید می‌شوند، لذار در صورتی که فضای پروژه از وسعت زیادی برخوردار نیست، می‌توانید از شمشه ماله دستی 1.5 متری برای ترازسازی کف استفاده کنید.

توصیه‌هایی در کار با شمشه ماله دستی ترازدار

در شرایطی که قصد استفاده از شمشه ماله دستی ترازدار را برای کف سازی پس از اجرای عملیات بتن ریزی دارید، پیشنهاد می‌شود این کار را یا بلافاصله پس از اتمام عملیات بتن ریزی انجام دهید، یا پس از گذشت اندک زمانی که بتن همچنان خیس است. چرا که استفاده از این ابزار در شرایطی که بتن در حالت سفت شدن و گرفته شدن است، امری بی فایده، کم اثر و مشقت بار است.

استفاده از شمشه ماله دستی ترازدار، علاوه بر صاف و مسطح کردن سطح بتن ریزی شده، به از بین رفتن خلاء‌های به وجود آمده در بین مواد بتن و برطرف سازی حباب‌های موجود در آن نیز کمک شایانی می‌کند.

لذا پیش از ماله کشی سطح بتن ریزی شده، لازم است که ابتدا در شرایطی که بتن هنوز خیس بوده و اصطلاحا خودش را نگرفته است، از شمشه ماله دستی ترازدار برای آماده سازی آن جهت مراحل بعدی پروژه استفاده شود.

همچنین برای صاف بودن و دقیق بودن تراز کف، هنگام کار با شمشه ماله دستی ترازدار، حتما به این نکته توجه داشته باشید که هوای موجود درون محفظه سیال سبز رنگ، دقیقا در وسط تراز قرار گرفته باشد. این به معنای صاف بودن سطح است.

به جز عملیات بتن ریزی، از شمشه ماله دستی ترازدار در صنایع مختلف برای انجام انواع پروژه‌های کفپوش ریختنی نیز استفاده می‌شود. اگرچه کفپوش‌های ریختنی در مستحکم ترین نوع خود، همچنان از بتن بسیار ضعیف تر و شکننده تر هستند، اما لازم است که پیش از خشک شدنشان، از شمشه ماله دستی تراز دار، برای مسطح کردن و از بین بردن خلاء‌های موجود در بافتشان بهره برد.

تراز کردن بتن با شمشه ماله دستی

درست است که شمشه ماله دستی ترازدار، در مقایسه با سایر ابزارهای دستی یا ماشینی صنعت ساخت و ساز، از نظر مهندسی و ساختار، یک ابزار ساده و نه چندان پیچیده به حساب می‌آید، اما لازم است که مانند تمام ابزارآلات دیگر، نسبت به نظافت و نگه داری مناسب از آن کوشا بود.

لذا پس از هربار مصرف باید تیغه‌های آن را تمیز نمود و از ماندن بتن و یا مواد کف پوش ریختنی، بر روی آن و خشک شدنش جلوگیری کرد. چرا که در غیر این صورت تیغه ها خاصیت تراز بودن خود را از دست داده به واسطه مواد خشک شده بر روی آن ها ناصافی های بسیاری پیدا می کنند.

فروش شمشه ماله دستی ترازدار

در فروش شمشه ماله دستی ترازدار، موارد بسیار زیادی تعیین کننده قیمت نهایی این محصول هستند، برخی از آن‌ها پیشتر توضیح داده شد و برخی دیگر اعم از برند تولید کننده، کشور سازنده، امکانات جانبی محصول و مواردی از این دست، امری بدیهی در زمینه قیمت گذاری برای مصرف کننده محسوب می‌شوند.

همچنین برخی از انواع این شمشه ماله های دستی ترازدار موجود در بازار، دارای امکانات و ویژگی‌هایی مانند قابلیت تعویض تیغه‌ها و همچنین استفاده از تیغه‌هایی با برندهای مختلف بر روی آن ها هستند.

لازم به ذکر است، با توجه به اینکه بازار امروز از تنوع برند و کیفیت قابل توجهی در تمام حوزه ها و صنایع برخوردار است؛ پیشنهاد می‌شود حتما پیش از خرید شمشه ترازدار، نسبت به انواع برندها، کیفیت آن‌ها و کشورهای سازنده‌شان، اطلاعاتی را جمع آوری کرده و سپس به سراغ تهیه مورد انتخابی خود بروید.

    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر

        مرتب‌سازی محصولات:

      • پیش‌فرض
      • ارزان‌ترین
      • گران‌ترین
      • جدید‌ترین
      • پرفروش‌ترین
      • پربازدیدترین
      • 1
      • 2
      • 3
      • 4
      • 5